![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een fantastisch excuus om niet te hoeven antwoorden op de rest van Steve_M's uitstekende post.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Grappig,die reportage kwam eveneens behoorlijk fake over, ![]()
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 27 juli 2009 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Schaam je je niet om zoiets te plaatsen?? ![]() ![]() ![]() Ik hoop dat ik NOOIT in mijn hele leven mensen ontmoet met zulke gedachten zoals jij! ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() Als je er aan ergert, vermijdt die site's dan. Citaat:
De vrouw verplichten haar lichaam te bedekken, of haar verplichten sexie te kleden is idd onderdrukking: verplichten tegen haar zin is een vorm van onderdrukking. Citaat:
Indien dit inhoudt je vrouw/dochter/zuster te verstoten, of te vermoorden, dan is dit helemaal niet de familieeer beschermen, maar net de eer in gruizelementen gooien. Er is niets beestachtiger, degoutanter/verwerpelijker dan je familieleden te vermoorden omtrent een bepaald gedrag of mening. Onder familie-eer beschermen versta ik dan: de vrouw te proberen te overtuigen goed na te denken over haar daden en haar te vragen bepaalde daden niet te doen. Citaat:
Welke normale vrouw wilt ontucht plegen met een kat of een ezel?? ![]() Citaat:
Je zou moeten trots zijn met een slimme vrouw die buitenshuis gaat gaan werken. Slimme vrouwen zorgen voor slimme kinderen! En wie wilt nu geen slimme kinderen? ![]() En nog een voordeel van een buitenshuis werkende vrouw: je hebt 2 maandlonen. Dat is toch positief? Ik zou juist liever een vrouw hebben die een goede carrière heeft. Citaat:
Nu , indien die vrouw wel wilt een bourka dragen uit zichzelf, dan is dit spijtig voor haar. Maar in de Westerse landen is dit nu eenmaal verboden, om de algemene veiligheid te bewaren. Je weet wel: iederéén kan zich in een bourka verschansen eh, en kan zo misdrijven gaan plegen. Citaat:
Nu, ikzelf vind dat ook niet echt schitterend hoor, maar zolang zij die vrouw goed behandelen, en haar haar vrijheden niet afnemen, is er geen vuiltje in de lucht. Uiteindelijk komt het erop neer dat je je vrouw niet mag verstikken door haar alles tegen haar zin te verbieden en te verplichten, want dit is onderdrukking. Je moet trachten de gulden middenweg te vinden. Het is niet zo, dat wanneer je je vrouw vrij laat in haar handelen, dat zij daardoor zich decadent gaat gaan gedragen. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn kind proberen overtuigen goed na te denken, dat wij onze God de Schepper zouden moeten aanbidden, niet andere goden zoals ego, mensen en materialisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() God is een chemische reactie in de hersenen van zij die te zwak zijn om de vergankelijkheid van het leven te aanvaarden.
Als je dood gaat, rot je, tenzij je je laat verbanden natuurlijk. Voor de rest is het Game Over. Geen 72 maagden (dat moet daar nogal een hoerenkot zijn boven), geen rijstpap of halal vlees met zilveren lepeltjes. Ondertussen houden jullie Imams en "geestelijken" jullie onder de knoet met een verhaaltje dat zo uit een slecht en sadistisch stationsromannetje zou kunnen komen. Maar aanbid jij je Allah gerust. Ik hoor steeds dat hij een snackbar heeft. Die Religion ist das Opium des Volkes.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik dat een kind inderdaad moet leren goed na te denken zodat het opgroeit tot een evenwichtig mens die vrij kan kiezen welke weg hij wil bewandelen, religieus of niet, en niet zomaar klakkeloos aanneemt wat zijn ouders hem met de paplepel ingieten.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 juli 2009 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn kind proberen overtuigen goed na te denken, dat wij onze God de Schepper zouden moeten aanbidden, niet andere goden zoals ego, mensen en materialisme, indien wij de waarheid willen volgen, en het goede in dit leven en in het hiernamaals willen nastreven. Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() U stelt een moeilijke vraag denk ik, en ik kan niet zeker weten of u mij goed begrepen hebt, en ik weet zelf niet of ik gezegd heb wat ik eigenlijk meen te zeggen. In het algemeen is het zo dat wij in de islam geen Mens of Ego aanbidden, geen mens bepaalt voor ons (moslimman of moslimvrouw) wat goed of kwaad is. Alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden.
Een goede moslim probeert of doet zijn best om volgens de leer van de islam te leven en denken. Wat een moslim in zijn leven of denken beslist speelt in het kader van kwaad/goed die door God de Schepper, in de openbaringen via de profeten, is bepaald. De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ? Sommige collega's hebben hier een antwoord geplaatst, en ik kijk graag uit naar meer antwoorden, en liever met beetjes argumentaties. : -) Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij een behoorlijk menselijke eigenschap voor een God. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Drogreden in andere topics aub, hier is het voor mij zeer belangrijk dat u een antwoord probeert te geven op mijn vragen, en daarvoor een dikke dank bij voorbaat. ; -) Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2009 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele reden waarom de islam de waarheid in pacht zou hebben. Ge gaat er immers van uit dat uw volk het uitverkoren volk is. Waarom zou de scheppers zijn wetten alleen aan uw profeet gaan openbaren zijn? Trouwens met de nodige bloopers. |
|
![]() |
![]() |