![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik lees vaak in de koran, al eens bekeken? Voorwaar een ontmenselijkend document. Bekijk eens 5:51 en hoofdstuk 9, voor "snelle instap". Typerend overigens dat je "westerlingen" meteen "niet-moslims" noemt; dit benadrukt voorzover nodig de cultuurkloof.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik noem westerlingen niet "niet-moslim". Ik probeer het te beschrijven uit jouw perspectief, uit jouw wereldbeeld. Niet-moslims zijn ook mensen uit India, China, Japan etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Er zijn in China problemen met Oeigoeren EN met Tibetanen. Daarmee wil ik aangeven dat het probleem NIETS met de islam te maken heeft. Tibetanen zijn immers geen moslims. Rond de Olympische spelen waren er grote groepen Tibetanen die aan het rellen waren. Tibetanen zijn geen moslim maar boedhist. Boedhisten worden in het algemeen als vredige mensen gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Evengoed zijn daar vele eeuwen door "christenen" excuses en misbruiken aan ontleend die ogenschijnlijk lijken op moslim-gewoonten maar daarmee niet vergelijkbaar zijn want de moord- en onderdrukkings-opdrachten in de koran zijn niet voor enig zulk misverstand vatbaar en degenen die niet "mee optrekken ten oorlog" zijn "niet de beteren". Het heeft de Nederlanders tamelijk veel tijd gekost om de oudere godsdienst(en) in te schuchteren en hun invloed op het staatsbestel te minimaliseren; de recente import van Het Ergere draait de klok terug en wel minstens tot het Turks "niveau" (het kan erger).
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Lees wat koran, zodat je weet waar volwassenen over praten.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet "ze" geen van alle(n); godsdienst als smoes voor doodmakerij.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 juli 2009 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() In dit geval werden wel de moslims doodgemaakt. (zoals in Srebrenica)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ja en ik ben TEGEN al zulks; had ik meen ik al wel eens eerder verteld. Zelfs: tegen doodGAAN maar het zal weinig helpen.
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[Lucas 19:27] Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Die kreet die je volkomen buiten verband citeert, was onderdeel van een "gelijkenis" of zeg maar "fabel", waarvan J de auteur zou zijn geweest, indirecte rede en hield/houdt voor niemand een opdracht in. Citaat:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=7982
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juli 2009 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() http://www.nu.nl/algemeen/2036856/ch...in-urumqi.html
De Volksrepubliek China laat zich weer van haar beste kant zien ... De islamitische minderheid der Oeigoeren (Xinjiang: 45% van de bevolking) is in opstand gekomen tegen de stelselmatige cultuurvernietiging door Beijing - dat honderdduizenden Han-Chinezen naar Xinjiang stuurt om daar de Chinese invloed te vergroten. Meer als 100 mensen gedood bij rellen in Urumqi. Na Tibet is nu dus Xinjiang aan de beurt. Wat word de volgende etnische schoonmaak? Binnen-Mongolië? Guanzhou? Het is treurig om te zien dat een grootmacht als China nog altijd zo diep kan zinken...
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() China heeft Oost-Turkestan geannexeerd net zoals het later met Tibet zou doen. Zoals gewoonlijk bij een Chinese bezetting, is er dan geen sprake van een integratie van de inheemse bevolking maar eerder een assimilatie. Er worden enorme hoeveelheden Han-Chinezen met subsidies naartoe gestuurd, zogenaamd om de regio te helpen ontwikkelen maar in realiteit wordt de kleinhandel volledig door hen overgenomen (omdat ze onder de prijs verkopen) en krijgen ze de meeste jobs (omdat ze corrupte ambtenaren kunnen omkopen). In een gebied als Tibet is de inheemse bevolking al een minderheid in eigen land.
