Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2009, 16:14   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een fantastische techniek om verdere dialoog uit te sluiten. Proficiaat dan! U krijgt het ook.
Je oorspronkelijke post kwam gewoon wat warrig over. Ben jij altijd zo lichtgeraakt?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 16:17   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een fantastische techniek om verdere dialoog uit te sluiten. Proficiaat dan! U krijgt het ook.
Je bent bekend met het fenomeen loverboys? Dat zijn vooral moslims die kaffermeisjes voor zich laten uithoeren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 17:18   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een fantastisch excuus om niet te hoeven antwoorden op de rest van Steve_M's uitstekende post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 18:38   #24
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Canvas vandaag Panorama 26/7: ‘Forever yours, Marina’ (herhaling):
Een trouwlustige Panoramareporter op zoek naar de mysterieuze Marina

Dat is maar top van ijsberg, wat in het internet gebeurt is nog verschrikkelijker, en al die duizenden nieuwe seks websites per dag!

Dat was echt erg, en die mannen? zo zielig gewoon.

Moslima beter je lichaam bedekken? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw. Zo sexy mogelijk is vrijheid van de vrouw.

Moslim doet alles wat kan om de eer van de familie te beschermen? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Familie arrangeert huwelijk voor dochter, nee dat is onderdrukking van de vrouw. Ontucht met kat en ezel is vrijheid van de vrouw.

Wat nog?
Vrouwen haar werk is thuis, gezin en een sfeer van geluk, rust en liefde in de familie creëren, werken is niet haar hoofdzakelijk taak, en als ze gedwongen wordt - om een of andere reden- te gaan werken, dan neemt ze een parttime job die echt vrouwelijks is, en het mengen met vreemden en mannen vermijden. Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Alles is onderdrukking van de vrouw! Wat is dan boerkaverbod opleggen? De vrijheid van de vrouw zeker : -D
Pat Condell and the Burka

Oke, wie betaalt de prijs dan, denkt u?
Mannen die naar Rusland vertrekken voor een vrouw die niet bestaat o.a?

Niet altijd, soms bestaat die vrouw wel, dan ook trouwen uit Rusland, of liever met een Filipijnse vrouw? Deze twee zijn de bekendste gemengde huwelijken in vlaanderen. De vraag is waarom?

Grappig,die reportage kwam eveneens behoorlijk fake over,

Laatst gewijzigd door globalmedia : 27 juli 2009 om 18:41.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 18:50   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Canvas vandaag Panorama 26/7: ‘Forever yours, Marina’ (herhaling):
Een trouwlustige Panoramareporter op zoek naar de mysterieuze Marina

Dat is maar top van ijsberg, wat in het internet gebeurt is nog verschrikkelijker, en al die duizenden nieuwe seks websites per dag!

Dat was echt erg, en die mannen? zo zielig gewoon.

Moslima beter je lichaam bedekken? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw. Zo sexy mogelijk is vrijheid van de vrouw.

Moslim doet alles wat kan om de eer van de familie te beschermen? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Familie arrangeert huwelijk voor dochter, nee dat is onderdrukking van de vrouw. Ontucht met kat en ezel is vrijheid van de vrouw.

Wat nog?
Vrouwen haar werk is thuis, gezin en een sfeer van geluk, rust en liefde in de familie creëren, werken is niet haar hoofdzakelijk taak, en als ze gedwongen wordt - om een of andere reden- te gaan werken, dan neemt ze een parttime job die echt vrouwelijks is, en het mengen met vreemden en mannen vermijden. Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Alles is onderdrukking van de vrouw! Wat is dan boerkaverbod opleggen? De vrijheid van de vrouw zeker : -D

Mannen die naar Rusland vertrekken voor een vrouw die niet bestaat o.a?

Niet altijd, soms bestaat die vrouw wel, dan ook trouwen uit Rusland, of liever met een Filipijnse vrouw? Deze twee zijn de bekendste gemengde huwelijken in vlaanderen. De vraag is waarom?
Waarom is het in jouw milieu teveel gevraagd om een vrouw volledig vrij te laten, zowel wat betreft haar kleding, als wat betreft het kiezen van een beroep ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 19:57   #26
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite er is geen verschil tussen liefde voor iemand of deze iemand haten en doden, in beide gevallen een resultaat van chemische reacties.

Schaam je je niet om zoiets te plaatsen??

Ik hoop dat ik NOOIT in mijn hele leven mensen ontmoet met zulke gedachten zoals jij!
Oud 27 juli 2009, 20:31   #27
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duizenden nieuwe sekswebsite's per dag?? Zoveel? Ik zie er alleszinds niets van, maar ik zoek ze dan ook niet op.

Als je er aan ergert, vermijdt die site's dan.

Citaat:
Als een moslima haar lichaam bedekt is dit helemaal geen onderdrukking......zolang zij daartoe niet verplicht werd.

