Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2009, 16:56   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Kan het gerecht eraan doen dat er geen plaats meer is in die instellingen en dat ze moeten spelen met absurde spelregels (aka de wetgeving)?

Het eerste is de schuld van de uitvoerende macht (regering) en het tweede de schuld van de wetgevende macht (parlement). De ware schuldigen zijn dus de heren politici, ge vergist u van vijand.
Moest het gerecht niet door en door gepolitiseerd zijn, zou ik U nog gaan geloven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 17:16   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het gerecht eraan doen dat er geen plaats meer is in die instellingen en dat ze moeten spelen met absurde spelregels (aka de wetgeving)?

Het eerste is de schuld van de uitvoerende macht (regering) en het tweede de schuld van de wetgevende macht (parlement). De ware schuldigen zijn dus de heren politici, ge vergist u van vijand.
Als burger heb ik er geen boodschap aan wie voor wat verantwoordelijk is. Ik betaal meer dan genoeg voor een goed functionerende overheid. "Het gerecht" staat hier voor dat overheidsapparaat dat instaat voor de prioritaire taak van de staat: openbare veiligheid.

Dat apparaat werkt al een hele tijd niet meer, maar nu heeft het een nieuwe drempel overschreden: door gepakte criminelen te laten lopen produceert het nu zelf criminaliteit.
Oud 20 juni 2009, 17:36   #23
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als burger heb ik er geen boodschap aan wie voor wat verantwoordelijk is. Ik betaal meer dan genoeg voor een goed functionerende overheid. "Het gerecht" staat hier voor dat overheidsapparaat dat instaat voor de prioritaire taak van de staat: openbare veiligheid.

Dat apparaat werkt al een hele tijd niet meer, maar nu heeft het een nieuwe drempel overschreden: door gepakte criminelen te laten lopen produceert het nu zelf criminaliteit.
De taak van het gerecht bestaat er helemaal niet in om de openbare veiligheid te garanderen. De taak van het gerecht bestaat erin om de wetgeving toe te passen. Als er idiote spelregels zijn, krijgt ge ook idiote uitspraken. Hervorm justitie maar zoveel als ge wilt, der zullen geen plaatsen bijkomen int gevang en instellingen en de wet zal even belachelijk blijven. Wat heeft het voor zin iemand naar een gevangenis te sturen die niet bestaat?

Oftewel, stel dat gij morgen een week lang voor rechter moogt spelen, wat zou ge doen met het crapuul dat oude madammen op een gewelddadige manier van hun sjakoch berooft?
Oud 20 juni 2009, 18:00   #24
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

We kunnen beginnen met al de buitenlanders zoals Adam G naar hun eigen land te storen, is toch niet onmogelijk binnen het momenteel kader? Zou al veel helpen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 18:24   #25
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
We kunnen beginnen met al de buitenlanders zoals Adam G naar hun eigen land te storen, is toch niet onmogelijk binnen het momenteel kader? Zou al veel helpen.
En de criminelen met Vlaamse roots?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 18:29   #26
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Vlaamse criminelen in Vlaamse gevangenissen, Poolse criminelen in Poolse gevangenissen, Marokaanse criminelen in Marokaanse gevangenissen,.... Lijkt me de evidentie zelf zolang er de garantie is dat ze gestraft worden.
Oud 20 juni 2009, 18:29   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
En de criminelen met Vlaamse roots?
Het soort dat in groep mensen op straat aanvalt zou niet meer vrij mogen rondlopen. Dat zou de basisregel moeten zijn. Over wat er daarna moet mee gebeuren, kunnen we een aparte draad opzetten.

De roots zijn daarbij irrelevant.

Overigens meen ik dat men in landen als Marokko of Turkije (ik kan daar verhalen over vertellen) op een heel wat efficiëntere wijze met dat tuig omspringt. We zouden daar beter wat van leren. Ondermeer daarom hoop ik dat allochtonen en autochtonen weldra samen tegen de straatcriminaliteit kunnen opkomen.
Oud 20 juni 2009, 18:31   #28
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Vlaamse criminelen in Vlaamse gevangenissen, Poolse criminelen in Poolse gevangenissen, Marokaanse criminelen in Marokaanse gevangenissen,.... Lijkt me de evidentie zelf zolang er de garantie is dat ze gestraft worden.
Die van de Marokkaanse gevangenissen worden harder gestraft.
Oud 20 juni 2009, 18:33   #29
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die van de Marokkaanse gevangenissen worden harder gestraft.
En? Ik had het over het feit hoe we zonder wetswijzigingen en extra gevangenissen toch de overbevolking konden verminderen. Hoe ze gestraft worden is dus niet relevant voor DIT onderwerp zolang ze gestraft worden.
Oud 20 juni 2009, 18:33   #30
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het soort dat in groep mensen op straat aanvalt zou niet meer vrij mogen rondlopen. Dat zou de basisregel moeten zijn. Over wat er daarna moet mee gebeuren, kunnen we een aparte draad opzetten.

De roots zijn daarbij irrelevant.

