![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Traditie van holbewoners ja! Misschien kunnen we daarom de eerstvolgende keer dat iemand treurt om de teloorgang van speciesistische tradities, maar het beste verwijzen naar de tragische afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken waarvan medemensen al zoveel respectabele millennia lang het slachtoffer worden.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Gracias por tu ayuda! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet elke traditie moet overboord gegooit worden in naam van de progressieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, dat hebben wij dus - ik samen met de actiegroep 'Prou' - vaak genoeg gedaan, vandaar dat we zoveel handtekeningen verzameld hebben om het in het Catalaanse Gobierno te laten verbieden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het wel een mooie traditie en heb het eigenlijk niet op runders. Zijn in mijn ogen gebruiksvoorwerpen (en dat zijn het eigenlijk ook, als je eens ziet in de warenhuizen).
Katten is in mijn ogen iets anders. Heb er thuis ook verschillende. ![]() Natuurlijk ligt dat voor bepaalde mensen anders. Visliefhebbers zullen niet graag het drinken van levende visjes in Geraardsbergen zien, terwijl kattenhaters het werpen van katten in Ieper wel een mooie traditie vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die het doodmartelen van dieren simpelweg als een traditie beschouwt, moet eens serieus nadenken over zijn/haar waarde als mens.
Laatst gewijzigd door Zipper : 10 juli 2009 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg mooi. Gaan we weer katten uit een toren gooien. Was ook een mooie traditie. En De Croo die visjes laat kennis maken met maagzuur. Zo'n mooie traditie, ik krijg de tranen in de ogen.
Een Vlaamse Leeuw vlag buiten hangen is dan weer ouderwets en kwets iedereen, nietwaar? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjah.
Het klinkt nogal harteloos, maar het is nu eenmaal de werkelijkheid. Maar die stier in pamplona kan me eigenlijk niets schelen. Kan me evenveel schelen als die stier die ik deze middag gegeten heb op mijn bord. Voor die visjes idem. En als kattenliefhebber vind ik het doorsmijten van katten in Ieper maar niks. Dat spreekt voor zich. In de ogen van Chinezen is dit ook een mooie traditie, aangezien katten voor hen ook maar een gebruiksvoorwerp is. Iedereen heeft toch wel een favoriet huisdier? Niet dat ik runderen haat ofzo, maar ik lig er niet wakker van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Het argument dat je een oude traditie hoe dan ook moet respecteren, zelfs al gaat zij tegen de belangen van levende wezens in, wordt overigens niet alleen ingezet om diergebruik voor menselijke doeleinden te legitimeren. Ook traditionele misstanden waar mensen het slachtoffer van worden, zijn op deze manier vergoeilijkt. Zo proberen niet-westerse dictaturen schendingen van de mensenrechten te rechtvaardigen door te wijzen op een inheemse ondemocratische traditie. Hier kunnen we dus ook maar het Vorenus argument gebruiken: het is hun traditie en dit in hun land.
Laatst gewijzigd door Andro : 10 juli 2009 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ze de moordende stier hebben afgemaakt. Komaan seg, we zijn hier wel over beesten bezig.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad hun traditie hun land. Een griek, Senegaleesz of Chinees moet mij ook niet vertellen wat ik mag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Aan de manier waarop mensen dieren behandelen kan je goede en slechte mensen uiteen houden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een vrouw?