Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 11:45   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Frankrijk kan Wallonië niet zonder meer bij zijn grondgebied kunnen voegen.
1) daar is een referendum voor nodig.
2) daar moet Vlaanderen en Brussel ook mee akkoord gaan in een referendum.
3) daar moet een meerderheid van de Europese bevolking mee akkoord gaan.
4) daar moeten alle Europese lidstaten mee akkoord gaan.
5) daar moeten alle buurstaten van Wallonië en Belgisch en Frankrijk mee akkoord gaan.
6) de Nato moet dit goedkeuren.
7) de VN moet dit unaniem goedkeuren, zonder enige onthouding of afwijzing.
8) de volledige Benelux moet dit aanvaarden.
9) alle Waalse gemeentes moet met een meerderheid van 51% akkoord gaan.
10) Frankrijk en Wallonië moeten met een gegronde reden en verantwoorde plannen voor de samensmelting komen.
11) Parijs moet bewijzen dat het niet over een zuivere imperialistische actie gaat.
12) Parijs moet met een economisch herstelplan komen voor Wallonië
13) Parijs moet de verklaren waarom het Wallonië wil annexeren en waarom het van België een dergelijke schadevergoeding eist.
14) de wereld economische commissie moet de annexatie goedkeuren.
15) het Belgische koningshuis moet die goedkeuren en troonsafstand doen tegenover dit Belgische grondgebied.
16) Wallonië moet bewijzen dat het zelfstandig kan overleven zonder steun van de EU of Parijs.
17) Vlaanderen moet akkoord gaan met de grenzen en het grondgebied dat Frankrijk wil annexeren.
18) Alle internationale instellingen die vestigingen hebben in het annexatie gebied moeten akkoord gaan met de veranderingen in wetgevingen en nationaliteit van hun werknemers.
19) Parijs moet de vrije doorgang van goederen en personen vanuit Vlaanderen blijven verzekeren.
20) Parijs moet aantonen dat het de vrijheid van Vlaanderen en Brussel blijft respecteren.
21) de rest van Europa mag het niet opvatten als een poging om Frankrijk uit te breiden en heel Europa onder Frans bewind te willen brengen.

En dit zijn nog maar enkel een paar van de zaken die dan moeten gedaan worden.
Maar dan zit je nog met een hele berg andere zaken die moeten geregeld en aangepast worden.
Grenswijzigingen gebeuren wel ietwat eenvoudiger dan dat, hoor.
Strikt genomen moeten geen enkel van deze voorwaarden.
Maar opdat Wallonië ook in praktijk erkend wordt als deel van Frankrijk, moet ze erkend worden door zoveel mogelijk relevante landen. Als Georgië of Burundi bijvoorbeeld dwars ligt, zal dat geen enkele impact hebben. De rol van de buurlanden en de permante VN-leden zijn veel meer van belang. Israël, Kosovo, Transnistrië, Noord-Cyprus, Abchazië, Taiwan,... worden ook niet door alle VN-leden erkend, maar zijn de facto wel autonome staten.
Om de steun van die relevante landen te krijgen, is het meestal voldoende om een referendum te organiseren binnen het Waals Gewest. (En niet in elk dorp, zoals je suggereert). Alleen de gemeenten van de Duitstalige Gemeenschap zouden zich ertegen kunnen verzetten.
Verzekeren dat het vrij verkeer van goederen en personen gegarandeerd blijft, helpt ook om de steun te krijgen van andere landen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:00   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Frankrijk neemt zonder problemen Wallonie over.
Ik zie niet goed in waarom Frankrijk, vanuit Frans standpunt, dat zou willen. Misschien voor La Francophonie ? Dat betekent voor Frankrijk toch enkel maar problemen, schulden, en kopzorgen erbij ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:15   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Walen in een referendum voor aansluiting bij Frankrijk kiezen ,dan zal die aanluiting er komen.
De meeste van jouw punten zijn formele procedures die vanzelf goedgekeurd gaan worden.
Ik zou er maar niet te snel van uitgaan dat het slechts formaliteiten zijn.

Om te beginnen rekent Wallonië de Oostkantons tot Waals grondgebied en zal Duitsland daar niet echt om kunnen lachen, daar dit een schade vergoeding was aan België.

