Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 13:40   #21
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ahmadinedjad moet gewoon aftreden en Mousavi aan de macht laten. Dan ben je meteen van het probleem af en is iedereen blij ^^

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:05   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ahmadinedjad moet gewoon aftreden en Mousavi aan de macht laten. Dan ben je meteen van het probleem af en is iedereen blij ^^
Is dat uw conclusie na verkiezingen? Die met de meeste stemmen moet aftreden en die met de minste stemmen moet President worden?

Vreemde logica...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:07   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mijn zuster is gedood

Ik ben hier om je te vertellen dat mijn zuster stierf in haar vaders armen
Ik ben hier om je te vertellen dat mijn zuster grote dromen had
Ik ben hier om je te vertellen dat mijn dode zuster een goed mens was
En net als ik verlangde naar de dag dat haar haren vrijuit in de wind zouden waaien
Ik ben hier om je te vertellen dat ze ernaar verlangde om vrij en gelijkwaardig te zijn
Mijn zuster stierf voordat ze mocht leven
Mijn zuster stierf omdat de onrechtvaardigheid hier geen einde kent
Mijn zuster stierf omdat ze te veel van het leven hield
Mijn zuster stierf vol liefdevolle zorg
Mijn zuster: de glans van je laatste blik verbrandt mijn ziel…
Mijn zuster: moge je slaap kort zijn
Moge je laatste droom zoet zijn.
Wat een kracht...
Oud 23 juni 2009, 14:08   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Is dat uw conclusie na verkiezingen? Die met de meeste stemmen moet aftreden en die met de minste stemmen moet President worden?
De zwartrokfascisten moeten aftreden. Misschien versta je dat beter.
Oud 23 juni 2009, 14:08   #25
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
The concern about “smugglers” is a great cover for Iran’s growing concern about covert infiltration by CIA recruited tribesmen. Both US and British intelligence operatives have been supporting “anti-Iranian” groups in Pakistan’s “remote border regions. Gholamali Haddadadel, speaker of Iran’s parliament, accused the US of trying to put pressure on the government in Tehran. Another Bush Armeggedon tactic?

An ABC news interview revealed US and Pakistani intelligence sources use a group, called Jundullah, made up of members of the Baluchi ethnic group, who live in Pakistan and Iran, operated from the Baluchistan province, the report said.
ABC reported Pakistani government sources as saying the secret campaign against Iran was on the agenda when Dick Cheney, the US vice president, met Pervez Musharraf, the Pakistani president, in February 2007.

U.S. Government Uses Al-Qaeda To Attack Iran

Recent revelations illustrating the fact that the U.S. government is using a Sunni Al-Qaeda terrorist group formerly headed by the alleged mastermind of 9/11 to carry out bombings in Iran undermines the entire war on terror as a monumental hoax that is being exploited purely to realize a geopolitical agenda.

“President George W Bush has given the CIA approval to launch covert “black” operations to achieve regime change in Iran, intelligence sources have revealed. Mr Bush has signed an official document endorsing CIA plans for a propaganda and disinformation campaign intended to destabilise, and eventually topple, the theocratic rule of the mullahs.”

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 14:09.
Oud 23 juni 2009, 14:10   #26
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een pathetiek.
Och, je kan hetzelfde zeggen van jouw quasi-volledige forum-oeuvre over de oorlog in Gaza.
Oud 23 juni 2009, 14:10   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De zwartrokfascisten moeten aftreden. Misschien versta je dat beter.
Daar hoort Mousavi dan wel bij. Hem hier inhalen als de grote bevrijder, is een beetje idioot.

Oud 23 juni 2009, 14:12   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hoort Mousavi dan wel bij. Hem hier inhalen als de grote bevrijder, is een beetje idioot.
Elke stap vooruit is een stap vooruit, hoe klein ook.
Oud 23 juni 2009, 14:13   #29
FDM
Banneling

Standaard

volledige video

http://www.liveleak.com/view?i=0db_1245519048
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:14   #30
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Elke stap vooruit is een stap vooruit, hoe klein ook.
Waarom je van een corrupt ex-premier zulke mirakels verwacht, is me een raadsel.

Oud 23 juni 2009, 14:15   #31
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ceertje G, ik ben het weer eens met je eens.

