![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uiteraard was er Armeens verzet waardoor er Turken zijn gestorven. geen kat die dat zal ontkennen. maar jij ontkent, ondanks de bewijslast, de systematiek vd jonge turken in het Ottomaanse rijk die een genocide hebben doorgevoerd. de genocide was geen bijproduct van WO1. Er was een centraal georganiseerde vevolging en venrietiging vd Armeense minderheid omdat de jonge turken een Turks rijk voor turks sprekende volkeren wilde. in februari en maart 1915 werden 2 �* 300 000 armenen aan dwangarbeid onderwerpen. in datzelfde jaar werd de Armeense intelligentsia vermoord en werden, onder het mom van evacuatie, duizenden mensen de woestijn in gejaagd om een zekere dood te sterven (verdorsting, uithongering, moord, verkrachting,...) Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Een tip: de rapporten vh Britse "Cyprustribunaal" (jaren '20)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Tot aan de oorlog bekleedden Armeniers hoge posities in het Ottomaanse rijk en vormden ze een onderdeel van het leger. 2. Armeniers werden ver voor de oorlog opgehitst en bewapend door buitenlandse mogenheden 3. Toen de oorlog uitbrak deserteerden Armeense soldaten uit het Turkse leger 4. Armeense bendes vielen dorpen en steden aan en roeiden de bevolking uit. 5. De Ottomanse regering gaf het bevel aan de opstandelingen te stoppen. Volgens bronnen zijn hierbij 500.000 moslims (inclusief vrouwen, kinderen en bejaarden) overleden 6. De Armeners luisterden niet. Hierop werd het bevel gegeven alle Armeniers te reloceren naar het noorden van Syrie. De Ottomaanse regering gaf het bevel de Armeniers tijdens de toch zo goed mogelijk te voeden en te voorzien van medicijnen. Op locatie aangekomen zouden de Armeniers gehuisvest worden conform hun situatie in Anatolie. Dit is allemaal officieel vastgelegd. 7. Tijdens deze tocht zijn er helaas Armeniers omgekomen door een gebrek aan voedsel en medicijnen. Hier konden de Turken echter niets aan doen. De gehele voedsel en medicijn productie was door de oorlog in elkaar gestort. De tekorten waren enorm. Er zijn zelfs duizenden Turkse soldaten omgekomen door honger en ziekten. Het overgrote deel van de Armeniers zijn aangekomen in Syrie. 8. Ongeveer 25% van de Armeense bevolking is tijdens de oorlog omgekomen. Van de Turkse bevolking is ook ongeveer 25% omgekomen. Kortom, van een geplande systematische genocide is geen enkele sprake. Alle bewijzen wijzen erop dat er geen genocide is geweest. Er zijn na de oorlog zelfs tribunalen geweest waarbij alle Turkse verdachten zijn vrijgesproken. Als jij vind dat de Turken genocide hebben gepleegd, dan moet je ook vinden dat Armeniers genocide hebben gepleegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is me net iets teveel onzin in 1 post. bvb De Duitsers hadden in die periode heel goede banden met de Turkse leiding (bondgenootschap). na de genocide hebben een paar leiders asiel gekregen in Duitsland. en nu een klein citaatje Citaat:
neen, De armeniêrs hebben zich verzet tegen hun uitroeiing. Maar wil jij de term genocide degraderen omwille van je ontkenning dan hou ik je niet tegen Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 00:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() 1207,
Lees het stuk van Norman stone dat ik heb geplaatst. Lees over de Malta tribunalen. Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 30 juni 2009 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Stel jezelf de vraag waarom de Armeniers hun archieven niet openen. Wat hebben ze te verbergen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat jij als een bezetene vecht tegen een historisch gegeven, louter omdat jij een etnische band ziet tussen jou en de Trurken die toen verantwoordelijk waren, noem ik ronduit walgelijk. "Zij kunnen het niet gedaan hebben, wan ze zijn Turken, en ik ben ook een Turk" (terwijl je een Nederlander bent, en geen Turk, maar dat is voer voor een andere discussie). Ik heb als Vlaming geen probleem om te erkennen dat een boel Vlamingen tijdens WOII walgelijke zaken heeft uitgestoken, en ook erkennen de Duitsers wat zij gedaan hebben. Maar ik ken maar twee landen op de wereld waar kritiek op het beleid van hun staat (zelfs al gaat het over 100 jaar terug!!) op een dergelijk fulminerend-nationalistische manier onthaald wordt: Israël en Turkije. Het is alsof ik jou of iemand van je familie zou aangevallen hebben, door te stellen dat de Turkse overheid 100 jaar terug een genocide uitvoerde tegen het Armeense volk. Ik erken dat heel wat Vlamingen 60 jaar geleden meegewerkt hebben aan een genocidair regime, en het zou je sieren mocht jij hetzelfde doen met jouw geschiedenis. Maar blijkbaar vind jij het een ondraaglijke schande om te moeten toegeven dat er ooit Turken zouden geweest zijn, die schandalige zaken uitgehaald hebben.