![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik wilde graag weten wat nu de mening was van "kees met de pet" en of deze overeen kwam met wat Vlaamse tegenstanders van het gedoogbeleid mij vaak vertellen, aangezien die laatste nogal vaak doen of ze aan de kant staan van de door junkies geteisterde Nederlander.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En er was veel ophef over het wegenvignet voor buitenlanders dat België twee jaar terug in wilde voeren, maar dat heeft Vlaanderen na kritiek vanuit Nederland afgeschoten. Verder was de politiek er niet van gediend dat Belgische politici continue persoonlijke "kritiek"/aanvallen naar Nederlandse politici uitten, maar ook daar hebben we al even geen last meer van. En natuurlijk kritiek terug over de drie zaken die u noemde; in Zeeland is men niet zo blij met de verdieping van de Schelde en de verplichte ontpoldering die daar volgens Den Haag en Europa bijhoort. Milieugroeperingen hebben kritiek op de Ijzeren Rijn. En voorstanders van ons liberale drugsbeleid zijn de restrictie in België en de daarbij behorende wrijving in de grensstreek spuugzat. Verder is alles koek en ei vanaf deze kant. Kleine ergernisjes zijn er altijd, maar men vindt in Nederland België niet interessant genoeg om er zo'n grote ophef van te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Nouja, gewone infrastructurele projecten waar natuur voor moet worden opgeofferd duren al lang, dan is het niet zo vreemd dat de inmenging van een andere overheid de boel nog net iets ingewikkelder maken en dat alles dus nog langer duurt. Ik vrees dat deze vertraging meer te maken heeft met bureaucratie en gekibbel over wie wat betaald dan met het expres frustreren van de uitdieping.
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Zolang die uitdieping van de schelde er niet komt zouden wij tol moeten heffen op onze wegen, kwestie van wat druk te zetten. En dan kunnen die duizende nederlandse vrachtwagens die ik iedere dag over de Antwerpse ring zie rijden eens mee betalen aan het onderhoud van ons wegennet.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Nederland is in een paar simpele bewoordingen eenvoudig te begrijpen. Doe waar je zin in hebt, maar val een ander er niet mee lastig. En met zn allen tégen de overheid. In tegenstelling tot landen als Amerika, Frankrijk etc wordt in Nederland de discussie nauwelijks over de ethische kant van drugsgebruik gehouden. Ja, natuurlijk is drugs onethisch. Dus, het moet verboden worden, aldus die landen. Lekker makkelijk gezegd. Wij denken daar dus pragmatischer over. En dat geldt voor bijna iedereen. (zie boven: als je wilt blowen, ga je gang, maar zet ons niet in de stank cq lawaai om 02:00h 's nachts. Verbieden? Nee nee, dat is dus niet des Nederlands.) Doe wat je wilt maar val een ander er niet mee lastig, is het echt zo simplistisch? Ja, zo simplistisch is het. Helaas kennen vele toeristen die gulden regel niet, en die krijgen dus de 'toorn van de samenleving' over zich uitgestort. Door junkies geteisterde Nederlander? Zij die dat zeggen moeten er eens statistiekjes bij pakken. Heel Nederland scoort op allerlei aspecten van drugsgebruik, slachtoffers, criminaliteit/overlast etc bijzonder, bijzonder goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar nog iets, men schrijft soms van: dit land is op een niet natuurlijke wijze ontstaan? Maar dat is toch je reinste onzin? Eigenlijk zijn alle landen op een natuurlijke, of gewoon op een niet-natuurlijke wijze ontstaan. Het feit is gewoon: die landen zijn ontstaan. Wat maakt dat het ene natuurlijk is en de andere niet? Dit is allemaal onzin: landen zijn nooit onnatuurlijk. Men spreekt gewoon niet van een op natuurlijke of onnatuurlijke wijze ontstaan.
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben er zeker van dat Nederland zal moeten terugkomen op z'n gedoogbeleid.
Het is namelijk zo dat drugsgebruik zonder overlast niet bestaat. Mensen onder invloed zijn ontremt. Mensen die verslaafd zijn doen alles om aan drugs te geraken en veroorzaken criminaliteit.
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
ik heb een idee, laten we een oorlog tegen drugs beginnen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
héél kunstmatig. Nederland is gevormd omdat het bestond uit kleinere staatjes (cfr de provincies) die samen zijn gegaan om op te komen tegen vreemde mogendheden die wilden binnenvallen. Zwitserland en Oostenrijk vallen hier ook onder. dit zijn de minst kunstmatige staten. Spanje, Joegoslavië en Frankrijk zijn veroverde gebieden vanuit een centrale mogendheid (Parijs, Belgrado en Madrid). ook kunstmatig. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, verbieden is de oplossing.
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
problemen kan je oplossen tot er problemen ontstaan die je niet meer kan oplossen en dan ontploft de boel. en dat laatste is nu bezig. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 14 juni 2009 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() prima dan:
verbieden is niet de oplossing. Laatst gewijzigd door Hollander : 14 juni 2009 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Lees de vorige post, daarin staan mijn argumenten.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Het grote Nederland was ook onnatuurlijk, zo kunnen we jouw redenering doortrekken. En het is inderdaad niet gelukt, na 15 jaar ontplofte de boel. België daarentegen houdt al 180 jaar stand, en het zal nog veel langer stand houden. ![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen die verslaafd zijn zijn slachtoffers. Je kunt ze zoals je zelf zegt niet verbieden te 'scoren', want ze zullen er alles voor over hebben. Zelfs oude mensjes beroven om aan geld te komen om via het illegale circuit (want dat heeft nog geen land kunnen uitbannen) aan drugs te komen. 2000 jaar drugsbestrijding laat zien dat dat faalt. Het is beter een gecontroleerde omgeving te scheppen waar mensen die dat nodig hebben hun spul kunnen gebruiken. Ja, het is onetisch daar als overheid bij betrokken te zijn, maar je kan wel de kwaliteit waarborgen. Daarmee voorkom je verspreiding van HIV door vuile naalden in het illegale circuit, je voorkomt onschuldige slachtoffers van criminaliteit (autoradio's etc) en je voorkomt dat bepaalde groepen criminelen in landen als Colombia bijzonder rijk worden over de rug van onze drugsgebruikers. nog wat leesvoer en feiten: http://www.cedro-uva.org/lib/reinarman.why.html verder: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |