Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 06:56   #21
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Zwemshorts worden soms verboden 'om hygiënische redenen' maar in feite is het gewoon om jong volk weg te houden, er zijn niet veel tieners of twintigers die graag met een speedo zwemmen.
Juist, want wie geeft er nu een bal om winst, zolang er maar geen tieners binnenkomen. Zo wil men "jong volk" weghouden uit Walibi, bijvoorbeeld .
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 14:36   #22
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Juist, want wie geeft er nu een bal om winst, zolang er maar geen tieners binnenkomen. Zo wil men "jong volk" weghouden uit Walibi, bijvoorbeeld .
Walibi is een voorbeeld van een zwembad dat zich focust zich op gezinnen en wil inderdaad liefst zo weinig mogelijk jongeren, want die zijn 'storend'. Ik dacht dat dat algemeen geweten was?
Oud 17 juli 2009, 14:54   #23
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walibi is een voorbeeld van een zwembad dat zich focust zich op gezinnen en wil inderdaad liefst zo weinig mogelijk jongeren, want die zijn 'storend'. Ik dacht dat dat algemeen geweten was?
Walibi is HET park voor tieners, maar in het zwembad verwachten ze gezinnen?

En in Center Parks - toch wel een plek voor gezinnen niewaar - mag men wel een short dragen...
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:59   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
een boerkini is onhygienisch
Hoe kan een boerkini nu onhygiënisch zijn? Het is eerder onhygiënisch om met onbedekte haren te zwemmen, die allerlei verstoppingen veroorzaken in het verversingssysteem van het zwembadwater.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 17:43   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

vroeger was bloot verboden, nu verplicht...maar niet te veel...dat is dan weer verboden. Wat een kleinzieligheid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 18:10   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Minder kans op huidkanker op het strand.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juli 2009 om 18:11.
Oud 17 juli 2009, 19:10   #27
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwemshorts worden soms verboden 'om hygiënische redenen' maar in feite is het gewoon om jong volk weg te houden, er zijn niet veel tieners of twintigers die graag met een speedo zwemmen.
Ja hoor, het is één groot complot. Ik weet verschillende campings die zich richten op jongeren en waar men het zwembad niet in mag met een short.
Oud 17 juli 2009, 19:15   #28
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geld dit ook voor op stranden of enkel zwembad?
Op het gehele Europese grondgebied verboden uiteraard .
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 19:18   #29
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
In sommige zwembaden mag je geen shorts-zwembroek aandoen. Help ze pakken mijn vrijheid af!!!
Ik had vroeger jaren lang haar. In het zwembad moest ik een muts opzetten. Wat een schandaal ! Zomaar mijn vrijheid belemmeren !!!
Oud 17 juli 2009, 19:21   #30
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Land van herkomst? Die dame in Zwolle was Nederlandse indien ik 't me goed herinner.
Bezat Nederlandse papieren wil je zeggen ?
Oud 17 juli 2009, 19:46   #31
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het zitten met boerkini's in Mohammedaanse streken?
Dat ervoer een Noorse die in Egypte wilde gaan zwemmen en als Gelovige Vrouw een burkini aan trok.
Ze mocht niet zwemmen, was heel kwaad en stapte naar de Noorse ambassadeur on huilie huilie te doen.
http://www.alarabiya.net/articles/2009/07/16/78914.html
Citaat:
No Islamic attire by pool, Egypt tells Norwegian 16 July 2009
CAIRO (Mustafa Suleiman)
A Norwegian Muslim woman has filed a complaint with her embassy in the Egyptian capital of Cairo after a beach resort banned her from swimming in the pool because she was wearing an Islamic bathing suit.
Caroline Boston vowed to never return to Egypt after she went to spend her summer vacation in the Muslim country, where she says she was insulted and disrespected.
"When I was heading to the swimming pool with the headscarf, the hotel security stopped me," she told Al Arabiya in a phone interview. "They said that according to the rules I was not allowed to be in the pool with the veil."
Caroline, who was staying at the Carlos Hotel in the Mediterranean city of Marsa Matrouh, went to the hotel administration where she was told that the rules are from the Ministry of Tourism and that only women in Western style bathing suits are allowed in the pool area.
"It is very ironic that in Norway and Sweden I have no problem swimming with the Islamic bathing suit. How could they stop me in Egypt which is one of the most important Muslim countries in the world, the center of moderate Islam, and the place of al-Azhar?" she said referring to the world's leading university of Sunni Islam.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 22:44   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hoe zou het zitten met boerkini's in Mohammedaanse streken?
Dat ervoer een Noorse die in Egypte wilde gaan zwemmen en als Gelovige Vrouw een burkini aan trok.
Ze mocht niet zwemmen, was heel kwaad en stapte naar de Noorse ambassadeur on huilie huilie te doen.
Wat ga je nu Egypte als voorbeeld nemen. Laten we maar voor onszelf denken.
Als het inderdaad 'onhigienisch' is dan kan ik er inkomen, maar dan nog zou ik niet zozeer de vorm van een zwempakje willen reglementeren (tenzij die vorm voor problemen zordt in een overvol zwembad) als wel het materiaal. Doorzichtige plastiek hoeft het echter niet te zijn voor mij.