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind JOUW bericht walgelijk. Jij geeft zelf toe dat je niet genoeg bronnen hebt. Je geeft dus ZELF toe dat je niet genoeg over de materie weet. Toch ga jij hier mijn beweringen walgelijk noemen. Begrijp jij dat ik daar problemen mee heb. Ik geef toe dat Turken verschrikkelijke dingen hebben gedaan. Ik geef toe dat Turken duizenden Armeniers hebben vermoord. Ik sluit mijn ogen echter niet voor wat de Armeniers gedaan hebben. De Armeniers hebben ook duizenden Turken vermoord. Is het een genocide te noemen? Naar mijn mening niet. Er woede namelijk een grote burgeroorlog in het oosten van het land en de Turkse regering heeft geen bevel tot genocide gegeven. De Armeniers hebben wel vervalste documenten (de Andonian papers) waarin de Turken zogenaamd bevel geven tot genocide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou jij ervan vinden, mocht ik hier doodleuk komen beweren, dat de joden in de kampen waren omgekomen, ondanks de beste zorgen van hun Duitse gastheren, maar dat zij moesten begrijpen dat de rantsoenen tijdens de oorlog schaars waren? Ik hoop dat je het walgelijk zou vinden. Of zou je het enkel walgelijk vinden, als je geen Duitser bent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
men had gevangenen en men heeft niet tot een proces laten komen zodat men hen kon uitwisselen voor britse krijgsgevangene in turkse handen. de geallierden werkten niet samen. Ook hadden de Turken verkregen dat ze, net als de Duitsers toen, hun oorlogsmisdadigers zelf mochten berechten. Bij de Turken is daar uiteraard, itt de duitsers, niets van in huis gekomen. de Turken werden uitgeleverd en kregen nadien hoge posten in de Turkse regering aangezien zij al hoge piefen ten tijde vd genocide waren uitgekauwd argument. HEt is om politieke redenen niet tot een proces gekomen en als ik op die Stone zou beginnen googlen zal ik wrss connecties met de turkse overheid vinden. Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() De Armeniers trachtten de bezetter te verdrijven. Dus zullen er wel wreedheden begaan zijn, zoals in elke oorlog. Maar op grote schaal Turken vermoorden? Ik denk dat er maar weinig kan getwijfeld worden dat het het Turkse regime was dat het kleinere Armeense volk de das wou omdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Misschien zou Turkse Nederlander (veel turks, weinig nederlander overigens, anders schreef hij zulke rommel niet) eens mogen bedenken dat hij betrokken partij is in de kwestie van de armeense genocide.
En dat net daarom hij niet objectief is of niet kan zijn. Wel jammer dat hij het oordeel van objectieve historici en waarnemers weigert te erkennen, maar dat valt in de lijn der verwachting uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik gun negationisten het recht om hun verwerpelijke vervalsingen te uiten.
Ik gun mijzelf ook het recht hen walgelijk te vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Slechts twee landen ontkennen de Armeense genocide: Turkije en Azerbaizjan. 21 landen en het EP hebben officieel erkend that het om genocide gaat, andere landen willen zich om politieke redenen er niet inmengen (angst om Turkije politiek te schofferen) of zijn er gewoon niet in geïnteresseerd. Turkije heeft wereldopinie én de geschiedenis tegen zich. Wat Turkse Nederlander hier verkondigd is typische Grijze Wolven praat en kan je betr maar negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit de Britse archieven: “There are in hands of Majesty’s government at Malta a number of Turks arrested for alleged complicity in the Armenian massacres. There are considerable difficulty in establishing proofs of guilt. Please ascertain if the United States government is in possession of any evidence that would be of value for the purpose of prosecution.” BritishArchives. PRO—F. 0. 371/ 6500/ E.3552, Curzon to Geddes Telegram No 176, dated March 31, 1921. Antwoord van de Amerikanen: “I have made several inquiries at the State Department, and today l am informed that while they are in possession of a large number of documents concerning the Armenian relocations, from the description, I am doubtful whether these documents are likely to prove useful as evidence in prosecuting Turks confined in Malta. Should His Majesty’s government so desire, these documents will be placed at the disposal of His Majesty’s Embassy on the understanding that the source of information will not be divulged.” [An intimation that the available documents are flimsy, as such if their sources are revealed it would be embarrassing for the U.S. State Department.] British Archives: PRO—F. 0.371/ 6500/ E.6311 Geddes to Curzon, Telegram No 374, dated June 1921. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |