![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als God klacht neerlegt moet daar gevolg aan gegeven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Juist, God zelf moet klacht neerleggen niet zijn hulpjes.
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zeg 'hier', omdat ik sinds Juli vorig jaar in Dublin woon en het is soms om van te kotsen hoe veel inspraak die hier hebben. Misschien tijd dat de Joden in Ierland klacht indienen tegen de Rooms-Katholieke Kerk en het Nieuwe Testament, dat is namelijk ook lasterlijk voor hen. Er is alleszinds al sprake van een betoging vol godslastering, om de wet te testen.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 12 juli 2009 om 03:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ruim 32.000 moslims op ruim 4M inwoners totaal is .... als ik uit het hoofd reken minder dan 1%; Nederland heeft er ongeveer 6%, zowat 1 miljoen uit 16M. ??? ![]() Ik vind hier wel wat enigszins ruwe termen, maar vergeleken bij Nederlands weinig god-achtigs daarin. http://irishslang.net/ Vaticaanse staatsgreep misschien?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 juli 2009 om 04:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Thousands of children were physically and sexually abused by priests and nuns in orphanages and reform schools in Ireland from 1930 to 1990, ....
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betekent deze wet niet dat alle monotheistische godsdiensten wettelijk gezien polytheistisch moeten worden?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() Zolang al die gemeenschappen elkaar niet voor de voeten lopen en niets opdringen, is er geen probleem, dunkt me.
Als ik naar Marokko verhuis en daar een katholieke kerk start, zal men mij vervolgen. Een Marokkaan die naar Belgie komt en een Islamitische kerk start, krijgt vrijheid van godsdienst. Wordt het nog altijd niet gesnapt door al die weldenkenden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een belachelijke wet. Als ik arianist ben en zeg dat Jezus een mens was en niet goddelijk dan is dat een belediging voor de katholieken, maar als ik als katholiek beweer dat Jezus ook god is dan is dat een belediging voor de arianist.
De twee religies moeten dus permanent beboet worden. En hoe moet een niet-moslim of niet-christen enz... nu weten wat die gelovigen beledigend vinden ? Indertijd toonde Chanel een jurk met wat arabische letters van de Taj Mahal erop en de Islamieten waren weeral eens zwaar beledigd. Mag het boek "de duivelsverzen" van Rushdie nu nog verkocht worden in Ierland ? Laatst gewijzigd door Zucht : 12 juli 2009 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijk betoog over godslastering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk dat we nog veel meer van dergelijke betogen zullen tegenkomen naarmate religie verder haar opmars maakt en ons weer naar de middeleeuwen probeert te voeren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op zich snap ik niet wat het verschil is tussen deze wet en een anti-discriminatiewet.
Waarom is het niet toegestaan om te zeggen "Alle allochtonen zijn dieven" maar wel toegestaan om de Kerk (ook een gemeenschap van mensen) op dezelfde manier te behandelen? Als je discriminatoire taal verbiedt, dan is het niet meer dan logisch om ook godslastering te verbieden. Of wel verbied je beiden, ofwel sta je beiden toe. Anders meet je met twee maten en twee gewichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik deel je mening echter niet. Het conservatisme, nationalisme, republicanisme en katholicisme van de Ieren beschouwde ik als een verademing ten opzichte van de verdorven mentaliteit in dit corrupte koninkrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Verklaar u nader
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Monotheisme impliceert per definitie dat alle andere goden ofwel niet bestaan, ofwel minderwaardig zijn. Dat lijkt mij een overtreding van deze wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel die hap aanklagen en verbieden dan maar - de wereld zou er niet slechter van kunnen worden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan wel allemaal braaf een kruisteken slaan als ze op de bus zitten en een kerk passeren. Van nationalisme trouwens ook niet, enkel als er rugby gespeeld wordt zie je dat.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 12 juli 2009 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |