Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 16:41   #21
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Doodjammer dat de Vlaamse stemmen over drie partijen verdeeld zijn en dat die drie nu niet meteen op vriendschappelijke voet staan met elkaar.
NV-A is in mijn ogen "te braaf" en iets "te links".
Bij het VB waardeer ik het volop trekken van "de islamkaart" ,maar ik deins toch terug voor de zeer botte, in de ogen van velen "bekrompen" stijl die er gehanteerd wordt.
De LDD noemt zichzelf eerst Liberaal en dan pas Vlaams - de standpunten van deze partij komen het dichtst bij de mijne maar jammer genoeg gedraagt hun voorman zich in mijn ogen veel te veel als een opportunist.)
Akkoord met Felix.
Omdat NVA 'braaf' is, vrees ik dat er met de volgende regering - zeker als er 4 partijen in zitten - niet veel van echte hervormingen in huis komt.
Ik had liever ook LDD veel groter dan 10 procent gezien om een echte 'incontournable' aanwezigheid van 3 grote Vlaamse partijen te zien.
forzaflandria is offline  
Oud 11 juni 2009, 16:42   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Prof ik respecteer jou en zeker en vast zeer vaak je mening. Van de fractie in het Vlaams parlement zijn er 3 niet herverkozen, de 7 anderen waren al van de lijsten af.

Het aantal personeel dat op de toch zou komen te staan zijn 10 personen. Veel te veel uiteraard, maar er is al in aanloop naar deze verkiezingen en als uitloper van het vertrek van Sevenhans een verloop van mensen geweest. Personen die vrijwillig zijn vertrokken. De klap daar gaat dus heel klein zijn, onze partij heeft zich terdege weten voorbereiden op deze stemmenreductie.

Het is dus niet correct om te stellen dat de kopstukken overleven op kap van de kleine garnaaltjes. Deze klap wordt zeer goed opgevangen en natuurlijk zijn er mensen ontevreden ofzo. Verder is er al voorzien dat bepaalde parlementsleden in de loop van deze legislatuur plaats gaan moeten ruimen ten behoeve van jongeren.

Als Valkeniers niet was ingegaan op de uitnodiging van Peeters zou dit zeer onbeleefd zijn, terdege daar we weten dat het Vlaams nationalisme (zoals nog uitvoerig beschreven door Maddens) zeer sterk in de lift zit. We mogen er dus vanuit gaan dat er zich in de toekomst, zeker aangezien de werkbare procentuele reductie, kansen gaan komen om onze partij effectief beleidsverantwoordelijkheid te geven.

Ons doel, de Vlaamse onafhankelijkheid komt immers ook met rasse schreden dichterbij. Er is werk aan de winkel en we moeten ervoor gaan.
Hear...hear!!!!!
Oud 11 juni 2009, 16:43   #23
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

reken niet te veel op CD&V+SPa+VLD < 50%.
Desnoods doen ze het (met) GROEN!, hoor.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2009, 22:46   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik heb die indruk al veel langer dan vandaag.

Al is meeregeren bijna onmogelijk in België en helaas ook in Vlaanderen als het VB geen duimbreed op zijn islamstandpunten toegeeft, wat het van mij ook niet mag doen.
Dat is voor mij één van de belangrijkste redenen dat ik voor hen en niet voor N-VA of LDD gestemd heb. Het is de ENIGE partij die deze problematiek openlijk benoemt, al héél lang, tegen storm en wind in.
Ik heb het wel zeer moeilijk met de soms uiterst botte stijl en de vlijmscherpe kantjes van het VB. Het zit zelf in een uiterst vervelend cordon gevangen, maar zelfs dan lijkt de kleinste opening richting N-VA, vaak een brug te ver. Al voeg ik hieraan toe dat de "brave" N-VA vaak meedoet als het VB weer eens als de vleesgeworden duivel wordt neergezet.

