![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och kijk, van de wederzijdse verwijten zal wel iets waar zijn. Waaraan ligt het ? Nederlanders zijn nu eenmaal niet taalvaardiger, maar wel veel praatvaardiger dan de Vlamingen. Met als gevolg dat in een gemengd gezelschap van Nederlanders en Vlamingen, de eersten doorgaans het hoge woord voeren. Sommige Vlamingen reageren daar dan een beetje kribbig, nurks en bijgevolg ook onbeleefd op. Vreemde bezetting van 1585 tot 1815, en daarna van 1830 tot op heden, zal ergens wel een invloed hebben op het karakter van de Vlamingen. Hoe denken jullie dat het met de Nederlandse literatuur was gesteld in Vlaanderen in die eeuwenlange bezetting? Dat laat sporen na. Dus, broeders uit Nederland, wanneer jullie weer eens te maken krijgen met onhebbelijkheden van wat jullie (mordicus) "Belgen" blijven noemen, heb dan wat geduld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niets van gemerkt in de Baarle Werkgroep. Als ik er eens over nadenk zijn het daar eerder de Vlamingen die het hoge woord voeren.
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() kan iemand mij eens een gedegen beschrijving geven van 'Belgen'.
ik zie doorgaans alleen Vlamingen tussen Lommel en Veurne. ![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Verenigde Nederlanden.
Eenheid in Verscheidenheid. En zo is het goed... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 juni 2009 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Interessante discussies tussen Nederlanders en Vlamen. Ik wist bijna niets van Vlaamderen, maar weet nu dat in Belgie ligt. Zit nu bij familie in Nederland en hebben mij veel bijgepraat sinds ik per toeval op deze site kwam. Ook veel vooroodelen gehoord over de Vlamen, maar als ik hier lees herken ik veel overeenkomsten met mijn Sint-Maarten, waarbij het eiland verdeeld is in Frans(noord) en Nederlands(zuid) gebied. Aan beide kanten is Engels de voertaal, maar op school wordt er tweetalig les gegeven. Er is een grote gat ontstaan tussen beide bevolkingsgroepen, vooral door Franse immigranten die lievst totale Franse overheersing willen. Wat een arrogant en tchappen volk.
Ik begrijp veel Vlamen op dees topic zeer goed. De Nederlanders zijn zeker ook niet perfect, maar wel sociaal, zeggen waar het op staat en geven op Sint-Maarten altijd veel geld uit ![]() Dat kan niet van de Fransen gezegd worden. Sorry voor matig Nederlands schijven, ik doe mijn best. Aio Laatst gewijzigd door Antilliaan : 20 juni 2009 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat weten ze dan niet van de Vlamingen?
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik waarom Geert Wilders van de Antillen af wil, lijkt wel een tweede Belgie... ![]() ![]() Maar we hebben een medestrijder gevonden. ![]() BTW ff hulp bij spellen: Vlamingen ipv vlamen en Vlaanderen met n
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 20 juni 2009 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ge het eiland eens 180" draait liggen verhoudingsgewijs in de zelfde richting. Kan helpen om probleem op te lossen, strijden we aan dezelfde kant... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel natuurlijker dan aan de Belgische kust. Dat is echt veel beter dan hier in België ! Om daar te geraken kom moet je echter door een bos van flitspalen.... En het weer is er zeker niet beter dan bij ons. Dus als ik op vakantie ga kies ik eieren voor mijn geld en rij naar het zuiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik kan de Vlamingen aanbevelen een autonoom land binnen het Koninkrijk te worden, Nederlanders laten U niet vallen. Om van de Fransen af te komen is wel moeilijk, bij ons is veel ruzie om de kleine eilanden rond Sint-Maarten die eigenlijk ons behoren maar de Fransen willen eigenen. Laatst gewijzigd door Antilliaan : 20 juni 2009 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Als dat zo is moeten we misschien een paar extra boten sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Antillen zouden ook een deel moeten worden van de Verenigde Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er is in verleden veel ruzie over geweest, maar laatste tijd gaat erg goed. Jullie hoeven geen boten te sturen ![]() Heb gehoord dat ze tot de beste marine vloten van de wereld horen, toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Al weet ik zeer weinig van Vlaanderen en ook niet super veel van Nederland. Nederlanders behandelen ons met veel respect en als ik in Nederland ben vind ik er super fun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als die bootjes nu vertrekken zijn ze er wel op 11 juli.... ![]()
![]() |