Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2009, 12:28   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof geen snars van je uitleg.

Iedere winkelier zal haarfijn uitrekenen hoeveel het hem opbrengt en hoeveel het hem kost. (ook het werk dat hij uitspaart, van tellen, kassa kontroleren, stokbeheer ...)
Waarom denkt ge dat ge met visa niet kunt betalen in een gewoon warenhuis, maar wel bij de juwelier?

Alleen de overheid rekent niet uit.
De kosten die ze hebben om de munt aan te maken, de maatschappelijke kost van de geweldskriminaltieit, ...
Als winkelier moet je wel meedoen of je mag minstens de helft van je klanten op je buik schrijven.
Maar winkeliers...kleinere..zijn daar nu ook niet zo blij mee.

Stel dat u winkelier zou zijn en alle aankopen gaan geregistreerd worden?
Iedereen weet dat een beetje zwart verkopen er bij moet zijn hé, geld dat dient om ergens anders weer uit te geven.

t' is misschien de verklaring waarom er nog zo weinig winkeliers zijn tegenwoordig?

Bij de meeste juweliers in Antwerpen rondom het station zal je geen pinautomaat zien staan, daar hebben ze liever cash.
Ze weten wel waarom.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2009 om 12:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 13:12   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als winkelier moet je wel meedoen of je mag minstens de helft van je klanten op je buik schrijven.
Maar winkeliers...kleinere..zijn daar nu ook niet zo blij mee.

Stel dat u winkelier zou zijn en alle aankopen gaan geregistreerd worden?
Iedereen weet dat een beetje zwart verkopen er bij moet zijn hé, geld dat dient om ergens anders weer uit te geven.

t' is misschien de verklaring waarom er nog zo weinig winkeliers zijn tegenwoordig?

Bij de meeste juweliers in Antwerpen rondom het station zal je geen pinautomaat zien staan, daar hebben ze liever cash.
Ze weten wel waarom.
Natuurlijk hebben die liever cash, de helft van wat daar word uitgegeven in namelijk zwart geld of geld dat geen direct daglicht kan verdragen.

Daarnaast word het voor winkeliers onmogelijk om onkosten door rotting en vervaldata verlies in te brengen op hun belastingformulier, daar via het moderne systeem niet enkel de totale verkoopcijfers, maar zelfs de verkoop van elk product en tegen welke prijs te controleren is. En zelfs tot op de seconde kan gezien worden of een winkelier niet te vroeg of te laat zijn winkel open heeft.

Men kan via het banksys-kassa systeem zelf nagaan wie er in welke winkel aan het bedienen is, daar dit allemaal met computers en codes verbonden is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 13:29   #23
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ja, en als blijkt na passeren van de kassa waar je betaald hebt zonder cash, dat ze verkeerd gerekend hebben, zie dan maar je geld terug te krijgen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 13:56   #24
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Als men geld volledig afschaft gaan daar hoe dan ook mensen de dupe van worden. Kinderen en jongeren en wat dan met bvb bedelaars?
En dat idee van die prepaidkaarten is eigenlijk ook iets raars. Een prepaidkaart zal wel zonder code zijn. Dan kan men winkels en mensen overvallen om die prepaidkaarten te stelen. Dan kan je evengoed gewoon met geld blijven rond lopen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 08:00   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Als men geld volledig afschaft gaan daar hoe dan ook mensen de dupe van worden. Kinderen en jongeren en wat dan met bvb bedelaars?
En dat idee van die prepaidkaarten is eigenlijk ook iets raars. Een prepaidkaart zal wel zonder code zijn. Dan kan men winkels en mensen overvallen om die prepaidkaarten te stelen. Dan kan je evengoed gewoon met geld blijven rond lopen.
De beste prepaid kaart ter wereld, is "onze" proton-kaart.

Ik zie ze mij nog niet overvallen voor het bedrag dat daarop kan staan.

Ik zie niet het minste probleem om kleine gasten, vanaf de leeftijd dat ze nu hebben als ze met "kleine senten" kunnen omgaan, om hen met zo'n kaartje naar de buurtwinkel te sturen.