Als je wil protesteren tegen 'ongepaste kleding' en je denkt dat er sprake is van discriminatie (al dan niet positief) zet dan een ludieke actie op. Pak een camera en film als je wil binnengaan in een zwembad gekleed in je harnas of Luke skywalkerpakje, omdat je nu eenmaal die zaken verafgood. Eens zien wat er gebeurd.

Mag je met een T-shirt en een short aan eigenlijk in het zwembad in de Belgische reglementenstaat?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juli 2009 om 22:53.
Oud 18 juli 2009, 12:02   #33
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat zoiets in Egypte gebeurt.

Als Egypte inderdaad 'the center of moderate Islam' is, dan toont het wel degelijk dat met al die kledij in het zwembad springen uiteraard niet gematigd is.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:20   #34
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Als jullie een boerkini willen dragen graag dan in de landen van herkomst. Dit is Nederland!!!
Maar wordt het daar gedragen vraag ik me af.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:41   #35
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Europa is voor mij het buitenland. Net zoals de meeste Engelsen heb ik er totaal geen affiniteit mee.
Ja, zo die mensen in een straal van een paar honderd kilometer in wat ge "Nederland" noemt, daar hebt ge veel meer affiniteit mee he. Ah ja, want die spreken dezelfste taal. En, heu, jah, in de rest van Europa ni he. Lekker nationalistisch doen. Tof joh.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:49   #36
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Steeds meer dwang in seculiere levensbeschouwing, naast hijab (hoofddoek), boerka en niqaab, is boerkini ook verboden.

Wanneer gaat Sarkozy zeggen dat 1+1 geen 2 is (de vrijheid om een boerkini op stranden te dragen = geen vrijheid) ?

Dag Averroes/proudtobewhatIam/Rmimzaa/Deadlock.

Hoe gaat ie, alles kits?

Laatst gewijzigd door IronChef : 18 juli 2009 om 12:49.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 16:04   #37
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ja, zo die mensen in een straal van een paar honderd kilometer in wat ge "Nederland" noemt, daar hebt ge veel meer affiniteit mee he. Ah ja, want die spreken dezelfste taal. En, heu, jah, in de rest van Europa ni he. Lekker nationalistisch doen. Tof joh.
Heftruk brengt ons weel op speelplaatsniveau.
Oud 18 juli 2009, 16:36   #38
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat ga je nu Egypte als voorbeeld nemen. Laten we maar voor onszelf denken.
Als het inderdaad 'onhigienisch' is dan kan ik er inkomen, maar dan nog zou ik niet zozeer de vorm van een zwempakje willen reglementeren (tenzij die vorm voor problemen zordt in een overvol zwembad) als wel het materiaal. Doorzichtige plastiek hoeft het echter niet te zijn voor mij.

Als je wil protesteren tegen 'ongepaste kleding' en je denkt dat er sprake is van discriminatie (al dan niet positief) zet dan een ludieke actie op. Pak een camera en film als je wil binnengaan in een zwembad gekleed in je harnas of Luke skywalkerpakje, omdat je nu eenmaal die zaken verafgood. Eens zien wat er gebeurd.

Mag je met een T-shirt en een short aan eigenlijk in het zwembad in de Belgische reglementenstaat?
omdat het heel moeilijk wordt om de textielsoorten te kunnen bepalen heeft men een verbod opgelegt op shorts. er bestaan wel degelijk zwemshorts, maar wie gaat bepalen welke stof de goede is en wwelke niet. het verbod is ingesteld omdat er bepaalde stoffen zijn die de filters verstoppen. het is beter haar in de filtermassa (zand) te krijgen, dan een laag van het hele fijne spul dat achtergelaten wordt door een gewone schort. natuurlijk bij het afleggen van zwemproeven zal men deze stoffen wel tolereren. de redders mogen ook niet met hun gewone broeken zwemmen! de enige reden is van de filterverstopping tegen te gaan. de meeste boerkini's zijn gemaakt van de stof waar ook de badpakken van gemaakt zijn. tot daar de reden van verbod. maar ik vind ook dat men niet moet demonstreren van er niet bij te horen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 16:44   #39
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Heftruk brengt ons weer op speelplaatsniveau.
Oud 19 juli 2009, 14:28   #40
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ja hoor, het is één groot complot. Ik weet verschillende campings die zich richten op jongeren en waar men het zwembad niet in mag met een short.
Wat complot? Er zullen wel plaatsen zijn waar het om hygiënische redenen niet is toegelaten met shorts te zwemmen, maar er zijn genoeg andere plaatsen die nauwelijks ontkennen dat ze het doen om jongeren weg te houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be