Daarnaast moet ook Vlaanderen dit deel van België beschouwen als Waals grondgebied, terwijl het van Vlaanderen zelfs een eigen gewestregering heeft gekregen.
En dan zit je nog met Voeren, Vlaamse grond die dan binnen het Franse grondgebied valt.
De NATO die plots zijn vestigingen in twee landen heeft en terug in Frankrijk, terwijl juist de USA dit niet meer ziet zitten na het uittreden van Frankrijk uit de Nato.
Amerikaanse kernwapens die zich plots op Frans grondgebied bevinden, terwijl Frankrijk zelf een kernmacht is en niet gediend is met vreemde kernwapens op haar grondgebied.
De Engelse en Amerikaanse militairen die zich op Belgische bodem bevinden worden plots illegaal in hun kazernes.
De doorvoer van militair materieel vanuit Duitsland naar de Antwerpse haven, moet dan over Frans grondgebied. Terwijl Amerika daar geen overeenkomst voor heeft met Frankrijk.

Nee, een formaliteit zou ik dit niet direct noemen, er komt veel meer bij kijken dan de meeste mensen zich zelfs maar kunnen inbeelden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:26   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NATO die plots zijn vestigingen in twee landen heeft en terug in Frankrijk, terwijl juist de USA dit niet meer ziet zitten na het uittreden van Frankrijk uit de Nato.
Dit jaar zijn de Fransen terug in de NATO, hoor.

Citaat:
Amerikaanse kernwapens die zich plots op Frans grondgebied bevinden, terwijl Frankrijk zelf een kernmacht is en niet gediend is met vreemde kernwapens op haar grondgebied.
Die zitten op camions, niewaar.

Citaat:
De Engelse en Amerikaanse militairen die zich op Belgische bodem bevinden worden plots illegaal in hun kazernes.
De doorvoer van militair materieel vanuit Duitsland naar de Antwerpse haven, moet dan over Frans grondgebied. Terwijl Amerika daar geen overeenkomst voor heeft met Frankrijk.
Ik denk dat dat allemaal details zijn, in vergelijking met, voor mij, de hoofdvraag: waarom zou Frankrijk dat willen ? Wat hebben die erbij te winnen ?

Als de Fransen ervoor zijn, zal al die rest wel geregeld worden. Maar ik zie niet goed in wat ze daar nu aan winnen. Een regio met veel sociale en economische problemen, de angst dat ze gemoeid gaan geraken op Europees vlak in wat zo grappig was op afstand, namelijk het Belgische communautaire gekibbel (gaat Frankrijk nu zelf partij worden hierin ?), het moeten overnemen van een goed deel van de Belgische staatsschuld, terwijl ze daar zelf al last mee hebben, beseffende dat een deel van de Walen dat niet willen, en geen zin op nog een ander Baskenland,...

Nee, dit lijkt mij geen koopje voor Frankrijk!
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 12:30   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er maar niet te snel van uitgaan dat het slechts formaliteiten zijn.

Om te beginnen rekent Wallonië de Oostkantons tot Waals grondgebied en zal Duitsland daar niet echt om kunnen lachen, daar dit een schade vergoeding was aan België.

Daarnaast moet ook Vlaanderen dit deel van België beschouwen als Waals grondgebied, terwijl het van Vlaanderen zelfs een eigen gewestregering heeft gekregen.
En dan zit je nog met Voeren, Vlaamse grond die dan binnen het Franse grondgebied valt.

Nee, een formaliteit zou ik dit niet direct noemen, er komt veel meer bij kijken dan de meeste mensen zich zelfs maar kunnen inbeelden.
Natuurlijk, het zal niet zo simpel gaan. Terecht noem je hier en al eerder veel obstakels.
Maar als Vlaanderen doorgaat met Wallonië te treiteren, dan zouden de franstaligen wel eens in grote meerderheid hun bedenkingen kunnen krijgen tegen Belgiek. Dan zal een afweging komen waar ze beter van worden, van Frans staatsburgerschap of van Belgisch. Oké, zoiets zal pas gaan spelen als Wallonië flink op achterstand geraakt in vergelijking met Vlaanderen. Het is ondenkbaar dat Brussel dan voor Vlaanderen zal kiezen. Het wordt waarschijnlijk een Franse enclave. Zover is het nog niet. Maar denk niet dat het nooit zover zal komen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 6 augustus 2009 om 12:31.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 13:05   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Natuurlijk, het zal niet zo simpel gaan. Terecht noem je hier en al eerder veel obstakels.
Maar als Vlaanderen doorgaat met Wallonië te treiteren, dan zouden de franstaligen wel eens in grote meerderheid hun bedenkingen kunnen krijgen tegen Belgiek.
Vlaanderen treitert Wallonië niet, het wil enkel niet meer opdraaien voor de blunders van de Franstalige politici en dat de Belgische wet word gerespecteerd.