Mijn stem was dan ook letterlijk een "foertstem".
Ik ga er niet om liegen, die vlijmscherpe kantjes en botte stijl vind ik zo nu en dan heerlijk. Waarom? Op bepaalde thema's heerst er een groot taboe. Door de mensen te choqueren, kunnen ze niet anders dan erop reageren. Eerst verontwaardigd, en dan komt er uiteindelijk een discussie van, over de kern van de zaak. Bijzonder slim.

Het leukste vind ik die neppe verontwaardiging en demonisering van de andere partijen.

Je kan je natuurlijk ook afvragen of VB dit juist doet om in het cordon te blijven.
Demper is offline  
Oud 12 juni 2009, 06:03   #25
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Akkoord met Felix.
Omdat NVA 'braaf' is, vrees ik dat er met de volgende regering - zeker als er 4 partijen in zitten - niet veel van echte hervormingen in huis komt.
Ik had liever ook LDD veel groter dan 10 procent gezien om een echte 'incontournable' aanwezigheid van 3 grote Vlaamse partijen te zien.
Ik heb veel bewondering voor de moed, de ondernemingszin en de liberale standpunten van De Dedecker.
Maar om zijn partij de grens van de 10% te doen doorbreken, zal hij toch echt minder als een opportunist en, erger nog, als een querulant moeten overkomen (de bekende zeer moeilijke evenwichtsoefening tussen assertiviteit en agressiviteit; ik zou wel eens willen weten hoeveel stemmen CD&V en N-VA gewonnen hebben door het geruzie tussen VLD en LDD.).
Ik ken mensen die hem "een clown" noemen.
M.i. veel imagowerk aan de winkel in een "moeilijke mediatieke omgeving"!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het is de tweede keer in de geschiedenis dat het VB bij een (in)formateur op bezoek gaat.
En wat krijgen we te "zien", een schijnheilige vertoning.
... de voorzitter van het VB ... had in mijn ogen Peeters tot een keuze moeten dwingen.
Hij had vooraf een 'alternatieve' meerderheid moeten voorstellen.
CD&V-VB-NVA.
In tegenstelling tot Dewever hebben zowel De Winter als Dedecker (ik het zie het nu pas: de drie Ds!) verzuimd om de Vlaamse eis tot (veel meer) autonomie voor de camera te herhalen.
Gezien het verkiezingsresultaat en door de gevoerde campagne was dat voor BDW natuurlijk wel een stuk gemakkelijker dan voor FDW of JMDD.

De dag is nog jong en ik dwaal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog in dromenland rond, maar het zou de drie D's sieren als ze de strijdbijl zouden begraven, heel even hun ideologische verschillen zouden opzij zetten en GEZAMENLIJK voor de camera's op een rustige manier de Vlaamse eis naar (veel meer) autonomie zouden herhalen EN in twee woorden uitleggen waarom dat zo nodig is.(*) http://www.trends.be/nl/opinie/4-145...e.html#topPage (Wat de N-VA trouwens op haar affiches op een zeer verdienstelijke, zij het niet 100% eerlijke manier gedaan heeft.)

Wat die strijdbijl betreft: die moeten de drie D's volgens mij begraven tot een Vlaamse Staat (binnen en eventueel buiten een confederatie met Wallonië) een feit is.

Voor wie het nog niet mocht weten: België heeft zowat de hoogste schuld en de laagste uitkeringen van West-Europa, en de hoogste belastingdruk ter wereld.

(*) Wat mij betreft mogen ze zelfs gerust een regisseur inhuren en de internationale pers bijeenroepen om dit in elkaar te steken.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 12 juni 2009 om 06:28.
Felix (be) is offline  
Oud 12 juni 2009, 06:08   #26
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik ga er niet om liegen, die vlijmscherpe kantjes en botte stijl vind ik zo nu en dan heerlijk. Waarom? Op bepaalde thema's heerst er een groot taboe. Door de mensen te choqueren, kunnen ze niet anders dan erop reageren. Eerst verontwaardigd, en dan komt er uiteindelijk een discussie van, over de kern van de zaak. Bijzonder slim.

