Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2009, 22:14   #21
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

De voorspellingen

Welke voorspellingen als u vragen mag? (ja ik kan in de toekomst zien)

Lees de openbaringen van Johannes
De maya code is ook een goed boek.
Oud 30 juli 2009, 01:05   #22
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Heel dat 2012 gedoe is 1 grote commerciele trein. nothing more.

.
Oud 30 juli 2009, 01:11   #23
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag me af wat ze als excuus gaan opwerpen als het jaar 2012 een jaar als een ander blijkt te zijn.

Verder vraag ik me ook af - ik ben in een afvragende fase - hoe de believers die momenteel bezig zijn met have en goed te verkopen en op strategische plaatsen bunkers aan het graven zijn en voorraden aan het inslaan zijn, zullen reageren begin 2013 ?

Moet ik dan medelijden hebben of eens goed lachen als ze voorzichtig hun hoofd uit hun bunker steken ?
Ik weet alvast 1 excuus: alles hang van het werkelijke, juiste begin van de jaartelling af... Men heeft geloof ik 50 jaar speling of zoiets... In feite is 2012 al gepasseerd als men ervan uitgaat dat men pas 50 jaar na de geboorte van jezus is beginnen tellen?

whatever.

.
Oud 30 juli 2009, 08:24   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
In mijn mening is het al lang begonnen, 21/12/2012 is het gewoon pieken... maar wat? Nobody can tell you.
Dit zal wellicht de sleutel zijn.

Er zal in 2012 (zoals in elk jaar) wel iets gebeuren.
Met enige selectiviteit kan men dan de gebeurtenissen van 2012 als bepalend voor de toekomst voorstellen.
Oud 30 juli 2009, 08:57   #25
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

LOL ja moet toegeven, heeft mijn lachspieren gestimuleerd.
Maar "iets" gebeuren, daarmee bedoel ik echt wel iets op een ongeziene schaal he... Misschien wel op galactische schaal.

Zowiezo zal het ieder van ons beïnvloeden in mijn mening.
Oud 30 juli 2009, 09:13   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

... de oorsprong van het apocalyptisch denken bij de mens ...
Ja, waar komt dat eigenlijk vandaan?

En, misschien nog boeiender, waar gaat het heen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 09:15   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner me van tien jaar terug zo ook dat vele Nostradamus-volgelingen de Kosovo-crisis aanvankelijk beschouwden als de aanzet tot de Derde Wereldoorlog. Volgens zijn geschriften zou die immers in juli 1999 uitbreken. Uiteindelijk bleek het ook een maat voor niets.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 10:34   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, waar komt dat eigenlijk vandaan?

En, misschien nog boeiender, waar gaat het heen?
De zondvloed is een verhaal dat bij heel wat volkeren voorkomt. Het is niet onwaarschijnlijk dat er dus ooit eens echt een ramp is geweest die de mensheid een trauma heeft bezorgd. Louter wetenschappelijk gezien is het overigens best mogelijk dat er ooit wel eens "iets" gebeurt.
Oud 30 juli 2009, 11:00   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De zondvloed is een verhaal dat bij heel wat volkeren voorkomt. Het is niet onwaarschijnlijk dat er dus ooit eens echt een ramp is geweest die de mensheid een trauma heeft bezorgd. Louter wetenschappelijk gezien is het overigens best mogelijk dat er ooit wel eens "iets" gebeurt.
Wat ik eigenlijk bedoelde was: waartoe kan 'apocalyptisch denken' zo allemaal leiden?

Tot welke waanzin zijn apocalyptici in staat?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:09   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De docu "jesus camp" is zeker een aanrader op dat vlak, maar we hebben uiteraard ook nog het klassieke voorbeeld:

http://www.kennerly.com/images_pix/197_Jonestown.jpg
Oud 30 juli 2009, 13:13   #31
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat ik eigenlijk bedoelde was: waartoe kan 'apocalyptisch denken' zo allemaal leiden?

Tot welke waanzin zijn apocalyptici in staat?
The Endtimers? Evangelistische christenen? Geven bergen geld aan Kibbutzen en Joodse kolonisten op reisjes naar Israel omdat ze er rotsvast van overtuigd zijn dat in 2012 daar de wereld gaat vergaan.. Zij betalen de kolonisatiepolitiek eigenlijk...

En laten we de schrijnende toestanden in Oeganda niet vergeten... Nu ze van het juk van de "kindsoldaten" af zijn, komen die evangelistische Amerikanen hun doomsday brol verkondigen waardoor die mensen nu al helemaal geen uitzichten meer hebben. Integendeel: ze rellen en leven erop los alsof het hun laatste 3 jaartjes zijn.. Doe daar wat drugs en drank bovenop en je hebt de hel op aarde..
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 19:56   #32
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De uitbarsting van de supervulkaan Toba in Indonesië, een dikke 70000 jaar geleden zou de mensheid inderdaad een zwaar trauma kunnen bezorgd hebben.

Volgens sommige berekeningen zou het menselijke ras toen zelfs bijna uitgestorven zijn.

Recenter hebben we de tsunami rond kerstmis in 2004 (véél kleinere schaal uiteraard).

