Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 15:25   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dus we hadden het over winkelen met vrouwen...
Ik kijk net op mijn afschrift!
It giet net oan, zeg ik dan maar op mijn beste Fries.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:46   #22
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik kijk net op mijn afschrift!
It giet net oan, zeg ik dan maar op mijn beste Fries.
Bankafschrift?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:51   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bankafschrift?
Ik ben getild door voetbalclub Heracles uit.............Almelo.
180 euro voor een jaarkaart van Heracles, wat denken die Tukkers wel niet!

Oud 10 juli 2009, 15:54   #24
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben getild door voetbalclub Heracles uit.............Almelo.
180 euro voor een jaarkaart van Heracles, wat denken die Tukkers wel niet!
Godzijdank bent u Nederlander. Ik dacht al dat er iets met mijn kennis van het Nederlands scheelde, maar het zijn gewoon bepaalde uitdrukkingen die me onbekend in de oren klinken. U bent getild?

Verder kan u uw vrouw die 180 euro niet verwijten, he.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 10 juli 2009 om 15:54.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:55   #25
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he.

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen.
Een man komt altijd met het verkeerde terug thuis!!! Ik laat nooit mijn man gaan winkelen, of ik wordt wanhopig!! En hij wilt zelfs niet eens winkelen, dus dat is goed in orde! Een man is niet gemaakt om te winkelen en dat afwas te doen. Dat zijn taken voor de vrouw!
Oud 10 juli 2009, 16:27   #26
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godzijdank bent u Nederlander. Ik dacht al dat er iets met mijn kennis van het Nederlands scheelde, maar het zijn gewoon bepaalde uitdrukkingen die me onbekend in de oren klinken. U bent getild?

Verder kan u uw vrouw die 180 euro niet verwijten, he.
Je laten tillen = Je laten oplichten.
Oud 10 juli 2009, 17:23   #27
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.
Hoe kon je een vrouw zien als je achter kleren liep?

Citaat:
Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.
Nee, nu ben je aan het nadenken en niet aan het winkelen.

Citaat:
Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he.
Nee, mannen zien enkel wat ze willen zien en hebben geen geduld om te kiezen en prijzen te vergelijken.

Citaat:
Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen.
Vrouwen zijn nu eenmaal meer met hun uiterlijk bezig, omdat ze volgens jouw theorie toch jagers moeten aantrekken.
En natuurlijk moet je passen. Mannen nemen maar iets, komen thuis, hebben hun maat verkeerd ingeschat en kunnen weer gaan ruilen. Wie verspild er zo het meeste tijd?
Oud 10 juli 2009, 18:20   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit kan ook verklaren waarom vrouwen niet kunnen autorijden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:04   #29
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit kan ook verklaren waarom vrouwen niet kunnen autorijden.
Blond! (sorry Debbie)

Oud 10 juli 2009, 19:16   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal verklaren waarom mannen, als ze eens naar de winkel moeten gaan, ofwel de helft niet gevonden hebben, ofwel de helft verkeerd gekocht hebben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:46   #31
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat zal verklaren waarom mannen, als ze eens naar de winkel moeten gaan, ofwel de helft niet gevonden hebben, ofwel de helft verkeerd gekocht hebben.
Omdat vrouwen de winkel 'ordenen' m.a.w. alles door elkaar zetten, waardoor je het niet allemaal in 1 oogopslag meer kan zien. Voor vrouwen is dat natuurlijk plezant, ze vertrekken iets en dan staat er opeens iets anders achter en denken ze iets gevonden te hebben. En altijd zo curieus willen zijn, ge moet eens een gesloten doos bij zo ne rek zetten en zult wat meemaken.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:21   #32
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zit helemaal verkeerd. Mannen hebben een kleiner breedtezicht juist omdat het van nature jagers zijn. Denk maar aan een konijn (vrouw) een een vos (man). Door dit overlappend zicht hebben mannen dus meer dieptezicht en kunnen dus beter afstanden inschatten. Hierdoor kunnen mannen beter parkeren dan vrouwen.
Oud 10 juli 2009, 22:22   #33
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Een man komt altijd met het verkeerde terug thuis!!! Ik laat nooit mijn man gaan winkelen, of ik wordt wanhopig!! En hij wilt zelfs niet eens winkelen, dus dat is goed in orde! Een man is niet gemaakt om te winkelen en dat afwas te doen. Dat zijn taken voor de vrouw!
Behalve in een wapenwinkel!
Daar zeg je: Ik heb dat dat dat en dat nodig.
De persoon legt dat op de toonbank en zegt dat 'm een van die Dats niet heeft.
Ge vraagt een alternatief.
Je rekent af en de zaak is compleet.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 10 juli 2009 om 22:31.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:29   #34
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat vrouwen de winkel 'ordenen' m.a.w. alles door elkaar zetten, waardoor je het niet allemaal in 1 oogopslag meer kan zien. Voor vrouwen is dat natuurlijk plezant, ze vertrekken iets en dan staat er opeens iets anders achter en denken ze iets gevonden te hebben. En altijd zo curieus willen zijn, ge moet eens een gesloten doos bij zo ne rek zetten en zult wat meemaken.
Ik weet niet waar je dat allemaal haalt.

1. In de meeste winkels staan de meeste waren netjes uitgestald soort per soort, dus wasmiddels bij wasmiddels, fruit bij fruit, brood bij brood enz.

2. Het zijn niet "de vrouwen" die de winkel organiseren, maar de bedrijfsleiding.

3. Als er een bepaalde schikking of rangorde veranderd wordt, is dat in de meeste gevallen ook een beslissing van de zaakvoerder, niet zelden om praktische redenen, of om de verkoop van bepaalde producten te stimuleren.

Kortom, ik zie nergens een typische vrouwenhand in het gehele proces.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be