![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() De Rodenrit . 1. Naar ‘De dodenrit’ van Drs.P.
Opgedragen door Cyrano aan Carolien We rijden met rode trojka door ’t eindeloze woud Het vriest een graad of dertig, het is winter en vrij koud De paardenhoeven knersen in de pasgevallen sneeuw ’t Is avond in ’t land, en nergens is een leeuw Trojka hier, trojka daar Ja, je ziet er veel dit jaar We reizen met de vrienden, al zijn we nog wat jong Door ’t eindeloze woud waarover ik zo-even zong Een koninkrijk en zeer onoverzichtelijk terrein Waarin men zich gelukkig prijst dat er geen leeuwen zijn Trojka hier, trojka daar Steeds uit voorraad leverbaar We zijn op weg naar Spa, maar de weg daarheen is lang En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond: Iets roder en iets talrijks, en het lijkt me ongezond Trojka hier , trojka daar Is dat niet wonderbaar Ze zijn nog vrij ver achter ons, ik zie echter wel Het is een hele massa en ze lopen nogal snel En door ons achterna te lopen halen zij ons bij Wat onvoordelig uit kan pakken voor een vriend van mij Trojka hier, trojka daar Een liefdadigheidsbazaar
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() De Rodenrit . 2. Naar ‘De dodenrit’ van Drs.P.
Opgedragendoor Cyrano aan Carolien De rode gedaanten zijn bijzonder vlug ter been Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien Het zijn de jonge wolven, en kwaadaardig bovendien Trojka hier, trojka daar Moeder is de koffie klaar Al is de toestand zorgelijk, Stevie raakt niet in paniek Ik houd de moed erin door middel van de volksmuziek We kennen onze bundel en we zingen heel wat af Terwijl de wolven nader komen in gestrekte draf Trojka hier, trojka daar Met een sexy handgebaar Het is van hier naar Spa nog een kleine honderd werst ’t Is prettig dat de paarden net vanmiddag zijn ververst Wel jammer dat de wolven ons toch hebben ingehaald Men ziet de flinke eetlust die uit hun ogen straalt Trojka hier, trojka daar Twee frietjes met tartaar We doen heel onbekommerd en we zingen continu Toch moet er iets gebeuren onder moeders paraplu En zonder op te vallen overleg ik met mijne Stief “Wie moet er aan geloven,” zeg ik, “toe, bedenk iets, lief !” Trojka hier, trojka daar Hulde aan het gouden paar
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() De Rodenrit . 3. Naar ‘De dodenrit’ van Drs.P.
Opgedragen door Cyrano aan Carolien “Moet Johan het maar wezen ?”, “Neen, want Johan speelt viool” “Wat vind je van Franky ?”, “Maar die leert zo goed op school !” “En Erik dan ?”, “Nee, Erik niet, een donkerbruine alt” Zodat de keus tenslotte op de kleine Peter valt Trojka hier, trojka daar Foei hoe suffend staat ie daar Dus onder het gezang pak ik het ventje uit Lommel beet Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij Trojka hier, trojka daar Overal zit paardenhaar We mogen Peter wel waarderen om zijn eetbaarheid Want zo raken wij die rode troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Bravo, bravo, weer een feest aan de Scheldestroom Trojka hier, trojka daar Kijk daar loopt een bazelaar Daar klinkt weer dat gehuil, en onze hoop is weer verscheurd De wolven zijn terug en nu is Erik aan de beurt Daar gaat de dwaze man, hij was zo vrolijk en zo braaf Nog achtenzestig werst en in Mechelen woont een graaf Trojka hier, trojka daar Is hier ook een abattoir
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() De Rodenrit . 4. Naar ‘De dodenrit’ van Drs.P.
Opgedragen door Cyrano aan Carolien Ik zit nog na te peinzen en mijn Stief stort menig traan En kijk daar komen achter ons de wolven al weer aan Dus Franky ’t is wel spijtig maar jij bent te virtuoos Nog tweeenvijftig werst en daar was laatst een ventje loos Trojka hier, trojka daar Slankgebouwde zeveraar Nu Franky is verwijderd hebben wij weer even rust Maar nee, daar zijn de wolven weer, op nog een part belust De doodskreet van Johan snijdt ons pijnlijk door de ziel Nog zesendertig werst in een rood en blauwe kiel. Trojka hier, trojka daar Wat een slechte rekenaar Mijn Stief en ik zijn over, dus zingen een duet En als ’t even mee wil zitten halen we het net Helaas, ik moet hem afstaan aan de hongerige troep Nu nog maar twintig werst en Hoeperdepoep zat op de stoep Trojka hier, trojka daar Langzaam drinkt de Hasselaar Ik zing nu weer wat lustiger want Spa komt in het zicht Ik maak een sprong van blijdschap en verlies mijn evenwicht Terwijl de wolven mij verslinden, denk ik “Dat is pech ’de SP-a , een mooie buit, maar net iets te ver weg” Trojka hier, trojka daar Leve onze goede Tsaar
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn reeds zeer veel militanten die hun lidkaart teruggestuurd hebben. De militanten nemen het niet dat SS terug is (voorzover ze het al door hebben).
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Was SS niet superpopulair tijdens zijn politieke carrière? Of bedoelt U het ideologisch (in tegenstelling tot pakweg: De Bruyn)?
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu hij zijn ambt neergelegd heeft, is er veel kans dat dit ambt niet meer naar een sos gaat. Ook het moment dat hij uitgekozen had viel niet echt in de smaak bij de basismilitant. En nu zijn bemoeienissen met de regeringsvorming en zijn afrekening met Frank. Ze kunnen veel slikken maar niet alles.
![]() |