Ik vind die mensen die achter alles een complot zien, gewoon idioten. Ik vraag me echt af hoe de VS achter de protesten kunnen zitten terwijl bij de vorige verkiezingen reeds alle hervormingsgezinde partijen in Iran werden verboden om deel te nemen aan de verkiezingen.

Ik hoop dat de bevolking van Iran eindelijk eens kan kiezen voor wat ze willen en niet voor wat ze voorgeschoteld krijgen. Die volksopstand is geen grapje van de CIA (hoe zouden ze dat flikken?), die Perzen zijn gewoon zo dom nog niet en willen over hun eigen leven beslissen.
Absoluut, ik krijg hier de indruk dat er hier meer idioten rondlopen dan in heel Iran.
Oud 23 juni 2009, 14:18   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom je van een corrupt ex-premier zulke mirakels verwacht, is me een raadsel.
Luister eens, mva, het is op de eerste plaats niet aan mij om iets te verwachten. Als ik de toon, de kleur en het discours van het Iraans burgerprotest hoor, dan hoor ik dat ze iets fundamenteels willen wat het huidige regime hen ontzegt. Ze willen niet Moussavi, ze willen een normaal leven dat niet door religieuze fascisten geregeld wordt, en ze kiezen daarvoor voorlopig Moussavi. Wel, dan steun ik hen voor het volle pond. Ik ga niet als een westerse kolonialist in hun plaats zeggen wie ze moeten verkiezen.
Oud 23 juni 2009, 14:26   #33
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

"RIP Neda, de wereld weent terwijl we jouw laatste adem zien, je dood is niet voor niets geweest. Wij blijven aan jou denken."

Het drama, ééntje tussen de zovelen, is een sterk symbool geworden van de strijd tussen het volk dat massaal voor verandering en democratie gaat, en het brutaal moslim-fascistisch regime van Achmedinejad en de Tulbans.

Deze zouden trouwens moeten worden vervolgd door het Internationaal tribunaal voor de massamoord op hun eigen burgers.
Ik ben niet zo'n voorstander van internationale tribunalen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:42   #34
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe sommige van onze mede forumgebruikers Ahmadinedjad en het Iraanse regime nog steeds blijven verdedigen na het zien van deze beelden. Wat is een overheid die haar eigen burgers om zeep helpt? Een moordenaar ... een terrorist. Als een overheid haar eigen burgers dood heeft ze niet het recht noch de morele kracht om een land in moeilijke tijden te besturen.

Wat De Basji hier doen is in order van Ahmadinedjad, en die is dikke vriendjes met de ayatollah. De touwtjes lopen duidelijk naar de top van het Iraanse regime. De enige oplossing voor mij is Mousavi aan de macht, en zo niet: een opstand en een neerhalen van de Islamitische Republiek Iran, die het niet meer waard is zo te bestaan.

De Islam zegt duidelijk "dood geen broeders", dus Khameini dood broeders en zusters die man is net zo gelovig als Barack Obama wit is: niet dus!

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 15:05   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Luister eens, mva, het is op de eerste plaats niet aan mij om iets te verwachten. Als ik de toon, de kleur en het discours van het Iraans burgerprotest hoor, dan hoor ik dat ze iets fundamenteels willen wat het huidige regime hen ontzegt. Ze willen niet Moussavi, ze willen een normaal leven dat niet door religieuze fascisten geregeld wordt, en ze kiezen daarvoor voorlopig Moussavi. Wel, dan steun ik hen voor het volle pond. Ik ga niet als een westerse kolonialist in hun plaats zeggen wie ze moeten verkiezen.
Er is nog geen enkel aantoonbaar bewijs dat er met de verkiezingen geknoeid is en de mensen dus Mousavi boven Ahmedinejad verkiezen. Het tegendeel is waar: goed geïnformeerde journalisten stellen dat de uitslag overeenstemt met de peilingen vooraf: een bijzonder grote aanhang voor Ahmedinejad bij de arme boerenbevolking en het arme proletariaat in de steden, minder grote aanhang voor Mousavi bij de elite, de studenten en de middenklasse in de steden. Dat was de stelling van journalisten die voor de verkiezingen ter plaatse waren. Zij zijn dus geenszins verrast door de uitslag die overeenstemt met hun peilingen en hun onderzoek ter plaatse.

