Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 08:34   #21
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien de N-VA niet was toegetreden tot de EVA, had hij hier wat kunnen kankeren op het feit dat ze liever in de tsjevencoalitie van de EVP blijven zitten. Wat ze ook doen, het zal nooit goed zijn.

da's ook juist natuurlijk. Nu, het is de eigenschap van concurrentie dat ze zaagt

Toch blijf ik met die vaststelling: een (vrij) progressief kader in die partij, een (vrij) conservatief electoraat (zeker het nieuw-gewonnen electoraat) en een De Wever die toch een pak conservatiever is dan -pakweg- een De Bruyn.

Naar oude traditie overspannen ze dat conflict met het dak van de Vlaamse staats(her)vorming. Benieuwd hoe dat verder evolueert.

Zelf ken ik t�*l van rechts/conservatief denkende Vlamingen, zowel jong als oud, die vroeger VB stemden en nu N-VA. Dat zijn de nieuwe kiezers die N-VA nu heeft kunnen aantrekken. Ik vraag mij af of die zitten te wachten op progressief gezeik.

Laatst gewijzigd door TVDD : 25 juni 2009 om 08:36.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:24   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat deze draad vooral is ingegeven door jaloezie en nijd van de veebeeërs, die zetels kwijt zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:31   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
alle nationalistische partijen in die groep zijn (uiterst)links ga maar na...catalanen , schotten, galicie , corsica....

Dat de n-va de vu weg wil opgaan is uiteraard al langer duidelijk. De dag na de verkiezingen heet het" wij willen federale regering onder curatele" en een dag later "ik zal het nooit meer doen(tsjeefse) papa..."
Ga ineens ook eens na wat die linkse partijen zeggen. Bekijk bijvoorbeeld eens dit:
http://walescan.com/be-independent

En vergelijk dat met de starre gefrustreerde campagnes die het veebee altijd voert.

Overigens zit de N-VA tenminste in een fractie die naar zelfbeschikkingsrecht voor de volkeren streeft, wat van het veebee niet kan gezegd worden. Dat papt liever aan met Franse imperialisten als Le Pen.
Oud 25 juni 2009, 09:59   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
da's ook juist natuurlijk. Nu, het is de eigenschap van concurrentie dat ze zaagt

Toch blijf ik met die vaststelling: een (vrij) progressief kader in die partij, een (vrij) conservatief electoraat (zeker het nieuw-gewonnen electoraat) en een De Wever die toch een pak conservatiever is dan -pakweg- een De Bruyn.

Naar oude traditie overspannen ze dat conflict met het dak van de Vlaamse staats(her)vorming. Benieuwd hoe dat verder evolueert.

Zelf ken ik t�*l van rechts/conservatief denkende Vlamingen, zowel jong als oud, die vroeger VB stemden en nu N-VA. Dat zijn de nieuwe kiezers die N-VA nu heeft kunnen aantrekken. Ik vraag mij af of die zitten te wachten op progressief gezeik.
Ik denk dat de doorsnee kiezer geen onderscheid meer maakt tussen linkse en rechtse partijen. Op een paar heethoofden (extremisten aan beide zijden) na natuurlijk. Alleen het partijprogramma en doelstellingen zijn van tel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 10:38   #25
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik denk dat de doorsnee kiezer geen onderscheid meer maakt tussen linkse en rechtse partijen. Op een paar heethoofden (extremisten aan beide zijden) na natuurlijk. Alleen het partijprogramma en doelstellingen zijn van tel.

Ik denk dat je hier een fundamentele inschattingsfout in maakt. De versnippering van ons politiek landschap wordt deels verklaard door structurele factoren (België, ontzuiling,etc.), maar wordt evenzeer deels gefundeerd in wat we kunnen noemen "postmodern stemgedrag". Men moet een verhaal kunnen brengen. N-VA doet dat als partij niet, maar De Wever doet dat wel. 130.000 voorkeurstemmen.
Oud 25 juni 2009, 10:58   #26
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Overigens zit de N-VA tenminste in een fractie die naar zelfbeschikkingsrecht voor de volkeren streeft, wat van het veebee niet kan gezegd worden. Dat papt liever aan met Franse imperialisten als Le Pen.
22222222222222

En daarenboven papt het ook aan met al even xenofobe Franstalige bourgeoisie en Bruxelles: Je suis Demol donc je suis
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 juni 2009 om 10:58.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 10:59   #27
Steben

Standaard

Citaat:
. N-VA doet dat als partij niet, maar De Wever doet dat wel. 130.000 voorkeurstemmen.
Dewever vertelt inderdaad een verhaal .... dat van de N-VA
leve de manmanman club
Oud 25 juni 2009, 11:01   #28
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien de N-VA niet was toegetreden tot de EVA, had hij hier wat kunnen kankeren op het feit dat ze liever in de tsjevencoalitie van de EVP blijven zitten. Wat ze ook doen, het zal nooit goed zijn.
Er zijn leden van de EVP die linkser zijn dan de EVA.
leve de manmanman club
Oud 25 juni 2009, 11:06   #29
Steben

