![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k denk eerder dat er vrede zal zijn wanneer mensen hun kinderen liever zien dan een of andere god (weze het een wezen of ene in geld).
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, enkel de mensen ervan bewust maken hoe Hamas en co tewerk gaan om stukken land die ze ingepalmd hebben te beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PFFFZzztztzztzttztzt... De multikul droom is net een ballon... Hij vliegt weg! Hier, voor jou, een mooie cartoon uit Legoland(Denemarken)... ![]() En eentje uit Asterixland (Frankgerijeafrikistanrijk) ![]() Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 29 juli 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/west_asia/37021.stm
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook al gedacht dat het moslim terrorisme de laatste stuiptrekkingen van een stervend religie zijn. Inderdaad, meer en meer " jongeren " gedragen zich alles behalve religieus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanuit ons referentiekader is dat degoutant. Vanuit hun referentiekader niet. Het is heldhaftig. Dat is wat je moet voor oigen houden. Opgeleid worden als martelaar. Fiere moeder, haar zoon afstaan voor een beter leven van de ganse gemeenschap.
Plaats u eens in de schoenen van die mensen ginder. Beeldt u gewoon eens in dat jij in de gaza geboren zijt en daar woont. Neem dat referentiekader. Je kan enkel oordelen vanuit de historiek die jij kent en hebt. Welke keuze heb je? Waar kan je naartoe? Elke dag is een hel. Ze zien constant op tv hoe goed het leven is op een paar honderd kilometer van hun. Een wereld die zich geen zak van hun lot aantrekt. Opgesloten in een hel van een paar vierkante kilometer. Je kan niet vechten want je hebt geen wapens die opkunnen tegen die van de onderdrukker. Wat doe je dan? Het is altijd hetzelfde: men oordeelt vanuit het verkeerd referentiekader.
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
schitterende reportage op canvas, een echte aanrader kind wordt afgeschoten door Israelische soldaten en ouders geven de organen weg aan Israel (Lever, long, hart, nieren). 1 vd ouders zijn fundi joden en heel hun wereldbeeld ligt aan diggelen (arabieren die joden redden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Canvas heeft een paar jaar geleden eenzelfde soort verhaal getoond, maar dan omgekeerd. Een van de talrijke slachtoffers van zo'n Palestijns aanslag op een lijnbus in de straten van Israel is een (religieus) joods kind. De moeder van dat kind gaat op bezoek bij de ouders van een Palestijns meisje op de Westbank, want het meisje leeft dankzij het hart van het joodse slachtoffers dat bij haar werd getransplanteerd. Spijtig genoeg zijn dat soort verhalen eerder uitzonderingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote misvatting - veronderstellen dat islam zoiets is als het christendom - jongeren die ontsporen derhalve als 'niet-religieus' bestempelen - in ónze ogen met ónze achtergrond, waarden en normen noemen we dat 'ontsporen' of 'niet religieus' bezig zijn, in hún religie/ideologie doen ze enkel wat in hun mosketen wordt gepredikt en wat er in hun boekskes staat; zich afzetten tegen de westerse wereld, de kafir en ongelovigen bestrijden met alle middelen die ze hebben - die dingen staan namelijk létterlijk in hun religieuze' geschriften - geen mens kan hen kwalijk nemen dat ze het spoor bijster zijn en zo geïndoctrineerd zijn dat ze gewoon doen wat opgedragen wordt door imam of koran, islam betekent dan ook letterlijk overgave of onderwerping aan allah.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfde verhaal in Israël. Overigens is het nogal makkelijk om te staan verkondigen dat je je eigen kinderen 'graag ziet' en 'niet in gevaar brengt' wanneer je je oorlogen exporteert en op een ander gaat uitvechten. Hoe verzoen jij de wetenschap dat de War on Terror de VS (en bondgenoten) kwetsbaarder heeft gemaakt voor aanslagen in de VS (en tegen de bondgenoten) met de idee dat wij onze kinderen graag zien? Ik heb zo'n vermoeden dat diegenen die u de oorlog tracht(t)en aan te praten uw kinderen in ieder geval niet zo graag zien als hun geld, hun goedkope grondstoffen en vooral hun macht.