Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 00:06   #21
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is ook nooit goed.

Wat een stelletje losers hier zeg.

De man moet niets geven en doneert 10% van zijn jaarlijkse dotatie.
Doneren, zegt u ?

Aan wie of wat doneert hij ? Aan de armen of de behoeftigen ? Aan de bevolking ?

Overigens gaat het niet om 10 % van zijn dotatie, maar om maximaal het bedrag van de opslag die hij enkel en alleen reeds voor dit jaar 2009 heeft gekregen (en niet heeft geweigerd).

Of één en ander goed is, mag u voor het overige gerust zelf uitmaken.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:14   #22
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik wil gerust ruilen van plaats met hem en ik ben bereid 20% van mijn dotatie af te staan! Wat ben ik toch een fantastisch mens.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:14   #23
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
reaktie nr 11, indien correct, toont toch duidelijk dat er geen sprake is van grootmoedigheid. Mij komt die 'grootmoedigheid' eerder over als een publieke relaties campagne. Ik heb minder problemen met een koning dan dat ik heb met het voorliegen van de bevolking.
U kunt de basisgegevens vinden in de civiele lijst ; een beetje zelf verder berekenen, en u zult zien dat één en ander inderdaad correct is.

Zie tevens de persartikels van destijds, zoals o.a.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...e-familie.aspx
Oud 15 juli 2009, 00:16   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Doneren, zegt u ?

Aan wie of wat doneert hij ? Aan de armen of de behoeftigen ? Aan de bevolking ?

Overigens gaat het niet om 10 % van zijn dotatie, maar om maximaal het bedrag van de opslag die hij enkel en alleen reeds voor dit jaar 2009 heeft gekregen (en niet heeft geweigerd).

Inderdaad mijn beste Hallebarde,geef die belgicisten hier er maar eens een keer goed van langs...

Met gekregen geld kan iederéén royaal zijn,zeker als je bedenkt dat zijn opslag die nét zogoed als die opslag die wij gewoon klootjesvolk krijgen in verband met de stijgende levensduurte dan wel volledig belastingsvrij is,daar waar wij de helft ervan terug mogen inleveren naar de staat toe...

Wij wérken voor ons geld en betalen ons blauw aan belastingen,hij daarentegen hoeft gewoon zijn polleke op te houden....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:22   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik doneer jaarlijks méér dan 50% van hetgeen waarvoor ik eigenhandig moet werken....

2!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 juli 2009 om 00:23.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:24   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doneren, zegt u ?

Henri1 k.o.
Oud 15 juli 2009, 00:25   #27
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad mijn beste Hallebarde,geef die belgicisten hier er maar eens een keer goed van langs...

Met gekregen geld kan iederéén royaal zijn,zeker als je bedenkt dat zijn opslag die nét zogoed als die opslag die wij gewoon klootjesvolk krijgen in verband met de stijgende levensduurte dan wel volledig belastingsvrij is,daar waar wij de helft ervan terug mogen inleveren naar de staat toe...

Wij wérken voor ons geld en betalen ons blauw aan belastingen,hij daarentegen hoeft gewoon zijn polleke op te houden....
Ach, het is maar dat wij volgens Magnificat-dinges een objectieve kijk moeten werpen op deze wereld!

Welnu, dat is precies wat wij graag doen, nietwaar Svennies.

Dat we daardoor bij de slechten worden gerangschikt, wel, tot daar aan toe.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 15 juli 2009 om 00:26.
Oud 15 juli 2009, 00:31   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, het is maar dat wij volgens Magnificat-dinges een objectieve kijk moeten werpen op deze wereld!

Welnu, dat is precies wat wij graag doen, nietwaar Svennies.

Dat we daardoor bij de slechten worden gerangschikt, wel, tot daar aan toe.
Dat nemen we er dan graag bij...

Liever een slecht karakter dan helemaal géén karakter...
Oud 15 juli 2009, 00:51   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dit is typisch voor dit forum!! Jullie zijn er altijd als de kippen bij wanneer er eens iets 'minder positiefs' over onze Vorst verschijnt. Allé, minder positief, laten we zeggen smerige roddels uit rioolbladen.

Maar als iets verschijnt wat alleen maar positief is, daar zwijgen jullie over als het graf. En jullie zwijgen vooral als het graf, wanneer het om onze Vorst gaat.

Zijne Majesteit de Koning betaald zelf voor een groot deel de kosten voor de restauratie vh Paleis. EN hIJ HEEFT DIT ZELF VOORGESTELD!!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eis-zelf.dhtml

Iedereen die nu nog een slecht woord heeft over onze Vorst is van erg slechte wil en is niet in staat een objectieve kijk te werpen op deze wereld!
Ik betaal AL de kosten van mijn paleis zonder dat ik het heb voorgesteld. Goed toch he? Is alleen nog niet in de gazet verschenen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:54   #30
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een besparing is een besparing, daar moeten we niet moeilijk over doen.

