Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 00:53   #21
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik heb het over kwaliteit niet kwantiteit
In de berichtgeving over Iran gaat het anders ook maar om kwantiteit.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 02:27   #22
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Censuur kan niet altijd in de richting gaat die je wil. Het is correcter om principieel tegen censuur te zijn dan te pogen de censuur naar je hand te zetten.

Vraag je eens af waarom we zoveel beelden zien van de burgers en hun leed in Iran, en vergelijk dat eens met de mediastilte rond het leed van de burgers ten tijde van het offensief in Gaza. Ik maak me meer zorgen over de censuur die WIJ voorgeschoteld krijgen. Zelfs hier op het forum mogen fotos van de onderdrukking in Iran mogen blijven staan (terecht), maar de fotos die iemand publiceerde van het leed van burgers in Gaza werden verwijderd. Iemand ging klagen 'geshokeerd' te zijn waarschijnlijk, maar dit lijkt me eerder onderdeel van een strategie om dit leed niet wereldkundig te willen maken. De macht van de media werd geleerd tijdens de oorlog in Vietnam. Als mensen geconfronteerd worden met het menselijk leed krijgen ze sympathie en medeleven. Kan je het goedkeuren dat er om dit medeleven te vermeiden gecensureerd wordt, of juist dat we de aandacht vestigen op de burger niet omwille van interesse voor mensenrechten, maar omwille van propagandaredenen? Ik vind het verwerpelijk als mensen daaraan meewerken.

Heel juist. Schandelijk hoe bepaalde situaties waarvan de machtsverhouding overduidelijk is worden omgezet in een soort van 'gelijkspel'. Alsof de Palestijnen werkelijk militair op gelijke voet staan met Israël. Niet dat ik verwacht dat dergeijke misdaden (in mijn ogen is dat een misdaad) ooit zullen verminderen. Ook gevallen zoals Oost-Timor (waar de CIA meer dan een vuil handje in heeft) worden straal genegeerd.
Oud 23 juni 2009, 02:30   #23
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
In de berichtgeving over Iran gaat het anders ook maar om kwantiteit.
Misschien moet Iran dringend 'bevrijd' worden? Nochtans lijkt het me dat landen zoals Somalië of Oeganda daar meer nood aan hebben. Jammer voor hen dat ze niet beschikken over olie. De foto's en getuigenissen van de kinderen die dagelijks ontvoerd worden met als doel hen tot kindsoldaat te maken worden echter zelden vermeld. Ware dat nu een betoging in Iran...
Oud 23 juni 2009, 23:02   #24
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Heel juist. Schandelijk hoe bepaalde situaties waarvan de machtsverhouding overduidelijk is worden omgezet in een soort van 'gelijkspel'. Alsof de Palestijnen werkelijk militair op gelijke voet staan met Israël.

En laten we vooral heel blij zijn dat dat niet zo is. In tegenstelling tot de Joden zie ik pakweg Hamas onmiddelijk nucleaire wapens in een offensieve rol inzetten.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:12   #25
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Wafa Musa: The terrorist psychology of the Jews derives only from their love of money. The only god or religion of the Jews is money – not the Jewish religion or the dream of the so-called Greater Israel. This is a lie they tell themselves.

I always ask myself: Why did Hitler annihilate the Zionists or the Jews? By character, they definitely deserve this. This is why they suffered this massacre or annihilation, and so, they adopt the [Nazi] character, and project it onto the Palestinian people.

The killing of Palestinian women, and women in general, by the Jews is not a random thing. Rather, it is their ideology, which is taught to their children in their curricula. It is mentioned in the books of the Torah. I will present some short samples, although their books are full of this. For instance, the greatest Jewish scholar, on whom they completely rely, Maimonides, wrote in his book that the Jews have the right to rape non-believing women. By non-believing, he meant non-Jewish.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:15   #26
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=m2PKSZOTFaI

Logisch dat Israel erg voorzichtig is met het sluiten van een vredesverdrag.
Je staat met je mond vol tanden, hé.
Oud 23 juni 2009, 23:21   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Wafa Musa: The terrorist psychology of the Jews derives only from their love of money. The only god or religion of the Jews is money – not the Jewish religion or the dream of the so-called Greater Israel. This is a lie they tell themselves.

I always ask myself: Why did Hitler annihilate the Zionists or the Jews? By character, they definitely deserve this. This is why they suffered this massacre or annihilation, and so, they adopt the [Nazi] character, and project it onto the Palestinian people.

The killing of Palestinian women, and women in general, by the Jews is not a random thing. Rather, it is their ideology, which is taught to their children in their curricula. It is mentioned in the books of the Torah. I will present some short samples, although their books are full of this. For instance, the greatest Jewish scholar, on whom they completely rely, Maimonides, wrote in his book that the Jews have the right to rape non-believing women. By non-believing, he meant non-Jewish.
Wat een onzin. Hoeveel vlaamse meisjes zijn er al verkracht door de - toch behoorlijk orthodoxe - joodse gemeenschap in Antwerpen? En hoeveel zijn er al verkracht door de aanwezige moslims?
Oud 23 juni 2009, 23:25   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En laten we vooral heel blij zijn dat dat niet zo is. In tegenstelling tot de Joden zie ik pakweg Hamas onmiddelijk nucleaire wapens in een offensieve rol inzetten.
Slimme jongen, hun eigen land en zichzelf in een klap mee naar het hiernamaals gaan bombarderen om toch maar van de zionisten vanaf te geraken...

