![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus niemand kan antwoord geven - of tenminste serieus ingaan - op mijn vraag over die wekelijkse manifestatie in Brussel op de trappen van de Beurs? Dat daar opgeroepen wordt tot intifada tegen het westen stoort niemand? Dat dit eigenlijk totaal antidemocratisch is, en dat het eigenlijk verboden is om met vlaggen te zwaaien schijnt ook niet zo érg te zijn wanneer het om Heilige Oorlog tegen het westen (waarvoor de Palestijnen gebruikt worden...) te promoten?
Waar is de politie(k)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) ik ben niet voor een intifada tegen het westen 3) het zou juist ondemocratisch zijn om het voeren van actie te verbieden. en als het ook al verboden is om met vlaggen te zwaaien: idioot gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd ,ik denk dat je de realiteit een beetje verkeerd benaderd hier..
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik heb het vorige vrijdag 'meegemaakt' zonder dat ik dat wilde, ik schrok van de herrie al vanuit de Kartuizersstraat, en ging daarom eens kijken richting Beurs. Ik hoorde politieke leuzes tegen Bush, Sharon en Blair, Arabische leuzes (hetgeen eigenlijk niet klopt in een tweetalige NL/FR stad!) en oproep tot INTIFADA (een volksopstand die in werkelijkheid deel uitmaakt van de Heilige Oorlog).
Ik beleef dat als een enorme agressie tegen mijn persoon, en ben letterlijk een winkel ingevlucht. Daar vroeg ik de verkoopster of dat vaak zo is, en vreemd genoeg: ze werkt bij Paris/XL vlak aan de Beurs, en walgde al 2 jaar van de haatpropaganda (h�*�*r woorden!) die ze elke vrijdag moet horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat er in het Arabisch leuzen worden geroepen, ik zie met de beste wil van de wereld niet in waarom zoiets niet zou kunnen in de "tweetalige" stad Brussel.. Brussel is een kosmopolitische stad waar tientallen talen worden gesproken.. In je contacten met de overheid heb je het recht om in de twee officiële landstalen aangesproken te worden.. Al de rest , daar heeft de wetgever zich niet mee te bemoeien. Oproepen tot INTIFADA hebben zeker niet per se te maken met oproepen tot HEILIGE OORLOG.. Dat is jouw perceptie,maar daarom nog niet de realiteit.. Intifada heeft in de eerste plaats te maken met opstand van het volk .. Dat is waar men , als ik het goed heb begrepen, ook toe oproept;. Niet zozeer tot meer terrorisme (hoewel je dat daar op die trappen evenmin snel veroordeeld zult zien worden ,daar ben ik me wel van bewust). In se betreft dat daar vooral een georganiseerd en niet chaotisch protest tegen de onderdrukking van de Palestijnen.. Ik heb bewondering voor het feit dat die weinige mensen zo standvastig hun onmacht en woede blijven uitschreeuwen, terwijl de rest van de wereld achteloos verderleeft zonder zich te bekommeren om het lot van het MIdden Oosten..
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ja ja ja... maar die intifada waarvoor wordt gepromoot, wat is dat �*nders dan terrorisme??
Allemaal bla bla... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() 100.000 betogers ?
Ik ben op de grootste geweest (juist voor het uitbreken van de oorlog) en er waren er maximaal 15.000 mensen ....
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
primo : wat maakt het in se uit hoeveel tienduizenden het waren. Het was de grootste betoging in jaren en de allochtonen waren er zwaar ondervertegenwoordigd.. secundo : officiele cijfers spraken van 50 / 60.000 deelnemers als ik 't goed herinner .. Maar ik geloof rotsvast dat het er meer waren.. Als je weet dat de Anspachlaan 2 �* 3 km lang is en die bijna voor driekwart vol stond van begin tot einde dan vind ik 100.000 best een realistische schatting..
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De bewondering slaat dus op het feit dat er niemand zich om de anderen bekommerd, maar dat een bepaalde groep zeer gericht werkt op het palestijnse probleem, en daar is maar een reden voor: men kan Israel wat aanvrijwen en het aan antisemitisme doen onder de dekmantel van antizionisme. Dat was trouwens toch ook in de lijn van de dreigende uitspraken van het AEL duidelijk geworden. |
|
![]() |
![]() |