Mousavi is niet de uitdrukking van een ander leven 'zonder religieuze fascisten', hij was namelijk al eens premier van 1981 tot 1989. Dus tijdens de Irak-Iran oorlog. Hij kreeg daarbij de steun van Khomeini en moest pas plaats ruimen toen Khomeini overleed.
Zijn beleid werd niet gekenmerkt door grote openheid aangezien zijn regering bekend stond omwille van haar hardvochtige houding ten opzichte van dissidenten. Hij verzette zich ook tot toenadering tot het Westen en Westerse hulp in de heropbouw van het land tegen Rafsanjani in.
Als we hem dus afrekenen op zijn concrete beleid in plaats van zijn verkiezingsbeloftes, dan is hij zeker niet de progressieve hervormer waar velen in het Westen hem voor aanzien.

Dat de stedelijke, goed opgeleide middenklasse van Teheran en andere grote steden voorstander is van een veel opener samenleving, gelijkheid van man en vrouw (of een minder grote ongelijkheid), zich afzet tegen de Morele Politie, voorstander is van de vrijheid van meningsuiting en de oprichting van private tv-zenders, zal zeker waar zijn. Een groot deel van de intellectuele elite (en dus ook het leger) in Iran is altijd zeer links en progressief geweest. Het is de Tudeh-partij die samen met Khomeini aan de basis lag van de revolutie en het zijn zij die mee aan de basis lagen van de nationalisering van de petroleumsector. Die onderstroom is er dus zeker en die zal wellicht gegroeid zijn onder het islamitisch regime. Vooral gezien het feit dat het onderwijs op zeer hoog peil staat, zeer veel vrouwen hogere studies volgen en er dus een groot aantal afgestudeerde jongeren is die ook bijzonder goed geïnformeerd zijn met betrekking tot de rest van de wereld.

Als die progressieve elite erin slaagt het islamitisch regime omver te werpen, dan ben ik daar natuurlijk voorstander van. Hun visie stemt sterk overeen met de mijne. Maar een dergelijke revolutie kan je niet democratisch noemen. Ze zal ingaan tegen de wil van de meerderheid van de bevolking. Dat is met de meeste revoluties zo: een goed georganiseerde minderheid wordt wel vaker een politieke meerderheid.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 15:08.
Oud 23 juni 2009, 15:19   #36
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Dus een grote eikel vervangen door een iets minder grote eikel? Toegegeven, het zou de protesten wel sussen, maar ik heb zo het vermoeden dat veel mensen ook van Khamenei afwillen en niet allen van Ahmadinejad
Oud 23 juni 2009, 15:20   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik onthou dat deze shokerende foto mag blijven staan, en feliciteer het forum voor dit niet te censureren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 15:53   #38
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik onthou dat deze shokerende foto mag blijven staan, en feliciteer het forum voor dit niet te censureren.

I second that
en ik hoop dat de mods in de toekomst consequent informatieve foto's zullen laten staan, ook als ze eventueel gevoelige zielen zouden kunnen shockeren.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 juni 2009 om 15:54.
Oud 23 juni 2009, 16:11   #39
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Eigenlijk zit het regime van de ayatollah's wel goed. Er is verzet tegen een deel van de instellingen van de Islamitische Republiek en dat verzet wordt geleid door figuren die boegbeelden zijn (geweest) van de Islamitische Republiek. De winnaar is al op voorhand bekend: de Islamitische Republiek. En uiteraard zijn de yanks er weer stom aan het inlopen, alsof we ondertussen iets anders moeten verwachten, met hun ideeën van vrijheid/blijheid/gelijkheid...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 16:26   #40
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Eigenlijk zit het regime van de ayatollah's wel goed. Er is verzet tegen een deel van de instellingen van de Islamitische Republiek en dat verzet wordt geleid door figuren die boegbeelden zijn (geweest) van de Islamitische Republiek. De winnaar is al op voorhand bekend: de Islamitische Republiek. En uiteraard zijn de yanks er weer stom aan het inlopen, alsof we ondertussen iets anders moeten verwachten, met hun ideeën van vrijheid/blijheid/gelijkheid...
In elk geval moreel is de Islamitische Republiek al dood. Voor de rest zullen we wel zien.
Fatal wound' inflicted on Iranian regime's ideology
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/me...ons/index.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be