Geen strategisch genie me dunkt....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:31   #29
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Hoeveel vlaamse meisjes zijn er al verkracht door de - toch behoorlijk orthodoxe - joodse gemeenschap in Antwerpen? En hoeveel zijn er al verkracht door de aanwezige moslims?
Graaf de dode Maimonides op of vraag het aan Hamas-tv.
Oud 23 juni 2009, 23:32   #30
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Slimme jongen, hun eigen land en zichzelf in een klap mee naar het hiernamaals gaan bombarderen om toch maar van de zionisten vanaf te geraken...

Oud 23 juni 2009, 23:36   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

U gaat er compleet aan voorbij dat een fundi moslim de aarde als een hoogst tijdelijk iets ziet en de ware beloning in het paradijs wacht.

U hebt geen enkel inzicht in de ernst van de problematiek als u denkt dat godsdienstwaanzinnigen naar onze normen rationeel denken en handelen. Volgens hun eigen logica doen ze dat natuurlijk wel.

Als er iemand zich belachelijk maakt bent u het wel door uw gebrek aan kennis en inzicht. Mensen die zich geen groter goed dan een dood als martelaar kunnen voorstellen redeneren helemaal niet zoals een seculiere westerling.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 juni 2009 om 23:39.
Oud 23 juni 2009, 23:49   #32
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
U gaat er compleet aan voorbij dat een fundi moslim de aarde als een hoogst tijdelijk iets ziet en de ware beloning in het paradijs wacht.
U kent de Joodse fundi's niet.
Oud 23 juni 2009, 23:55   #33
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En U mijn beste,staat er voorzeker niet bij stil dat hij hierbij tegelijk het land gaat opblazen ,daar waar zijn familie verder moet in leven....

Geen enkele moslim fanatici is zo stom niet, dat zijn alléén diegenen die denken dat dit écht gaat gebeuren ,gebrainwasht als ze zijn door de zionistische propagandamachine...

Citaat:
U hebt geen enkel inzicht in de ernst van de problematiek als u denkt dat godsdienstwaanzinnigen naar onze normen rationeel denken en handelen. Volgens hun eigen logica doen ze dat natuurlijk wel.
Ik heb wel wat méér inzicht dan U denkt, en wéét U waarom...

Omdat ik mij kan verplaatsen in hun inzichten én normen,iets wat U blijkbaar niet gegeven is....

Citaat:
Als er iemand zich belachelijk maakt bent u het wel door uw gebrek aan kennis en inzicht. Mensen die zich geen groter goed dan een dood als martelaar kunnen voorstellen redeneren helemaal niet zoals een seculiere westerling.
Stop maar met op de man te spelen mijn beste, Uw soort vreet ik op tijdens het ontbijt ,zonder ook maar één boertje te moeten laten....

De groeten....
Oud 23 juni 2009, 23:57   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
U kent de Joodse fundi's niet.
Ik heb toch geen last van de joden die hier aanwezig zijn, wat niet gezegd kan worden van sommige andere groepen.

De settlers waar u vermoedelijk naar refereert zijn eveneens godsdienstfanatici, maar ik ken er geen die ervan dromen dat hun kinderen een martelaarsdood tegemoet gaan.

Besides; u antwoordt naast de kwestie. Mijn punt was dat enkel erg domme mensen westerse seculiere standaarden van logica projecteren op godsdienstfanatici.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 juni 2009 om 23:57.
Oud 24 juni 2009, 00:02   #35
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb toch geen last van de joden die hier aanwezig zijn, wat niet gezegd kan worden van sommige andere groepen.
Ze zijn quasi onzichtbaar geworden in een multiculti samenleving, maar hun invloed is daarom niet minder tastbaar.
Oud 24 juni 2009, 00:04   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Nestor, iemand met jouw intelligentie zou toch beter moeten weten dan klakkeloos al die propaganda gelijk voor waar aan te nemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 00:08   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nestor, iemand met jouw intelligentie zou toch beter moeten weten dan klakkeloos al die propaganda gelijk voor waar aan te nemen.
Mijn beste Liberalist, nét hetzelfde zouden wij dan ook aan U kunnen vragen.....
Oud 24 juni 2009, 00:08   #38
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
De settlers waar u vermoedelijk naar refereert zijn eveneens godsdienstfanatici, maar ik ken er geen die ervan dromen dat hun kinderen een martelaarsdood tegemoet gaan.
Nee, ik heb het niet in de eerste plaats over die Joodse kolonisten die met hun handen werken, ook al zijn het klootzakken en bezetters, maar over de Joden die met hun hoofd werken en hun geld voor zich laten werken.

Citaat:
Besides; u antwoordt naast de kwestie. Mijn punt was dat enkel erg domme mensen westerse seculiere standaarden van logica projecteren op godsdienstfanatici.
Als je vreemde moslims wilt bekritiseren, wees dan consequent en vervuil ook je moedertaal niet met Engelse woorden.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 juni 2009 om 00:09.
Oud 24 juni 2009, 00:11   #39
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn propaganda is contra-propaganda. Jij herhaalt klakkeloos de propaganda, dat lijkt mij pas gevaarlijk.
Oud 24 juni 2009, 00:19   #40
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Is er iemand op het forum die de taal van het filmpje verstaat en kan verifiëren dat de ondertitels correct zijn?

Als ze correct zijn.
Dan is het spijtig dat mensen zo'n dingen zeggen. Maar ik ben er niet verbaasd over. Hitler is erg populair bij de Palestijnen en de Arabieren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be