Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 14:38   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Betekent dat nu dat je de relevante programmapunten niet kort k�*n samenvatten of dat je dat gewoon niet wilt?
Geen tijd nu. Later eens.

Wat een verfrissende discussietechniek: "er zijn wel argumenten, maar je moet ze zelf maar bij elkaar zoeken"...
Kost 5 minuten van jouw tijd.

Hoe was de score in de rest van België?
Hierna nog effe de resultaten van de Vlaamse Vivanters (op de lijsten van de door Oranje weggespeelde OpenVLD) :

Roland Duchâtelet (Lijstduwer Eff. Europese verkiezingen): 35.618 voorkeurstemmen
Nele Lijnen (5e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Limburg): 9.473 voorkeurstemmen. In haar eigen kanton behaalde zij zelfs meer stemmen dan de lijsttrekker.
Elise Vermeiren (23e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Oost-Vlaanderen): 4.163 voorkeurstemmen.
Isolde Hoop (6e plaats Opv. Vlaamse verkiezingen, provincie West-Vlaanderen): 2.509 voorkeurstemmen.
Bea Hendrickx (7e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Antwerpen): 2.264 voorkeurstemmen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:26   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hln= de morgen in kleur....
Dan heb jij ook een "gazet".
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:29   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hierna nog effe de resultaten van de Vlaamse Vivanters (op de lijsten van de door Oranje weggespeelde OpenVLD) :

Roland Duchâtelet (Lijstduwer Eff. Europese verkiezingen): 35.618 voorkeurstemmen
Nele Lijnen (5e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Limburg): 9.473 voorkeurstemmen. In haar eigen kanton behaalde zij zelfs meer stemmen dan de lijsttrekker.
Elise Vermeiren (23e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Oost-Vlaanderen): 4.163 voorkeurstemmen.
Isolde Hoop (6e plaats Opv. Vlaamse verkiezingen, provincie West-Vlaanderen): 2.509 voorkeurstemmen.
Bea Hendrickx (7e plaats Eff. Vlaamse verkiezingen, provincie Antwerpen): 2.264 voorkeurstemmen.
Dat zijn de resultaten van de VLD. Ik vroeg naar de resultaten van Vivant.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 19:55   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik vraag me af hoe ze die liberalisering van die markt gaan regelen, stel dat er zo'n 5 tal bedrijfjes zijn met allemaal andere artiesten onder zich dan kan je als je een fuif geeft aan vijf verschillende maatschappijen betalen en dan moet je dat ook nog correct berekenen, weten welke nummers je gespeelt hebt en onder welke maatschappij zij zitten ............
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 23:17   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik de SABAU ga oprichten. De Société Anonyme Belge des Architectes et des Urbanistes. Van zodra je in groep naar een huis of een stad kijkt, moet je geld betalen aan mijn organisatie. Ook al gaat het om creaties van architecten of stedenbouwkundigen die geen lid zijn van mijn organisatie, of zelfs van architecten die zich expliciet hebben uitgesproken tegen mijn lucratief handeltje.
Waarom? "Om de creatieviteit te belonen en bevorderen" luidt het aldus de statuten van mijn organisatie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 23:19   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Open Vld Senator Roland Duchâtelet reageert verbolgen op de mediaberichten van vandaag dat zelfstandige onthaalouders en crèches in de toekomst controle mogen verwachten van SABAM en gehouden zullen worden om auteursrechten te betalen wanneer zij muziek spelen voor de kinderen die zij opvangen.
“Dit slaat werkelijk alles”, reageert Duchâtelet, “ik stel voor dat we als overheid beslissen om SABAM haar monopolie af te nemen en kunstenaars de inkomsten waar ze recht op hebben gewoon te betalen met belastinggeld. Dat zou veel efficiënter zijn. SABAM, dat als privé-bedrijf het monopolie bezit om de auteursrechten te innen, bedient in de eerste plaats zichzelf voor zij de belangen van de kunstenaars verdedigt. Als we kunstenaars rechtstreeks betalen met belastinggeld gaan die er op vooruit en kunnen jeugdverenigingen die willen fuiven of scholen of crèches die muziek willen draaien niet langer gepest worden door SABAM.”
In het verleden kwam SABAM reeds meerdere malen in opspraak door haar al dan niet wettelijke praktijken. Zo weigerden de organisatoren van de Antilliaanse feesten om hun bijdrage te betalen, waarna de Rechtbank van Turnhout hen gelijk gaf. SABAM lijkt echter niet te leren uit de fouten uit het verleden. Als monopolist heeft zij daar ook weinig reden toe. “Tijd om daar iets aan te veranderen”, aldus Duchâtelet.
aasgieren zijn het. jongens toch hoe lang gaan we nog die buitenlandse artiesten ons land laten melken. Eigen volk eerst, alleen nog wereldvreemde heimatmuziek.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be