Standaard

Citaat:
dat de n-va een links-nationalistische partij is.
Wat is dan "links"-nationalisme volgens u?
En kan je dat met referenties (anderen, literatuur, politieke wetenschappen) staven?
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 juni 2009 om 11:07.
Oud 25 juni 2009, 11:07   #30
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dewever vertelt inderdaad een verhaal .... dat van de N-VA

Allé allé. De Wever noemt zichzelf conservatief. Is de N-VA een conservatieve partij. Jij weet allicht even goed als ik dat De Wever "ten persoonlijken titel" bepaalde standpunten uit en dat dit ook zo aan de N-VA-kaders (pakweg op een partijraad) verklaard wordt.
Oud 25 juni 2009, 11:08   #31
Steben

Standaard

Citaat:
Allé allé. De Wever noemt zichzelf conservatief. Is de N-VA een conservatieve partij?
Grotendeels
leve de manmanman club
Oud 25 juni 2009, 11:44   #32
ilfalco
Minister-President

Standaard

n-va is helmaal niet conservatief en dat ebwijzen ze nu meer dan ooit om met groene ext(remistem en extree-linkse nationalisten één fractie te vormen.

Dezever is het rechtse schaamlapje die de linkse inhoud moet afdekken.

maar na een paar dagen zit dezever al een een linkse regering met cdenvACW en SPA(bVV).....

De n-va is nog minder waard dan de volksunie.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 11:48   #33
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dewever is de groottse kruiper die er bestaat bijna zo belachelijk als DD. De dag na de verkiezingen de stoerste uitspraken doien en een dag later plat op de buik voor cdenacw....

En wat betreft demo laat die nu net diegene zijn die niet erg content is met Vb dar ronduit vlaamse kaart kiest.

maar wat dan gezegd van dhr de ridder LIJSTTREKKER n-va brussel die gruwelt van de vlaamse vlamg die TEGEN separatisme is en nog liefst van al de belgicistsiche brabtanste vlag ziet.

Dan blijft het zeer stil aan n-va kant. En zo een belmgicist is lijsttrekker bij de n-va.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 11:50   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De frustratie bij ifalco zit blijkbaar heel diep dat hij SNP en FNP en co nu al "extreem links" noemt, alleen maar op de N-VA te kunnen schieten

Het doet blijkbaar wreed pijn dat het veebee nergens aan de bak komt behalve bij staatsnationalisten die allesbehalve de zelfbeschikking van volkeren voorstaan.
Oud 25 juni 2009, 11:51   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

maar wat dan gezegd van dhr de ridder LIJSTTREKKER n-va brussel die gruwelt van de vlaamse vlamg die TEGEN separatisme is en nog liefst van al de belgicistsiche brabtanste vlag ziet.
Eerlijk blijven. De Ridder is een groot-Nederlander en de Brabantse vlag is niet belgicistisch maar Brabants.
Oud 25 juni 2009, 12:13   #36
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Het is een goede zaak dat de N-VA banden aangaat met de andere independentistische bewegingen in Europa. Hopelijk zal dit leiden tot een meer links-nationalistische invulling van de N-VA.

Ja, het Blok zit liever in een fractie met nationalisten die geeneens een onafhankelijkheidsstrijd voeren. We weten allemaal dat dat soort nationalisten praktisch allemaal nazifascisten zijn...
1. Dat eerste kan ik volgen. In dat opzicht is het beter dat de Spirit-mosselen er niet meer in zitten. Ik ben het niet eens met de strategie van N-VA maar ik zie ze liever bij de andere nationalisten dan bij de Euro-gatlekkers van de EVP.

2. We zullen wel zien waar het Vlaams Belang in terecht komt. Bij voorkeur wel een Euro-kritische fractie.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 12:28   #37
Steben

Standaard

Citaat:
n-va is helmaal niet conservatief en dat ebwijzen ze nu meer dan ooit om met groene ext(remistem en extree-linkse nationalisten één fractie te vormen.
Dezever is het rechtse schaamlapje die de linkse inhoud moet afdekken.
maar na een paar dagen zit dezever al een een linkse regering met cdenvACW en SPA(bVV).....
De n-va is nog minder waard dan de volksunie.
U vult nog steeds "conservatief" en "links" niet in. Ik begrijp dus moeilijk waarom u dat allemaal vindt. En dat is al 3 jaar zo ...

Als u conservatief verstaat onder bekrompen staatsnationalisme, ben ik blij dat u de N-VA niet conservatief noemt.

Wist u dat veel Groenen conservatief denken trouwens? Groen =/= zomaar communist
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 juni 2009 om 12:29.
Oud 25 juni 2009, 12:48   #38
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft Frieda minder problemen met links-belgicistische groenen dan met rechtste Vlaams nationalisten.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 13:05   #39
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Sarkozy is de Franse imperialist.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 13:07   #40
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
2. We zullen wel zien waar het Vlaams Belang in terecht komt. Bij voorkeur wel een Euro-kritische fractie.
Euro-kritisch is euro-niets.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be