![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 22 juni 2009 om 22:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Een regime dat tienerjongens vermoordt omdat ze verliefd waren op elkaar, of vrouwen stenigt wegens "overspel" na verkrachting, waar er geen godsdienstvrijheid is en op allerlei vlakken de mensenrechten schendt is een moreel verwerpelijk regime dat best - samen met gelijkaardige regimes - omver wordt geworpen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie maar een voorbeeld in Iran op dit moment: dat van een moslim-fascistische dictatuur die haar eigen burgers om zeep helpt.
Pas als Iran een volwaardige democratische republiek is kan het in mijn ogen een voorbeeld zijn voor de rest van het Midden-Oosten, waar de democratie toch al zo schaars is.
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Nagel op de kop! Verzamel het bevrijdingsleger!
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2009 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof het ineens overal kalm zou zijn wanneer Israel en de Palestijnen overeenkwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De grondwet beslist wie aan de verkiezingen mag deelnemen, dit is ook zo in alle andere landen. Khatami en Rafsanjani zijn radicale hervormers en zij hebben Iran van 1989 t/m 2005 gestuurd, maar voor de simpele mensen en iraanse armen, is de periode tussen 2005-2009, de beste. Hervormers en conservatieven verschillen van mening in veel zaken, maar ze zijn allemaal iraanse democraten. Citaat:
Citaat:
De bewering dat de meeste jongeren en stedelingen tegen het regime zijn moet je ook bewijzen, dat moest je zelf weten, zonder te gaan wachten op mijn reactie. Zo een bewering is groot en misleidend. Ik beweer niet dat er geen mensen zijn die tegen het regime zijn, nee, natuurlijk niet. Er zijn mensen tegen het regime, en die mensen stemmen op de hervormers zoals Iraanse Volksmojahedin (marxistisch-islamitisch revolutionaire verzetsbeweging) en andere extreme nationalisten en neoliberalen. Overal in de wereld heb je altijd een groep die tegen het regime staat, niet waar? Citaat:
Maar dat is onze onderwerp niet. Vergeet niet dat er al 30 jaar economische sanctie tegen Iran bestaat, vergeet dat aub niet. De drie belangrijkste kenmerken van iraanse democratie: - Enorm veel politieke verkeer in alle entiteiten van de regering. - Iran probeert al 30 jaar een sterke niet-imperialistische economie en sociale zekerheid te bouwen, ookal met internationale sancties. - Minder tot geen buitenlandse dominantie in Iran. En andere detailkes zoals vrouwen, homo, vrijheid dragen van hoofddoek of boerka en dat soort dingen, spelen geen rol in de politiek. De plaats voor discussies over deze dingen valt in een specifieke branche van de filosofie, en meer bepaald: cultural relativism. Voor mij wanneer ik op straat ga en ik zie in de advertenties vrouwen die hun benen opendoen om een stomme product te promoten, dan vraag ik me af hoe dommer zijn deze mensen nu alweer! Terwijl mijn mening voor een andere belachelijk is. Dus deze detailkes zijn hier niet belangrijk, tenzij u ook een aanhanger bent van populisme. In iraanse democratie spreekt men over bewegende dingen, grote veranderingen en diepe evoluties .. Problemen en moeilijkheden zijn er wel, maar zoals de emir van Qatar gisteren in Parijs zei: "In Iran is er democratie, niemand kan dit ontkennen, en moeilijkheden in deze situatie zijn normaal, want jullie hebben dat ook meegemaakt vlak na de Franse revolutie." Deze emir is de enige Arabische verantwoordelijke die waarheid spreekt, echt moedig en respect voor hem. Laatst gewijzigd door porpo : 25 juni 2009 om 15:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Porpo ... volgens mij heb jij iets te veel Vodka op voor je aan dit bericht begon.
Ik citeer: ayatollah Khameini is de HOOGSTE geestelijke van Iran. Hij heeft de VOLLEDIGE CONTROLE over het leger, BESLIST de wetten die door het parlement worden voorgelegd ( heeft dus altijd het laatste woord! ) en kan op IEDER GEWENST MOMENT een persoon arresteren als hij in zijn ogen iets heeft misdaan. En dit noemt u een voorbeeld van een democratie? Een voorbeeld? Ik noem dit een apenkolonie zonder solidariteit....
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je meer dictatoriale regimes wil zoeken is er betere keuze dan Iran elders in het Midden Oosten, waarmee ik de onderdrukking van de betogers in Iran niet goedkeur, integendeel. Als je van België een karikatuur wil maken kan je het evengoed een dictatuur noemen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2009 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Iraanse economie is enorm aan het slabakken. Inflatie bedraagt momenteel 17%. Door de verlaging van de invoertaksen heeft Iran zichzelf zwaar getroffen. De verhouding tussen import en export (zonder de olieuitvoer) bedraagt nu momenteel 4 tegen 1. Hierdoor zijn reeds verschillende Iraanse bedrijven failliet gegaan en dreigen nog meer Iraanse bedrijven failliet te gaan wegens de goedkopere importproducten. Door deze omstandigheden is de werkloosheid ook gestegen tot 12% (formele sector) en vertrekken hooggeschoolde jongeren dan ook massal weg uit Iran. Het besluit is dan ook dat de Iraanse economie alles behalve schitterend is. Een land dat meer dan 80% van zijn inkomsten uit olie moeten halen heeft geen economische toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb je enige bronnen, Vorenus?
Het proberen van het bouwen van een sterke niet-imperialistische economie en sociale zekerheid, naast een 30jaar langdurige sanctie, is zoals ik al gezegd heb een van de belangrijkste kenmerken van de iraanse democratie. Niet vreemd, laat maar de mening van arabieren horen, en wij zullen weten dat dit zeer interessant is voor hen. Iran is niet zoals andere Arabische landen, die alleen maar consumeren, en niets produceren. Ook hier duidelijk waarom iraanse democratie interssant zou moeten zijn voor het Midden-Oosten. Laatst gewijzigd door porpo : 27 juni 2009 om 01:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2673 http://www.evd.nl/zoeken/showbouwste...7670&location= |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee sorry, de eerste ideologische analyse, en de tweede ideologische site, accepteer ik niet als bronnen.
Op evd.nl staat er niets van wat je hierboven hebt beweerd, en ze hebben zelf ook geen referenties. Laatst gewijzigd door porpo : 27 juni 2009 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.sjsu.edu/faculty/watkins/iran.htm De hoofdzakelijke bron hiervan is Parvin Alizadeh. Net als deze. http://www.islamonline.net/servlet/S...rs%2FMAELayout Iranian Plan & Management Organization (2006 en dus voor de huidige crisis). |
|
![]() |
![]() |