De vrouw verplichten haar lichaam te bedekken, of haar verplichten sexie te kleden is idd onderdrukking: verplichten tegen haar zin is een vorm van onderdrukking.

Citaat:
De moslim mag zeker de eer van zijn familie beschermen, maar de vraag is wel: 'wat versta jij onder familieeer beschermen?
Indien dit inhoudt je vrouw/dochter/zuster te verstoten, of te vermoorden, dan is dit helemaal niet de familieeer beschermen, maar net de eer in gruizelementen gooien. Er is niets beestachtiger, degoutanter/verwerpelijker dan je familieleden te vermoorden omtrent een bepaald gedrag of mening.

Onder familie-eer beschermen versta ik dan: de vrouw te proberen te overtuigen goed na te denken over haar daden en haar te vragen bepaalde daden niet te doen.

Citaat:
De familie mag zeker iets arrangeren, maar moet er zich bij neerleggen indien de vrouw echt niet wilt trouwen met die man. De familie moet dan maar een andere man zoeken. Er zijn mannen genoeg. En waarom kan een familie zich niet neerleggen/verzoenen met de keuze van de dochter/zuster?

Welke normale vrouw wilt ontucht plegen met een kat of een ezel?? We zijn hier wel in Europa hoor! Een normale vrouw doet zoiets niet.

Citaat:
Wat nog?
Als de vrouw wilt thuis werken als eigen huishoudster is dit zeker geen onderdrukking, wel als ze daartoe tegen haar zin verplicht wordt.
Je zou moeten trots zijn met een slimme vrouw die buitenshuis gaat gaan werken.
Slimme vrouwen zorgen voor slimme kinderen! En wie wilt nu geen slimme kinderen?
En nog een voordeel van een buitenshuis werkende vrouw: je hebt 2 maandlonen. Dat is toch positief? Ik zou juist liever een vrouw hebben die een goede carrière heeft.

Citaat:
Boerkaverbod opleggen kan in vele gevallen positief zijn, want het is zo dat de meeste vrouwen die een bourka dragen daartoe tegen hun zin verplicht worden door hun man, dat is dus onderdrukking.

Nu , indien die vrouw wel wilt een bourka dragen uit zichzelf, dan is dit spijtig voor haar. Maar in de Westerse landen is dit nu eenmaal verboden, om de algemene veiligheid te bewaren.
Je weet wel: iederéén kan zich in een bourka verschansen eh, en kan zo misdrijven gaan plegen.

Citaat:
Mannen die naar Rusland vertrekken voor een vrouw die niet bestaat o.a? Niet altijd, soms bestaat die vrouw wel, dan ook trouwen uit Rusland, of liever met een Filipijnse vrouw? Deze twee zijn de bekendste gemengde huwelijken in vlaanderen. De vraag is waarom?
Er zijn vele mannen hier in Vlaanderen die niet aan een vrouw geraken, en ze zoeken er dan eentje in het buitenland.
Nu, ikzelf vind dat ook niet echt schitterend hoor, maar zolang zij die vrouw goed behandelen, en haar haar vrijheden niet afnemen, is er geen vuiltje in de lucht.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je je vrouw niet mag verstikken door haar alles tegen haar zin te verbieden en te verplichten, want dit is onderdrukking. Je moet trachten de gulden middenweg te vinden.

Het is niet zo, dat wanneer je je vrouw vrij laat in haar handelen, dat zij daardoor zich decadent gaat gaan gedragen.
Oud 27 juli 2009, 20:35   #28
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Onder familie-eer beschermen versta ik dan: de vrouw te proberen te overtuigen goed na te denken over haar daden en haar te vragen bepaalde daden niet te doen.
Heel goed gezegd : -)
Mijn kind proberen overtuigen goed na te denken, dat wij onze God de Schepper zouden moeten aanbidden, niet andere goden zoals ego, mensen en materialisme.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 20:56   #29
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

God is een chemische reactie in de hersenen van zij die te zwak zijn om de vergankelijkheid van het leven te aanvaarden.

Als je dood gaat, rot je, tenzij je je laat verbanden natuurlijk. Voor de rest is het Game Over.

Geen 72 maagden (dat moet daar nogal een hoerenkot zijn boven), geen rijstpap of halal vlees met zilveren lepeltjes.

Ondertussen houden jullie Imams en "geestelijken" jullie onder de knoet met een verhaaltje dat zo uit een slecht en sadistisch stationsromannetje zou kunnen komen.

Maar aanbid jij je Allah gerust. Ik hoor steeds dat hij een snackbar heeft.

