![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Die is er inderdaad, maar ik heb ze daar noch geen belangrijke medicatie op weten vermelden.
Die 17 000 euro aan onterechte facturen waren overigens volledig te dragen door de patiënt, niet door de solidaire gemeenschap. Laatst gewijzigd door DannyS : 5 juli 2009 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() voorleggen aan uw ziekenbond,zij weten welke bedragen er aangerekend mogen worden.
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier echter om een operatie die vooral op suggelachtige ouderen wordt uitgevoerd, die in hun bejaaardenhuis worden voorgehouden dat de ziekenkas reeds rechtstreeks is tussengekomen. Laatst gewijzigd door DannyS : 5 juli 2009 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
u betaald het remgeld en zij de faktuur! de onterechte gefaktureerde diensten worden betaald. en er wordt niets gecontroleerd! dat is la belgique! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 5 juli 2009 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft u na de ingreep lang genoeg bedrust gehouden? Is er lang genoeg een stevig drukverband/drukgordel ter plaatse geweest? Dat zijn normaal de maatregelen die genomen worden om hematomen van de arteriële punctieplaats te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 5 juli 2009 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Geef die Zwitserse firma anders maar een standbeeld voor hun inzet in de armoedebestrijding, of een soort van Henry Fordlaan als ze dat liever hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Laat u hier dus niet in het ootje nemen: er is wel degelijk een betaalbare generische variant van Plavix op de markt.
Ik eis dus een onderzoek naar de belangen van onze politici in bepaalde firma's, als zij menen dat ze niet alles moeten doen om die markt naar België te halen. Het is al voldoende schande dat de HZIV in haar brochure de bevolking probeert wijs te maken dat clopidogrel (van categorie B) nooit levensnoodzakelijk is, maar dat er toch een gedeeltelijke terugbetaling is voorzien voor Plavix,... wat volgens de chirurg die mijn hematoom kwam bewonderen helemaal fout is: het geneesmiddel is levensnoodzakelijk, en er wordt (volgens hem dankzij Rudy Demotte - van Volksgezondheid) in werkelijkheid niet in tussengekomen. Laatst gewijzigd door DannyS : 6 juli 2009 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Ten tweede had ik graag een decumul van het hartchirurgisch beroep met dat van een ordinaire verkoper van attributen of diensten voor bodybuilders.
Laatst gewijzigd door DannyS : 6 juli 2009 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er veel is dat u kan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Er moet toch gezegd dat in de hier genoemde gevallen van Stuyvenberg ze wel de door de wakkere patiënt geprotesteerde bedragen, op kosten van het ziekenhuis terug zouden storten. Dat scheelt het ziekenhuis (sic) administratiekosten. Hopelijk rekenen ze die vriendendienst toch door aan marktprijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dagenlang denkend aan wat Jezus aan het kruis heeft afgezien heb ik dat hematoom trouwens al lang vergeven en vergeten. Ik heb daar noch nauwelijks last van. Wat me bij blijft is dat bepaalde verplegers pijnstillers weigerden, terwijl anderen me die met gulle hand toestaken. Ik vind dat zij daarin de aanwijzingen van bevoegden zouden moeten volgen. Verder zou ik het over politiek willen hebben, en over bescherming van het onwetende volk, ... waartoe ik al niet meer behoor. Plavix hoeft de maatschappij niks te kosten als de politiek een generisch middel naar hier haalt. Laatst gewijzigd door DannyS : 6 juli 2009 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk maar op het overzicht van het repertorium van het Belgisch centrum voor Farmacotherapeutische informatie. Daar zie je dat er in België maar één merk op de markt is van het product Clopidogrel, namelijk Plavix. http://www.bcfi.be/ggr/index.cfm?ggr...rd=clopidogrel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En daar staat direct ook waarom je Ticlopidine, waarvan wel generische varianten bestaan, beter niet gebruikt.
(Ticlopidine is farmacologisch het oudere broertje van Clopidogrel.) Laatst gewijzigd door lomeanor : 6 juli 2009 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Coronaire stent is inderdaad sowieso een indicatie voor de terugbetaling van Plavix.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleszins is de stent geen directe indicatie, echter wel als die wordt geplaatst omwille van een acuut coronair syndroom. Hebt u klachten gehad? Toch maar bespreken met de behandelende arts. Hier vindt u de indicaties: http://www.hzw.be/CM_mailing/md_CM_200602.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Ah, toch geen directe indicatie. Waarom dan de "chirurg" er toch op aanspreken? Hij legde de verantwoordelijkheid al bij de minister van volksgezondheid.
De Tijd heeft overigens al meer dan een jaar geleden laten weten dat de Franse farmareus Sanofi-Aventis enorme verliezen leden omdat er generische concurrentie dreigde voor hun op een na best verkopend geneesmiddel. Wel, dat middel is door de EC goedgekeurd en reeds op de markt (in Europa). Wat doen de Belgen? |
![]() |
![]() |