Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2009, 21:03   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hier moet ik denken aan de situatie in Denemarken. Daar heerst een gevoel onder de inboorlingen dat de overheid faalt in zijn taak en ook niet van plan is om haar gedrag te verbeteren.
Er valt dus een gat en dat gaat gevuld worden door burgerwachten die opereren buiten de overheid om. Dit proces is niet uitzonderlijk. je ziet het altijd als de overheid terug treed wat soms de eerste stap is op weg naar een natieloze staat (Somalië b.v.).
Danes fear race riots

De pers en overheid proberen nog steeds om de zaak in termen van bende-oorlogen tussen drug-criminelen af te schilderen. Maar het zijn niet alleen maar Hells Angels maar er zijn ook andere groepen bij gekomen en kort geleden is er zelfs een 'letter of intent' opgesteld die momenteel de ronde doet als
The Jackal Manifesto
Een vertaling van he Deens naar het Engels is hier:
http://gatesofvienna.blogspot.com/20...manifesto.html
Ik had het enkele dagen geleden hier gelezen:
http://www.cphpost.dk/news/crime/155...t-jackals.html

Gezien de reputatie van gatesofvienna ben ik niet verwonderd dat die enthousiast de Hells' Angels citeren. Vermoedelijk iets van blogger "Fjordman".
(die beweert in zijn blogs, Noor te zijn en zijn haatproza kwistig rondstrooit in de rechtse blogosfeer) Het soort mensen dat aan de basis ligt van het drama in Dresden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juli 2009 om 21:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 21:09   #22
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik stel mede 40 jaar links wanbeleid op het gebied van welhaast ongebreidelde immigratie, alsmede een compleet gefaald integratiebeleid mede verantwoordelijk voor dit drama ja. Zoals ik al zei tesamen met het internationale grootkapitaal.

Dat zal u wel dunken ja. Daar lig ik verder niet wakker van.

Wat hebben die met deze zaak te maken? Die heb ik toch helemaal niet genoemd? Maar goed, ook hun dood is een onrechtstreeks gevolg van jarenlang links wanbeleid op hetgebied van o.a. misdaad en strafrecht.
"Ik stel mede 40 jaar links wanbeleid op het gebied van welhaast ongebreidelde immigratie, alsmede een compleet gefaald integratiebeleid mede verantwoordelijk voor dit drama ja. Zoals ik al zei tesamen met het internationale grootkapitaal."

En de dader is natuurlijk onschuldig volgens u . Nochthans is hij degene die 18 keer het mes in het lichaam van die onschuldige, zwangere vrouw plantte... . Als medeverantwoordelijke zie ik tevens het extreem-rechtse spectrum, aangezien zij dagelijks haatpropaganda de wereld insturen. Die haatpropaganda heeft zeer wrs de moordenaar aangezet tot deze daad.

"Dat zal u wel dunken ja. Daar lig ik verder niet wakker van."

Dat u zulke idiote en belachelijk conclusies trekt kan mij evenmin schelen. Gelukkig ben ik niet degene die met zulke wanideeën rondlopen... .

"Wat hebben die met deze zaak te maken? Die heb ik toch helemaal niet genoemd? Maar goed, ook hun dood is een onrechtstreeks gevolg van jarenlang links wanbeleid op hetgebied van o.a. misdaad en strafrecht."

Hiermee wou ik gewoon even aanhalen dat u conclusie meer dan belachelijk is.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 21:19   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Het gevolg van haatzaaierij. Ik voorspel dat zulke gevallen nog zullen gebeuren.

steek de mensen hun hoofden vol met gedachten dat de islam "oh zo slecht is"...
Alsjeblieft! Dit lijkt me helemaal niet het gevolg van "haatzaaierij", kent u diene mens misschien? Die man was zonder meer een racist tot op het bot, maar zijn houding en daden daarom zien als het gevolg van negatieve beeldvorming over islam is weeral in de slachtofferrol kruipen!

Wat is gebeurt valt op geen enkele manier goed te praten maar gebeuren maar heel zelden, haatzaaierij of beeldvorming over islam hebben hier niets mee te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:04   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gevolg van haatzaaierij. Ik voorspel dat zulke gevallen nog zullen gebeuren.
Zou kunnen.
Citaat:
steek de mensen hun hoofden vol met gedachten dat de islam "oh zo slecht is"...
Terwijl wij weten dat het westen "oh zo slecht is"...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:20   #25
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alsjeblieft! Dit lijkt me helemaal niet het gevolg van "haatzaaierij", kent u diene mens misschien? Die man was zonder meer een racist tot op het bot, maar zijn houding en daden daarom zien als het gevolg van negatieve beeldvorming over islam is weeral in de slachtofferrol kruipen!