Het leukste vind ik die neppe verontwaardiging en demonisering van de andere partijen.

Je kan je natuurlijk ook afvragen of VB dit juist doet om in het cordon te blijven.
Ik kan er ook van smullen, maar dat houdt bij mij meteen op als het ranzig begint te worden.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 12 juni 2009 om 06:09.
Felix (be) is offline  
Oud 13 juni 2009, 23:11   #27
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat kan inderdaad "voorgesteld" worden....om dan te klasseren bij alle andere "voorstellen" in het moppenhoekje.
Het is de perceptie wat telt.

Citaat:

CD&V zal nooit met VB in coalitie gaan,als er iets is waarop er niet gemarchandeerd zal worden is het wel dat !
Dat weten we, maar de rden waarom moet aangekaart worden.
Nu lees je dat er punten zijn waar ze overeen komen.
Wel...dat het VB die dan eens uitvergroot. Want dat lees je nooit in de media.
Vandaar dat ik ook zeg: VB laat de kans van haar leven liggen.

Citaat:

Peeters "dwingen" is in het licht van de recente verkiezingen een ...euh...merkwaardige woordkeus
Dwingen ja, 'dwingen kan het VB niet, maar ze kunnen Peeters wel in een moeilijk parket brengen, als men de punten naast elkaar legt waar er een overeenkomst is.
De Prof is offline  
Oud 13 juni 2009, 23:14   #28
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het VB is na de optater van 7 juni helemaal niet in staat om zo'n eisen te stellen.
Daar gaat het niet om.
Het VB moet deze 'opening' maximaal benutten om haar 'slecht' imago- dat door de media wordt opgedrongen proberen te doen keren.
En dat doet ze niet!!!
De Prof is offline  
Oud 13 juni 2009, 23:19   #29
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mocht Valkeniers een tijdelijke opening hebben geforceerd om de goede wil van het VB te illustreren zouden ze gewoonweg niet of niet op die wijze op TV zijn gekomen...zo werkt dat.
Die kans is inderdaad groot.
Maar op hun website kan dat wel, maar ook daar zien of lezen we niks op welke punten ze 'overeen' kwamen.
De Prof is offline  
Oud 13 juni 2009, 23:43   #30
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Prof ik respecteer jou en zeker en vast zeer vaak je mening. Van de fractie in het Vlaams parlement zijn er 3 niet herverkozen, de 7 anderen waren al van de lijsten af.

Het aantal personeel dat op de toch zou komen te staan zijn 10 personen. Veel te veel uiteraard, maar er is al in aanloop naar deze verkiezingen en als uitloper van het vertrek van Sevenhans een verloop van mensen geweest. Personen die vrijwillig zijn vertrokken. De klap daar gaat dus heel klein zijn, onze partij heeft zich terdege weten voorbereiden op deze stemmenreductie.

Het is dus niet correct om te stellen dat de kopstukken overleven op kap van de kleine garnaaltjes. Deze klap wordt zeer goed opgevangen en natuurlijk zijn er mensen ontevreden ofzo. Verder is er al voorzien dat bepaalde parlementsleden in de loop van deze legislatuur plaats gaan moeten ruimen ten behoeve van jongeren.
Oké, het is een persoonlijke kwestie die het VB intern maar moet uitvechten.

Citaat:

Als Valkeniers niet was ingegaan op de uitnodiging van Peeters zou dit zeer onbeleefd zijn, terdege daar we weten dat het Vlaams nationalisme (zoals nog uitvoerig beschreven door Maddens) zeer sterk in de lift zit.
Ik zeg niet dat hij er niet op moet ingaan, voor mij telt vooral hoe hij er mee 'omgaat' of omging.

Hij had voor iedereen, en zeker aan de VB-kiezers open kaart moet spelen.
Wat de meida verzwijgt kan hij wel kenbaar maken.
Nogmaals, op welke vlakken kwam hij met Peeters overeen en welke niet.
Tenslotte draait het niet om die onafhankelijkheid op zich, wel om onze welvaart en het welzijn van de Vlamingen.
Het VB zal nooit de absolute meerderheid halen, vandaar dat samenwerking noodzakelijk is. En dat enkel in een 'meer partijen coalitie' door geven en nemen. En niet alles of niks opdringen.

