![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 82,54% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denkt U dat mensen die tijdens hun legerdienst met zwaardere wapens hebben mogen spelen na hun afzwaaien plots niet meer in staat blijken te zijn om veilig met een vuurwapen om te gaan... Onze regering maakt van ons schietschijven mijn beste, volkomen overgeleverd aan een stelletje gangsters die zich absoluut niet aan diezelfde wapenwet houden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een bescherming tegen de belgique overheid is dat ook mogelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gangster die ze opgepakt hebben had 20.000 euro cash bij op zak.... De vraag is ,naar waar gaat dat geld, beslag van de regering of gaat dit terug naar de banken,of mag die gast dat houden aangezien ze niet kunnen bewijzen of het wél degelijk dat geld van die overvallen was.... Het staat namelijk niet zelf op die biljetten gedrukt vanwaar ze komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb destijds geleerd om veilig met vuurwapens om te gaan.... En diegene die ongenood bij mij binnen breekt krijgt één waarschuwing ,wat volgt zullen dan blauwe bonen zijn.... Smakelijk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wapens in huis is dom en onnodig. meer politie en meer mogelijkheden voor de politie en strengere straffen voor criminelen en dan heb je geen wapens in huis nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Je protesteerde niet tegen de oproep "Het lijkt er op dat we zelf ons plan zullen moeten trekken.". In het echte leven zou je zo iemand moeten aangeven, of je bent medeplichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik vind onze wapenwet goed mag zelfs nog iets strenger maar het gaat hier niet om de vele mensen die aan wapensport doen en die nuchter bezig zijn met hun wapens zoals jij mijn beste maar stel dat iedere junkie of gek zomaar met een wapen kan rondlopen? of depressieve tieners? het probleem zijn de vele illegale wapens en de meegepaarde wapenhandel die hard aangepakt dient te worden Wie hier in belgie een legaal wapen wilt moet de nodige bekwaamheidtesten afleggen en zo meer dus wie legaal een wapen bezit beschouw ik als een nuchter iemand maar er zijn natuurlijk uitzonderingen waar mensen doorflippen en dus ook mensen die legale wapens hebben maar om te moorden heb je niet een wapen nodig een auto is al genoeg en ongelukken gebeuren er veel meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is je bron hiervoor?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor diegenen die ermee op wandel gaan geldt er géén enkel excuus ,en kan men niet streng genoeg zijn om die alzo te bestraffen.... Het probleem is nu dat jouw eigen huis jou eigen territorium is dat je absoluut niet mag verdedigen tegen ongewenste indringers die zich alles behalve aan de geldende wapenwetten houden... Mocht de rechtsspraak nu eenmaal wat beter lopen en de daders hun gerechtigde straf effectief ondergaan die ze opgelegd krijgen zou je als burger een beter veiligheidsgevoel aan overhouden,maar dit is nét niet het geval.... De politie pakt ze op, en de procureur laat ze gelijk lopen.... Meegemaakt bij een inbraak bij famillie van mij.... Die gasten werden klemgereden een maand na de inbraak in de auto die er tijdens die inbraak werd gestolen... Die gasten verklaarden doodleuk dat ze de auto zien staan hadden met de sleuteltjes in het contact ,en verklaarden dat ze daarom er maar een ritje mee maakten tot ze door de politie onderschept werden.... Het feit dat ze met die auto in een poging om te ontsnappen in een weide beland waren,en dat er gestolen spullen op de achterbank lagen van een andere inbraak belette de procureur des koning echter niet om die gasten na verhoor terug op vrije voeten te stellen... En in zoiets moet je je geloof bewaren, zélf beveiligen met het enige waarvoor die gangsters nog ontzag hebben is de enige optie,aangezien alle andere opties van politie tot magistratuur hopeloos falen...De ene omdat ze niet mogen,de andere omdat ze niet willen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal Fredo zichzelf mogen beschermen tegen DannyS mogelijke agressie? Zal hij kunnen rekenen op de tussenkomst van de Belgische overheid? Danny lijkt sterk met de vuisten. Het verwondert me niet dat hij niet wil dat zijn tegenstanders een wapen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er eens eventjes de cijfers van de geregistreerde criminaliteit bijgenomen, en het blijkt dat vooral de eigendomsdelicten afnamen, terwijl de geweldsdelicten (inclusief moord en doodslag) frequenter voorkwamen. Aangezien ook moord en doodslag frequenter voorkomt, lijkt een grotere gevoeligheid tav geweldsdelicten mij geen volledige verklaring. Ik blijf dan ook zitten met vraag naar de reden van die trend. Iemand een idee?
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |