![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Willen we eens een kosten-baat analyse maken van de multiculturele samenleving? Waarom denk je dat dit nog niet gebeurd is, althans niet officieel? Een verzorgingsstaat is niet verzoenbaar met een immigratiestaat, het is het één of het ander, het is utopisch te denken dat je beide kunt zijn.
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Ik heb ergens in de kranten gelezen dat er een proef werd gedaan bij de mensen op straat. Op dezelfde vragen die de cursisten inburgering kregen konden de meeste Nederlanders op straat niet antwoorden.
Ik geloof dat als je zo een eis stelt aan de allochtonen dat je die ook aan de autochtonen moet stellen. Kwestie van dat iedereen zich aan de normen moet houden hè ![]() Voor nieuwkomers op welke wijze dan ook vind ik het wel voor hun eigen bestwil beter dat ze verplicht worden een cursus Nederlands en Maatschappelijke Oriëntatie te volgen, dat er hier aan verblijfsvergunningen moeten gekoppeld worden is een bedenking waard maar eerst degelijk onderzoek. Ik ben blij dat VLBLokkers vinden dat er extra middelen moet komen voor goede opleidingen voor allochtonen. Alleen is een koppeling van deportatie volgens mij ook veel te idioot. Wij zullen een paar 10 tallen jaren later veel arbeidskrachten nodig hebben om onze pensioenen te betalen (ik heb uitgerekend dat ik persoonlijk meer dan 1500 €/maand pensioen zal ontvangen). Je moet met meer mensen werken dan dat er gepensioneerden, zieken, invalieden, werklozen,... zijn. Ik zou graag willen dat allochtonen hier blijven om onze toekomstige welvaart te garanderen. Daarom moeten we er nu in investeren en de emancipatie van allochtonen bevorderen. Dus niet de segregatie zoals Blokkers en Fundamentalisten dit wensen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hoeveel Belgen zijn ingeburgerd?
Wat is inburgeren trouwens??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Ik wil jullie nog een praktische vraag stellen, los van de ideologische discussie voor of tegen inburgering.
Over 'groot' Antwerpen verscheen er in de Standaard net een interessant artikel over de verplichte inburgering. Ik quote ze even een stukje: Citaat:
Bij een CLB is de vraag binnengekomen over een jonge nieuwekomer die reeds basiskennis Nederlands heeft doorgelopen. Hij zou echter meer Nederlands moeten kennen om verder te geraken dan het middelbaar beroepsonderwijs. De motivatie en intelligentie is dus duidelijk aanwezig. Echter bij bevraging aan het PRIC (Provinciaal Integratie Centrum) bleek dat er naast basiscursussen Nederlands geen verdere opleidingen beschikbaar zijn. Dan vragen wij ons af hoe het komt dat er zoveel migranten in het beroepsonderwijs terecht komen... ![]() Hoe kan je eisen dat vreemdelingen zich eerst moeten inburgeren voordat ze hun stem mogen uiten, terwijl er nog voor het officiële begin van de inburgeringsregeling al problemen opduiken met wachtlijsten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit iets gehoord van ZELFSTUDIE?????
Nog nooit iets gehoord van VRIJWILLIGERSWERK door vb. allochtonen die zowel berbers of arabisch of turks als nederlands spreken? (er moeten er toch een wel PAAR zijn hé?) Nog nooit iets gehoord van het feit dat de hier geboren en getogen allochtoon zijn eigen geimporteerde vrouw NEDERLANDS aanleert? Ik ken nochtans een Thaise mevrouw die op een jaar tijd onze taal volledig onder de knie had en haar kinderen in het Nederlands aansprak. Ik ken ook een russische mevrouw die op een jaar tijd onze taal volledig onder de knie had en haar kinderen zowel in het Nederlands als in het Russisch als in het Engels opvoedt. Geen van beide dames krijgen daarvoor subsidies. Beiden zijn met een Belg gehuwd. "sommige" belgen zijn blijkbaar anders dan andere belgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Hoe ga je iets vrijwilligs verplichten ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Het antwoord van circe geeft geen antwoord op de vraag waarom er wachtlijsten zijn voor verplichte inburgeringscursussen.
Hij wil vrijwilligerswerk inschakelen, fraai staaltje overheidsmanagement! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Bij het verhaal van de wachtlijsten moeten vragen gesteld.
In 2002 heeft het OCMW Antwerpen, zoals ieder jaar taalcursussen ingericht voor allochtonen. Om de beschikbare plaatsen op te vullen heeft het met schorsing van steuntrekkers moeten dreigen. Toen dan uiteindelijk alle plaatsen ingenomen waren, bleek dat al na enkele weken tot 80% afhaakten. Dat zijn gegevens die je kan terugvinden in de jaarverslagen van het betreffende OCMW. Wat zou er dan veranderd zijn in 2 jaar tijd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Niks, ook niet aan het falend aanbod waar jij over zwijgt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Het falend aanbod is een van de vele linkse sprookjes.
Alle feitelijke en controleerbare gegevens spreken over het niet komen opdagen en het na korte tijd afhaken van allochtonen. Maar ja, argumenten en concrete data zijn aan u niet besteed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Lees het nieuwsartikel tegoei en stop met rond de pot draaien. Het aanbod is falend! Kijk verder dan uw snotneus lang is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sukkelaar! Zie je zelf niet hoe belachelijk je bent. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() In vergelijking met zo'n ééndagsvlieg zoals jij maak ik me geen zorgen!
![]() Nog steeds geen antwoord op het artikel... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Ik wrijf het er graag nog even in:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
1) je geeft ze een opleiding (wie kan daar tegen zijn), van mijn part verplicht. 2) je laat ze de keuze of ze mogen blijven of niet. 3) maar als ze blijven, mogen ze ook niet scheef bekeken worden. ze hebben mogen kiezen en hebben een keuze gemaakt 4) ik betwijfel of er echt veel zullen vertrekken. voor mij hoeft dat ook niet, maar ik denk dat jij hier wel op aanstuurt.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|