![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar geen olie, grondstoffen en exportmarkten : -p
En geen mensen als muizen in het laboratorium om nieuwste wapens te testen ; -) Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2009 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor! Huwelijksmigranten komen vanwege ideologische overwegingen, en liggen wakker van het gebrek hier aan olie,of de exportmarkt!
Benieuwd wat u nog verzint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn die landen absoluut géén exportmarkten, ik vrees dat je kennis van de economie zwaar tekortschiet, en zelfs onbestaande is. De oliesjeiks komen hun hoeren ook zoeken in het westen. Als deze landen wapens testen, zoals Irak met gifgas, is het op de eigen bevolking, of ze hongeren de eigen bevolking ervoor uit, zoals in Noord-Korea. Daar is een mensenleven minder waard dan een muis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Te veel enthusiasme is niet gezond : -p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen gearrangeerde huwelijken en geforceerde huwelijken.
Heb ik mijn anekdote over de onderdirectrice al eens verteld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor! Uiteraard is een gearrangeerd huwelijk niet geforceerd!Nog zo een giller ergens? Het enige verschil is de mate van dwang lijkt me;beiden zijn echter volgens Westerse opvattingen "geforceerd" en in beide gevallen kennen partners mekaar amper! Succes verzekerd lijkt me wat "omhoog" geschoten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij een gearrangeerd huwelijk stellen de ouders een partner voor aan hun kind. Die leren elkaar dan kennen, en als het klikt, komt er een huwelijk. Een geforceerd huwelijk komt in stand zonder dat het koppel het wenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uithuwelijken gebeurt onder dwang, en is imo in strijd met de UVRM. Iedere ouder die het "beste" wenst voor zijn kinderen, laat hen minstens de vrije keuze bij het kiezen van hun levenspartner. Het wordt zeer hoog tijd dat de Belgische Wetgever paal en perk stelt aan die Middeleeuwse praktijken.
Wetten staan nog altijd boven eender welke godsdienst of "cultuur". |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uwe praat is even extreem als die van Dewinter. Uw kind uithuwelijken (tegen haar wil)is niet hetzelfde als jezelf gefaald in de opvoeding noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, vaak "kennen die kinderen mekaar al" als neef en nicht!Voor het huwelijk worden indien de partners mekaar niet kennen hoogstens een tot twee bzoeken" gearrangeerd ", of hoe dacht u dat partners die een leven lang kilometers van mekaar vandaan wonen ( Turkije Vlaanderen of Vlaanderen Marokko) mekaar leren kennen, via telefoon? Gearrangeerde huwelijken betreffen vaak partners uit thuislanden, en ook neven en nichten zijn geen uitzondering dus bespaar me uw 'visie" over die realiteit, u kunt anderen die onzin voorhouden maar mij niet. Laatst gewijzigd door alice : 18 juli 2009 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De kinderen worden aan elkaar voorgesteld, en leren elkaar daarna wel degelijk kennen. Zo kunnen ze samen uitgaan, met een oudere zus erbij, of iets dergelijks. Ook worden telefoonnummers uitgewisseld. Misschien stoort het jou dat ze nog geen seks hebben, maar dat is jouw probleem. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u er toevallig cijfers over waar de tortelduifje na het huwelijk gaan wonen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U bent een voorstander van rassenvermenging en dus volkenmoord?
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren hebben absoluut geen vrijheid om hun toekomstige beter te leren kennen,hoe zou dit moeten binnen een samenleving waar sociale omgang gescheiden is,en jongeren vaak enkel voor enkele weken vakantie ter plekke zijn? Je wordt aan mekaar voorgesteld en dan wordt er beslist, mekaar leren kennen gebeurt na het huwelijk, ik begrijp dat u het anders wilt voorspiegelen, en mensen die amper met Turkse of Marokkaanse jongeren hierover praten geloven u vast, ik niet. Vaak komen jongeren getrouwd uit vakantie terug en is er telefonisch contact tot de partner kan overkomen. Dan gaat men veel op bezoek bij familie, om mekaar beter te leren kennen, de Islamitische opvatting over het huwelijk is volkomen verschillend dan de Westerse opvatting, voor moslims is het huwelijk een plicht, en enige mogelijkheid tot een seksueel bestaan,rolpatronen zijn eenvoudig, vrouwen zorgen voor huishouden en kinderen, eventueel bejaarde ouders en mannen verdienen de kost voor het onderhoud, wanneer die plichten worden nagekomen is het ene goed huwelijk, er is gen noodzaak mekaar goed te leren kennen want ouders zoeken uit wie bij je past en vaak zijn jongeren al als kind aan iemand beloofd, huwelijken met neef en nicht zijn ook niet vreemd! In o.a Berchem leeft een Turks compleet dorp, Emmerdag! Door gearrangeerde huwelijken, gezinsvorming en hereniging kreeg men dit voor mekaar, dacht u nu echt dat dit gaat over weloverwogen keuze voor jongeren? Das dan wel "toevallig" steeds iemand uit het dorp van ouders, gelinkt aan jongeren die hier geboren werden, ze "kenden mekaar" vast goed!De telefoon en gesprekken in bijzijn van een zus gaf hen vast alle mogelijkheden! Uw geleuter over mijn bureaujob is lachwekkend, blijkbaar ziet u mensen met ervaring als een bedreiging, want daarbij kunt u uw gebakken lucht niet kwijt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||