In beide regio's is er sprake van grove schendingen van de mensenrechten. Ik sprak onlangs met de monnik Bagdro die drie jaar lang politieke gevangene is geweest omdat hij deelnam aan een betoging. Tijdens zijn verhoor is hij op gruwelijke wijze gemarteld geweest door middelen van electrocutie, slagen, bevriezing, ophanging tot hij eender wat bekende. Daarna was er tijdens zijn opsluiting sprake van extreme uithongering en vernedering (hij werd gedwongen zijn eigen uitwerpselen op te eten), kortom middelleeuwse inquisitie praktijken. In Xinjiang is er sprake van gedwongen abortussen, soms zelfs zeer laat in de zwangerschap en gedwongen sterilisaties van Oeigoerse vrouwen. Onder het mom van de strijd tegen terrorisme, worden opstandige mannen opgesloten zonder enige vorm van proces. Jonge vrouwen worden weggevoerd en verplicht tewerkgesteld in Oost-Chinese speelgoedfabrieken in ontstellend slechte arbeidsomstandigheden. Zelfs in eigen land is de bevolking niet veilig, schrijnend duidelijk na de vervolging van Falun Gong. Deze feiten worden in het Westen verdoezeld door te doen uitschijnen dat China langzaam evolueert naar een democratie. Niets is minder waar, de communistische partij verstevigt zijn wurggreep op het land en wordt steeds angstiger bij elke vorm van democratisch protest waarop het buiten proporties reageert. Intussen wordt de consument gesust met goedkope producten van slechte kwaliteit, die zich niet beseft dat op die manier een misdadig regime in stand wordt gehouden. Alles moet opgeofferd worden voor de heilige koe van de vrije markt. Ik koop zelf zo weinig mogelijk Chinese producten omdat ik intussen te grote gewetensbezwaren heb tegen het economisch ondersteunen van een terreurregime. Hoeveel onschuldige mensen moeten er nog sterven, terwijl het Westen een andere kant op kijkt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Het communistische regime wordt steeds angstiger - het spookbeeld van een uiteengevallen Rusland achtervolgt hen ongetwijfeld in hun nachtmerries.
Na de gedwongen abortussen en sterilisaties, ontvoering en gedwongen tewerkstelling van meisjes en wrede onderdrukking onder het mom van de oorlog tegen het terrorisme, hebben de Oeigoeren nog maar weinig te verliezen. Net als de Tibetanen hebben ze geen enkele recht om hun eigen cultuur,taal en religie te ontwikkelen en dreigen ze ook een minderheid in eigen land te worden. Maar de Chinese propaganda machine draait al op volle snelheid en wijst met de vinger naar het Westen waar opruiende krachten China willen destabiliseren. Als we nu eens allemaal zouden stoppen met het kopen van Chinese producten, dan kunnen we de communistische partijtop eens tonen hoe een echte democratie werkt in plaats van de schijnvertoning van de volksrepubliek China. Laatst gewijzigd door MonaLisaOverDrive : 7 juli 2009 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Xinjiang is net zoals Tibet een ethnisch probleem. Massa's inwijkelingen verdringen locale cultuur en locale bevolking.
Vandaag lijkt de situatie trouwens verder uit de hand te lopen want op wraak beluste Han-Chinezen kwamen ook op straat om wraak te nemen tegen de Oejgoeren. Het Chinese regime zal dus straks langs beide kanten klop geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens een artikel wat ik vandaag las is de situatie toch enigszins anders. Je lijkt de situatie ten tijde van de culturele revolutie te beschrijven. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juli 2009 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Identarisme is een nieuw woord voor "nationale bevrijdingsbewegingen". In zijn gesprekken vandaag met Poeting had President Obama het uitdrukkelijk over "een recht op onafhankelijkheid van volkeren zoals de Georgiërs, de Oekraieners enz..." Terwijl de russische mening over zulke zaken eerder over "invloedssferen" gaat.
"nationale bevrijdingsbewegingen" zijn niet zo vrijblijvend als men zou denken, dat blijkt ook uit de nasleep van het uiteenvallen van de SU : in de diverse onafhankelijk geworden staten leeft inmiddels doordat die staten oorspronkelijk onder een nvermomde russiische bezetting leefden, dat er zich inmiddels vele russen vestigden die nu Kazakken, Litauers, Oekraieners enz.. werden ondanks het gfeit dat ze zich nog redelijk eng verbonden voelen met hun moederland. De kans bestaat dat binnen afzienbare tijd er "in de chinese invloedsfeer" landen onafhankelijk worden zoals Tibet, Oeigoerië e.a. met een binnenlands Han-Chinezen probleem... zoals heel Europa eigenlijk een samenraapsel is van staten met historisch gegroeide grenzen, die ook minderheden bevatten... De oplossing van dergelijke problemen (overal doen die zich voor met diverse "specifieke" eigenheden) is cruciaal voor de vrede zowel locaal als mondiaal.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juli 2009 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |