![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koning bepaald hier meer het beleid dan je zou verwachten. Het zou niet de eerste keer zijn dat een formateur zijn beleidsverklaring en regeringsverklaring volledig opnieuw moet schrijven, omdat de koning ze afkeurde. Ook is het de koning die beslist welke partijen in de regering mogen zitten en met welke ministers. De politiek macht van de Belgische koning is bijna te vergelijken met de Franse presidentiele macht. Hij mag het alleen niet tonen aan de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) Hoeft niks te kosten , als we de "president" job gewoon mee aan de premier-job plakken. Of zelfs een Zwitsers systeem met rotatie over al onze gewestelijke eerste ministers.
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hangt af van de wetgevende maatregelen, mijns inziens kan dit héél (HÉÉL) wat goedkoper
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Samengevat :
de discussie gaat niet over monarchie of presidentsschap, maar over wat mag het hoofd van de staat kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Keep on dreaming. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bundespräsident Oostenrijk: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesp...h)#Kompetenzen Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2009 om 18:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met "mijns inziens" zonder getallen zijn we niks. Conclusies worden genomen op basis van facts&figures. Ert lopen al te veel oenen rond die een gefantaseerde mening hebben. Zijn we niks mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vraag was toch duidelijk: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2009 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar denkt U dat de Saksen Coburgers dat dan wel zijn. Zalig zijn de zwakken van geest zeg ik dan. Citaat:
Maar toch bedankt voor het compliment. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 juli 2009 om 18:48. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Compleet onvolledig. Maar mijn reactie sloeg op het 'mijn inziens'. Ik aanvaard geen "mijn inziens" tenzij men het met getallen en feiten staaft, zelfs al heet de ziener Lippens en spreekt hij mij toe vanuit een bancair verleden om u tegen te zeggen. Niets garandeert mij dat "zijn inziens" mij 's anderendaags geen miljoenen kost ipv opbrengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hoefde je zelfs niet te schrijven. Mijnheer, als er hier 1 man op dit forum gepleit heeft voor een democratische BROV-aanpak zoals in Zwitserland, dan ben ik het wel. Nogmaals : ik ben geen royalist. Maar ik zoek een EERLIJKE vergelijkende studie tussen de kosten van een dynastie en deze van een president. Zonder oeverloos gewauwel en niet-onderbouwde vooroordelen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt ervan af wie je uitnodigd, er zijn aandachtshoeren genoeg.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn genoeg mensen die de 3 landstalen beter machtig en charismatischer zijn om de toespraken te houden. Er zijn meer dan genoeg hulpverlenende instanties. Lintjes knippen kan gedaan worden door Jan met de Pet of Mie vanop den Hoek die met een tombola is aangewezen uit de lokale werklozenlijst.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het bedrag dat aan het Belgische koningshuis toegeschreven wordt is zwaar vervalst. voorbeelden uit het buitenland, bvb oostenrijk, duitsland en zwitserland, bewijzen dat het vele male goedkoper kan. daarmee is jouw topicvraag beantwoord. president is weldegelijk goedkoper als een koningshuis. alnaargelang de functie die de president krijgt, frankrijk vs Duitsland, kan dit bedrag weliswaar oplopen maar daar staan tegenprestaties tegenover. in het geval vh Belgische koningshuis is 50 miljoen onbeschoft veel als je het hebt over handjes drukken, etentjes organiseren, een voordracht afsteken op tv of een lintje doorknippen hebt. Laatst gewijzigd door 1207 : 22 juli 2009 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge leest mijn posts niet.
En indien wel, gelieve me dan te zeggen wat aan deze "Oostenrijkse facts" onvolledig is ? Sonstiges betekend overige kosten, dus als ge iets niet vindt staat het onder overige kosten ten bedrage van 918.000 € per jaar. http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=20 Citaat:
het Koningshuis trekt zich volledig terug en kost de staat i.p. 0 €, even mijn losse redenering: Niet dat bepaalde leden vd de Koningsfamilie een royaal pensioen moeten missen, eigenlijk is hun pensioen van "militair" in de hogere officiersrangen al voldoende; maar dat royaal extra kunnen we gemakkelijk betalen uit de onroerende middelen die sowieso de staat gehoren, en waarvan bvb 70 % overbodig gaat zijn (5 van de 7), en bvb. verhuurt of verkocht kan worden. Alleen van de gespaarde lopende kosten van die "paleizen en kastelen" - als ze verkocht of verhuurd worden - kan de staat die extraatjes betalen: Citaat:
Ik citeer nog eens uw starttopic, waarvan de Belgische cijfers trouwens ook niet kloppen en overigens totaal niet vergelijkbaar zijn met de Franse. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2009 om 20:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg...
die Oostenrijkse link schijnt niet meer te werken nog een poging: http://http://www.news.at/articles/0...ndespraesident Gelieve google link aan te klikken. Oostenrijkse president -en echtgenote- kosten maar 5,5 miljoen €, alle kosten gerekend; hij heeft bvb 66 personeel in dienst die alleen al 3,1 milj € /jaar aan loon en overuren kosten Dit is 10-maal minder als ons vorstenhuis (Ref NVA) Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2009 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ze zijn van tijd tot tijd ook erg lang hé
![]()
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, Gun wat wilt ge die kerel wil "Facts & Figures" stel eens voor ik citeer de "figures" er nog eens bij.
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2009 om 20:54. |
![]() |
![]() |