Voor bedelaars zie ik geen oplossing. Maar ik zie ook geen probleem voor bedelaars: zij leven doorgaans van de ocmw of van den trek als azielzoeker. Als ze dat inkomen willen aanvullen, dat ze ergens iets gaan klussen of zo. (en mag gerust ook georganizeerd worden door de ocmw ..)
Voorts kan men ze ook nog dinges in natura geven (sigaretten zijn gegeerd; en bij de uitgang van warenhuizen: bier)
Toch blijf ik voorstander om bedelen te verbieden. Net zoals ik voorstander ben dat de ocmw verplicht is van bijstand te verlenen. Dat hangt ahw aan mekaar vast. Maar dat is of topik. Verder zeveren eventueel in andere draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 08:38   #26
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
De beste prepaid kaart ter wereld, is "onze" proton-kaart.

Ik zie ze mij nog niet overvallen voor het bedrag dat daarop kan staan.

Ik zie niet het minste probleem om kleine gasten, vanaf de leeftijd dat ze nu hebben als ze met "kleine senten" kunnen omgaan, om hen met zo'n kaartje naar de buurtwinkel te sturen.

Voor bedelaars zie ik geen oplossing. Maar ik zie ook geen probleem voor bedelaars: zij leven doorgaans van de ocmw of van den trek als azielzoeker. Als ze dat inkomen willen aanvullen, dat ze ergens iets gaan klussen of zo. (en mag gerust ook georganizeerd worden door de ocmw ..)
Voorts kan men ze ook nog dinges in natura geven (sigaretten zijn gegeerd; en bij de uitgang van warenhuizen: bier)
Toch blijf ik voorstander om bedelen te verbieden. Net zoals ik voorstander ben dat de ocmw verplicht is van bijstand te verlenen. Dat hangt ahw aan mekaar vast. Maar dat is of topik. Verder zeveren eventueel in andere draad.
Maar in feite gaan kinderen dan geen eigen geld meer hebben. Als ze nu 50 cent of een euro krijgen voor in hun spaarpot zal dat, met het verdwijnen van geld niet meer mogelijk zijn. Vanaf welke leeftijd mag men eigenlijk een bankrekening openen? En dan blijven er nog allerlei andere probleempjes ook. Je zoon geld mee geven om een belegd broodje te kopen voor tussen de middag zit er ook niet meer in. Dan moet je als ouder je eigen protonkaart mee geven en zit je zelf die dag zonder kaart Wat met toeristen die België bezoeken en geen kaart hebben? En zo zijn er nog een hele reeks probleempjes waar we nu nog niet eens meteen bij stilstaan.
Komt er trouwens ook op neer dat kinderen minder zelfstandig worden en minder leren met geld omgaan.
Oud 15 juni 2009, 08:59   #27
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst even lezen in de gazet:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...LB&ref=bizmail

Kort gezegd: Hollandse supermarkten zijn het beu om overvallen te worden. Daarom gaan ze inisiatieven nemen om zoveel als mogelijk met bankkaarten te betalen.
Probleem is natuurlijk dat er nog altijd mensen zijn die geen bankkaart hebben; niet in het minst jeugdigen die ofwel zelf iets kopen, ofwel een boodschap doen voor hun ouders. (helemaal onderaan een klein knip en plakje van het artikel)

Nu weet ik niet of wij in Vlaanderen reeds verder staan met digitale betalingen dan de Hollanders (die dit "pinnen" noemen).

Persoonlijk heb ik steeds weinig baar geld op zak. Ik betaal zoveel als mogelijk met visa of met bankontakt. (of zelfs overschrijvingen, zoals de fakturen van de garage)

Tot voor enige tijd gebruikte ik ook proton, vooral omdat ik niet hou van die losse munten in mijn zakken. Maar sedert ik bijna nergens meer kom waar proton gebruikt kan worden, heb ik dat maar gelaten. Spijtig vind ik.

Eigenlijk is de maatschappelijke kost van papieren geld en metalen munten nogal groot. Het moet gedrukt/gemaakt worden, het verslijt, het kan nagemaakt worden en je kan ervoor overvallen worden. Het moet van her naar der gesjouwd worden dat het niet om aan te zien is. De winkelier moet 's avonds zijn senten tellen, en wegdoen of zo veilig als mogelijk opbergen. En steeds in bezit zijn van pasmunt.
Dat wordt allemaal overbodig met giraal geld.

