Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 16:15   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fromNL Bekijk bericht
In Ierland is een wet aangenomen die godslastering van elke aard verbiedt en bestraft met een boete van minimaal 25.000 en maximaal 100.000 euro. Agenten kunnen op verdenking van bezit van godslasterlijk materiaal huiszoekingen doen en materiaal in beslag nemen.
Laster en eerroof is altijd al strafbaar geweest.
Dus als God klacht neerlegt moet daar gevolg aan gegeven worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 16:43   #22
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Laster en eerroof is altijd al strafbaar geweest.
Dus als God klacht neerlegt moet daar gevolg aan gegeven worden.
Juist, God zelf moet klacht neerleggen niet zijn hulpjes.
Oud 12 juli 2009, 03:01   #23
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
U wil de moslims die daar zitten niet te eten geven, u zal moeten bijklussen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Ireland

Trouwens Belgie en Nederland zijn in oorsprong ook katholiek, maar krijgen ook steeds meer en meer regeltjes veroorzaakt door de grotere islamitische invloed.

Trouwens als die wet er doorkomt zullen ze hun handen vol hebben met het vervolgen van het antisemitisme door de arabieren.
Het is er doorgekomen door de Katholieken, je zou ervan verbaasd staan hoe sterk die sekte hier nog staat.
Ik zeg 'hier', omdat ik sinds Juli vorig jaar in Dublin woon en het is soms om van te kotsen hoe veel inspraak die hier hebben.

Misschien tijd dat de Joden in Ierland klacht indienen tegen de Rooms-Katholieke Kerk en het Nieuwe Testament, dat is namelijk ook lasterlijk voor hen.
Er is alleszinds al sprake van een betoging vol godslastering, om de wet te testen.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 12 juli 2009 om 03:02.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 04:31   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
U wil de moslims die daar zitten niet te eten geven, u zal moeten bijklussen.

Trouwens Belgie en Nederland zijn in oorsprong ook katholiek, maar krijgen ook steeds meer en meer regeltjes veroorzaakt door de grotere islamitische invloed.

Trouwens als die wet er doorkomt zullen ze hun handen vol hebben met het vervolgen van het antisemitisme door de arabieren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Ireland
Ruim 32.000 moslims op ruim 4M inwoners totaal is .... als ik uit het hoofd reken minder dan 1%; Nederland heeft er ongeveer 6%, zowat 1 miljoen uit 16M.

???

Ik vind hier wel wat enigszins ruwe termen, maar vergeleken bij Nederlands weinig god-achtigs daarin.

http://irishslang.net/

Vaticaanse staatsgreep misschien?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 juli 2009 om 04:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 06:44   #25
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ierland is een Katholiek land, daar is geen moslim aan te pas gekomen.
Inderdaad!

Thousands of children were physically and sexually abused by priests and nuns in orphanages and reform schools in Ireland from 1930 to 1990, ....
Oud 12 juli 2009, 11:22   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Betekent deze wet niet dat alle monotheistische godsdiensten wettelijk gezien polytheistisch moeten worden?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 11:31   #27
cheverrant
Partijlid

Standaard

Zolang al die gemeenschappen elkaar niet voor de voeten lopen en niets opdringen, is er geen probleem, dunkt me.
Als ik naar Marokko verhuis en daar een katholieke kerk start, zal men mij vervolgen. Een Marokkaan die naar Belgie komt en een Islamitische kerk start, krijgt vrijheid van godsdienst.
Wordt het nog altijd niet gesnapt door al die weldenkenden ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 12:00   #28
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Europa is al lang gek, even gek als de rest van de wereld.
Face it, de drie grootste oorlogen ooit werden in Europa gestart, niet in een moslimland:
-de Napoleontische oorlogen
-WO1
-WO2 (met de Shoah erbij)

(en voeg er ook maar de honderdduizenden slachtoffers van de Inquisitie aan toe)
En toch zitten er meer van jullie joodse zionisten in het Westen dan in israel, vreemd.
Oud 12 juli 2009, 14:54   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Ierland is een wet aangenomen die godslastering van elke aard verbiedt en bestraft met een boete van minimaal 25.000 en maximaal 100.000 euro. Agenten kunnen op verdenking van bezit van godslasterlijk materiaal huiszoekingen doen en materiaal in beslag nemen.

How does this impact free speech? Just don’t be rude.

* Atheists can be prosecuted for saying that God is imaginary. That causes outrage.
* Pagans can be prosecuted for saying they left Christianity because God is violent and bloodthirsty, promotes genocide, and permits slavery.
* Christians can be prosecuted for saying that Allah is a moon god, or for drawing a picture of Mohammed, or for saying that Islam is a violent religion which breeds terrorists.
* Jews can be prosecuted for saying Jesus isn’t the Messiah.

