![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Was de officiële reden dat je op straat een pint dronk (
![]() In ieder geval ben ik dan blij dat ik nooit student in Leuven geweest ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet normaal. Ik heb niks tegen wat blauw op straat, maar laat die mensen toch nuttig werk doen aub. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 juni 2009 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men zou er meer actie tegen moeten ondernemen. Eens 500 valse oproepen op een nacht doen ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Volgens mij is het gewoon om de stemmen van de "autochtone" Leuvenaar te doen, en aangezien studenten geen domicilie en dus stemrecht hebben.. Wel jammer m.i. omdat men er toch 5/7 dagen verblijft en een derde van de populatie uitmaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De autochtone Leuvenaar schijnt een kalotige burger te zijn. Dus ja, zal wel pakken zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Tobback heeft inderdaad goede dingen gedaan maar nu is hij echt te ver gegaan. Ga maar eens op een doordeweekse dag kuieren door de straten, dan zal je merken dat er nog enkel allochtone bewoners van Leuven in de straat geparkeerd staan (met een bewonerskaart). De rest staat er gewoon niet meer...
Studenten kunnen bij mijn weten géén bewonerskaart verkrijgen want ze zijn er niet gedomicilieerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() En dan hebben we het niet eens over de prestigeprojecten, zoals devernieuwing van het station, chique dinges enzo, maar het hele martelarenplein is bijna leeg, je fiets er zetten mag niet, skaten zéker niet en als je er te lang blijft staan/zitten komen de flikken je wegjagen.
Een groot nutteloos plein dus.
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() In de vaartkom moesten alle woonboten weg...
Nu liggen er jachtjes Alles voor de rijken in Leuven Voorstellen van Groen en wonen en werken om nieuwe projekten te schoeien op ecologische basis en sociale economie of duurzame energie ...... Het stadhuis, njet, het nieuwe kringloopcentrum, njet Wat heeft de burger aan zo een gigantisch duur station? en al die mega gebouwen achter in Kessel lo? Jonge mensne vluchten weg iut een onbetaalbaar leuven... Het is mooi maar ... vreemde beslissingen voor een 'sociaal' bestuurde stad... De boetes in Leuven brengen veel op, helaas is het interessante artikel op Leuven centraal weg over de verdeling van het boetegeld in Belgie ... waar de burgemeester over klaagt... Hij krijgt minder uit de pot dan hij erin steekt... Een aktie op facebook leverde 5000 handtekeningen op ene paar dagen tijd tegen de megafietsboetes! Wat is daar van gekomen? Overgeven op straat: 150 euro En zeker opppassen met pintjes op straat dat mag niet in de zomer dan ga je mee naar het buro net als in Iran.... Concurentie voor de terrassen? Dit valt onder de Gaswetten en die zijn een nationaal fenomeen: http://www.indymedia.be/nl/node/25144 Hopelijk komt er nieuw jong bloed binnen kort in Leuven. Mij zien ze er niet meer. Toch een positief punt? De plantsoendienst!! Die doet heel mooi werk. Bedankt! vooral die Palmen op het stella plein... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 17 juni 2009 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 juni 2009 om 20:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() De jachten in de vaartkom...daar staan er momenteel een aantal van te koop (de crisis is toch nog voor iets goed).
Momenteel is er ook een studentenconcentratie aan de gang heb ik de indruk. De REGA is verhuist (al dan niet verplicht) naar de campus van Gasthuisberg. Als ik mij niet vergis zijn er nog andere gebouwen gesloten met een studentenverhuis naar campus gasthuisberg tot gevolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De politiemacht die werd opgetrommeld nav de NSV-betoging en het post-Bologna-akkoord deed althans vermoeden wat je titel suggereert.
Verder sluit ik aan bij enkele voorgaande posts: Tobback kan vragen wat hij wil in Leuven. Leuven zal altijd blijven bestaan (voor de mierenneukers: neen, niet als het geannexeerd wordt neen en ook niet als de KUL om de één of andere reden ten onder gaat, maar dat zie ik nu niet als de normale gang van zaken) en zijn aantrekkingskracht behouden, omdat de KUL die toch nog steeds als beste univ van het land beschouwd wordt hier gesitueerd is. Laatst gewijzigd door Jennes : 18 juni 2009 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zijn er andere tijdstippen waarop je bier kunt drinken? ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Zijn er tijdstippen waarop je géén bier kunt drinken?
(Consumptie van alcohol op straat is in Leuven inderdaad verboden van 00:00 tot 08:00. Voor verplaatsingen heb ik altijd een baxter bij die ik in mijn binnenzak kan verbergen ![]() Naar aanleiding van de Leuvense Autovrije Zondag (waarop er dus gewoon auto's mogen rijden in de stad) wordt er opgeroepen tot een feestelijke optocht die zal vertrekken op de binnenring, een soort Reclaim The Streets Light heb ik de indruk. Linkje hier. Kan leuk worden. Lekker spannend ook, als Tobback hierop reageert zoals op elke onaangevraagde betoging en er een legertje relflikken op af stuurt. Laatst gewijzigd door His Majesty King Mob : 18 juni 2009 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Trouwens, je kan een betoging ook gewoon aanvragen hoor. Hoeveel heeft Tobback er op al die jaren geweigerd? Toch bijna geen. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 juni 2009 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Wat aanvragen betreft: dat is een optie, en misschien zullen de mensen achter die optocht het alsnog doen. Tobback zal inderdaad zeer zelden een optocht verbieden wanneer ze onder zijn voorwaarden gebeurt. Maar face it, ze hebben het maandenlang met veel moeite en geduld volgens de regeltjes gespeeld en het resultaat is dat ze vlak na de verkiezingen alsnog op grove wijze aan de kant werden geschoven door het stadsbestuur, dat zich plots herinnert dat het nog andere belangen te verdedigen heeft. Nu zouden ze aan datzelfde stadsbestuur moeten vragen of ze dan alstublieft toch even mogen protesteren tegen die schandalige behandeling? Moest ik in hun plaats zijn, ik zou er in zo'n geval toch even ferm mijn voeten aan vegen (geheel geweldloos, voor alle duidelijkheid). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Hopla, de krijgsmacht vorderen: nu zit je in het vaarwater van de gouverneur. De bevoegdheid van een burgemeester gaat niet veel verder dan toezicht op de navolging van regels, die ze in veel gevallen niet eens begrijpen. Hier is de burgemeester hooguit tot de eerstvolgende bijeenkomst van het college bevoegd voor de tijdelijke politieverordeningen op het wegverkeer, en dergelijke. Zij dragen ook samen zorg voor het voorkomen en verhelpen van hinderlijke voorvalletjes waartoe andere in vrijheid gelaten "zinnelozen en razenden" aanleiding zouden kunnen geven.- cf. de gemeentewet.
Laatst gewijzigd door DannyS : 18 juni 2009 om 15:38. |
![]() |
![]() |