Het niet benoemen van de Franstalige burgemeesters in Vlaamse gemeentes is volledig wettelijk, daar deze kandidaat burgemeesters de wetten niet naleven.

BHV is, hoewel het enige kiesdistrict in België dat volledig democratie juist is, volledig ongrondwettelijk.

De staatshervorming die Vlaanderen vraagt is niets meer dan een aanpassing van oude wetten uit Napoleon zijn tijd, naar de huidige situatie.

Het afvoeren van de transfers is ook geen pesterij, maar een eis tot zelfbeschikking over eigen geld.
De vraag om verantwoording over wat er met de Vlaamse transfers naar Wallonië gebeurd is ook een normale vraag.
Als jij alle jaren een deel van je inkomsten moet afstaan aan je buurman, wil je ook weten of deze die wel echt nodig heeft en waarvoor die jou centen gebruikt.
Het pesten komt juist van de Franstaligen in Brussel, die zaken eisen en willen die totaal niets te maken hebben met beleid en dan nog willen dat iedereen zonder meer aan hun eisen en grillen voldoend zonder daar vragen bij te stellen.

Vaak word er daarvoor zelfs naar de gordel verwezen, hoewel die dus niet door een Vlaamse maar een Belgische instelling word ingericht. Het agentschap voor de Bevordering van de Lichamelijke Ontwikkeling, de Sport en de Openluchtrecreatie richt deze in en is verantwoording verschuldigd aan het Belgische en het internationale olympische comité en kan of mag dus geen politiek gelinkte acties inrichten, maar moet neutraal blijven binnen de politiek.

Citaat:
Dan zal een afweging komen waar ze beter van worden, van Frans staatsburgerschap of van Belgisch. Oké, zoiets zal pas gaan spelen als Wallonië flink op achterstand geraakt in vergelijking met Vlaanderen.
Wallonië staat zelfs enorm achter op de rest van Europa en leeft bijna volledig op kosten van de Vlaamse en Nederlandse economie.
De Walen weten verdomd heel goed dat ze zonder Vlaanderen niet meer zijn dan een Afrikaanse achterbuurt.

Citaat:
Het is ondenkbaar dat Brussel dan voor Vlaanderen zal kiezen. Het wordt waarschijnlijk een Franse enclave.
Brussel heeft zelfs geen keuze, het is of Vlaanderen of een vierderangs stad in Frankrijk worden, met enorme problemen met de vele allochtonen die er wonen.
De Brusselse politici weten immers maar al te goed waarom zij een doorgang naar Wallonië willen nu het nog Belgisch grondgebied is. En Vlaanderen weet nog beter waarom het die doorgang NOOIT mag geven.

Maar zelfs met die doorgang zal Brussel veranderen in aan Afrikaanse achterbuurt eens het onder Parijs bewind komt. Want Brussel is een doorn in het oog van Parijs.

Citaat:
Zover is het nog niet. Maar denk niet dat het nooit zover zal komen.
Dat België in zijn huidige vorm gedoemd is ten onder te gaan, dat weet iedereen. Maar hoe de toekomst er zal uitzien voor de Belgen is een open vraag, maar zal zeker geen luxe zijn voor Walen en Brusselaars als ze bij Frankrijk aansluiten. Parijs zal hen immers een grote prijs laten betalen voor het verleden en de huidige situatie in deze regio's.
Oud 6 augustus 2009, 13:13   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amerika is minder vergevingsgezind dan de rest van de wereld.

Citaat:
Die zitten op camions, niewaar.
Denk het niet, want die zitten in speciale bunkers en zijn goed afgeschermd voor de buitenwereld.

Citaat:

Ik denk dat dat allemaal details zijn, in vergelijking met, voor mij, de hoofdvraag: waarom zou Frankrijk dat willen ? Wat hebben die erbij te winnen ?
Een grotere inspraak in het Europese beleid.

