![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Piano...
Ofwel heb je het Arrest in kwestie niet gelezen, wat ik sterk zou betwijfelen; ofwel heb je het arrest niet begrepen of willen begrijpen... Ik heb geen arrest of cordon sanitaire nodig om in te zien dat het Blok aanzet tot racisme en discriminatie. En de Vlaming, ook de Blok-kiezer, heeft dit niet nodig. We wisten en weten dit al zeer lang. Dus dit arrest is eigenlijk volstrekt overbodig op dat punt. Het inperken van de vrije meningsuiting zoals het Hof in Gent dit heeft gedaan is ronduit hallucinant... Het is een vrijbrief voor iedereen die langs de geëigende kanalen, zoals het politieke debat of het democratische proces van verkiezingen, om een gooi te doen om vooralsnog gelijk te halen door z'n tegenstanders langs gerechtelijke weg te elimineren. Dit arrest is een gigantische hypotheek op de fundamentele democratische rechten en vrijheden die we allen heel belangrijk vinden. Oh, en dan hoor ik je al verduidelijken dat het hier om "racisme" en "discriminatie" moet gaan... al eens gelezen hoe breed het Hof dit hier uitlegt? Normaliter moeten beperkingen op grondrechten altijd zeer restrictief worden geïnterpreteerd; hier heeft het Hof zeer zeker de grenzen van het goed fatsoen en de geldende doctrine gruwelijk overschreden. D�*�*r helpt een half boekwerk aan referenties naar internationale verdragen en precedenten geen ene moer aan. Bovendien is nu de heksenjacht geopend... Onverholen en onbeschaamd is er een waarschuwing gegeven aan de (vrije?) pers dat de politiek zich zal moeien met de berichtgeving in de komende weken en maanden. Even onverholen en onbeschaamd worden academici op het matje geroepen om zich te verantwoorden. Even onverholen en onbeschaamd staan de belangengroepen en -groepjes te dringen om klacht neer te leggen tegen wie hun zaak niet genegen is. En naar wat zich verholen aan het afspelen is, hebben we het raden... Time will tell.
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor Piano is er nog geen gevaar om zijn mening te uiten. Maar het kan verkeren. Lees de Goelag archipel nog eens even Piano.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1/ Een juwelier met een volle vitrine zet aan tot diefstal. Een schoon meisje in bikini zet aan tot verkrachting. Het verkopen van een auto zet aan tot overdreven snelheid. Een goede oorlogsfilm op TV zet aan tot geweld. Een schone villa zet aan tot inbraak. Enz. Is het niet essentieel dat ieder burger verantwoordelijk is voor zijn eigen daden ? De enige "uitzondering" is als men te maken heeft met minderjarigen of zwakzinnigen van geest. Daar draagt diegene die "aanzet tot" wel een verantwoordelijkheid. Misschien is dat wel de onderliggende boodschap van die rechters: alle VB kiezers zijn zwak van geest, kinderen eigenlijk. 2/ Uw uitspraak suggereert dat er zonder het VB minder racisme en discriminatie zou zijn dan met het VB. Waarop is dit gebaseerd ? Misschien is het wel zo dat het VB een politieke uitlaatklep heeft gegeven aan een hele reeks negatieve emoties bij veel mensen, en daardoor echt geweld en racisme vermijdt ? Of dat ze nu door op te schuiven naar het centrum met meer gematigde standpunten, die grote groep mensen "begeleidt" naar meer tolerantie ? Beide visies zijn niet (ontegensprekelijk) te bewijzen, omdat we niet weten hoe het zonder VB zou gelopen zijn.
