![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Keur je het gedrag van de oude man goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
31 | 73,81% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,05% |
Geen mening / andere mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Criminelen gaan door het een complete wapenverbod niet opeens geen wapens gebruiken.
Zolang de overheid het recht heeft om wapens te gebruiken en criminelen aan wapens geraken moeten burgers dit ook kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mate waarin zulke verboden aanwezig zijn is een maatstaaf voor dictatuur of democratie. Citaat:
U heb trouwens nog niet geantwoord op mijn voorgaande vraag omtrent deze post van u: Citaat:
Hoe had die man zich zonder wapen moeten verdedigen tegen die carjacker? Doet me trouwens denken aan deze mop: Citaat:
Citaat:
Auto's toelaten is dus compleet dubbelzinnig: mensen auto's geven maar het wel strafbaar stellen als ze ze misbruiken..... Houten stokken toelaten is dus compleet dubbelzinnig: mensen houten stokken geven maar het wel strafbaar stellen als ze ze misbruiken..... Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection Citaat:
Omwille van deze associatie raad ik u dan ook ten stelligste af om een vuurwapen te bezitten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 10:55. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geef die vent een medaille omdat hij crapuul helpt van 't straat te halen!
Zolang de officiële instanties u geen geweldvrij leven kunnen garanderen moet je de mogelijkheid hebben uzelf en uw bezit te verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens ge zijt hier weer een pakske flauwe zever aant verkopen om uw eigen wapenobsessie te laten uitschijnen als iets gezonds en normaals, wat het helemaal niet is. Ik heb geen wapens nodig. En mijn buren ook niet. Ik leef niet in een constante schrik van mijn medemens, net door het feit dat ik weet dat niet zomaar iemand kan neergeknald worden. Als ik ruzie met iemand heb, weet ik dat die mens niet zomaar een wapen kan bovenhalen om me overhoop te knallen (en dat is net wat ik bedoel met mijn eerdere post). En dat vind ik een geruststelling, beter nog, dat laat me toe om mijn mening te verkondigen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet dat ik nu plots PRO-wapenbezit ben geworden, maar ik durf me toch niet zomaar achter de CONTRA argumenten scharen. 't Is voer voor discussie, alleszins.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Statistisch gezien zijn er meer moorden in een maatschappij waar meer legale wapens in omloop zijn. Wapens worden vaker gebruikt op gezinsleden en vrienden dan op indringers en overvallers.....daar had ik een paar papers van opgescharreld. Denk daar maar eens over na. Het maakt het moorden zo gemakkellijk meneer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wetenschappelijke achtergond, dat zou inderdaad een goed initiatief zijn, maar ondertussen zijn daar de feiten: in die stadjes is de criminaliteit drastisch gezakt en zijn er NUL incidenten met schietwapens. Straf, hoor.