Die Religion ist das Opium des Volkes.
Oud 27 juli 2009, 21:14   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn kind proberen overtuigen goed na te denken, dat wij onze God de Schepper zouden moeten aanbidden, niet andere goden zoals ego, mensen en materialisme.
U gebruikt in deze zin het woordje "moeten", dat kan u beter niet doen want dat geeft de indruk dat er dwang aan te pas komt.
Overigens denk ik dat een kind inderdaad moet leren goed na te denken zodat het opgroeit tot een evenwichtig mens die vrij kan kiezen welke weg hij wil bewandelen, religieus of niet, en niet zomaar klakkeloos aanneemt wat zijn ouders hem met de paplepel ingieten.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 juli 2009 om 21:16.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 21:49   #31
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U gebruikt in deze zin het woordje "moeten", dat kan u beter niet doen want dat geeft de indruk dat er dwang aan te pas komt.
Dank u voor deze opmerking, ik ben nu gedwongen om mijn zin te vervolledigen:
Mijn kind proberen overtuigen goed na te denken, dat wij onze God de Schepper zouden moeten aanbidden, niet andere goden zoals ego, mensen en materialisme, indien wij de waarheid willen volgen, en het goede in dit leven en in het hiernamaals willen nastreven.

Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 21:49.
Oud 27 juli 2009, 21:49   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat nog?
Vrouwen haar werk is thuis, gezin en een sfeer van geluk, rust en liefde in de familie creëren, werken is niet haar hoofdzakelijk taak,
Heeft een vrouw dat beslist ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 22:03   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed en kwaad bepaald door God de Schepper, en zonder God de Schepper is er geen betekenis voor goed/kwaad.
Dat klopt.
Maar hoe kunt ge weten wat God de schepper bepaalt ?
Oud 27 juli 2009, 22:07   #34
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft een vrouw dat beslist ?
U stelt een moeilijke vraag denk ik, en ik kan niet zeker weten of u mij goed begrepen hebt, en ik weet zelf niet of ik gezegd heb wat ik eigenlijk meen te zeggen. In het algemeen is het zo dat wij in de islam geen Mens of Ego aanbidden, geen mens bepaalt voor ons (moslimman of moslimvrouw) wat goed of kwaad is. Alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden.

Een goede moslim probeert of doet zijn best om volgens de leer van de islam te leven en denken. Wat een moslim in zijn leven of denken beslist speelt in het kader van kwaad/goed die door God de Schepper, in de openbaringen via de profeten, is bepaald.

De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ?

Sommige collega's hebben hier een antwoord geplaatst, en ik kijk graag uit naar meer antwoorden, en liever met beetjes argumentaties. : -)

Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 22:10.
Oud 27 juli 2009, 22:13   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou de schepper eisen dat ge hem aanbid ?
Dat lijkt mij een behoorlijk menselijke eigenschap voor een God.
Oud 27 juli 2009, 22:17   #36
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat lijkt mij een behoorlijk menselijke eigenschap voor een God.
God de Schepper bestaat, u zou volgens die redenering vragen waarom 'God bestaat', dat lijkt mij een behoorlijk menselijke eigenschap. Een mens, zoals u en alle collega's op het forum, bestaat.

Drogreden in andere topics aub, hier is het voor mij zeer belangrijk dat u een antwoord probeert te geven op mijn vragen, en daarvoor een dikke dank bij voorbaat. ; -)

Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 22:19.
Oud 27 juli 2009, 22:24   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U stelt een moeilijke vraag denk ik, en ik kan niet zeker weten of u mij goed begrepen hebt, en ik weet zelf niet of ik gezegd heb wat ik eigenlijk meen te zeggen. In het algemeen is het zo dat wij in de islam geen Mens of Ego aanbidden, geen mens bepaalt voor ons (moslimman of moslimvrouw) wat goed of kwaad is. Alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden.

Een goede moslim probeert of doet zijn best om volgens de leer van de islam te leven en denken. Wat een moslim in zijn leven of denken beslist speelt in het kader van kwaad/goed die door God de Schepper, in de openbaringen via de profeten, is bepaald.

De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ?

Sommige collega's hebben hier een antwoord geplaatst, en ik kijk graag uit naar meer antwoorden, en liever met beetjes argumentaties. : -)
Tegen onvoorwaardelijk en blind geloof zijn geen argumenten opgewassen.
Oud 27 juli 2009, 22:25   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waarom is het in jouw milieu teveel gevraagd om een vrouw volledig vrij te laten, zowel wat betreft haar kleding, als wat betreft het kiezen van een beroep ???
Ik zou hier ook nog wel een antwoord op willen krijgen, en ook met argumenten.
Oud 27 juli 2009, 22:25   #39
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tegen onvoorwaardelijk en blind geloof zijn geen argumenten opgewassen.
Dank u.
Oud 27 juli 2009, 22:33   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hier gaan we behoorlijk in de fout.
Ik zie geen enkele reden waarom de islam de waarheid in pacht zou hebben.
Ge gaat er immers van uit dat uw volk het uitverkoren volk is.
Waarom zou de scheppers zijn wetten alleen aan uw profeet gaan openbaren zijn?
Trouwens met de nodige bloopers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be