Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2010, 10:15   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Hoera ! Eindelijk een logistiek 'kanaal' met een oneindige capaciteit !!
Of -eu- zouden er toch wa beperkingen zijn ?
Je moet je schip natuurlijk zo uitrusten dat het de korte triüp over zee naar de Scheldemonding aan kan, maar eens daar kom je zonder problemen in Antwerpen, Gent, Brussel, Luik, Rotterdam en zelfs helemaal to in Basel.

Citaat:
En om van Zeebrugge via Antwerpen naar Parijs te gaan...
Gewoon Zeebrugge - Brugge - Deinze Kortrijk - Lille - en dan verder naar Parijs. Zolang de Fransen echter geen nieuw Canal du Nord graven kom je hier echter enkel met een klasse I schip door (max. 300t), en die kunnen ook probleemloos het bestaande kanaal van Zeebrugge naar Brugge gebruiken..
Parijs is echter ook niet zo belangrijk. Het achterland van de Deltahavens is het Rijnbekken.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 19:10   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Fraaie staaltjes van naast de kwestie antwoorden ! De vraag is niet of we in Zeebrugge een haven bouwen en hoe we die dan best ontsluiten. De vraag is hoe we best het bestaande Zeebrugge ontsluiten.
En wat betreft die meneer DeDubbelDekker : het standpunt van zo'n PSEUDO-liberaal kan me gestolen worden. Ik ben vóór een zo rationeel mogelijk verkeerssyteem, correcte prijszetting inbegrepen. Dat is ongeveer het omgekeerde van wat de WPP wil...
OK dan,ALLE kosten van infrastrukttur voor het transporteren van ANDERMANS goederen DOORHEEN ons grondgebied mag ANDERMAN betalen...En dat is inclusief de onvoorstelbare waardevermindering van alle huizen en nog openliggende bouwgronden in gans het gebied!Dat is ECHTE economie,de waardes van gronden en huizen.Toevallig of niet,die zijn in ons land zelfs amper aangetast door de "crisis" en al zeker niet in "mooie" streken.

nee,die logistieke waanzin moet stoppen!

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2010 om 19:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 17:31   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Sinds vele decennia is sprake van het verbreden van 2 sporen naar 4 sporen. Bepaalde delen zijn in die tijd al uitgevoerd. Bvb een brug over het kanaal werd meer dan 20 jaar terug naar 4 sporen vervangen/verbreed (maar de twee nieuwe spoordelen zijn niet aangesloten), 1 van de grote nutteloze bouwwerken in dit land. Maar er wordt verdergewerkt. Vele overwegen zijn reeds vervangen door tunnels of bruggen. Als dit traject eenmaal af is (aan dit tempo over 150 jaar, haha), dan kunnen de goederentreinen over eigen sporen rijden wat indertijd het opgegeven doel was.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 00:51   #24
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Het zijn net die 'voorbereidende werken' als aanleg van tunnels of bruggen voor het passerende wegverkeer, en de grote kunstwerken als de wisselcomplexen bij Gent en Brugge, of de Bruggen over de Ringvaart, die het meeste tijd vergen, hoor. Gewoon spoor leggen gaat wel vrij snel. Voorlopig zitten ze met de werken voor de viersporigheid dan ook vrijwel op schema, voor zover ik weet.
Niettemin blijf ik het spijtig vinden dat er niet is gedacht aan een oplossing die lijn 58 terug in dienst nam tussen (Zee)Brugge en Eeklo. Akkoord, ook de rest van die lijn zou dan op de schop moeten (electrificatie, tweesporigheid, vernieuwing van de installaties in Wondelgem en Eeklo...), maar het zou het centrum van Gent sparen, en bovendien zou er een alternatief bestaan als Gent-St-Pieters er nog eens uit zou liggen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 18:47   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Het zijn net die 'voorbereidende werken' als aanleg van tunnels of bruggen voor het passerende wegverkeer, en de grote kunstwerken als de wisselcomplexen bij Gent en Brugge, of de Bruggen over de Ringvaart, die het meeste tijd vergen, hoor. Gewoon spoor leggen gaat wel vrij snel. Voorlopig zitten ze met de werken voor de viersporigheid dan ook vrijwel op schema, voor zover ik weet.
Niettemin blijf ik het spijtig vinden dat er niet is gedacht aan een oplossing die lijn 58 terug in dienst nam tussen (Zee)Brugge en Eeklo. Akkoord, ook de rest van die lijn zou dan op de schop moeten (electrificatie, tweesporigheid, vernieuwing van de installaties in Wondelgem en Eeklo...), maar het zou het centrum van Gent sparen, en bovendien zou er een alternatief bestaan als Gent-St-Pieters er nog eens uit zou liggen.
Die brug stond er op een klein jaar.
En 'gewoon spoor leggen' is ook niet zo 'gewoon' als U laat uitschijnen, op tal van plaatsen moet de ruimte vrij gemaakt worden, zijnde: huizen afbreken, afgraven, bomen rooien, ophogen. En op schema zitten? Er is geen schema. Nooit werden data geplakt op fases. Mensen kregen te horen dat ze hun huis best niet verbouwden (en mochten niet bijbouwen), omdat ze zouden moeten onteigend worden voor de bijkomende sporen, en dat is al 20 jaar terug.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 19:10   #26
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

De meest tijdsintensieve periode is de voorbereidingsperiode, met de onteigening van de grond, het verkrijgen van vergunningen, de hele planningsfase waar en wanneer welke machines nodig zijn (ondertussen zijn ze ook aan het bouwen aan de Diabolo). Niettemin, sporen leggen, zelfs voor een geheel nieuwe spoorlijn, zonder spoortoestellen en kunstwerken, kost beduidend minder tijd dan de bouw van exact die bruggen.
Ik zou eens in mijn documentatie gaan kijken, maar ik dacht wel een foldertje te hebben met de uitbreidingswerken met een data. Spijtig genoeg is mijn archief een mesthoop, dus veel hoop om dat snel terug te vinden heb ik niet, maar ik zal er eens naar kijken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be