Wat is gebeurt valt op geen enkele manier goed te praten maar gebeuren maar heel zelden, haatzaaierij of beeldvorming over islam hebben hier niets mee te maken.
hah, dus die haatzaaierij heeft er niets mee te maken van u.

maar als een moslim iets verkeerd doet is dat dan natuurlijk door de islam ideologie.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:30   #26
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

O, U kent hem dus wel.

Ik denk dat 40 jaar terrorisme uit voornamelijk Islamofundamentalistische hoek wel een gevoel van onveiligheid heeft meegebracht en dat daardoor sommige mensen door het lint gaan.

Citaat:
This is for sure a hate crime but unlike other hate crimes like homophobic crimes or anti-Semitic crimes, it did not make the headlines abroad and I do not know why !!
ALs ik het goed begrijp wordt er niet zozeer geprotesteert tegen de, al dan niet, racistische moord, maar wel omdat de kranten er niet genoeg aandacht aan schenken. Ik vind dat wel een beetje een ziekelijke mediageilheid en zucht naar slachtofferrol.
Oud 7 juli 2009, 22:30   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hah, dus die haatzaaierij heeft er niets mee te maken van u.
maar als een moslim iets verkeerd doet is dat dan natuurlijk door de islam ideologie.
Ik denk niet dat Alice beweerde dat het niets met een ideologie te maken kon hebben.
Dat is net iets meer dan haatzaaierij denk ik.
Oud 7 juli 2009, 22:37   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
O, U kent hem dus wel.

Ik denk dat 40 jaar terrorisme uit voornamelijk Islamofundamentalistische hoek wel een gevoel van onveiligheid heeft meegebracht en dat daardoor sommige mensen door het lint gaan.
Dat denk ik ook - en dat er steeds meer mensen steeds vaker door het lint zullen gaan en dit soort 'verwerpelijke' daden zullen begaan met dank aan het (s)links beleid dat de ogen sluit voor hun falend multi-Kul- en immigratiebeleid!

Citaat:
ALs ik het goed begrijp wordt er niet zozeer geprotesteert tegen de, al dan niet, racistische moord, maar wel omdat de kranten er niet genoeg aandacht aan schenken. Ik vind dat wel een beetje een ziekelijke mediageilheid en zucht naar slachtofferrol.
Precies - wat is er eigenlijk zieker - de daad of de mediageilheid en slachtofferrol?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:44   #29
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Precies - wat is er eigenlijk zieker - de daad of de mediageilheid en slachtofferrol?
ziekelijker vind ik dat ze het probeerden in de doofpot te steken. daar protesteren ze tegen. protesteren tegen doofpot affaires is volgens mij niet gelijk aan "mediageilheid".

die vent heeft 8 minuten lang zijn gang kunnen gaan met die vrouw. en dzan heeft die binnnenstormende politie de man geschoten die zijn vrouw probeerde te redden. hij ligt nog altijd in kritieke toestand. zo'n flater (ramp) van het Duitse gerecht mag wel meer in het nieuws gebracht worden. denk maar aan een flater van het Belgische gerecht, hoeveel mediageile toestanden zijn er dan niet geweest? en die waren nog niety eens zo erg als deze.

Oud 7 juli 2009, 22:49   #30
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
ziekelijker vind ik dat ze het probeerden in de doofpot te steken. daar protesteren ze tegen. protesteren tegen doofpot affaires is volgens mij niet gelijk aan "mediageilheid".

die vent heeft 8 minuten lang zijn gang kunnen gaan met die vrouw. en dzan heeft die binnnenstormende politie de man geschoten die zijn vrouw probeerde te redden. hij ligt nog altijd in kritieke toestand. zo'n flater (ramp) van het Duitse gerecht mag wel meer in het nieuws gebracht worden. denk maar aan een flater van het Belgische gerecht, hoeveel mediageile toestanden zijn er dan niet geweest? en die waren nog niety eens zo erg als deze.
Bron?
Oud 7 juli 2009, 22:50   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die vent heeft 8 minuten lang zijn gang kunnen gaan met die vrouw. en dzan heeft die binnnenstormende politie de man geschoten die zijn vrouw probeerde te redden. hij ligt nog altijd in kritieke toestand. zo'n flater (ramp) van het Duitse gerecht mag wel meer in het nieuws gebracht worden.
Wat een drama. Ik zou dit liever niet misbruikt willen zien, noch om 'links' of 'rechts' aan te vallen noch om een anti of pro moslim hetze te starten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:53   #32
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Bron?
http://www.guardian.co.uk/world/2009...b-murder-egypt

Citaat:
It was while Marwa el-Sherbini was in the dock recalling how the accused had insulted her for wearing the hijab after she asked him to let her son sit on a swing last summer, that the very same man strode across the Dresden courtroom and plunged a knife into her 18 times.

