![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Obama zei was "The difference between Ahmadinejad and Mousavi in terms of their actual policies may not be as great as has been advertised. Either way, we are going to be dealing with an Iranian regime that has historically been hostile to the United States." Dit kan ik niet beter beantwoorden als met de woorden van Bhadrakumar Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2009 om 15:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Slechts weinig mensen lijken te beseffen dat Iran slechts maar voor de helft Perzisch is. Bijna een kwart spreekt inderdaad Azeri, wat totaal anders is.
Ik ken zelf iemand die hier werkt, uit Iran. Haar "taaltje" wordt dan ook vaak omschreven als Perzisch, terwijl ze er zelf meermaals op wijst dat het Azeri is. Ik weet niet of dat eigenlijk erg uitmaakt in Iran. Mousavi, zelf een Azeri, lijkt ook in Teheran grote aanhang te hebben, terwijl Khamenei, eveneens een Azeri, de huidige president steunt. Ik weet niet of die Azeri ergens anders bij willen horen dan bij Iran. Ze zijn niet seculier en soennitisch zoals de Turken, en hun taalgenoten in Azerbeidzjan zijn waarschijnlijk stukken minder gelovig en gerussificeerd.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je toch moet kiezen, dan liever die Moussavi dan Achmedinejad. Ook dat lijkt mij logisch. Ik begrijp uw uitleg dus niet echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Ik kies ook voor Mousavi. Zijn beleid is meer sociaal en breekt met de hardliners in Teheran. Ik verdenk Khameini er persoonlijk van achter de vervalsing te zitten om zo zijn eigen regime te redden - hij is niet voor niets de Opperste Leider of wel? Ahmadinedjad en Khameini zijn twee handen op een buik ... Mousavi is dan een been
![]()