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() @The Piano
U hebt gelijk, Piano voor zover het feitelijke verenigingen betreft. Dit blijkt immers duidelijk uit het arrest ![]() "Er kan bezwaarlijk betwist worden dat de sedert jaren bestaande en als dusdanig ook werkzame politieke partij het Vlaams Blok dient te worden aangezien als een gestructureerde groepering op een vrijwillige basis en met een zekere duurzaamheid en derhalve “een groep of vereniging” in de zin van het artikel 3 van de Wet van 30 juli 1981 uitmaakt. De omstandigheid dat de politieke partij het Vlaams Blok niet strafrechtelijk aansprakelijk kan worden verklaard, hetgeen enkel toe te schrijven is aan het feit dat deze geen rechtspersoonlijkheid bezit, is irrelevant, nu de “groep of vereniging” ook niet strafbaar wordt gesteld in het kader van het artikel 3 van de Wet van 30 juli 1981." Feitelijke verenigingen blijven buiten schot. Alleen feitelijke verenigingen kunnen nog zeggen wat zij willen, dus ook het Blok als politieke partij. Zij kunnen dat volledig straffeloos doen.
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie zijn dikke hypocrieten en het arrest zal jullie uiteindelijk de das omdoen. SP.a= neofascisten! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vond het "groot" van Vanhecke dat ie toegaf dat het Blok een aantal zaken "te scherp" had gesteld. En dat is ook zeer zeker gebeurd... Als het Blok het écht slim wil spelen wanneer (indien?) dit arrest niet gezag van gewijsde krijgt, zal het zichzelf heruitvinden en ditmaal haar communicatie grondig restylen zonder de kern van haar boodschap te lossen... Enfin, ik wil hier niet teveel speculeren of advocaat van de duivel spelen. Voor mij gaat dit arrest dan ook niet over racisme en discriminatie, maar over de schaamteloze manier waarop het gerecht wordt misbruikt om andersdenkenden op de brandstapel te zetten.
![]() |
#27 |
|
![]() Brandstapel is wel het juiste woord. Zeker als men ziet in het voorbeeld van die Jean Pierre waaruit blijkt dat de formulering van in de tijd van de inquisitie nu ook terug te vinden is in de vlaams Blok uitspraak.
Welke orde hield zich nu weer specifiek bezig met de inquisitie en tot welke orde behoorde Leman nu weer ? Geen toeval as ge het mij vraagt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen weet al lang dat The piano een fervent tegenstander is van het blok. Dat laat hij dan ook bij elke gelegenheid blijken, zelfs als het onderwerp niets met het blok te maken heeft. Dat is zijn eigen mening en in het kader van de vrije meningsuiting absoluut toegestaan. Maar door dat tot in het absurde te blijven herhalen, ook als het niet ter zake doet stigmatiseert een bevolkingsgroep. Is dat volgens het arrest nu net niet dat wat strafbaar is? Zijn op dat punt ook de media en zelfs sommige politieke partijen niet schuldig? |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat zijn echt zo van die uitdrukking uit onmacht, zwakte, schrik. Ik snap niet dat mensen zo kleingeestig kan denken en zo met oogkleppen oplopen. Ik denk dat het beste is dat we thePiano eens naar de buitenbuurten van Brussel sturen. Of in de omtrek van het Noord Station, samen met zijn vrouw en vriendin. Veel succes ![]() Het is echt belachelijk hoe andere politiekers zich uiten over het vlaams blok. Die zitten echt allemaal met een mega groot ei. Binnenkort zal ons Guy'ke V (het konijn) nog gaan beloven op belastingsverlaging als we zeker niet op het blok stemmen.
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Maar deze tekst toont zeker aan dat men inderdaad alles mag zeggen op voorwaarde dat het anti-Blok is. Wie zou nu gelijk hebben: prof. Piano, of prof. Storme? |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Als we nu eens met z'n allen het homofiele moslimkoppel thePiano-Kaiser zouden negeren, zouden ze niet vanzelf wegblijven?
Shit, Statler was me voor ![]()
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ps: heb je feitelijk dat arrest al gelezen, want je blijft hier de grootste nonsens uitkramen.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#36 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.storme.be/gelijkheidstotalitarisme.pdf |
||
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 |
|
![]() Piano ge woont in een veilige buurt gij. De Jodenbuurt namelijk. Aan die kant van de statie is het veilig. Totdat vandaag of morgen den een of den andere moslim zichzelf opblaast misschien.
![]() |
![]() |
#39 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() En het AEL? En het FDF? Is dit geen schoolvoorbeeld van racisme?
![]() |
![]() |