Citaat:
We mogen er dus vanuit gaan dat er zich in de toekomst, zeker aangezien de werkbare procentuele reductie, kansen gaan komen om onze partij effectief beleidsverantwoordelijkheid te geven.
Dat gelooft ge toch zelf niet zeker.
Met het argument 'alles of niks' zal het VB NOOIT beleidsverantwoordelijklheid mogen of kunnen opnemen.

Citaat:

Ons doel, de Vlaamse onafhankelijkheid komt immers ook met rasse schreden dichterbij. Er is werk aan de winkel en we moeten ervoor gaan.
Dat zal dan toch niet 'dankzij' het VB zijn, maar 'dankzij' het geklungel van de anderen.
Als de onafhankelijkheid er ooit komt, zal het niet meer zijn dan een verwaarloosd, en geplunderd landje.
De Prof is offline  
Oud 14 juni 2009, 06:51   #31
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...
Het VB zal nooit de absolute meerderheid halen, vandaar dat samenwerking noodzakelijk is. En dat enkel in een 'meer partijen coalitie' door geven en nemen. En niet alles of niks opdringen.
Ik acht een absolute meerderheid van de drie partijen die zeggen naar Vlaamse autonomie te streven (LDD, N-VA, VB) samen echter wel mogelijk en zelfs alles behalve utoptisch.

Er zijn twee problemen:
1) perceptie (de Vlaamse partijen spelen de strijd in de pers en de media m.i. niet erg handig)
2) de profileringsdrang, de onderlinge verschillen en de onenigheid tussen die drie zijn groot

Citaat:
...
Met het argument 'alles of niks' zal het VB NOOIT beleidsverantwoordelijklheid mogen of kunnen opnemen.
...
Akkoord.
Het VB is groot geworden door het gevoel van onbehagen bij de mensen EN HET TEERT DAAR OP.
Ik vraag mij af of het VB wel wil regeren.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:48   #32
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het VB moet dit doen...het VB had dat moeten doen.

Daarnet op de zeverende dag een "debat" gehoord tss Valkeniers, Bert den Bleiter en spitsmuis bourgois.

Het VB gaat volgens mij al een tijdje de boot in door er niet constant op te wijzen dat een eerlijk debat niet mogelijk is.
Bleiter mocht een minuut lang zijn nonsens verkopen, Bourgois mocht een minuut lang zijn ding doen...en Valkeniers kreeg ongeveer een tiental seconden waarna hij én werd onderbroken door de journalist, én door Bleiter én door Bourgois waardoor men geen woord kon verstaan van wat hij te vertellen had.
Hetgeen ik vandaag wel heb gemist is de opmerking van de onderbrekers dat het VB hun niet zou laten uitspreken...

Een bepaald moment kon Boourgois in zijn natrapperige drive niet anders dan het goedkope "democratie" argument van onder het stof uithalen...op dat ogenblik had Valkeniers erop moeten wijzen dat democdratie begint met eerlijke spelregels en dat de NVA met De Wever en Bourgois voorop volop meegdeaan hebben om deze spelregels te vervalsen.

Ik ben Vlaams Nationalist...en de NVA claimt dat ook te zijn...welnu: ik weiger vertegenwoordigd te worden door mensen die én claimen van Vlaams Nationalist te zijn enerzijds en anderzijds even vals en fauduleus zijn als de Belgicisten.
Sorry maar daar pas ik voor...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 juni 2009 om 10:50.
Fieseler is offline  
Oud 14 juni 2009, 11:57   #33
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
reken niet te veel op CD&V+SPa+VLD < 50%.
Desnoods doen ze het (met) GROEN!, hoor.
CD&V+SPa+VLD < 50% ?
Lijkt me wel mogelijk hoor. Als het geklungel nog wat verder gaat...
Vergeet niet dat bij de verkiezingen van vorige zondag deze combinatie amper 53% heeft gehaald hé!