Satirizing religion in any way, shape, or form, if it “causes outrage”, is now a prosecutable offense in Ireland. Saying anything negative about a religion, if it “causes outrage”, can now be prosecuted as a crime. Just like in Muslim countries.

Het lijkt een Hoax maar dit nieuws is echt: zie Google News voor meerdere betrouwbare bronnen.
http://news.google.nl/news?pz=1&ned=...land+blasphemy
Dit soort wetgeving is formule voor godsdienstoorlog.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 15:05   #30
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Wat een belachelijke wet. Als ik arianist ben en zeg dat Jezus een mens was en niet goddelijk dan is dat een belediging voor de katholieken, maar als ik als katholiek beweer dat Jezus ook god is dan is dat een belediging voor de arianist.
De twee religies moeten dus permanent beboet worden.

En hoe moet een niet-moslim of niet-christen enz... nu weten wat die gelovigen beledigend vinden ? Indertijd toonde Chanel een jurk met wat arabische letters van de Taj Mahal erop en de Islamieten waren weeral eens zwaar beledigd.

Mag het boek "de duivelsverzen" van Rushdie nu nog verkocht worden in Ierland ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 12 juli 2009 om 15:06.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 15:08   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Belangrijk betoog over godslastering.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 15:51   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Belangrijk betoog over godslastering.

Ik denk dat we nog veel meer van dergelijke betogen zullen tegenkomen naarmate religie verder haar opmars maakt en ons weer naar de middeleeuwen probeert te voeren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 12 juli 2009, 20:02   #33
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Juist, God zelf moet klacht neerleggen niet zijn hulpjes.
De kerk spreekt namens God.
Mocht je de premier aanklagen dan zijn het ook zijn advocaten die hem verdedigen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:05   #34
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op zich snap ik niet wat het verschil is tussen deze wet en een anti-discriminatiewet.

Waarom is het niet toegestaan om te zeggen "Alle allochtonen zijn dieven" maar wel toegestaan om de Kerk (ook een gemeenschap van mensen) op dezelfde manier te behandelen? Als je discriminatoire taal verbiedt, dan is het niet meer dan logisch om ook godslastering te verbieden. Of wel verbied je beiden, ofwel sta je beiden toe. Anders meet je met twee maten en twee gewichten.
Oud 12 juli 2009, 20:08   #35
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Ik zeg 'hier', omdat ik sinds Juli vorig jaar in Dublin woon en het is soms om van te kotsen hoe veel inspraak die hier hebben.
Dan woonden we vorig jaar even samen in Dublin. Ik werkte er enkele maanden in het Rotunda Hospital.
Ik deel je mening echter niet. Het conservatisme, nationalisme, republicanisme en katholicisme van de Ieren beschouwde ik als een verademing ten opzichte van de verdorven mentaliteit in dit corrupte koninkrijk.
Oud 12 juli 2009, 20:18   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De kerk spreekt namens God.
Mocht je de premier aanklagen dan zijn het ook zijn advocaten die hem verdedigen.
Geen bezwaar.
Ze zullen dan ook geen probleem hebben om een geschreven volmacht van god voor te leggen neem ik aan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:53   #37
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Betekent deze wet niet dat alle monotheistische godsdiensten wettelijk gezien polytheistisch moeten worden?
Verklaar u nader
Oud 12 juli 2009, 22:02   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Verklaar u nader
Monotheisme impliceert per definitie dat alle andere goden ofwel niet bestaan, ofwel minderwaardig zijn. Dat lijkt mij een overtreding van deze wet.
Oud 12 juli 2009, 22:10   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Monotheisme impliceert per definitie dat alle andere goden ofwel niet bestaan, ofwel minderwaardig zijn. Dat lijkt mij een overtreding van deze wet.
Dus élke religie die claimt dat zij de énige, échte, ware god aanhangen beledigt in se de andere religies? (die dus NIET de énige, échte, ware god aanhangen).
Heel die hap aanklagen en verbieden dan maar - de wereld zou er niet slechter van kunnen worden!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 22:55   #40
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dan woonden we vorig jaar even samen in Dublin. Ik werkte er enkele maanden in het Rotunda Hospital.
Ik deel je mening echter niet. Het conservatisme, nationalisme, republicanisme en katholicisme van de Ieren beschouwde ik als een verademing ten opzichte van de verdorven mentaliteit in dit corrupte koninkrijk.
Dan ben je volgens mij nooit op een zaterdag-avond in Temple Bar geweest, veel 'conservatisme en katholicisme' is daar niet te zien
Maar dan wel allemaal braaf een kruisteken slaan als ze op de bus zitten en een kerk passeren.
Van nationalisme trouwens ook niet, enkel als er rugby gespeeld wordt zie je dat.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 12 juli 2009 om 22:57.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be