Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2009, 16:46   #21
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Nee, dat proberen we tegenwoordig te voorkomen. Ik zei dat de definitie van asielzoeker onder andere inhoudt dat ze trauma's hebben opgelopen in bijvoorbeeld oorlogsgebieden, met veel onvriendelijke gewapende mannen in uniform.
Natuurlijk... tuurlijk! Ze hebben allemaal trauma's opgelopen. De ene nog erger dan de andere. Ze werden allemaal geslagen, verkracht, gefolterd... En vertel ons nu eens hoe het komt dat deze landen, die dergelijke 'vermeende daden' hebben gesteld, niet uit de internationale politieke wereld zijn gestoten. Bijvoorbeeld, Afghanistan en Irak zijn bevrijd... dus daaruit kan toch geen enkele asielzoeker of vluchteling komen. Wij zien toch overal onze politici die handjes schudden met al die andere deftige en eerbare verantwoordelijken. U gaat akkoord met die komedie? Wij hebben die oorlogen niet veroorzaakt.. of wel? Doe de verantwoordelijken betalen, maar niet de gewone burger...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 16:49   #22
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Asiel is een meer omvattende term dan vluchtelingenasiel, m.i.
Ben ik niet akkoord, lees mijn voetnoot eens
Oud 19 juli 2009, 16:52   #23
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kom, er zijn Belgische wetten die niet uitgevoerd worden om God weet welke redenen.

Uitgewezenen die op een vliegtuig gezet worden, worden aangemaand om zich te verzetten, desnoods moeten ze in hun broek..... Semira Adamu niet vergeten hé, hier hadden die zogenaamde groeperingen die het zogezegd opnemen voor asielzoekers meer fout aan dan Louis Toback die ontslag moest nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semira_Adamu

Hoeveel repatrieringen zijn er op het allerlaatste moment niet doorgegaan? Kost ons handenvol geld, geld dat de Belgische staat moet gaan lenen.
Correct

Laatst gewijzigd door Astar : 19 juli 2009 om 16:54.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 17:13   #24
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Natuurlijk... tuurlijk! Ze hebben allemaal trauma's opgelopen. De ene nog erger dan de andere. Ze werden allemaal geslagen, verkracht, gefolterd... En vertel ons nu eens hoe het komt dat deze landen, die dergelijke 'vermeende daden' hebben gesteld, niet uit de internationale politieke wereld zijn gestoten. Bijvoorbeeld, Afghanistan en Irak zijn bevrijd... dus daaruit kan toch geen enkele asielzoeker of vluchteling komen. Wij zien toch overal onze politici die handjes schudden met al die andere deftige en eerbare verantwoordelijken. U gaat akkoord met die komedie? Wij hebben die oorlogen niet veroorzaakt.. of wel? Doe de verantwoordelijken betalen, maar niet de gewone burger...
We hebben Crembo gestuurd met vliegtuigen. Die prijzige dingen vallen niet enkel als vliegen uit de lucht, maar maken meer burgerslachtoffers dan de Taliban. We zijn dus medeverantwoordelijk.
En niet iedereen heeft een trauma, nee, alleen degene die ook asiel krijgen.
Als je bijvoorbeeld Bush voor zijn chemische, biologische en nucleaire aanvallen wilt doen betalen zal je hem eerst moeten veroordelen. Het door hem geïnstaleerde regime zondigt evenzeer tegen de vrouwen- en mensenrechten als de Taliban. Dat laatste kan je bijvoorbeeld in het Nederlands lezen op de site van hun vrouwenrechtenorganisatie, die onlangs een ere-doctoraat kreeg in Antwerpen.
Voor de rest is de tewerkstellingsgraad van wie niet in Europa is geboren gelijk aan die uit een ander Europees land. Ze dragen dus evenveel bij aan jouw pensioen en opvang in het gesticht.

Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 17:25.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 17:16   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Ben ik niet akkoord, lees mijn voetnoot eens
Niet elke asielzoeker krijgt asiel.
Oud 19 juli 2009, 17:22   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze dragen dus evenveel bij aan jouw pensioen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 17:29   #27
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik verwijs naar de brochure van de vdab van maart dit jaar, met cijfers over de tewerkstellingsgraad naar geboorteland. Het verschil tussen Europeanen en niet-Europeanen is nog geen procent.
Oud 19 juli 2009, 17:30   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

gesubsidieerde jobs tellen niet mee
Oud 19 juli 2009, 17:50   #29
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben Crembo gestuurd met vliegtuigen. Die prijzige dingen vallen niet enkel als vliegen uit de lucht, maar maken meer burgerslachtoffers dan de Taliban. We zijn dus medeverantwoordelijk.
Als je bijvoorbeeld Bush voor zijn chemische, biologische en nucleaire aanvallen wilt doen betalen zal je hem eerst moeten veroordelen. Het door hem geïnstaleerde regime zondigt evenzeer tegen de vrouwen- en mensenrechten als de Taliban. Dat laatste kan je bijvoorbeeld in het Nederlands lezen op de site van hun vrouwenrechtenorganisatie, die onlangs een ere-doctoraat kreeg in Antwerpen.
Voor de rest is de tewerkstellingsgraad van wie niet in Europa is geboren gelijk aan die uit een ander Europees land. Ze dragen dus evenveel bij aan jouw pensioen en opvang in het gesticht.
Ik heb niet voor Krembo gestemd. Ik heb niet voor Bush gestemd. Ik voel mij helemaal niet verantwoordelijk voor de knoeiereien van die heerschappen... en ik aanvaard ook niet dat iemand mij hiervoor schuldcomplexen geeft.

