Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2009, 17:39   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het gebruik van illegalen (&) is misschien een bescherming tegen voor vatbare racistische praat.
i

Hoeveel dagen moet men (in geval van regularisatie) volgens de huidige wetgeving werken voorleer men recht heeft op een uitkering?
De dag + 1 kan men dus bij ons voor onbeperkte tijd over werkloos uitkeringen genieten.
Wij zijn het enige land die deze service aanbied.
Hoeveel mensen komen daar op af?
Kunnen wij dat nog betalen en hoelang nog, is er geen andere (meer gerichte) oplossing om geld uit te delen?
En wat met de vergrijzing, pensioenen die nog altijd niet gelijkgesteld zijn?
Waarom niet zoals in Nederland, iets dat meer kansen heeft om betaalbaar te blijven, een gelijk bedrag voor allen?
men moet in belgië niet werken. iedereen heeft recht op een leefloon! alleenstaande + 700 €. samenwonende 950 €
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 18:13   #22
zandbakje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
het was mij ook al opgevallen , ze beginnen bij de kleinste eerst ; ze gaan de uitkeringsfraude aanpakken : wel ze gaan nog vele 1000den kontroleurs moeten aanwerven om dat titanenwerk aan te pakken

nog iets : Reynders was er - na vele jaren - in geslaagd te ontdekken dat ongeveer 15000 bedrijven nooit een belastingaangifte indienden,
wel hoe is die zaak gevorderd ? zijn ze beboet ? krijgen ze intussen al een forfaitaire aanslag of nog steeds niet , ik heb geen opvolging daarover meer mogen lezen in de kranten
Waarschijnlijk zijn die 15.000 bedrijven failliet...
zandbakje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 18:23   #23
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het gebruik van illegalen (&) is misschien een bescherming tegen voor vatbare racistische praat.
i

Hoeveel dagen moet men (in geval van regularisatie) volgens de huidige wetgeving werken voorleer men recht heeft op een uitkering?
De dag + 1 kan men dus bij ons voor onbeperkte tijd over werkloos uitkeringen genieten.
Wij zijn het enige land die deze service aanbied.
Hoeveel mensen komen daar op af?
Kunnen wij dat nog betalen en hoelang nog, is er geen andere (meer gerichte) oplossing om geld uit te delen?
En wat met de vergrijzing, pensioenen die nog altijd niet gelijkgesteld zijn?
Waarom niet zoals in Nederland, iets dat meer kansen heeft om betaalbaar te blijven, een gelijk bedrag voor allen?
U wil dus voornamelijk de kleine garnalen (werklozen met een uitkering en gepensioneerden) aanpakken. Of versta ik dat verkeerd?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 19:11   #24
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
U wil dus voornamelijk de kleine garnalen (werklozen met een uitkering en gepensioneerden) aanpakken. Of versta ik dat verkeerd?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=125814

Mijn posting gaat net zoals het krantenartikel over de opbrengsten van enerzijds de fiscale fraude en anderzijds de sociale.
Waarbij gesteld wordt dat de gevallen van de sociale fraude meer hebben opgebracht.
Het is duidelijk dat de opsporing van de fiscale fraude niet voldoende doeltreffend is en bepaalde discriminerende ontsnappingsregels bevat.
Gevallen zoals de zaak DK, Kb-Lux en anderen die soms verjaren kunnen niet door de beugel.
Men moet dus meer in die richting gaan zoeken, die van de grote overtredingen en dus niet deze van de kleinere die misschien in aantal groter zijn maar waar dat elke geval met lage bedragen te maken heeft.

In mijn posting zeg ik wel dat wij in tegenstelling op sociale vlak geen deuren mogen openzetten voor nieuwkomers. Welke veroorzaakt zijn door slechte regels die bij ons al lang bestaan.
Ik heb op dat vlak geen rekening gehouden met het “leefloon” dat volgens Fernand iedereen in ons land kan krijgen bij aankomst.
Maar is het niet zo dat bepaalde mensen die een leefloon ontvangen toch altijd naar de zekerheid willen streven van een recht op werkloos uitkeringen?
Of krijgen zij dat leefloon ook zonder moeite en zonder enige beperking in de tijd?
Graag meer uitleg in geval dit niet de juiste interpretatie is van het ganse.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 19:36   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Illegalen mogen nergens werken en krijgen officiëel ook geen enkele uitkering. Inderdaad willen de meeste illegalen graag werken.
Denk wel dat de meeste allochtonen legaal naar Belgie komen (gezinshereniging, al of niet gedwongen huwelijken). Illegalen zijn maar het topje van de ijsberg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 19:38   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het zijn helaas de kleine garnalen, die door hun massa, het probleem uitmaken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 19:57   #27
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het zijn helaas de kleine garnalen, die door hun massa, het probleem uitmaken.
En door hun massa ook beter "vangbaar" zijn voor betere opbrengsten dan uit grote stelers.

In Nederland heette de haringvangst "GROTE visserij" tegen de walvisvangst "KLEINE visserij".

De anecdote uit de tijd dat schaatsende Rotterdammers stenen pijpen kochten in Gouda om als aandenken mee naar huis te voeren vind ik helaas niet meer op Net:

Een Goudse pijpenwinkelier had in zijn étalage een geschrift gehangen "Grote stelen en kleine stelen, maar de grote stelen het meest".

B&W sommeerden hem die opruiend geachte tekst weg te halen en hij verving ze door: "op order van het Stadhuis is grote stelen abuis".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be