![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
en zo hoort het ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daarover gaat deze draad ook helemaal niet. De kernvraag is: Gunt U die 200 Euro (jobkorting) alléén aan ouders van gehandicapte kinderen die werk hebben? Of ook aan ouders van gehandicapte kinderen die geen werk hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het buitenland zegt nu al dat we zot zijn (het land met de hoogste belastingen, en de laagste pensioenen). Recurente besparingen, oa op het aantal ambtenaren zijn wel nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarom zou een ouder die werkt geen 200 euro meer mogen verdienen, dan een ouder die niet werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Staat te lezen op de site van de vdab. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze 200 euro is enkel een gedeeltelijke teruggave van zijn betaalde belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Het Centrum bedoelt natuurlijk 470 euro na belastingen. En dat bedrag maakt nu net het verschil tussen straatarm en tijdens de crisis kunnen sparen.
Let wel, de hoogste uitkeringen van het RIZIV hebben geen financieel voordeel als ze een laagbetaalde job aannemen. Daar kan je van een serieuse "val" spreken. Het maximum dagbedrag in de primaire arbeidsongeschiktheid is: 142,0397 EUR De laagste uitkering -voor wie echt ziek is- bedraagt per dag: 27,91 EUR Laatst gewijzigd door DannyS : 8 juli 2009 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is dit alles door mijn neus geboord omdat twee bevoegde personen hun werk niet op een eerlijke basis hebben verricht .... Destijds was de regering druk op zoek naar geld wéét U, en alle besparingen waren welkom ,zéker in de gezondheidssector.... Het treft mij vooral dat ons méér dan 20 jaar lang is onthouden waar wij wettelijk gezien wel recht op hadden,Nochtans betaal ik net zo goed een pak belastingen en bijdrages aan de sociale voorzieningen zoals U... Die 200 euro zijn peanuts waar U zich druk om maakt..... Ik heb er vele duizenden euro's aan moeten spenderen uit eigen zak mijn beste omdat de staat zijn verplichtingen tegenover mindere valide personen niet nakwam,gewoon maar door te stellen dat hun experts die handicap blijkbaar niet voldoende erg vonden..... En nu opeens wél,nochtans is haar handicap nu net zo groot als 23 jaar geleden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een fantastisch plan als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach ja? Ik zei: 27,91 EUR (of slechts een vijfde van zijn collega-klaploper).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is, als ge vlak naast de deur werkt vindt. Als ge nog eens een uur heen en een uur terug rekent, komt ge op 0.22 en een sjiek. Minder dan tien frank per uur dat ge van huis weg zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
470/ 26 dagen* = 18,07 euro per dag / 24 uur dat ie in zijn bed ligt te stinken = 30,38 frank per uur minder (geen tien) * 'zondags gaat ie pintjes drinken. Laatst gewijzigd door DannyS : 9 juli 2009 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ne werkende moet nu eenmaal gaan werken, omdat ne werkloze zou kunnen betaald worden (wie gaat het anders doen ?). Dus is het toch normaal dat hij niet alles moet weggeven, doch iets meer overhoud, dan degenen, aan wie hij het geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gezondheid, niet OK. De aarde krioelt van de mensen; een paar meer of minder, dat maakt geen zier uit.
Het wordt stilaan wel zeer aantrekkelijk om niet meer te gaan werken (reken zelf maar uit: één auto minder, geen crèche meer betalen, allerhande kortingen en voordelen die je krijgt omdat je plots gezamenlijk een pak minder verdient, minder stress/meer tijd, etc.). DANK U OVERHEID !
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn vele dopers jongeren die thuis wonen en nog nooit gewerkt hebben. En dan heb je nog de leefloners. Mensen het gaat hier verdomme om een jobkorting, niet over een belastingsvermindering voor iedereen. Dat men deze korting afschaft voor hogere lonen lijkt onrechtvaardig, maar zij hebben minder behoefte aan deze korting. Dat men de niet werkende het recht op een korting op belastingen wegens werken niet geeft lijkt mij heel normaal, men geeft toch ook geen studentenkortingen aan niet studenten. Het is trouwens belachelijk om over die 250 Euro woorden vuil te maken, want zij zijn slechts een druppel op een hete plaat, tegenover wat de werkende jaarlijks aan belastingen en taksen betaald. |
|
![]() |
![]() |