Het is niet ondenkbeeldig dat de mensheid in de volgende dagen, maanden, jaren, eeuwen met een veel groter trauma zal opgezadeld zitten, om niet te spreken van volledige uitroeiing.

De supervulkaan in Yellowstone National Park heeft een cyclus van uitbarstingen van ongeveer 600000 �* 700000 jaar interval.

Het is 640000 jaar geleden.

Maar om daar nu echt een jaar, maand, of laat staan, dag op te plakken is meer dan één brug te ver en niets meer dan platte "Commerce".

Al ben ik wel benieuwd naar de beruchte 2012 film (puur uit liefde voor rampenfilms).
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 20:08   #33
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
De uitbarsting van de supervulkaan Toba in Indonesië, een dikke 70000 jaar geleden zou de mensheid inderdaad een zwaar trauma kunnen bezorgd hebben.
Het zou mij verbazen, aangezien er nog geen mensheid bestond toen. En ik bewijfel ten zeerste dat de voorouders van de mensheid een trauma opgelopen hebben, vermoedelijk was men dat de volgende generatie al lang vergeten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 20:24   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat weet ik zo niet. Er zijn al enkele miljoenen jaren mensachtigen met hersenen, die dingen onthouden. 70 000 jaar is eigenlijk nog niet zo lang. Mondelinge overleveringen gaan al heel lang mee hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 20:29   #35
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou mij verbazen, aangezien er nog geen mensheid bestond toen. En ik bewijfel ten zeerste dat de voorouders van de mensheid een trauma opgelopen hebben, vermoedelijk was men dat de volgende generatie al lang vergeten.
Citaat:
BERKELEY - The fossilized skulls of two adults and one child discovered in the Afar region of eastern Ethiopia have been dated at 160,000 years, making them the oldest known fossils of modern humans, or Homo sapiens.
http://berkeley.edu/news/media/relea...1_idaltu.shtml
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 20:35   #36
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toba_(vulkaan)

Citaat:
Volgens de bovengenoemde antropoloog Ambrose en de vulkanoloog Mike Rampino kan de uitbarsting van Toba hebben geleid tot een soort ijstijd van een tiental eeuwen: de scherpe temperatuurdaling in de eerste jaren kan voor een snelle toename van de hoeveelheid ijs op het aardoppervlak hebben gezorgd; omdat ijs zonlicht terugkaatst, kon de aarde daarna nog verder afkoelen en nog wel een tiental eeuwen te koud blijven.
Volgens het hier beschreven scenario zouden de gevolgen van de uitbarsting toch iets langer dan één of enkele generaties geduurd hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 22:56   #37
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bestand er nog geen mensheid 70000 jaar geleden?!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 06:14   #38
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Bestand er nog geen mensheid 70000 jaar geleden?!
De moderne mens - Homo Sapiens Sapiens - verscheen ongeveer 40.000 jaar geleden in de vorm van de Cro Magnon.

Alle skeletten van vóór die periode behoren tot voorouders van de Homo Sapiens Sapiens, en worden door geen enkele paleontholoog beschouwd als moderne mensen.
Citaat:
dat weet ik zo niet. Er zijn al enkele miljoenen jaren mensachtigen met hersenen, die dingen onthouden. 70 000 jaar is eigenlijk nog niet zo lang. Mondelinge overleveringen gaan al heel lang mee hoor.
Ja maar het is puur gokken om na te gaan hoe verbaal men was 70.000 jaar geleden. Bestond taal uit enkel wat gegrom, of beschikte men reeds over een uitgebreide woordenschat met werkwoordsvormen die konden verwijzen naar het verleden en naar de toekomst ?

Geen idee.
Oud 31 juli 2009, 14:33   #39
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moderne mens - Homo Sapiens Sapiens - verscheen ongeveer 40.000 jaar geleden in de vorm van de Cro Magnon.

Alle skeletten van vóór die periode behoren tot voorouders van de Homo Sapiens Sapiens, en worden door geen enkele paleontholoog beschouwd als moderne mensen.
post nr35 met opzet niet gelezen?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 18:55   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
post nr35 met opzet niet gelezen?
Eigenlijk wel, want ik kende dat artikel al. De enige reden waarom ik er niet dieper op ingegaan ben, is omdat er een serieuze en ingewikkelde discussie aan de gang is in de paleoantropologie, meerbepaald omtrent de definitie van mens, nl. soort of ondersoorten, homo sapiens sapiens of Homo sapiens idaltu (degenen waar jij naar refereert), en ik heb weinig zin om me te mengen in dat wespennest.

Maar de homo sapiens idaltu waar jij naar refereert is geen moderne mens.

Met de "eerste moderne mensen" worden immers doorgaans de (Europese) Cro Magnon bedoeld, die in alle opzichten gelijk was aan de mens van vandaag, en die ca. 40.000 jaar geleden voor het eerst opdook.

De homo sapiens die daarvoor leefde (zie bv. de Ethiopische Omo-overblijfselen), was grotendeels gelijk aan de huidige mens, maar er waren zeker nog verschillen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be