Natuurlijk weet ik ook wel dat men de betaalkaarten na kan maken. Maar tenminste is daar geen geweldskriminaliteit mee gemoeid. En met wat meer internasionale samenwerking, moeten de geldstromen met die valse kaarten toch opgespoord kunnen worden.

En natuurlijk weet ik ook dat mensen met staats-achtervolgingswaanzin iets hebben met Orwell en met big brothers.

Wat is jullie standpunt ?
Ik betaal huishuur met aitomatische overschrijving, dikwijls de grote boodschappen met bankkaart . Verder betaal ik zo veel mogelijk met baar geld . Een bankkaart, moet je niet vergeten, is net zoals een GSM, een echte " verklikker ", die al je uitgaven en verplaatsingen archiveert. Je kan nu wel zeggen dat als je niks te verstoppen hebt, dat geen kwaad kan, ik vind dat het niemand anders zijn zaken zijn.
Baar geld is vrijheid. De dag dat baar geld niet meer bestaat zitten we in de dikke shit.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 15 juni 2009 om 09:00.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 12:53   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar zijn er hier wel een paar die nogal vlug konkluzies trekken, en vb. wijzen op problemen bij het afschaffen van alle baar geld, vooraleer ze zelfs de titel nog maar gelezen hebben.

Om verder te gaan met het echte onderwerp, namelijk baar geld zoveel als mogelijk vermijden:

voor zowel kinderen als toeristen zijn er heel gemakkelijke oplossingen; ge weet toch dat ge als toerist in Zuid-Spanje in een warenhuis gelijk den Aldi vlot kan betalen met ... je Visa-kaart die je van hieruit meegenomen hebt ? En in warenhuizen in Frankrijk zelfs met je bankontaktkaart ??

En voor de praaivesie-gevoelige mensen, die schrik hebben dat de delhaize zou te weten komen dat je liever maes drinkt dan stella, of liever appelsienen eet dan appelen, even iets kwoten uit de openingspost:

Citaat:
En natuurlijk weet ik ook dat mensen met staats-achtervolgingswaanzin iets hebben met Orwell en met big brothers.
want ik wou die mensen waarschuwen: als ge dan toch eens gaat winkelen voor een ganse week, of voor een grotere familiebijeenkomst, en ge betaalt voor die ene keer dan toch met bankontakt, .... dan weten ze het toch van die stella en van die appelsienen. En zoiets zouden ze vroeger, met melkboer, groentenboer, kruidenier en brouwer aan huis in een klein dorp nooit te weten gekomen zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juni 2009, 14:22   #29
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zijn er hier wel een paar die nogal vlug konkluzies trekken, en vb. wijzen op problemen bij het afschaffen van alle baar geld, vooraleer ze zelfs de titel nog maar gelezen hebben.

Om verder te gaan met het echte onderwerp, namelijk baar geld zoveel als mogelijk vermijden:

voor zowel kinderen als toeristen zijn er heel gemakkelijke oplossingen; ge weet toch dat ge als toerist in Zuid-Spanje in een warenhuis gelijk den Aldi vlot kan betalen met ... je Visa-kaart die je van hieruit meegenomen hebt ? En in warenhuizen in Frankrijk zelfs met je bankontaktkaart ??

En voor de praaivesie-gevoelige mensen, die schrik hebben dat de delhaize zou te weten komen dat je liever maes drinkt dan stella, of liever appelsienen eet dan appelen, even iets kwoten uit de openingspost:

