![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2013 om 10:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() sata1 zoek ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() (zal maar stoppen met proberen van dat in het firewire-gaatje te proppen ))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je eigenlijk bijhangen aan je PC vraag ik mij dan af?
Mocht het een 'oude' HD zijn is een usb2/3 docking station een welgekomen oplossing, quickport 2,5" & 3,5" Sata & IDE Hard Disks en de kabeltjes zitten erbij meestal ![]() ziehier ![]() Ik heb er zo eentje staan en dat werkt prima. Staat nog een andere externe HD op het bureau ook. In de pc zelf zit een SSD. (dat vliegt wel zo een SSD ding ![]() p.s. in extremis kan het zijn dat je in je BIOS iets moet veranderen qua Sata dacht ik want ik ben geen IT'er juist maar een huis, keuken,tuinknoeier.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2013 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() 2 sata-splitters : 35 euro bij Mediamarkt
ik heb een sata-schijf maar mijn pc heeft offisieel geen sata |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee ! Laat ze ! Anders gaan die virusschrijvers zich op onze machines werpen ! Maar alle gekheid op een stokje : het was ook één van de redenen waarom ik overstapte naar Mac. Sindsdien geen formatteren meer en opnieuw windows installeren, geen steeds trager wordende computer meer. Kortom, ik heb meer tijd gekregen om écht op de machine te werken. Maar ik laat ieder zijn keuze ... TIP : Steek een SSD in je computer. Dat ding wordt opeens een keer of 10 sneller..... Laatst gewijzigd door hurricane : 24 maart 2013 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 7 pc's zelf in elkaar gestoken en die draaien allemaal top op win7 en ik studeerde daar niet voor en ik ben geen IT'er, ik knoei gewoon graag en lees helpbestanden echt door. Windows/MicroSoft is zoals in sommige scholen, die gaan alleen met de beste leerlingen voort. Daar steekt echt wel alles in hoor maar in veel gevallen moet je het juist weten te configureren en het weten zitten. In veel gevallen is formatteren langs geen kanten nodig. Te weinig mensen 'durven' op zoek gaan naar het probleem dat zich op dat ogenblik voordoet. In extremis kan bij een minder goed draaiende PC een heropstart al eens soelaas bieden. Ligt het dieper dan kan je de Win Os Cd insteken en het commando sfc /scannow geven voor 'herstel'. Ook zijn er niet veel mensen die het helpbestand weten na te lezen, daar staat echt wel alles in hoor. Met deze geef ik met enige graagte een site weer van iemand die er echt werk van gemaakt heeft met deftige uitleg over de systemen en hun kwaaltjes. TopSite ![]() Er is voor elk wat wils en elk OS system heeft wel zijn/haar charmes al was het Windows/Mac/Linux ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() vraagje voor hardware-kenners:
als ik een sata-pci-kaartje steek , ga ik dan kunnen opstarten van een sata-schijf verbonden met dat pci-kaartje ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() http://www.hiren.info/pages/bootcd
de hele zwik 593mb downloden uitpakken en het cd-brand-prog zit in de uitgepakte bestanden werd mijn aanbevolen 1 funktie de mini-xp werkt bij mij niet blijkbaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hirensbootcd daar staan een hoop programma's op die op zich wel met pc te maken hebben maar of je die echt allemaal nodig hebt lijkt mij sterk.
Een format c: doen en een pc terug opzetten is niet echt zooooooo moeilijk en een format c: is echt het allerlaatste wat je doet. Laatste goede werking van de PC terugzetten via herstelpunten die je eventueel aangemaakt hebt, eens kijken wat er juist is misgelopen met de werking van je pc ... Link Quickport station kan je 'oude' Sata of Ide harde schijven insteken en zo als backup gebruiken mocht je dit echt nodig hebben. Het toestel zelf zet je Aan/Uit met een knop, dat is wel handig daar het dan ook uitstaat voor de 'buitenwereld'. In mijn geval zit er in één van de pc's een SSD (Solid-State Drive) in van 120GB met Win7 op, mijn 'belangrijke' documenten staan op een extern Quickport dockingstation waar een IDE en een Sata insteken en er staat nog een USB backupstation naast. (Nota: SSD's nooit defragmenteren!!) Als je onder de startknop, XP, Vista, Win7 Dxdiag typt krijg je het Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel een hele resem programmas die je kan oproepen om de goede werking van een pc te testen onder Systeem en beveiliging -> Systeembeheer, logboeken, Systeemconfiguratie ... In extremis kan je nog verder gaan en gpedit.msc aanroepen maar dat is weer voor de echte fans. (gpedit.msc niet in Win7 Home versie) Wil je taken sneller kunnen oproepen dan kan dit via de Godmode (ik geloof dat MicroSoft er om de één of andere duistere reden niet blij mee is dat men die gebruikt ongeacht het enorm handig is alles onder één dak) In Win7 werkt die het best, Vista kende er al eens problemen mee. Rechtsklikken op uw tabblad, Nieuw -> Map en die map volgende naam geven -> GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} ![]() mini-xp werkt bij mij niet blijkbaar, mini-xp van een slipstreamversie misschien Handige sites: ------------------- SchoonePC Prima handleidingen Dban Schijf volledig leeg maken (dit overschrijven kan lang duren) CDbranden CD branderproggie nodig ziehier (gratis) HirensBootCd Waarschijnlijk ga ik van de echte IT'ers/winkeliers/pc herstellers die de pest hebben aan mensen het zelf doen/uitzoeken weer op mijn botten krijgen. Iets om van wakker te liggen? Maar nee ... ![]() Hier werken ze allemaal naar behoren de pc's en dat is voor mij het belangrijkste en het is de K&K dus ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2013 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() het grote voordeel is dat het een bootable is , je kan vanop Cd vanalles doen , soms ook herstellen als dat zou mogelijk zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is wel waar.
Ik zet liever alles terug opnieuw op, dat is met een snelle pc echt zoveel werk niet. Wat ik echt nodig heb van documenten staat op de externe schijven. Enige tekst en uitleg ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() is de sata-600 opmerkelijk beter ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Veel sneller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() te koop ram DDR
2 x 256 DDR333 pc2700 (7 euro) siemens 256 DDR333 pc2700 (5 euro) 512 DDR400 cl 2,5 (7 euro) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mac heeft immers 1 heeeel grote tekortkoming. Zodra je er een hebt en je geeft dat hier op het forum toe wordt je overspoeld met woorden als 'fanboy', 'hipster', een 'IT-noob'. Vooralsnog hebben de updates die Apple mij aanbiedt daar weinig aan kunnen veranderen. Het blijkt te gaan om een moeilijk uit te roeien soort 'Trollaans Paard' ofzo. Maar verder werkt dat allemaal best goed hoor.
![]() |