![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ahmadinedjad moet gewoon aftreden en Mousavi aan de macht laten. Dan ben je meteen van het probleem af en is iedereen blij ^^
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vreemde logica...
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zwartrokfascisten moeten aftreden. Misschien versta je dat beter.
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, je kan hetzelfde zeggen van jouw quasi-volledige forum-oeuvre over de oorlog in Gaza.
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar hoort Mousavi dan wel bij. Hem hier inhalen als de grote bevrijder, is een beetje idioot.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke stap vooruit is een stap vooruit, hoe klein ook.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom je van een corrupt ex-premier zulke mirakels verwacht, is me een raadsel.
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luister eens, mva, het is op de eerste plaats niet aan mij om iets te verwachten. Als ik de toon, de kleur en het discours van het Iraans burgerprotest hoor, dan hoor ik dat ze iets fundamenteels willen wat het huidige regime hen ontzegt. Ze willen niet Moussavi, ze willen een normaal leven dat niet door religieuze fascisten geregeld wordt, en ze kiezen daarvoor voorlopig Moussavi. Wel, dan steun ik hen voor het volle pond. Ik ga niet als een westerse kolonialist in hun plaats zeggen wie ze moeten verkiezen.
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() Ik weet niet hoe sommige van onze mede forumgebruikers Ahmadinedjad en het Iraanse regime nog steeds blijven verdedigen na het zien van deze beelden. Wat is een overheid die haar eigen burgers om zeep helpt? Een moordenaar ... een terrorist. Als een overheid haar eigen burgers dood heeft ze niet het recht noch de morele kracht om een land in moeilijke tijden te besturen.
Wat De Basji hier doen is in order van Ahmadinedjad, en die is dikke vriendjes met de ayatollah. De touwtjes lopen duidelijk naar de top van het Iraanse regime. De enige oplossing voor mij is Mousavi aan de macht, en zo niet: een opstand en een neerhalen van de Islamitische Republiek Iran, die het niet meer waard is zo te bestaan. De Islam zegt duidelijk "dood geen broeders", dus Khameini dood broeders en zusters ![]()
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mousavi is niet de uitdrukking van een ander leven 'zonder religieuze fascisten', hij was namelijk al eens premier van 1981 tot 1989. Dus tijdens de Irak-Iran oorlog. Hij kreeg daarbij de steun van Khomeini en moest pas plaats ruimen toen Khomeini overleed. Zijn beleid werd niet gekenmerkt door grote openheid aangezien zijn regering bekend stond omwille van haar hardvochtige houding ten opzichte van dissidenten. Hij verzette zich ook tot toenadering tot het Westen en Westerse hulp in de heropbouw van het land tegen Rafsanjani in. Als we hem dus afrekenen op zijn concrete beleid in plaats van zijn verkiezingsbeloftes, dan is hij zeker niet de progressieve hervormer waar velen in het Westen hem voor aanzien. Dat de stedelijke, goed opgeleide middenklasse van Teheran en andere grote steden voorstander is van een veel opener samenleving, gelijkheid van man en vrouw (of een minder grote ongelijkheid), zich afzet tegen de Morele Politie, voorstander is van de vrijheid van meningsuiting en de oprichting van private tv-zenders, zal zeker waar zijn. Een groot deel van de intellectuele elite (en dus ook het leger) in Iran is altijd zeer links en progressief geweest. Het is de Tudeh-partij die samen met Khomeini aan de basis lag van de revolutie en het zijn zij die mee aan de basis lagen van de nationalisering van de petroleumsector. Die onderstroom is er dus zeker en die zal wellicht gegroeid zijn onder het islamitisch regime. Vooral gezien het feit dat het onderwijs op zeer hoog peil staat, zeer veel vrouwen hogere studies volgen en er dus een groot aantal afgestudeerde jongeren is die ook bijzonder goed geïnformeerd zijn met betrekking tot de rest van de wereld. Als die progressieve elite erin slaagt het islamitisch regime omver te werpen, dan ben ik daar natuurlijk voorstander van. Hun visie stemt sterk overeen met de mijne. Maar een dergelijke revolutie kan je niet democratisch noemen. Ze zal ingaan tegen de wil van de meerderheid van de bevolking. Dat is met de meeste revoluties zo: een goed georganiseerde minderheid wordt wel vaker een politieke meerderheid.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Dus een grote eikel vervangen door een iets minder grote eikel? Toegegeven, het zou de protesten wel sussen, maar ik heb zo het vermoeden dat veel mensen ook van Khamenei afwillen en niet allen van Ahmadinejad
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthou dat deze shokerende foto mag blijven staan, en feliciteer het forum voor dit niet te censureren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I second that en ik hoop dat de mods in de toekomst consequent informatieve foto's zullen laten staan, ook als ze eventueel gevoelige zielen zouden kunnen shockeren.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Eigenlijk zit het regime van de ayatollah's wel goed. Er is verzet tegen een deel van de instellingen van de Islamitische Republiek en dat verzet wordt geleid door figuren die boegbeelden zijn (geweest) van de Islamitische Republiek. De winnaar is al op voorhand bekend: de Islamitische Republiek. En uiteraard zijn de yanks er weer stom aan het inlopen, alsof we ondertussen iets anders moeten verwachten, met hun ideeën van vrijheid/blijheid/gelijkheid...
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fatal wound' inflicted on Iranian regime's ideology http://edition.cnn.com/2009/WORLD/me...ons/index.html
![]() |