![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
en dan willen er flaminganten met zo'n *** land herenigen?
Respect voor taal is voor ons nog nét iets belangrijker, niet in het minste door onze ervaringen met franstalige landgenoten. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 juni 2009 om 17:28. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister-President
|
Leuk in zo'n plaats kom ik nog niet eens binnen:' The manager can sent you out the restaurant with or without reason.'
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
Ho ho, dit gaat over enkel een deel van het land hè?
|
|
|
#24 |
|
Europees Commissaris
|
Onbegrijpelijk dit: Hoe kun je verwachten van allochtonen dat ze Nederlands leren, als de gemeente Amsterdam zo met het Nederlands omgaat?! Nog twee andere voorbeelden waar ik me aan erger: Op Schiphol is 80% van de informatieborden alleen in het Engels en terwijl je in Vlaanderen richting Aken, Rijsel en Parijs rijdt op de snelweg, rijd je in Nederland naar Aachen, Koln en Kleve...
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 27 juni 2009 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 juni 2009 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Europees Commissaris
|
Hoewel ik het anders zou verwoorden, erger ik me ook aan hoe sommigen in Nederland omgaan met het Nederlands.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
Als er nu nog 'cent' in plaats van 'sent' had gestaan, dan was het misschien nog in een context te plaatsen, hun schraperigheid indachtig.
Laatst gewijzigd door system : 27 juni 2009 om 17:57. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Europees Commissaris
|
Ik begin weer een bekend deuntje te horen.
|
|
|
|
|
|
#30 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
De kruidje-roer-me-nietjes zijn weer bezig. Zelf mogen ze zeiken zoveel ze willen op Marokkanen & Antillianen, maar als ze zelf kritiek krijgen, dan is het weer moord en brand en racisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
omschakelde in het engels. Ik vond dit te belachelijk en ben maar weggegaan.
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Partijlid
|
Goed zo, ze mogen dat over de hele wereld invoeren. En dubben van films/tv verbieden zodat ze in de rest van Europa ook vlug Engels leren.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Partijlid
|
Geen enkel probleem mee. We're all living in America.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U vergeet dat taal een belangrijke intrinsieke waarde heeft in de memetica. Kennis van het Engels is natuurlijk altijd goed, maar het hebben van een diverse achtergrond is van grote waarde, met name voor iemands productiviteit.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Partijlid
|
Maar niemand wilt in Amsterdam het Nederlands verbieden, toch?
De officiële taal wordt er niet verwisseld met Engels, die wordt gewoon toegevoegd. Ik zie daar niets mis mee, integendeel. Hoe meer Europeanen Engels leren, hoe meer ze met elkaar gaan spreken via internet en allerlei social networking sites/programma's. En dan ook met de rest van de wereld die toch allemaal Engels als tweede taal leren. Goed voor de globalisatie en vrede. Laatst gewijzigd door d24e : 27 juni 2009 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vooral goed voor de kas van de VS bedoel je. Er is geen wezenlijk verschil tussen verengelsing, verfransing, verduitsing of verarabisering. Het is allemaal racistisch imperialisme.
|
|
|
|