Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 12:39   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Dat is een echte schande dat een cipier geen wapen mag dragen.

Als de Belgische autoriteiten nog niet eens in staat is om gevangen bij te houden, dan kan ik me best voorstellen dat de controle in de gevangenissen, op gebied van smokkelwaar ook maar een lachertje is. En dat er wel eens wapens in de cellen aanwezig zijn. Je mag er niet aan denken wat er zou gebeuren mocht 1 van de gedetineerden als een gek beginnen schieten of gijzelen.

De cipiers in kwestie kunnen zich op dat moment helemaal niet verdedigen of actie ondernemen zonder wapen.

En bij mij weten heeft iedereen het recht om zich te verdedigen !!!
Het is nogal logisch dat een cipier geen wapen mag dragen. Stel u voor 1a2 cipiers op ronde tussen 100 criminelen. Die twee cipiers zijn hun wapens kwijt vooraleer ze maar kunnen denken die te gebruiken. Maar op dat moment zijn die wapens wel bij criminelen met alle gevolgen van dien.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 12:44   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
In België vliegt die man zelf in het gevang.
Maar onterecht. Zo iemand hoort thuis in een gesloten psychiatrische instelling.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 13:40   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Hoe?
Ik dacht net dat jullie vonden dat er hier te veel migranten rondliepen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 20:24   #24
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
He Die twee cipiers zijn hun wapens kwijt vooraleer ze maar kunnen denken die te gebruiken. Maar op dat moment zijn die wapens wel bij criminelen met alle gevolgen van dien.

Dat ze dan hun sleutels ook maar niet kwijtgeraken tussen de criminelen
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:03   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Arpaio heeft hier en daar goede ideeën maar op den duur moet je meer schrik hebben van de politie dan van de gangsters en da's ook niet de bedoeling. En van mijne Playboy moeten ze afblijven!
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 6 augustus 2009 om 14:03.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:06   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Arpaio heeft hier en daar goede ideeën maar op den duur moet je meer schrik hebben van de politie dan van de gangsters en da's ook niet de bedoeling. En van mijne Playboy moeten ze afblijven!
Moest Hitler of Stalin nog leven, en je haalt die naar Belgie zou je ook wel de gansters afschrikken.
Maar of dit het gewenste resultaat opleverd voor de samenleving is een andere vraag.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:34   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Temidden van die Amerikanen, die gemiddeld voor anderhalve kilo zot zijn, is diene Arpajo maar twee kilo zot. Dus, die kan daar nog goed meedraaien zonder zelf opgesloten te moeten worden.

Met zijn beperkt iq, slaagt dienen Arpajo er wil in om een aantal zaken juist te stellen, voorbeeld als antwoord op de klacht dat het wel 30° warm is, dat "hun jongens in Irak of Afganistan" wel in 40° graden hun brood moeten verdienen, en niet in short en t-shirt.

Tot slot denk ik niet dat dienen Arpajo een roedel bankovervallers uit een gerechtszaal zou laten ontsnappen, of vijf jaar wachten om kabels te spannen over zijn tentenkamp, als hij zou vrezen dat zijn klanten per heli opgepikt zouden worden.
Vergelijk dat maar eens met onze sherrifs hier.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 augustus 2009 om 15:36.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 23:04   #28
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Temidden van die Amerikanen, die gemiddeld voor anderhalve kilo zot zijn, is diene Arpajo maar twee kilo zot. Dus, die kan daar nog goed meedraaien zonder zelf opgesloten te moeten worden.

Met zijn beperkt iq, slaagt dienen Arpajo er wil in om een aantal zaken juist te stellen, voorbeeld als antwoord op de klacht dat het wel 30° warm is, dat "hun jongens in Irak of Afganistan" wel in 40° graden hun brood moeten verdienen, en niet in short en t-shirt.

Tot slot denk ik niet dat dienen Arpajo een roedel bankovervallers uit een gerechtszaal zou laten ontsnappen, of vijf jaar wachten om kabels te spannen over zijn tentenkamp, als hij zou vrezen dat zijn klanten per heli opgepikt zouden worden.
Vergelijk dat maar eens met onze sherrifs hier.
Inderdaad. Arpaio is mischien een tikkeltje té erg, maar je moet het kind niet met het badwater wegspoelen : hij heeft ook goede ideeën. Zo een tentenkamp vind ik bvb een goed plan. Goedkoop, gemakkellijk te verplaatsen als het moet, je kan er zoveel bijzetten als nodig is in een minimum van tijd...Ik zou die jongens allemaal aan het werk zetten, heel de dag op het land werken voor hun eigen groenten en fruit te kweken, wat kippen, die de resten mogen opeten en er eieren en vlees in de plaats voor geven, en elk op toer in de ploeg energie-opwekkers, die op de hometrainers de nodige electriciteit opbrengen voor de verlichting .
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 20:00   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Inderdaad. Arpaio is mischien een tikkeltje té erg, maar je moet het kind niet met het badwater wegspoelen : hij heeft ook goede ideeën. Zo een tentenkamp vind ik bvb een goed plan. Goedkoop, gemakkellijk te verplaatsen als het moet, je kan er zoveel bijzetten als nodig is in een minimum van tijd...Ik zou die jongens allemaal aan het werk zetten, heel de dag op het land werken voor hun eigen groenten en fruit te kweken, wat kippen, die de resten mogen opeten en er eieren en vlees in de plaats voor geven, en elk op toer in de ploeg energie-opwekkers, die op de hometrainers de nodige electriciteit opbrengen voor de verlichting .
Waarmee feitelijk aangetoond wordt dat al die super beveiliging een beetje overdreven is...in 90 of 95 % van alle gevallen dan toch.
Gewoon een tentje, wat draad rondom en zeggen dat ze moeten blijven.
De meesten gaan dat doen...als het tenminste niet te lang is.
Oud 8 augustus 2009, 22:23   #30
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarmee feitelijk aangetoond wordt dat al die super beveiliging een beetje overdreven is...in 90 of 95 % van alle gevallen dan toch.
Gewoon een tentje, wat draad rondom en zeggen dat ze moeten blijven.
De meesten gaan dat doen...als het tenminste niet te lang is.
De twijfelgevallen , die je verdenkt op de vlucht te willen gaan, kun je altijd nog een gewicht van 50 kilo aan het been smeden. Dat zal hem wel beletten over de draad te klauteren. Of smeed hem anders aan de hometrainer vast, waar hij fulltime kan trappen om energie op te brengen voor zijn kameraden, die op het veld groenten verbouwen.

Laatst gewijzigd door zondebok : 8 augustus 2009 om 22:24.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be