Citaat:
Als de Fransen ervoor zijn, zal al die rest wel geregeld worden. Maar ik zie niet goed in wat ze daar nu aan winnen. Een regio met veel sociale en economische problemen, de angst dat ze gemoeid gaan geraken op Europees vlak in wat zo grappig was op afstand, namelijk het Belgische communautaire gekibbel (gaat Frankrijk nu zelf partij worden hierin ?), het moeten overnemen van een goed deel van de Belgische staatsschuld, terwijl ze daar zelf al last mee hebben, beseffende dat een deel van de Walen dat niet willen, en geen zin op nog een ander Baskenland,...
Basken zijn nog doetjes tegenover de Belgische Franstaligen.
De Belgische Franstalige politici zijn gewend hoe zijn te kunnen doen en op kosten van andere te kunnen leven in luxe.
In Frankrijk steekt de politiek totaal anders in elkaar en is Parijs alleenheerser over heel het Franse rijk.
De Walen zouden de rest van het Franse rijk kunnen aansteken tot opstand tegen Parijs.

Citaat:
Zeker niet voor Parijs, dat dan een bende oproerkraaiers in huis haalt.
Oud 6 augustus 2009, 14:17   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Eens BHV gesplitst is, en Brussel eindelijk definitief langs alls kanten grenst aan Vlaanderen, kan men de taalgrens als staatsgrens hanteren en Is er van Wallo-Brux geen sprake meer, nog van een Brussel dat deel van Frankrijk wordt.

Gewoon wachten tot die belangenconflicten eindelijk zijn afgelopen, en dan eenzijdig BHV splitsen. Als daardoor de federale regering valt, het zij zo. Als daardoor België uiteen valt, het zij zo.
Wat men absoluut niet moet doen, is Brussel uitbreiden met een corridor naar Wallonië. Vlaanderen hoeft zelf helemaal niets toe te geven vind ik, gewoon geduld hebben en uiteindelijk eenzijdig BHV splitsen. Op vlak van BHV zit Vlaanderen in de sterkste positie, dus toegevingen zijn absoluut onnodig.
Maar wat als er aangestuurd wordt op een referendum? Europa zal niet anders kunnen als dat te steunen. Je kan constructies maken zoveel je wil, uiteindelijk zal 'de stem van het volk' doorslaggevend zijn denk ik. En hoe stemmen de inwoners rond Brussel?...

Als bij het uiteenvallen van België Frankrijk meer macht krijgt zal Duitsland bv. dat proberen tegen te houden. Vlaanderen zou eens met Duitsland moeten gaan praten om zijn opties te vergroten. (een onafhankelijk vlaanderen grenst welliswaar niet eens meer aan Duitsland!) Nederland is een lichtgewicht.

Niet dat ik onverdeeld voorstander ben van het uiteenvallen van België daar niet van. Ik heb er weinig gevoelens rond. De Vlamingen roepen veel maar denken ze wel op langere termijn vraag ik me af.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 augustus 2009 om 14:28.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 16:02   #29
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De vlamingen willen het ook en betalen het ook ,terwijl het nog om een ander volk gaat.
Voor de Fransen is het hun eigen volk en een vergroting van hun land.
Zij hebben meer geld en meer argumenten dan de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 6 augustus 2009 om 16:02.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:05   #30
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In Wallonie gaan steeds meer stemmen op, om aansluiting te zoeken bij Frankrijk.
Frankrijk zal hier zeker positief op reageren.
De vraag is of dit ook voor Brussel zal gelden.
De EU zal er geen belang bij hebben om haar hoofdstad naar Frankrijk te verplaatsen. ...
Als Wallonië en Brussel besluiten om zich bij Frankrijk aan te sluiten en als die aansluiting volgens gangbare procedures verloopt, heeft de rest van de EU daar niets tegen in te brengen. Frankrijk is een EU-lid. Voor zover ik weet, staat nergens vermeld dat dat lidmaatschap alleen geldt zolang de grenzen van het desbetreffende land ongewijzigd blijven. Zo is dat bv. toch ook met het Duitse lidmaatschap verlopen bij de Duitse hereniging. Ook mag de EU-zetel volgens mij ook niet zomaar worden verplaatst. Als ik me niet vergis, moeten daar alle EU-landen mee akkoord gaan. Een andere zaak is dat Frankrijk er met voldoende druk achter de schermen wel toe overgehaald zou kunnen worden. Ligt eraan welke argumenten erbij worden gebruikt.

