Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 12:48   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Het is nu wel duidelijk dat de federale regering de vuilnisbak begint te worden van de partijen. Wil je van iemand af? Dump hem of haar op federaal niveau.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 12:59   #22
monza
Gouverneur

Standaard

Dan zaten Leterme en Dewever daar op hun plaats.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:13   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Eddy Wally zou ook een monsterscore behalen indein hij zich zou kandidaat stellen ... so what?

Droevig hier van tijd tot tijd
U verdient ook een medaille.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:14   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kijk dit toont weer aan dat u naast de kwestie babbelt.
Zeg ik ergens dat hij een slechte burgemeester is? Of dat hij niet populair is? Nee dus... ik zeg gewoon dat hij veel zat is Dit is ook de reden waarom hij zo populair is bij de Waalse jongeren... Als hij op tv komt, ist altijd ambiance

en idd, zoals Gun zegt, zet iemand zoals Eddy Wally, Sam Goris,... op een lijst en hij zal ook veel stemmen halen.
U spekuleert gewoon.
Mijn mening is dat hij bij verkiezingen beloond wordt voor zijn werk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:31   #25
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dit land is ooh zo ziek.

Of Michel Dardenne nu een zatlap is of niet, hij weet zijn volks imago toch goed uit te buiten.
Gelezen in de krant dat hij hoogbegaafd is (serieus) en dat hij een meester is in zijn dossiers.
Wil maar zeggen dat sommigen mensen in dronken toestand nog steeds helderder kunnen denken dan smmigen die nog nooit een pint hebben aangeraakt.
(ik ben iemand die niet drinkt gewon even tussendoor)

Wat wel waar moet zijn, is dat alle oude krokodillen op fedraal nivaue geraken en de jongere garde op het gewest.

Zegt ook iets denk ik dan.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:37   #26
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dit land is ooh zo ziek.

Of Michel Dardenne nu een zatlap is of niet, hij weet zijn volks imago toch goed uit te buiten.
Gelezen in de krant dat hij hoogbegaafd is (serieus) en dat hij een meester is in zijn dossiers.
Wil maar zeggen dat sommigen mensen in dronken toestand nog steeds helderder kunnen denken dan smmigen (sommigen)die nog nooit een pint hebben aangeraakt.
(ik ben iemand die niet drinkt gewon (gewoon) even tussendoor)

Wat wel waar moet zijn, is dat alle oude krokodillen op fedraal (federaal) nivaue (niveau) geraken en de jongere garde op het gewest.

ik ben iemand die niet drinkt,
ben u dat zeker van uzelf
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:52   #27
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

gelezen
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:59   #28
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 16 juli 2009, 14:11   #29
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
ik geef mij dan ook niet uit voor een vlaams nationalist, ik vind het zeer triestig dat die gasten niet zonder fouten kunnen schrijven.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 14:18   #30
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dit land is ooh zo ziek.

Wil maar zeggen dat sommigen mensen in dronken toestand nog steeds helderder kunnen denken dan smmigen die nog nooit een pint hebben aangeraakt.
(ik ben iemand die niet drinkt gewon even tussendoor)

Wat wel waar moet zijn, is dat alle oude krokodillen op fedraal nivaue geraken en de jongere garde op het gewest.

ziek is het zeker.
de oude belgiscistische garde wordt gedropt in de federale regering.
de federale regering werkt totaal niet meer! maar ze gaan het nog proberen te rekken tot juni 2011 :s een schande! bende zakkenvullers!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 15:54   #31
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
De federale regering wordt herschikt, en dan gaat dan met een nieuwe dynamiek alle geblokkeerde dossiers oplossen: asiel en immigratie, begroting, BHV...

Er gaat weer geregeerd worden, en daarom komt Michel Daerden (D'Ardenne voor de VRT) de federale ploeg versterken.

Hij heeft de brouwer al gebeld dat ze voortaan met de vrachtwagen niet meer naar Namen maar naar Brussel moeten komen !
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 15:55   #32
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo Bekijk bericht
Hij heeft de brouwer al gebeld dat ze voortaan met de vrachtwagen niet meer naar Namen maar naar Brussel moeten komen !
Vrachtwagen? Dat konvooi zal je bedoelen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 15:56   #33
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Vrachtwagen? Dat konvooi zal je bedoelen.
Oh ja sorry ! Ik bedoelde vrachtwagenS
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 15:59   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het is nu wel duidelijk dat de federale regering de vuilnisbak begint te worden van de partijen. Wil je van iemand af? Dump hem of haar op federaal niveau.
Het zal me een zorg zijn of mijn huisdokter af en toe een goed glaasje drinkt.Als hij de juiste diagnose stelt en/of een goede dokter is, maakt me dat niets uit. Volgens Leterme weet Daerden meer van begroting af dan om het even wie.

Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2009 om 15:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 16:01   #35
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

& bovendien is altijd zat ook een regelmatig leven...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 16:18   #36
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bestaat er dan geen enkele procedure om zatte ministers te laten afkikken ???
Is dat niet de taak van de eerste minister, en desnoods van de koning ??
Het is eigenlijk afkikkeren - maar ik ga geen laag water op spijkers controlleren.

