![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de Patriot gezien, Independence Day,.... , Rocky 1,2,3,4 etc..... ![]() ![]() Ik heb zo goed als alle boeken van Tom Clancy, Frederick Forsyth, etc ondanks het feit dat de commies ieder boek verliezen. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een stalinist daarentegen zou wellicht wel in een volksfront hebben gezeten met de progressieve adel tegen de imperialistische Engelsen, om vervolgens ingemaakt te worden omdat de Schotse en Engelse adel het op een akkoordje gooiden. Nope Wallace was een stalinist. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Het is gewoon een feit dat de Britten graag spotten met onze visie op de Europese Unie. Britten zijn heel intergouvernementeel ingesteld en kunnen zich doorgaans totaal niet vinden in de Beneluxvisie op Europa. Dat wil niet zeggen dat ze tegen de Europese integratie zijn. Ze zien die echter helemaal anders en ze laten geen enkele gelegenheid na om dit te benadrukken!
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ten eerste nooit de pers van de vijand te lezen en ten tweede, te zeggen dat de tegenstander nooit iets juist zegt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
M.i. is de kans dat men in het buitenland een objectievere mening heeft dan in 'De Morgen' of op onze staatsomroep wél iets groter. |
|
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu horen (zien) we ook eens van een gezaghebbende buitenlandse krant dat het niet helemaal proper is wat hier gebeurd is.
En deze Times commentaren moeten weer niet van tafel gevaagd worden omdat het engels en dus "anti-europees" is... naast de kwestie in dit geval.
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb stilaan ook genoeg van deze klisjee commentaren...
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wow, ik vind dit zo vreselijk ongewoon van je, dat ik er even stil van word.
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Er zit veel waarheid in ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Wat de auteur in het artikel in de opening vergeet te vermelden dat het carrément verbieden van een partij wél al is voorgekomen op basis van racisme en toen schreef hij NIET over hoe scary het was dat bijvoorbeeld nog niet zo gek lang geleden in Nederland een racistische partij verboden werd. Maw de auteur is dus een idioot, maar dat is absoluut geen uitzondering in de Engelse 'journalitiek' (denk maar aan Daily Mirror en dergelijk rommelblaadjes, om nog maar te zwijgen van de tabloids).
Enfin, en als hij schrijft dat het VB veroordeeld werd omdat : 1) de andere politici hun standpunten niet goedkeuren, dan negeert hij het feit dat sinds Montesquieu de Rechterlijke macht, de Wettelijke macht en de Uitvoerende macht gescheiden zijn. Maar bon, ik verwacht niet dat een Brit dat begrijpt. 2) zij separatistisch zijn en niet zozeer omwille van hun racisme: dat klinkt hij nog dommer dan hij al leek bij aanvang van het 'artikel' (and I use that word loosely), maar goed, dan is dan ZIJN mening die hij - terloops gezegd - verder nérgens op staaft en dat is per definitie subjectivisme, en heeft bijgevolg geen plaats in een krant. Nu, gezien hij niet schrijft voor een krant, maar voor een dagelijks gepubliceerd en openbaar verkrijgbaar gekleurd WC-papier, kan ik hem dat laatste moeilijk kwalijk nemen. Bij deze, dus. |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Rr00tt,
Waarom zou deze scheiding der machten in België enkel in theorie bestaan? En ivm met dat artikel: Ik heb het zelf niet zien staan in de desbetreffende 'krant', dus het kan goed zijn dat het hier inderdaad gaat om een 'opinie-stuk', wat de ganse zaak op zich minder erg zou maken, ware het niet dat ik mijn buik vól heb van die schandalige, subjectieve, propagandistische zwartmakerij-campagne die al jááárenlang gaande is in de Britse pers tegen de EU in al haar vormen. Niet voor niets begint de auteur zijn 'opinie-stuk' met: //Quote: "THE PRIME MINISTER makes much of the "scare stories" and "myths" which opponents of further deepening of the EU supposedly propagate. They are based, apparently, on paranoia, and are products of not-so-latent xenophobia. Well here's a very scary story which is not speculation but fact. This week democracy - the right to vote for the party you wish to support - ended inside one EU member state. " Unquote// Dus hij maakt een foute analyse van een zaak in één van de lidstaten, trekt daar vervolgens een foute conclusie uit - wat evident is vermits zijn premisse al fout was - en extrapoleert dat boeltje tensotte gemakshalve nog eens doodleuk naar alle Lidstaten door op het Europese niveau waar dit item op zich belackelijk weinig mee te maken heeft. Voor alle duidelijkheid: ik ben me bewust van de ironie in het feit dat ik me subjectief laat leiden door afkeer voor subjectiviteit in de Britse media door die 'auteur' met de grond gelijk te maken. en je kan nu wel beweren dat ook in België de objectiviteit soms zoek is - sommige media hebben inderdaad hun signatuur - maar de situatie is hier toch bijlange niet zo erg als in Gr-Brittanië op gebeid van informatieverstrekking over de EU. |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Addendum:
Quote Rr00tt, "Daar zou u een punt hebben, als het VB effectief een 'racistische' partij was, volgens de definitie van racisme gangbaar in Nederland. , nu ik ken de wet daar niet maar m.i. kan dat enkel het geval zijn als vlamingen inherent aangeboren worden met een 'racistischere' inborst dan Nederlanders, dat is m.i. niet het geval. Unquote Maar hierin maak je zélf de beoordeling over het racistisch gehalte van de partij. Met alle respect hé, maar ik laat dit liever gebeuren door een rechter. Als de rechter beslist; "die partij is racistisch" dan ben ik geneigd hem te geloven. Maar het gaat hem op dat punt ook helemaal niet om het racistisch gehalte van de partij, maar om het feit dat ze verboden werd - en zelfs dát deed de Gentse rechter niet eens, terwijl dat wél get geval was in Nederland. Desalniettemin, voelt de auteur net nú de behoefte om zo'n laster-artikeltje te schrijven. Logisch? Nee. Objectief? Zéker niet. |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dit is niet zomaar een neutrale mening van een journalist... dat is een eigen opiniestuk... en daarbij is hij OFWEL zeer partijdig , OFWEL heeft hij helemaal de zaak vanuit alle invalshoeken bestudeerd. Getuige daarvan de verkeerde visie die hij op de gebeurde zaken heeft, de verkeerde visie op België. Trouwens, het is niet zozeer z'n doel op belgië te kakken, maar om de EU af te breken. Zowiezo een twijfelachtig artikeltje dus, zeker als het van een brit komt. En een relatie tussen dit in belgië, en de situatie van de gehele EU zie ik al aan geen kanten... mocht ik nu extreem-links zijn, of extreem-rechts, of schoon in 't centrum... dit artikel is RUBBISH |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | ||