![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ja en de vaste benoemingen en postjes = Boerenbedrog ![]() en de leden zeggen nee en de partij ja = Kiezersbedrog ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() - De stellingname van het Blok vind ik ook hypocriet. - Wat mij betreft mogen laster en eerroof óók uit het strafrecht geschrapt worden: wie zich belasterd of van zijn eer beroofd voelt, kan schadevergoeding eisen, de lasteraar of eerrover hoeft voor mij niet gestraft te worden.
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() clemens, ik zal eens van mijn recht op vrije meningsuiting gebruik maken zie: Ge zijt een kieken!
Als ik hier morgen verkondig dat de meeste criminele feiten in mijn buurt worden gepleegd door allochtonen, zelfs al baseer ik me op cijfermateriaal dan ben ik strafbaar, want ik zet aan tot racisme. Verhofsstadt viseert de 800 000 kiezers van het VB niet, neen, hij houdt ze voor dommerikken die na het lezen van de teksten van het VB meteeen racist zullen worden. "De systematische verspreiding van hatelijke taal", jawadde. Eén keer mag het, twee keer misschien, drie keer is prijs! De dommerik in dit verhaal is verhofsstadt (oei, het is al de tweede keer dat ik z'n naam met ss schrijf), racisme heeft een betekenis. Zou het kunnen dat het VB zegt: de allochtonen die voor overlast zorgen moeten eruit? Ik ben het daar namelijk mee eens! Viseer je dan alle marrokanen of turken? Tegen welk ras ben je dan? Het ras van de voor overlast zorgende allochtonen? Maar potverdorie, die anti-rasismewet is het ei van Columbus! De frauderende politici kunnen morgen op basis van die wet de media het zwijgen opleggen. De kranten kunnen worden veroordeeld wegens het systematisch verspreiden van cijfermateriaal en taal die aanzet tot discriminatie van het ras van de frauderende politici! Vrije meningsuiting leidt tot fascisme? En het ontnemen van dat recht leidt tot politieke willekeur. Kies maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een krant nu elke dag een misdrijf verslaagt waarin een allochtoon de vermoedelijke dader is, is die krant dan racistisch? Of mag er slechts één vergrijp per maand worden verslagen indien de dader van "noordafrikaanse" afkomst zou blijken te zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als er nu geen interessante misdaden van autochtonen te melden vallen?
Als een oude witte man iemand neerschiet dan moet het ten volle vermeld worden, als de dag nadien een marokkaan een turk omver knalt dan is het geen nieuws omdat de drie vorige dagen al drie marokkanen vermeld werden? zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Momenteel proberen ze ons 1 kant uit te kijken, terwijl ze ons gewoon naar een andere valkuil sturen
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat ze nooit de namen mochten vermelden van mensen die nog niet veroordeeld zijn en zelfs niet van zij die het wel zijn? Omdat dat op zich al een "straf" zou zijn en daarmee de rechten van de persoon in kwestie geschonden worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wanneer het Blok zogenaamd zoveel geeft om de vrije meningsuiting, waarom heeft het Blok dan niet TEGEN de kiesdrempel gestemd i.p.v. ervoor te zorgen dat paars makkelijk aan een 2/3 meerderheid kwam om de kiesdrempel erdoor te krijgen.
Enkel N-VA en CD&V hebben TEGEN deze ondemocratische kiesdrempel gestemd. Een kiesdrempel die nieuwe ideeën tracht te blokkeren bij de bevolking. IS dit dan geen beperken van de vrije meningsuiting. Al de partijen die hebben nagelaten TEGEN deze ondemocratische kiesdrempel te stemmen, pleegden een aanslag tegen de vrije meningsuiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ik het goed versta waren Mao's China en Stalin's Rusland ook fascistische dictaturen. Interessant zeg! Clemens jongen, je moet een groot deel van de moderne geschiedenis herschrijven. Een genie is opgestaan! (Ik zou eerder denken dat wij op weg zijn naar een rode dictatuur vermits het de linkse partijen zijn die wetten indienen om het Vlaams Blok de mond te snoeren. Maar ik ben dan ook maar een amateurtje...) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die sossen moeten eens een elementaire cursus rekenen volgen met hun vestzakbroekzak zilverfonds. En de basiswerking van een economie hebben ze ook al niet onder de knie: Belastingsverlagingen moeten neutraal zijn! Zegt dan gewoon dat ge geen nieuwe jobs wilt en dat iedereen naar Polen en contreien mag trekken. Regeltjes hier, regeltjes daar. Wat zijn wij? Kiekens in een ren met vogelpest zeker! En ik ben ook niet voor over het miljoen gaan eten op mijn eigen kosten laat staan op die van de belastingbetaler, "sociale" Steve. ’t Zal geen Visa geweest zijn maar nen Dinners Club. En dan in Antwerpen moord en brand schreeuwen. Hypocriete machtspellekes gewoon. De sossen helpen ons land om zeep. Nem, het moest er eens af.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook rode, communistische regimes hebben alle kenmerken van facisme. De vrije mening werd er evengoed de mond gesnoerd als in nazi-Duitsland. Blok is totaal de mond niet gesnoerd, integendeel ze zijn nooit zoveel in enkele dagen in de media geweest. Het Blok is enkel veroordeeld op zijn racistische uitspraken. Onze rechtsstaat bepaalt dat verdachtmakingen, leugens, eerroof niet toegestaan zijn. En zeker is het ongehoord dat men misstappen van leden van een bevolkingsgroep gaat veralgemenen naar de ganse gemeenschap. Dat het BLOK zich hier regelmatig aan bezondigt, staat vast. Tot dit besluit zijn ook de rechters van het BLOK gekomen. En als het Blok zich niet kan vinden bij de rechtsregels van een democratie moeten ze de gevolgen maar dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() En ik die hier op het net het woordje Fascisme heb opgezocht ben wel even geschrokken want twee essentiele zaken zijn hiervoor nodig:
1. Een éénspersoonspartij ( Mussolini; Hitler etc) 2. een gewapende machtstrijd (NAZI etc..) dus K Degucht is iemand die zijn geschiedenis moet herzien. ofwel staat ons hier nog wat te wachten (IRA etc...) ![]()
![]() |
#38 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Mussolini was een communist.".... "Vlaams-Blokkers zijn communisten!" 't Is eens iets anders en 't klinkt goed. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De sfeer van haat heeft het BLOK gedurende al die jaren gecreëerd naar nieuwe Vlamingen. Het Blok ziet het verschil niet meer tussen enerzijds feiten aanklagen van wat misloopt in de maatschappij, en daar oplossingen voor uitwerken, en anderzijds de gemeenschap opzadelen met haat en nijd naar andere volksgemeenschappen. Ook nazi-Duitsland zocht een schuldige in de vreemdelingen (Joden) voor alles wat misliep in de maatschappij. Het zijn simplistische oplossingen voor een geheel van mistoestanden die zich in een maatschappij voordoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens, om op uw uitspraak terug te komen. U gaat er blijkbaar van uit dat fascisme "ingebakken" zit bij de mens. Een vrijlaten van zijn vrije meningsuiting leidt volgens u altijd tot fascisme. U heeft blijkbaar zeer veel vertrouwen in de burger... Misschien kunt u een volkscommissaris posteren naast elke kiezer als deze in het stemhokje staat? |
|
![]() |
![]() |