want ik wou die mensen waarschuwen: als ge dan toch eens gaat winkelen voor een ganse week, of voor een grotere familiebijeenkomst, en ge betaalt voor die ene keer dan toch met bankontakt, .... dan weten ze het toch van die stella en van die appelsienen. En zoiets zouden ze vroeger, met melkboer, groentenboer, kruidenier en brouwer aan huis in een klein dorp nooit te weten gekomen zijn.
Als je alles met je bankkaart betaalt, kan men op een gegeven moment bvb alles wat je de laatste 10 jaar uitgegeven hebt, netjes uitrekenen, op de centiem af , waar , wanneer, en aan wat je het hebt uitgegeven.
Mischien komt er een dag dat je dat niet prettig gaat vinden. Die dag ga je denken aan de argumenten van zij die tegen zijn, en je gewaarschuwd hebben.
Mischien komt die dag nooit, maar zelfs : ik vind dat niemand daar zaken mee heeft. Als ik een jonge gast uit de buurt 50 euros geef om het gras eens af te rijden, of om mijn hofmuur te witten dan gaat dat niemand aan. Hoe doe je dat als er geen baar geld bestaat ?
Iets helemaal anders : je gaat eens naar de hoeren , of je koopt een pond wiet van iemand. Hoe doe je dat zonder baar geld ? Alles met bankkaart ?
Ja, ik weet het, het zijn geen stichtende voorbeelden, maar zulke dingen gebeuren nu éénmaal, elke dag , een beetje overal. Dat moet toch niet algemeen geweten zijn ? En bovenal niet bij de overheid...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:47   #30
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ama-gi Bekijk bericht
Electronisch betalen moet helemaal niet aangemoedigd worden.
Cash geld laat, in tegenstelling tot digitaal/electronisch, geen sporen na.
En aangezien het niemand zijn zaak is wat ik met mijn geld doe, betaal ik zoveel mogelijk cash.
Een systeem a la proton of wegwepbankkaarten(a la GSM-herlaadkaarten) zou eventueel een oplossing bieden.
Proton is ook electronisch hé Maar laat ook sporen na...
Nuja, je denkt toch niet dat iemand ooit controleert wat gij met uw geld doet?! Het is pas als ze al iets op het spoor zijn dat ze eventueel iets meer in detail gaan kijken naar uw transacties.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:36   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als je alles met je bankkaart betaalt, kan men op een gegeven moment bvb alles wat je de laatste 10 jaar uitgegeven hebt, netjes uitrekenen, op de centiem af , waar , wanneer, en aan wat je het hebt uitgegeven.
Mischien komt er een dag dat je dat niet prettig gaat vinden. Die dag ga je denken aan de argumenten van zij die tegen zijn, en je gewaarschuwd hebben.
Mischien komt die dag nooit, maar zelfs : ik vind dat niemand daar zaken mee heeft. Als ik een jonge gast uit de buurt 50 euros geef om het gras eens af te rijden, of om mijn hofmuur te witten dan gaat dat niemand aan. Hoe doe je dat als er geen baar geld bestaat ?
Iets helemaal anders : je gaat eens naar de hoeren , of je koopt een pond wiet van iemand. Hoe doe je dat zonder baar geld ? Alles met bankkaart ?
Ja, ik weet het, het zijn geen stichtende voorbeelden, maar zulke dingen gebeuren nu éénmaal, elke dag , een beetje overal. Dat moet toch niet algemeen geweten zijn ? En bovenal niet bij de overheid...
50 € voor het gras af te rijden !! Marktbederver !!! 20 € is meer dan genoeg.

Naar de hoeren? Ik weet daar natuurlijk niks van, maar waar mannen onder mekaar zijn, in een voetbalkantine of soortgelijke waar bier verbruikt wordt, dan hoort men wel eens van mensen uit de bankwereld dat in die middens erg veel met visa betaald wordt. Die dames (of heren ?) richten firma's op, met niet verdachte namen enz. ... de bedrijfjes blijven nooit lang bestaan; zodat het moeilijk is om veel terug op te zoeken ...

Maar mag ik nog eens zeggen en herhalen dat het wellicht nooit zal kunnen, en zelfs nooit wenselijk zal zijn om baar geld volledig af te schaffen.

Enkel maar dat een verschuiving van een aantal prosenten van baar geld naar giraal of plastiek geld een serieuze slok op de borrel zou kunnen schelen van zo'n kriminaliteit als gewelddadige diefstallen in winkels.

Oud 15 juni 2009, 19:18   #32
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zeer leuke discussie,

Maar ooit al eens in een supermarkt staan aanschuiven op het moment dat er zich een electriciteitspanne voordoet ?

Geloof me, 't is einde verhaal, naar huis zonder boodschappen Met of zonder kaart

Daar op verder redenerend vraag ik me af waarom er nog oorlog gevoerd wordt, sluit de electriciteit af en binnen de 3 weken liggen we allemaal dood, ook met of zonder kaart

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:44   #33
Jedd
Banneling

Standaard

Dankzij de bankkaarten krijgt ge tenminste gepersonaliseerde reclame opgestuurd zodat ge profijt doet met de bijgevoegde kortingbonnen. Veelal voor bier in mijn geval
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:08   #34
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Zeer leuke discussie,

Maar ooit al eens in een supermarkt staan aanschuiven op het moment dat er zich een electriciteitspanne voordoet ?