Weer een andere zaak is de vraag of Brussel er wel baat heeft bij zo'n aansluiting. Zelfs als de EU-zetel zal het in de schaduw van Parijs komen te staan en blijven, met alle financiële en sociale gevolgen vandien.

Ook is Wallonië niet in de positie om een bijzondere autonome status voor zich te bedingen bij zo'n aansluiting. Het heeft op het moment helemaal geen enkele troef waarmee deze regio de voorwaarden van dit proces kan dicteren.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2009 om 13:08.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:14   #31
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
NEt zoals bij dat groot-holland plan
Wat is dat voor een dier?
Citaat:
is dit een verwaarloosbare minderheid.
Past er ook een bewijs bij behalve nattevingerwerk?
Citaat:
"meer" is bijzonder relatief. waarom zouden ze een ontwikkelingsgebied erbij pakken?
Frankrijk heeft nooit verlegen gestaan om een gebiedsuitbreiding. Behalve bestaat er zoiets als noblesse oblige.
Oud 7 augustus 2009, 13:17   #32
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is toch Brussel ,dat voor Wallo-Brux kiest?
De vraag is of het verstandig is om uitspraken van politici niet met een flink vat zout te nemen.
Oud 7 augustus 2009, 13:23   #33
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Wallonie wordt een handvol nieuwe Franse departementen, Brussel een Europese tegenhanger van Washington DC, een stad onder rechtstreeks EU-bestuur.
Ik ben geneigd om te denken dat de EU liever naar een andere stad verkast dan Brussel onder zijn hoede neemt. Waarom zouden al die ambtenaren hun comfortabele leventje opgeven door zich met de vele Brusselse problemen te moeten bemoeien om de stad (in de eerste instantie voor zichzelf) leefbaar te houden? Zonder land dat voor de stad zou zorgen zal het aantal en de omvang van de Brusselse problemen alleen maar toenemen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 augustus 2009 om 13:23.
Oud 7 augustus 2009, 14:15   #34
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik ben geneigd om te denken dat de EU liever naar een andere stad verkast dan Brussel onder zijn hoede neemt. Waarom zouden al die ambtenaren hun comfortabele leventje opgeven door zich met de vele Brusselse problemen te moeten bemoeien om de stad (in de eerste instantie voor zichzelf) leefbaar te houden? Zonder land dat voor de stad zou zorgen zal het aantal en de omvang van de Brusselse problemen alleen maar toenemen.
Brussel heeft toch een regering die daarvoor zorgt.
Dat hoeft Europa niet te doen.

Een andere stad is altijd onderworpen aan een ander land.
Een onafhankelijk Brussel, zou ideaal zijn voor Europa.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 7 augustus 2009 om 14:16.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:04   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel heeft toch een regering die daarvoor zorgt.
Dat hoeft Europa niet te doen.

Een andere stad is altijd onderworpen aan een ander land.
Een onafhankelijk Brussel, zou ideaal zijn voor Europa.
Brussel heeft geen geld om het te doen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:38   #36
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Voor zover ik weet, staat nergens vermeld dat dat lidmaatschap alleen geldt zolang de grenzen van het desbetreffende land ongewijzigd blijven. Zo is dat bv. toch ook met het Duitse lidmaatschap verlopen bij de Duitse hereniging.
Goede vergelijking.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:49   #37
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Europa, zal Brussel niet gaan besturen ,maar het geld dat Vlaanderen nu betaalt,kunnen zo nog wel betalen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:52   #38
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Goede vergelijking.
Je kunt het beter vergelijken met de splitsing van Tsjecho-Slowakije, want in eerste instantie het gaat hier om een splitsing en niet om een hereniging.
En het stukje Wallonie bij Frankrijk erbij ,daar ligt niemand wakker van.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:13   #39
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Precies.
Oud 7 augustus 2009, 16:18   #40
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Europa, zal Brussel niet gaan besturen ,maar het geld dat Vlaanderen nu betaalt, kunnen zo nog wel betalen.
Hoeft Brussel aan niemand verantwoording af te leggen voor de besteding van dat geld?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be