Overigens meen ik dat men in landen als Marokko of Turkije (ik kan daar verhalen over vertellen) op een heel wat efficiëntere wijze met dat tuig omspringt. We zouden daar beter wat van leren. Ondermeer daarom hoop ik dat allochtonen en autochtonen weldra samen tegen de straatcriminaliteit kunnen opkomen.
De vrees van drugssmokkelaars die van bijvoorbeeld België naar Marokko (of omgekeerd) rijden, is om gepakt te worden in Marokko. In Frankrijk en België weten ze namelijk dat ze ofwel hun straf kunnen ontlopen, ofwel een milde gevangenisstraf krijgen.
Oud 20 juni 2009, 18:39   #31
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het gerecht kan hiertegen protesteren. Een enkeling heeft het enkele weken geprobeerd. En het heeft hem zijn kop gekost.
Hij had simpelweg kunnen oordelen dat wegens plaatsgebrek de veroordeelde in één van de vele kelders van het FOD Justitie opgesloten moest worden onder toezicht van functionarissen van desbetreffende FOD. Maar aangezien dat stuk stront zelf een functionaris is ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 18:41   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een mes mag niet, dat verhoogt het gevaar. Als ze zien dat je een mes pakt steken ze je onmiddellijk zelf neer en zij zijn getraind en wij niet.

Zo'n injectiespuit daarentegen is niet verboden en je hoeft enkel het topje eraf te halen en door je saccoche te steken en dan in hun borstkas of beter nog: maag te plengen! plof! volgens mij doet dat geen deugd als ge ammoniak binnenkrijgt.
In mijn studietijd te Tilburg liep er daar in de stad een bekend oud vrouwke rond, Rooie Stien genaamd. Die was net één keer te vaak overvallen, gepest en/of lastiggevallen, maar hoe dan ook had ze een probaat middel gevonden om lastpakken van het lijf te houden. Ze had namelijk standaard een baksteen in haar handtas en wie te dicht in de buurt kwam, kon een flinke lel met die handtas verwachten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 20:08   #33
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vrees van drugssmokkelaars die van bijvoorbeeld België naar Marokko (of omgekeerd) rijden, is om gepakt te worden in Marokko. In Frankrijk en België weten ze namelijk dat ze ofwel hun straf kunnen ontlopen, ofwel een milde gevangenisstraf krijgen.
Ik wens ze het allen van harte toe, ook de gast die een half jaar geleden voor het station van Aalst een (Marokkaanse) jongen neerstak, én de gast die twee maand geleden in het jeugdhuis van Geraardsbergen een andere jongen in de buik stak.

Want in België worden ze niet gestraft.
Oud 20 juni 2009, 20:30   #34
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daders overval Ninove al vrij: geen plaats in instelling

Drie minderjarige daders die vrijdagavond in Ninove een handtassenroof pleegden op een bejaarde vrouw, die daarbij ten val kwam, zijn door de jeugdrechter in Dendermonde terug naar huis gestuurd. Er was nergens plaats voor hen in een instelling.

De drie waren vrijdagavond betrokken bij een handtassendiefstal op een 79-jarige vrouw in Ninove. De vrouw kwam daarbij ten val en liep zware verwondingen aan het hoofd op. Eén van de minderjarige daders, afkomstig uit Liedekerke, werd doorverwezen naar het parket van Brussel. De andere drie moesten vandaag voor de jeugdrechter in Dendermonde verschijnen. Die wilde hen onderbrengen in een instelling, maar omdat er nergens plaats was, konden de drie gewoon terug naar huis.
Bron en bron.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 juni 2009 om 20:31.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 22:57   #35
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taak van het gerecht bestaat er helemaal niet in om de openbare veiligheid te garanderen. De taak van het gerecht bestaat erin om de wetgeving toe te passen.
Fout. De burger verwacht op de eerste plaats van de rechters, magistraten, gesubsidieerde advocaten en juristen-politici openbare veiligheid. Straffeloosheid brengt meer geweld, een algemeen gevoel van onveiligheid, maatschappelijke wantrouwen (bvb tussen bevolkingsgroepen).

"Wetgeving toepassen" of "scheiding der machten" is juristengewauwel bedoeld om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Oud 20 juni 2009, 23:00   #36
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taak van het gerecht bestaat er helemaal niet in om de openbare veiligheid te garanderen. De taak van het gerecht bestaat erin om de wetgeving toe te passen. Als er idiote spelregels zijn, krijgt ge ook idiote uitspraken.
Laat ze dan de naam aub veranderen in wetgevingstoepassingsinstituut, want met recht, gerechtigheid of rechtvaardigheid heeft dit niets meer te maken.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 08:58   #37
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het strafbaar om met een injectienaald gevuld met ammoniak in je saccoche rond te lopen als je 60 bent?
Wat voor effect zou dat hebben als die dan prongluk in de buik van zo'n vrijbuiterke terechtkomt? doet da zeer?
Ik vrees dat het effect gaat zijn dat het madammeke met de sacoche dan gaat opgesloten worden.
Oud 21 juni 2009, 09:22   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vrees dat het effect gaat zijn dat het madammeke met de sacoche dan gaat opgesloten worden.
ha ja... maar het mènneke gaat er dan toch ook niet goe van zijn denk ik!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 09:55   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De taak van het gerecht bestaat er helemaal niet in om de openbare veiligheid te garanderen. De taak van het gerecht bestaat erin om de wetgeving toe te passen. Als er idiote spelregels zijn, krijgt ge ook idiote uitspraken. Hervorm justitie maar zoveel als ge wilt, der zullen geen plaatsen bijkomen int gevang en instellingen en de wet zal even belachelijk blijven. Wat heeft het voor zin iemand naar een gevangenis te sturen die niet bestaat?

Oftewel, stel dat gij morgen een week lang voor rechter moogt spelen, wat zou ge doen met het crapuul dat oude madammen op een gewelddadige manier van hun sjakoch berooft?
Misschien sluiten we nu en dan de verkeerde op.
Een min-18-jarige die betrapt wordt op het roken van een joint, wordt beschouwd als crimineel.
Welk gevaar voor de openbare veiligheid is hij/zij?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 10:13   #40
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien sluiten we nu en dan de verkeerde op.
Dat kan. Maar dat is hier niet het geval.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be