We hebben wel eeen verhofstadt gehad die zich in Kigali ging excuseren voor de genocide, die schuld erkende en bekende voor het leed van de joden... In feite heeft die vent zich zowat verontschuldigd voor alles wat politiek-correct was. Maar dat is zijn zaak. Ik voel mij daarvoor niet schuldig!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 18:15   #30
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
gesubsidieerde jobs tellen niet mee
Ach, en mogen de gehandicapten meetellen? Want die krijgen ook geen job als ambtenaar, hoewel daar democratisch een quotum voor is bedongen.
En bankbedienden die van de notionele interstaftrek profiteren, terwijl ik voor mijn spaarcenten maar half zoveel krijg als wat jij voor je lening betaalt? Tellen die mee? Of de tien bestbetaalden onder hun die goed zijn voor het volledige bedrag in mijn handtekening? Tellen die mee?
Tel dan maar alle zogezegd gratis overuren, en de zwartwerkkers, anders hebt ge niemand meer over.
Oud 19 juli 2009, 18:17   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, en mogen de gehandicapten meetellen? Want die krijgen ook geen job als ambtenaar, hoewel daar democratisch een quotum voor is bedongen.
En bankbedienden die van de notionele interstaftrek profiteren, terwijl ik voor mijn spaarcenten maar half zoveel krijg als wat jij voor je lening betaalt? Tellen die mee? Of de tien bestbetaalden onder hun die goed zijn voor het volledige bedrag in mijn handtekening? Tellen die mee?
Tel dan maar alle zogezegd gratis overuren, en de zwartwerkkers, anders hebt ge niemand meer over.
ge moet zo niet in uw gat gebeten zijn.
Gesubsidieerde jobs tellen niet mee, moeilijker moet je het niet maken.

Als gij perse allochtonen aan gehandicapten wil gelijkstellen (of omgekeerd?) dan nemen we daar notie van.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 juli 2009 om 18:19.
Oud 19 juli 2009, 20:39   #32
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet elke asielzoeker krijgt asiel.
Wel..dat zeg ik toch ook
Oud 19 juli 2009, 22:14   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Heeft er iemand weet van een euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat? Behalve dat de genoemde wereld ons al meermaals heeft veroordeeld omdat hier geen beleid maar botte onderdrukking heerst, zelfs in strijd met de rechten van het kind. We betalen wel verantwoordelijken die niks beslissen.
hoeveel miljoen euro per jaar kost dit beleid ? Graag een cijfer ter informatie. Meer niet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:18   #34
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ge moet zo niet in uw gat gebeten zijn.
Gesubsidieerde jobs tellen niet mee, moeilijker moet je het niet maken.

Als gij perse allochtonen aan gehandicapten wil gelijkstellen (of omgekeerd?) dan nemen we daar notie van.
Als overheidsjobs niet meetellen is de tewerkstellingsgraad van allochtonen hoger dan die van autochtonen. Neem daar maar notie van.
Oud 23 juli 2009, 10:11   #35
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als overheidsjobs niet meetellen is de tewerkstellingsgraad van allochtonen hoger dan die van autochtonen. Neem daar maar notie van.
Waarom maakt het laatste CGKR rapport dan melding van een systematische uitsluiting van allochtonen op de arbeidsmarkt door al die verzuurde racistische Vlaamse bedrijven?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 12:41   #36
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Waarom maakt het laatste CGKR rapport dan melding van een systematische uitsluiting van allochtonen op de arbeidsmarkt door al die verzuurde racistische Vlaamse bedrijven?
Een opleiding verhoogt de kansen van een allochtoon nauwelijks. De goedkope slaafjes zijn wel nog gewild.
Oud 23 juli 2009, 20:52   #37
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Wel..dat zeg ik toch ook
Maar nee: ik zei "bijna". Jij zegt dat elke vluchteling asiel zoekt. Afgezabberde taarten naturaliseren echter na een huwelijk, en scheiden vervolgens om de inmiddels meerderjarige dochter plechtig aan hun ex te binden. Beter twee feesten dan geen, hé.
Oud 23 juli 2009, 21:39   #38
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kun je me enkele voorbeelden geven waar Bush nucleaire of biologische aanvallen heeft uitgevoerd?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 22:20   #39
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

De US heeft al toegegeven napalm te hebben gebruikt in Bagdad. Dat is onder de noemer chemisch, biologisch en nucleair.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 juli 2009 om 22:21.
Oud 24 juli 2009, 06:33   #40
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De US heeft al toegegeven napalm te hebben gebruikt in Bagdad. Dat is onder de noemer chemisch, biologisch en nucleair.
Napalm heeft niets met biologisch of nucleair te maken.

Eerste versies van napalm werden al gebruikt in WW2, daarna in bijna alle conflicten over de wereld. Lijst met alle landen dewelke al napalm hebben gebruikt is te groot om hier te plaatsen.

http://www.globalsecurity.org/milita...ons/napalm.htm

Lijkt dat je niet spreekt uit dossierkennis maar op gevoel. Dit plaatst dan grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van al je berichten.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be