![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu die stratifiering (laten we het begrip dat je een vertegenwoordiger naar voor schuift in een zone) is wel niet slecht.
Maar de grootste fout vind ik persoonlijk dat die stratifiering hier in Belgie leidt naar gesplitste partijen... En dat is het logische gevolg van die dualiteit in kiespubliek. Dus volgens mij als je twee lagen maakt zoals Decroo stelt verlies voor de eerste laag de stratifiering, maar heb je de mogelijkheid om met een blockbuster zoals Bart dewever of Kris Peeters om over gans vlaanderen dik te scoren. Terwijl nu hij in theorie maar opkomt voor Antwerpen, wat ook zever is, waarom zou hij mijn stem niet mogen hebben... Dus ja ik vind het voorstel van Decroo beter op dat gebied. Als je nu hetzelfde zou doen voor alle verkiezingen, denk NATIONAAL, bvb dan zou een DEstratifiering ervoor zorgen dat een Reynders, Quicky bvb over gans Belgie zijn stemmen haalt, en zou je VERPLICHT zijn van twee partijen weer als een EENHEID te beschouwen. En omgekeerd zou bvb lokale kandidaten via provinciale kieskringen het gewicht kunnen verschuiven. Maar waar Decroo niet over palavert is natuurlijk de andere discussie die ontstaat: 200.000 stemmen bvb in WVL is meer waard volgens mij dan 200.000 stemmen nationaal... Dus hoe kun je ooit als vertegenwoordiger claimen dat je dan meer uw best gedaan hebt, tenzij je bij wet dan die proportionaliteit zou inbouwen en zou verplichten om deze extrapolatie te maken... Dus stel je haalt 10.000 stemmen in WVL dan kun je claimen dat je evenveel stemmen hebt bvb als iemand die nationaal 100.000 stemmen haalt. En de ranking van de voorkeursstemmen zou bij wet moeten gerespecteerd worden. Geen politieke intriges meer. Dat vind ik echt kinderachte zever van de politiekers, dat een die vanboven staat omdat hij niet weet van welk hout pijlen maken , derest aan de kant schuift en zegt jamaar ik heb wel minder stemmen maar het is voor ik.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juni 2009 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Croo doet een uitspraak over de organisatie van het Vlaams Parlement, en niet over de bestuurbaarheid van "dit land".
Nu mag u mij vertellen waarom mijn kritiek omtrent de organisatie van de Vlaamse verkiezingen waardeloos zouden zijn, omdat ik mij niet interesseer in het bestuurbaar maken van la Belgique.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() zo wordt het voor kleinere politici wel moeilijker door te breken in de nationale politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen regionale verkiezingen.
De federale schaffen we gewoon af. De regio's duiden enkele verkozenen aan om federaal te zetelen. We kunnen dit zeker bereiken door een grondige staatshervorming waar de federale praktisch niets meer te zeggen heeft. Guido