We weten intussen (zie Humo deze week) dat er een minister is die na 2 gewone pintjes vlaamse schlagers begint te zingen en aangebrande praat te verkopen. Is dat volgens het grondwettelijke recht en de gebruiken toegelaten ?

Zeker en vast : de toelaatbaarheid van dergelijk gedrag is recht evenredig tot de afstand van de feiten en het vaderland en bovendien tolerabeler
ter rechter- en vlaamse zijde dan ter linker en waalse zijde.

Bovendien zijn er mensen die beter tegen drank kunnen dan andere & naar het schijnt zijn er zelfs mensen die er zat uitzien las ze niet gedronken hebben en uiterst beschonken in nuchtere toestand - men zou bijgevolg
alvorens te roddelen (want hierover gaat het ten slotte) eerst moeten laten
"blazen"...

& Nu we toch bezig zijn : mag een minister op een feestje wat cocaïne snuiven of blowen ? Zeker, maar hij moet minstens amateur wielrenner zijn
en de activiteit moet plaatsvinden onder toestemmende meerderjarigen.

Ten slotte : bevordert alcohol, nicotine en ander druggebruik de intellectuele capaciteiten ? Zeker niet : indien de minister waarvan sprake inderdaad zeer intelligent (met cijfers) is zou ik me kunnen voorstellen dat hij de alcohol eerder nodig heeft om zijn cijfermatig voorthollende geest te temperen :
elke neurologg zal je kunnen uitleggen dat je hersenen voornamelijk dienst doen om niet essentiële zaken eventjes te vergeten, zodat je op belangrijke
zaken zou kunnen concentreren. Hieruit besluit ik met de nodige voortvarendheid dat er waarschijnlijk mensen op deze planeet rondlopen met een zodanig hoog IQ dat ze zich moeten verdoven (met bv. alcohol) om nog onder de "gewone" mensen te kunnen functioneren.

Ter zijde : over de slagkracht van de federale regering. Ik ben de tel kwijt geraakt over het aantal kabinets- en eerste en andere ministerwijzigingen
we al gepraat hebben. Het zou misschien een vast programmapunt in de media kunnen worden : "de regeringswijziging van de week" met als vaste rubrieken de CV, biografie van de nieuwe minister(s), de redenen van partijpolitieke aard, van 's lands belang aard, van persoonlijke carrière aard
enz... Misschien moeten we ons allemaal reppen om ons in te schrijven in de werfreserve voor would-be ministers (waals, brussels, duits, vlaams... het maakt niet uit).

Ik ben wel geen partijlid... maar voor alle zekerheid : gelieve me niet te bellen voor 11 augustus, ik ben efkes op reis.

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 juli 2009 om 16:19.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 17:09   #37
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik geef mij dan ook niet uit voor een vlaams nationalist, ik vind het zeer triestig dat die gasten niet zonder fouten kunnen schrijven.
Waar wordt ergens gezegd dat een echt Vlaams nationalist zonder spellingsfouten moet kunnen schrijven? Vlaams nationalisme gaat verder dan taal alleen eh. Ik ben ook redelijk Vlaams gezind maar ik vind de Nederlandstalige spellingsregels wel enorm belachelijk, zeker omdat ze die regels om de zoveel jaar weer eens perse willen veranderen.

Vlaanderen=
Nederlandse spelling= of
Oud 16 juli 2009, 17:15   #38
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het zal me een zorg zijn of mijn huisdokter af en toe een goed glaasje drinkt.Als hij de juiste diagnose stelt en/of een goede dokter is, maakt me dat niets uit. Volgens Leterme weet Daerden meer van begroting af dan om het even wie.
tzal daarom zijn dat de franstaligen hun begroting zo uit de pan swingt, al kan dat natuurlijk het gevolg zijn van de verschillende "maatregelen" die de ministers nemen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 17:20   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
tzal daarom zijn dat de franstaligen hun begroting zo uit de pan swingt, al kan dat natuurlijk het gevolg zijn van de verschillende "maatregelen" die de ministers nemen
Niet te vlug juichen. We zullen eens zien, nu dat Vlaanderen wat minder geld heeft, welke de begrotingstoestand zal zijn op het einde van Peeters II. Als men stikt van het geld, ja dan is het gemakkelijk te spreken over 'goed bestuur' en de grote jan uit te hangen. Maar wanneer de tering naar de nering moet worden gezet, -en dat zal nu dus-, dan zullen we zien welke kwaliteit we nu juist in huis hebben.

Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2009 om 17:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 17:24   #40
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
De federale regering wordt herschikt, en dan gaat dan met een nieuwe dynamiek alle geblokkeerde dossiers oplossen: asiel en immigratie, begroting, BHV...

Er gaat weer geregeerd worden, en daarom komt Michel Daerden (D'Ardenne voor de VRT) de federale ploeg versterken.

van rompuy en daerden.de muppetshow.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be