Het is een mooi gebaar, maar ook niet meer dan dat. Hij had ook evengoed niets vanuit de Civiele Lijst kunnen betalen hé.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:55   #31
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk. Wij geven hem zonder reden geld en hij beslist om met een deel van dat geld de renovatie van een gebouw 'deels' (een derde) mee te financieren waar wij eigenaar van zijn maar waar hij in mag wonen en werken (zonder huur te betalen welliswaar) En dan moeten wij hem dankbaar zijn?????
Oud 15 juli 2009, 01:14   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Belachelijk. Wij geven hem zonder reden geld en hij beslist om met een deel van dat geld de renovatie van een gebouw 'deels' (een derde) mee te financieren waar wij eigenaar van zijn maar waar hij in mag wonen en werken (zonder huur te betalen welliswaar) En dan moeten wij hem dankbaar zijn?????
Volgens MaGNiFiCaT zéér dankbaar.
Oud 15 juli 2009, 01:44   #33
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik betaal AL de kosten van mijn paleis zonder dat ik het heb voorgesteld. Goed toch he? Is alleen nog niet in de gazet verschenen.
Sterker nog, U betaald jaarlijks belasting om in Uw eigen paleis te mogen wonen,Uw eigen paleis dat Uzelf hebt betaald van Uw eigen geld....
U betaald net zozeer die verwarming van Uw paleis en elke druppel water die U uit de kraan laat vloeien ,net zoals U het verbruik van Uw electriciteit voor eigen rekening mag nemen....

Voor die van laken worden deze onkosten uiteraard verdeeld over de verscheidene departementen die hun rekeningen betalen,nét zoals zij met hun privé-wagens gratis kunnen tanken aan de overheidspomp die ter hunner beschikking staat....

Hij krijgt zijn dotatie volkomen belastingvrij,Hij krijgt zijn indexaanpassing belastingvrij,krijg jij nét diezelfde privileges.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 juli 2009 om 01:54.
Oud 15 juli 2009, 02:01   #34
Hallebarde
Banneling

Standaard

Bon, laten we één en ander nog eens heel objectief bekijken.

Albert is koning van België sinds 9 augustus 1993, dus reeds 16 jaar lang.

Laten we even zijn persoonlijk fortuin buiten beschouwing laten, en ons enkel concentreren op wat hij jaarlijks aan dotatie van de staat (jullie, dus) ontvangt.

De onkosten van de koning zijn ten laste van de staat, en hij betaalt zero huur of belastingen, dus eigenlijk heeft jullie koning objectief gezien nog minder leefgeld nodig dan een gepensioneerde met een minimumpensioentje (die alles wél zelf moet betalen).

Maar goed, laten we aannemen dat jullie koning toch wel persoonlijk wat geld van zijn jaarlijkse dotatie verbrast, en gemiddeld per jaar slechts drie miljoen euro van zijn dotatie opzij kan zetten. En laten we redelijkerwijs aannemen dat hij dat geld gecumuleerd risicoloos kon en kan beleggen �* gemiddeld netto 3,75% per jaar.

Welnu, de rekenaars onder u zullen al berekend hebben dat jullie koning aldus, gecumuleerde intrest incluis, reeds 49.865.576 euro van zijn dotatiegelden bijeen gespaard heeft, de intrest van dit jaar (= 1.867.000 euro) inbegrepen.

Naar mijn persoonlijke mening mag u de bedragen hierboven gerust minstens verdubbelen, want ik zie niet in hoe iemand die (momenteel) een jaarlijkse dotatie krijgt van meer dan tien miljoen euro, wijl zowat al zijn persoonlijke onkosten dan nog eens extra door de staat gedragen worden, er jaarlijks toch nog zeven miljoen euro kan doordraaien : ik zou niet weten aan wat.

Maar goed, laten we ons aan onze zeer lage raming houden.

Snapt u nu waarom mensen als jullie koning zo vasthouden aan hun positie ? En waarom ze zo erg rekenen op mensen als Magnificat, Henri1 en dergelijke om hen daarin te steunen ?

En er op vertrouwen dat het gros der bevolking (in hun ogen alvast) gewoon te dom is om even een halve seconde na te denken als zij beweren “bezorgd te zijn om de staatsfinanciën” ?