Her three-year-old son Mustafa was forced to watch as his mother slumped to the courtroom floor.

Even her husband Elvi Ali Okaz could do nothing as the 28-year-old Russian stock controller who was being sued for insult and abuse took the life of his pregnant wife. As Okaz ran to save her, he too was brought down, shot by a police officer who mistook him for the attacker. He is now in intensive care in a Dresden hospital.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 juli 2009 om 22:53.
Oud 7 juli 2009, 22:55   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik nog zo net niet - ik had het toch uitgebreid kunnen lezen in de Duitse pers - maar U zegt dat ze protesteren tegen 'doofpotaffaires' - dat vind ik al even erg - telt de vrouw, het slachtoffer ineens niet meer mee?

Citaat:
Dat is inderdaad verschrikkelijk, afschuwelijk, verwerpelijk en moet dan ook erg zwaar gestraft worden - voorgoed moet die kerel opgeborgen worden!!!

Het beleid faalt grandioos - dat kan niet ontkend worden - als er geen fikse ommezwaai komt, zie ik nog meer lui door het lint gaan - en NEE, NIET door rechtse 'haatzaaierij, dat is nonsens, maar door links falen en weigeren de problemen onder ogen te zien - en DAT er problemen zijn weet een kind!

Maar ... daar heeft deze vrouw geen boodschap meer aan, ik treur om haar en wens haar nabestaanden veel sterkte!

Laatst gewijzigd door SDX : 7 juli 2009 om 22:58.
Oud 7 juli 2009, 22:56   #34
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een drama. Ik zou dit liever niet misbruikt willen zien, noch om 'links' of 'rechts' aan te vallen noch om een anti of pro moslim hetze te starten.
Precies.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:59   #35
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gewoon blinde haat...
Niks blind en al helemaal geen haat. Wél een gezonde afkeer van alles wat naar totalitaire islam riekt.

Citaat:
Ik had liever gezien dat hij niemand van kant maakte.
Je "liever" slaat dus enkel op welke moslim hij van kant maakte.
Waar leest u dat?
Citaat:
Zolang hij maar een moslim van kant maakte is 't goed voor jou?
En waar haalt u dat nu weer vandaan? Het bekende filosoof'ische spijkers op laag water zoeken, gecombineerd met mensen woorden in de mond (willen) leggen die zij zelf helemaal niet geuit hebben wellicht?

Uw fantasie slaat zoals gewoonlijk weer eens op hol.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:00   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie daar niet echt een flater van het Duitse gerecht, wel een inschattingsfout van de politie.
Oud 7 juli 2009, 23:02   #37
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Hoe had dit volgens u dan kunnen voorkomen worden? (qua immigratiebeleid)
Wat denkt u nu zelf? Door geen hordes onaangepasten jaar in jaar uit willens en wetens te importeren bijvoorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Verder verwijt u de vrouw, omdat zij faalde te integreren met haar hoofddoek op. Is het zo erg gesteld?
U leest net als die filosoof-van-lik-mijn-vestje dingen die ik nergens gezegd heb.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:02   #38
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
en NEE, NIET door rechtse 'haatzaaierij, dat is nonsens, maar door links falen en weigeren de problemen onder ogen te zien - en DAT er problemen zijn weet een kind!

zoals ik al zei. volgens jullie is dat als een moslim iets verkeerd doet, is dat omdat in zijn "boekske" staat, maar als iemand iets doet tegen een moslim, is dat door het "falende" beleid.

beide zijn zo verkeerd. het is de schuld van het individu zelf.

Oud 7 juli 2009, 23:06   #39
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie daar niet echt een flater van het Duitse gerecht, wel een inschattingsfout van de politie.
veiligheid in de rechtzaal? Parketwachters? het zijn beide die falen, politie en gerecht.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 juli 2009 om 23:08.
Oud 7 juli 2009, 23:06   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Inderdaad, niet 'misbruiken - maar wél een aanleiding om 'eindelijk' eens orde op zaken te gaan stellen en de linkse varkensstal uitmesten, te beginnen met hun falend 'immigratie'beleid' - als er tenminste van een 'beleid' kan gesproken worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be