Geloof me, 't is einde verhaal, naar huis zonder boodschappen Met of zonder kaart

Daar op verder redenerend vraag ik me af waarom er nog oorlog gevoerd wordt, sluit de electriciteit af en binnen de 3 weken liggen we allemaal dood, ook met of zonder kaart

Noorman
Maak je geen zorgen in de eerste 100 jaar (of langer) gaat men echt het geld niet afschaffen hoor
Oud 16 juni 2009, 10:55   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Zeer leuke discussie,

Noorman
Als den elentriek afslaagt, dan kan je naar huis zonder je boodschappen, niet zozeer of niet alleen omdat plastiek geld niet meer marsjeert, maar wel omdat:
- het helemaal donker wordt in die warenhuizen;
- omdat de skanners van de barkodes niet meer werken
- omdat de kassas niet meer werken
- omdat de luchtverversing enz. niet meer werkt ....

(tenzij die winkel beschikt over een noodgenerator die het minimum stroom levert om de aanwezige mensen op klantvriendelijke manier naar buiten te werken, en dan om de diepvriezers in gang te houden) (niet eens zo moderne noodgeneratoren slaan zovlug aan dat zelfs de pc niet moet heropstarten.)

Ge haalt met die elektrisiteitspanne wel een interessant diskussiepunt aan, maar dan in een aparte eigen draad daarover;
niet in verband met betalen met plastieken geld.

Oud 16 juni 2009, 16:11   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat er helemaal niet om dat de banken gekloot moeten worden, maar dat men een einde maakt aan de uitbuiting door banken van de consument.

Het gebruik van banksys kost een winkel zo'n 0.45€ per keer en dan nog de prijs van het abonnement per maand en de installatiekosten. Deze kosten worden wel allemaal doorgerekend naar de kleine consument.
Het afhalen van een cheque kost je zo'n 1.50€ per cheque en tegenwoordig moet je daar zo'n 10 werkdagen op wachten.

Daarnaast kost heel het huidige banksysteem enorm veel energie en is het dus zwaar milieu vervuilend door dit energieverbruik en de nodige hulpmiddelen om het te kunnen gebruiken.
Waar haal je in godsnaam die 45 cent per transactie. Op de site van bansksys staat de kostprijs en voor ocharme een goeie 50 euro zijn alle elektronische transacties inbegrepen. Vergelijk dat eens met de kost van het afhandelen van cash en de rekening is snel gemaakt voor een winkelier. Die heeft UITERAARD veel liever dat er met kaart gekocht wordt want dat kost hem veel minder manuren per maand om geld te staan tellen.

En juist ja, alsof papieren geld geen energievreter is. Het moet met hopen gemaakt worden en getransporteerd worden van hot naar her.

Laatst gewijzigd door fox : 16 juni 2009 om 16:13.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:56   #37
giserke
Banneling

Standaard

Handje kontantje. Dit is mijn motto.
geen discutie of gezever. Boter bij de vis, zonder sporen na te laten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:09   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Handje kontantje. Dit is mijn motto.
geen discutie of gezever. Boter bij de vis, zonder sporen na te laten.
Nu heb ik dat toch wel twee drie keer moeten lezen, jouw post.

Want dat is nou, denk ik toch zo, net het motto van de overvallers van mensen/winkels enz.

Oud 16 juni 2009, 17:13   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu heb ik dat toch wel twee drie keer moeten lezen, jouw post.

Want dat is nou, denk ik toch zo, net het motto van de overvallers van mensen/winkels enz.
Ik dacht niet dat overvallers betalen, om een overval te plegen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:13   #40
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik weet niet hoe dat daar bij U gaat,misschien werken de automaten daar nog met radiolampen of zo,maar als er vijf voor mij staan te pinnen ben je hier hoogstens 5 minuten verder....
bij onze kbc welgeteld 23 seconden pp

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 juni 2009 om 17:13.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be