Inderdaad, ze zullen er GROEN! bijpakken. Maar daardoor zal het land nog minder bestuurbaar worden. Alle proteststemmen zullen bij de 3 V-partijen terecht komen. Ik blijf bij mij voorspelling:
2011: SP.a-CD&V-VLD < 50% => federaal GROEN!-SP.a-CD&V-VLD
Als het geklungel dan verder gaat hebben we
in 2014: GROEN!-SP.a-CD&V-VLD < 50%

Tegen 2015 bestaat België NIET meer!

Laatst gewijzigd door flamingant : 14 juni 2009 om 11:59.
flamingant is offline  
Oud 14 juni 2009, 12:28   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
en de nva dan .... alle hun kiezers zijn 5 jaar gekloot en bedrogen... allemaal te dom om te doorzien... verkiezingen naderen, boerswa stapt vlug uit de regering en slachtofferrol, kartel kapot ( VLD boeman... ) goed gelukt allemaal en de kiezer is er ingetrapt.
NVA lacht zich krom, VB kapot, bedrieger Dewever op de VRT , af en toe wat peptalk , volk, spelen en brood en ze zitten 5 jaar aan de postjes en de poen en op de koop toe,
met de sossen derbij...... 1,60 euro per stem
wat zal er veranderen ? niets
misschien tegen 2015 een beetje meer kinderbijslag en Dewever kan een nieuw scenario schrijven in 2014 en weer de slachtofferrol aannemen.
arm volkje
Toen wij in september 2008 de stekker eruit trokken dachten wijzelf dat het gedaan was met de N-VA wij waren de uitslag van 2003 (1 verkozene) nog niet vergeten. Desondanks hebben we rechtlijnig zoals we zijn, er de stekker uitgetrokken.

De kiezer heeft deze rechtlijnigheid beloond met een uitslag die we in onze stoutste dromen niet voor mogelijk hadden gehouden.

N-VA heeft zeker geen slachtofferrol aangenomen, N-VA heeft steeds rechtlijnig gezegd waar ze voor staat.

Dat je, als je in coalitie gaat met andere partijen, niet je hele programma kan uitvoeren is nogal evident, we zullen wel zien achter 5 jaar. Btw het is nog lang niet zeker dat N-VA in de Vlaamse regering stapt. Komt tijd, komt raad.

Wat betreft de spelletjes, heeft N-VA haar oorspronkelijke visie iets bijgesteld, we doen nog steeds niet mee aan spelletjes waarin de persoon belachelijk gemaakt wordt (valse baarden enz....) we doen wel mee aan spelletjes waarbij je enige kennis moet hebben.

Want waarom zou de N-VA op dit vlak heiliger moeten zijn dan andere partijen?
Oud 14 juni 2009, 22:46   #35
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat een zever van de prof. heeft hiuj mssh niet naar de verkiezingsuitslagen gekeken?

het Vb heeft verloren dus heeft het helemaal niets te eisen. Valkeniers is ook mijn favoriet niet maar de prof zit steevast te kappen op hetVb( de enige rechtlijnige vlaamse partij) maar langs de andere kant zelfs als ze klappen krijgen en zich nederig gedragen dan is het ook niet goed.

in 2004 heeft men met een duidelijk breekpuntenprogramma naar leterme gestapt en zelfs het minste morzelen aan de miljardentransfers was genoeg om het Vb als ondemocratisch en associaal te bestempelen.

Waaropm vraagt de prof niet dat de n-va vraagt om een centrum -rechtse regering! Zij zijn tenslotte de overwinnaars.

het enige wat we uit die hoek echter zien is de boodschpa" ik sta te poppelen om mee te regeren".

De prof ziet enkel de splinter in het oog van het VB maar niet de blak in het oog van de partij waar hij zelf op stemt.