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wringt daar het schoentje niet? Of eerder, past het langs geen kanten? Van rechtspraak, -staat noch rechtvaardigheid is hier al lang geen sprake meer. 'k Wil mijn, onze, vuurwapens meteen in de club laten indien men mijn gezin kan garanderen dat er in ons huis nooit enige vorm van criminaliteit zal plaatsvinden. Maw, geen overval, inbraak, diefstal......maar anders neem ik zo weinig mogelijk risico op enige schade bij mij of mijn gezin door uitschot dat hier ten lande een bijna vijgeleide voor het plegen van criminele daden heeft gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw buur die nog niet eens het IQ heeft van een zonnebloem, die kan in maar heel weinig samenlevingen opgroeien, laat staan aan een wapen ingewikkelder dan een stok komen. Toch geeft U die simpele ziel meer "macht" dan uwzelve, zelfs al hebt U een IQ boven de gebruikelijke schaal. Want U zal weigeren een stok te gebruiken om jezelf te verdedigen. Als U natuurlijk niet hypocriet bent. Citaat:
Citaat:
En U wenst het geweldsmonopolie aan een stel politici en hun waterdragers te geven. Veel plezier, maar ik zie een probleem. Onze politici zijn eerder bezig met hun postjes, hun zakken en hun machtpositie dan met Uw welzijn. En daar verwacht U een evenwichtige en doordachte regelgeving en ordehandhaving van. Citaat:
Citaat:
Of denk U dat de politici die in corruptieschandalen verwikkeld zitten zo dom zijn en perfect propere handen hebben? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De wetenschap dat de kans groter is dat ik neergestoken word dan neergeschoten maakt het wel niet beter. Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was in Kennesaw Georgia. Daar is elk gezin verplicht een vuurwapen te bezitten. Criminaliteit is daar onbestaande en kan je checken aan de hand van online beschikbare cijfers. Andere voorbeelden die je kan checken zijn de staat Vermont, etc. De staat met het totale verbod op vuurwapens is Washington DC Dit verbod laat zich dan ook sterk merken in de misdaad en moordcijfers van Washington DC. Hetzelfde verhaal met Zwitserland waar bijna alle gezinnen een vuurwapen in huis hebben. Enige uitzondering op de wetmatigheid meer vuurwapens => minder criminaliteit/moorden is Japan. Maar Japan is een geval apart aangezien Japanners en vuurwapens nooit goed zijn samengegaan. Zij prefereren eerder samoerai zwaarden en andere pointy-sharpy dingen als wapen. Beste bewijs is dat Japan zijn soldaten in WOII uitrustte met samourai zwaarden. Ook leeft de feodale moraal van onderdanigheid daar nog steeds zeer sterk. Zelfmoord of seppuko is daar nog schering en inslag.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
John Lott is een academicus die daar een aantal interessante boeken over heeft geschreven. En als laatste kan je ook nog eens de cijfers zelf checken van landen met een vuurwapenverbod en landen zonder vuurwapenverbod. Die spreken voor zich.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Compleet verbieden heeft volgens mij echter ook niet veel zin (al was het maar voor de sport), maar gewone burgers moeten wapens niet op elkaar richten, zelfs niet uit zelfverdediging. De logica hierachter is dat het emotioneel normaal gezien zeer moeilijk is om iemand te doden (en dat gaat in de praktijk ook niet zo gemakkelijk). Bij een vuurwapen is dat proces gereduceerd tot een minimale beweging van een vinger, ergo een emotionele opstoot kan veel zwaardere gevolgen hebben dan de gebruiker van het wapen zelf anticipeert. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij ons zijn de misdaadcijfers ongeveer hetzelfde of net iets slechter als in de VS. Illustratie: http://www.telegraph.co.uk/news/news...of-Europe.html Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering dus: Het bezit van een mes verlaagt de drempel om iemand neer te steken Het bezit van een auto verlaagt de drempel om iemand omver te rijden Het bezit van lucifers verlaagt de drempel om iets of iemand in brand te steken. Citaat:
Wraak en zelfverdediging zijn niet hetzelfde. Zoek het op in Van Dale. Citaat:
De M-16 van het Amerikaanse leger is net ontworpen om niet te doden maar te verwonden. Als ik uw redenering van het verbieden van voorwerpen die de meeste weefselschade toebrengen zou volgen zouden deze voorwerpen verboden zijn: Bijlen, messen, zwaarden, auto's, hammers, etc. Allen brengen meer weefselschade toe aan een mens dan een vuurwapen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 13:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De zogenaamde Red Queen Race fallacy. De bewapening van criminelen is onafhankelijk van die van de burger. Het is niet omdat een burger ongewapend is dat die crimineel zal zeggen: "ooh wacht die burger is ongewapend. Ik heb die kalasjnikov eigenlijk niet nodig. Een gewoon mes of pistool zal voortaan wel volstaan". Omgekeerd geldt ook niet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2009 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de sample grootte is waarschijnlijk te klein en de demografische gegeven a-typisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat moet de overheid doen ? Juist. |
|
![]() |
![]() |