Ik zeg u voorwaar : als jullie koning daadwerkelijk bezorgd zou zijn om de staatsfinanciën, zou hij niet enkel elke verhoging van zijn dotatie weigeren, maar tevens gans zijn jaarlijkse dotatie.

Waarom dan dat “bezorgd zijn”-verhaaltje ?

Erg eenvoudig : het is de voorbode van een fikse belastingsverhoging voor jullie allen. Onder het motto ‘het is crisis, en iedereen moet zijn/haar duit in het zakje doen” staat het goed van te kunnen voorliegen dat “de koning het goede voorbeeld heeft gegeven”.

We praten hierover in september/oktober verder, wanneer u inmiddels zult weten in welke mate van uzelf gevraagd wordt om uw bezorgdheid om de staatsfinanciën te tonen…
Oud 15 juli 2009, 02:24   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snapt u nu waarom mensen als jullie koning zo vasthouden aan hun positie ? En waarom ze zo erg rekenen op mensen als Magnificat, Henri1 en dergelijke om hen daarin te steunen ?
Dat snap ik al jaren mijn beste Hallebarde....

Het is gemakkelijk verdiend geld ,en persoonlijk gezien gratis een héle hoge status erbij, dat is allemaal mooi meegenomen,en diegenen die er profijt uit kan trekken ,in casu de koning wil dit dan ook het liefst zolang mogelijk rekken.....

Waarom anders denkt U dat hij zo graag op die troon blijft zitten...Fluppe moet maar afwachten tot zijne papa er dood naast gaat vallen alvorens Hij de kroon op zijn eigen hoofdje mag plaatsen...

Waarom denkt U dat de verhouding tussen onze koning en zijn opvolger momenteel zo gespannen zijn.....

De jonge wil wel,maar den ouwe wil absoluut blijven zitten waar hij momenteel zit, en dit tot grote frustatie van zijn opvolger....

Die van ABBA zongen het destijds al money,money, its so funny ...

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 juli 2009 om 02:25.
Oud 15 juli 2009, 04:00   #36
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Precies. Het geld van Albert is het geld van de belastingbetalers, het is dus gemakkelijk om met andermans geld vrijgevig of spaarzaam te zijn.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 06:38   #37
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Goed dat je met het principe akkoord bent dat ieder de onkosten aan zijn eigen huis betaald.
Het koninklijk paleis is, dacht ik, geen koninklijk bezit. Dat is eigendom van de staat, maar de koninklijke familie mag daar wel in verblijven. (Ik dacht dat die regeling teruggaat op Leopold II die nogal wat vastgoed - en de daarbij horende onderhoudskosten - cadeau deed aan de Belgische staat). Strikt genomen restaureert hij dus niet zijn eigen woonst, maar die van de eigenaar.
Citaat:
Wat we niet weten (ik toch niet) is wat die restauratie eigenlijk inhoudt. Misschien wil de koning wel een aantal voorzieningen installeren die je slechts bij gebrek aan moraal zou willen doorschuiven naar de belastingbetaler. Als ik thuis een privecinema wil zal ik eventueel eens bij de gemeente langs gaan om mijn grootmoedigheid te tonen en hen te melden dat ik slechts een kleine subsidie verwacht, dat ik vrijwillig het grootste deel zal betalen. Ik denk dat ik vrijwillig alles mag betalen, als ik al mag verbouwen.
Geen idee wat er precies verbouwd wordt. Maar de meerwaarde van die verbouwingen komt in ieder geval terug naar de Belgische overheid, ook al kan de koninklijke familie daarvan meegenieten.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 15 juli 2009 om 06:42.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 06:38   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook nooit goed.

Wat een stelletje losers hier zeg.

Ow maar, de roi "doneert".
Amai, wat een Koninklijk woord.

Ge moet daar toch een aanleg voor hebben hé, om zo'n sjieke woorden te gebruiken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 06:41   #39
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Precies. Het geld van Albert is het geld van de belastingbetalers, het is dus gemakkelijk om met andermans geld vrijgevig of spaarzaam te zijn.
Net zoals het geld van elke ambtenaar geld van de belastingbetaler is, en zoals het geld van de kassierster van de Carrefour mijn geld is, en zoals...

Zever in pakjes. Gezien de huidige wetgeving heeft de vorst recht op die dotaties. Als hij daar een deel van afstaat, dan is dat ook zijn geld dat hij afgeeft, en niet dat van iemand die dat geld niet bezit.

Als je tegen de dotaties, tegen het koningshuis, tegen België of tegen wat dan ook wil zijn, onderbouw uw stellingen dan een klein beetje beter.
Oud 15 juli 2009, 06:46   #40
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Andy : 15 juli 2009 om 06:54.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be