De n-va gaat nu al volledig plat op de buik en zo net kon men op canvas zie in welke bewoordigen dewever over vlaams-nationlaisten van het VB spreekt.

maar de kiezer zal krijgen wat hij verdiend meer vreemdelingen, meer islamisering en van een staatshervomring komt niets in huis met postjesjagers als dewever en co. Het VB was de enige partij waar het establishment schrik van had en heeft en was ook de enige partij die bepaalde zaken echt op de agenda plaatste.
ilfalco is offline  
Oud 14 juni 2009, 22:49   #36
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben Vlaams Nationalist...en de NVA claimt dat ook te zijn...welnu: ik weiger vertegenwoordigd te worden door mensen die én claimen van Vlaams Nationalist te zijn enerzijds en anderzijds even vals en fauduleus zijn als de Belgicisten.
Sorry maar daar pas ik voor...

bourgois en Dewever die dreunen de voorgekauwde platjes af die de belgicisten hen inlepelen en zelf komen ze niet verder dan " we staat te popelen voor mee te regeren". geen breekpunten NIETS , NADA.

maar laat één ding duidelijk zijn valkeniers is zo rechtlijnig en vlaams als maar zijn kan maar hij kan het niet op TV en als VB'er moet je beter zijn dan de rest want je wordt sowieso geboycot op de rode zender.

bourgois die de rode zender miljoenen extra geld gaf kan uiteraard rekenen op zeer veel goodwill aldaar...

Als het aan mij lag vanhecke terug voorzitter.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 14 juni 2009 om 22:49.
ilfalco is offline  
Oud 15 juni 2009, 06:55   #37
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Stop nu EINDELIJK is met kappen (en al zeker) op andere (Vlaamse) partijen, met ruzie te maken en met te speculeren op wat deze of gene gaat doen of gaat overkomen.

De voorbije VB-campagne was een geval van absolute overkill, en dan nog bijzonder plattekes.
Een compleet afgezaagd verhaaltje, want wie in West-Europa nu nog niet weet dat er een "probleempje is met sommige Islamitische jongeren" (ik druk mij bewust "een beetje voorzichtig uit") zal het pas begrijpen als zijn hele familie "bekeerd" is.

Denk aub vooruit en zoek GVD naar een andere boodschap,
want het verkiezingsresultaat van de Vlaamsgezinde partijen
was in zijn totaliteit dramatisch slecht,
terwijl juist alle voorwaarden aanwezig waren voor een daverende overwinning.

De CD&V, N-VA en Obama () hebben de verkiezingen ook niet gewonnen met een negatief, uitzichtloos verhaal...

HET ROER MOET OM!

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 06:58.
Felix (be) is offline  
Oud 15 juni 2009, 07:07   #38
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Ik durf er bijna geld op inzetten dat ze bij het VB plots dat zogenaamde solidarisme weer gaan ontdekken. Bang dat er op de rechterflank concurrentie zal ontstaan + om zich af te zetten tegen N-VA en LDD......
F.Lurk is offline  
Oud 15 juni 2009, 07:17   #39
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Ik durf er bijna geld op inzetten dat ze bij het VB plots dat zogenaamde solidarisme weer gaan ontdekken. Bang dat er op de rechterflank concurrentie zal ontstaan + om zich af te zetten tegen N-VA en LDD......
Vooral voor dat laatste ben ik bang.
Ze vergissen zich schromelijk van vijand.
Felix (be) is offline  
Oud 15 juni 2009, 07:54   #40
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat kan inderdaad "voorgesteld" worden....om dan te klasseren bij alle andere "voorstellen" in het moppenhoekje.

CD&V zal nooit met VB in coalitie gaan,als er iets is waarop er niet gemarchandeerd zal worden is het wel dat !

Peeters "dwingen" is in het licht van de recente verkiezingen een ...euh...merkwaardige woordkeus
Het VB is nog wel even groot of groter dan VLD en SP-A.
Het zou normaal zijn, dat een minister president dit serieus neemt en zich er druk over maakt.
Alleen buiten de deur houden lost geen probleem op.
Sidharta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be