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 30 juli 2009 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat denken ze er mee te bereiken ? Wie zal ze geloven als ze nog maar eens een show opvoeren met een dood kind ? De hel waarin ze leven hebben ze voor een deel aan zichzelf te danken vrees ik. Wie wind zaait zal storm oogsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die beelden (dat 'opvoeren' van dode kinderen) zijn niet voor Westerse ogen bedoeld. Wanneer onze media die beelden opvoeren dan doen ze dat met andere bedoelingen. Wanneer bvb militanten in Palestina de begrafenis bijwonen van een kind-martelaar, dan voeren ze een show op voor 'eigen publiek'. Of beter: ze nemen daar deel aan een (geritualiseerd) gebeuren, waarbij de idealen van strijd tegen de bezetter soms in de verf gezet worden. Wanneer u zich afvraagt wie hen zal geloven, dan moet u het antwoord gaan zoeken tussen de anderen die zo'n begrafenis bijwonen, en dus niet bij mensen die hier hun tv opzetten om dezelfde voorgeprogrammeerde berichtgeving te volgen. Zolang die begrafenissen door veel mensen worden bijgewoond, en zolang op sommige van die marsen vlaggen, wapens en militanten te zien zijn, zal de dood van een kind bijna zeker gerecupereerd worden. De rest van uw post was van een beduidend zwak niveau. Als u vindt dat de Palestijnse bevolking 'de situatie' (i.e. een reeks oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid) aan zichzelf te danken heeft, dan stelt u impliciet dat die 'situatie' minstens ten dele gelegitimeerd kan worden. Het walgelijke van uw redenering kan je zien in onderstaande stelling: "Omdat er enkele joden waren die zich in de jaren '30 van vorige eeuw misschien misdragen hebben, was de Holocaust ten dele gerechtvaardigd." Ik zou zo'n uitspraak nooit menen. Ik meen immers dat het handelen van een individu geen strafrechterlijke gevolgen zou mogen inhouden voor een ander. Het is niet omdat jij een misdrijf begaat, dat ook ik daarvoor gestraft moet worden. Of jij dezelfde godsdienstige opvattingen aanhangt als ik of niet, verandert daar niets aan. Ik meen bovendien ook dat ik als individu niet gestraft zou mogen worden omdat u van een misdrijf verdacht wordt. Toegepast op Israël: het is niet omdat de Israëlische regering meent dat enkele kopstukken van militante bewegingen een fout gemaakt hebben (die dus nog niet bewezen werd door een rechtbank), dat een willekeurig iemand (een Palestijn in Gaza) gestraft zou mogen worden. Ik meen ook dat bepaalde elementaire rechten niet geschonden zouden mogen worden, ongeacht de ten laste gelegde feiten. Het UVRM stelt immers heel duidelijk dat mensenrechten onvervreemdbaar zijn. Of ik een crimineel feit beging of niet, verandert dus niets aan de aanspraken die ik zou kunnen maken op zo'n mensenrechten. Of ik verdacht wordt van een crimineel feit of niet, verandert evenmin iets aan die rechten. De term 'onvervreemdbaar' is nu eenmaal niet voor veel interpretatie vatbaar. Wat uw bemerking 'uw leven geven voor een kind, dat is heldhaftig' betreft (itt de idee van kinderen-martelaars) betreft, refereer ik graag naar een vorige post: Citaat:
Als ik dat gehele plaatje bekijk, met inbegrip van de sociale functie van kind-martelaren, dan weet ik dat ik niet zozeer tegen kind-martelaren moet zijn, maar wel tegen de voortdurende oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid die Israël in Gaza begaat. Als er een einde komt aan de oorlog, komt er immers ook een einde aan die praktijken en kunnen kinderen in Gaza misschien kiezen voor een betere keuze dan de pest of de cholera. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 30 juli 2009 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |