Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims?
voor 18 13,74%
tegen 40 30,53%
genuanceerd 73 55,73%
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 12:38   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nu stel je al islam gelijk aan wetten overtreden.
De islam kan geen wetten overtreden, mensen doen dat.

Citaat:
En wat doe je met wetten die op maat gemaakt zijn om de islam buiten de wet te stellen? WAt met Wilders die het loutere bezit van de Koran al wil verbieden?
Men heeft het nazisme toch ook verboden voor zover mogelijk, zonder zelf in hetzelfde straatje te vallen.
En neen, ik stel de Islam niet gelijk aan nazisme, alhoewel er veel gelijkenissen zijn.

Citaat:
Als je tegen de islam bent zoals Wilders dat is, dan eindig je met meningen strafbaar te stellen, en dan eindig je met moslims elementaire burgerechten te ontzeggen.
Ik ben niet tegen de islam, ik ben tegen mensen die de Islam als reden gebruiken om misdaden te plegen.
En/of hun religieuze regels op te leggen ,zelfs op plekken waar die regels even nuttig zijn als een 2de aars.
Oud 17 augustus 2009, 12:41   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Het feit dat er katholieken zijn die abortus plegende vrouwen willen onthoofden of het feit dat er vele priesters zijn die hun jonge parochianen seksueel misbruiken mag je ook vermelden, net als de kruistochten... Niet alleen de Islam, maar elke godsdienst wordt misbruikt. Maar ik volg je, zo lang je niemand hindert of iets opdringt, geloof je wat je wil
Ik vond dat ik dat niet mocht vermelden. De draad gaat immers over de islam en niet over de kaloten-bende.
Je hebt pertang wel bemerkt dat ik begon met te zeggen dat ik "tegen godsdiensten" (meervoud) ben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:41   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Ik ben niet tegen de Moslims.
Ik ben wel tegen de Islam.
Dat is een heel verschil.
Ik ben tegen sommige vormen van islam. Dat is ook een heel verschil.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 augustus 2009 om 12:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:43   #24
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sommige vormen van de islam, zoals het Wahabisme of het takfirisme, zijn inderdaad zeer ongezellig.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:47   #25
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben niet tegen de islam, ik ben tegen mensen die de Islam als reden gebruiken om misdaden te plegen.
Ik als moslim ben ook tegen mensen die de islam misbruiken om misdaden te plegen, zo mensen hebben niks van de islam begrepen.
En dit is dan ook de mening van de meerderheid van de moslims, duidelijk genoeg hoop ik...
Oud 17 augustus 2009, 12:51   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Ik als moslim ben ook tegen mensen die de islam misbruiken om misdaden te plegen, zo mensen hebben niks van de islam begrepen.
En dit is dan ook de mening van de meerderheid van de moslims, duidelijk genoeg hoop ik...
Mass13, ik vrees dat U de dictaten van Mohammed ook niet goed begrepen hebt.

Een moslim kan bijna geen misdaad plegen als het slachtoffer een ongelovige is.
Oud 17 augustus 2009, 12:54   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen het (fanatieke) misbruik van oude geschriften.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:54   #28
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:

U hoeft me de islam niet uit te leggen, uw interpretatie ervan is net dezelfde als die van El Qaida, no thankz!
Oud 17 augustus 2009, 13:58   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
U hoeft me de islam niet uit te leggen, uw interpretatie ervan is net dezelfde als die van El Qaida, no thankz!
Eén dezer dagen bekeert Maddox zich en dan is 't volgens de blokkers weer "de schuld van de Marokkanen."
Oud 17 augustus 2009, 14:05   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat er katholieken zijn die abortus plegende vrouwen willen onthoofden of het feit dat er vele priesters zijn die hun jonge parochianen seksueel misbruiken mag je ook vermelden, net als de kruistochten... Niet alleen de Islam, maar elke godsdienst wordt misbruikt. Maar ik volg je, zo lang je niemand hindert of iets opdringt, geloof je wat je wil
Volgens mij denkt de gemiddelde Katholiek er nog niet over vrouwen te onthoofden, abortus of niet!
Seksueel misbruik komt binnen de kerk zeker voor maar evengoed binnen islam.
Ik ben het met u eens dat mensne mogen geloven wat ze willen, alleen wanneer geestelijken uit naam van religie aanzetten tot haat, intolerantie,ongelijkheid, discriminatie mag de overheid zich dus wel hiermee bemoeien aangezien dit bij wet verboden is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:17   #31
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij denkt de gemiddelde Katholiek er nog niet over vrouwen te onthoofden, abortus of niet!
Dat is net mijn punt, de gemiddelde moslim denkt er ook niet aan zichzelf op te blazen of een vliegtuig te kapen. Maar dat wordt als minder ervaren, want zeg nu eerlijk.

Een oerconservatieve pastoor die alle kleurlingen wil uitroeien, komt lachwekkend over!
Een moslimleider die alle ongelovigen wil uitroeien, komt afschrikwekkend over!

Ze doen identiek hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 14:23.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:17   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met u eens dat mensne mogen geloven wat ze willen, alleen wanneer geestelijken uit naam van religie aanzetten tot haat, intolerantie,ongelijkheid, discriminatie mag de overheid zich dus wel hiermee bemoeien aangezien dit bij wet verboden is.
U keurt de veroordeling van het toenmalige Vlaams Blok goed...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:26   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
U keurt de veroordeling van het toenmalige Vlaams Blok goed...
Dat was de bedoeling niet. lees maar:

Citaat:
Dus niet politici uit naam van een partij.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 augustus 2009 om 14:29.
Oud 17 augustus 2009, 14:28   #34
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 augustus 2009 om 14:29.
Oud 17 augustus 2009, 17:25   #35
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En als die mensen, die we nu Moslims noemen, de Islam overboord zouden gooien, zouden ze geen Moslims meer zijn, maar mensen zoals iedereen, die hun eigen leven in handen nemen, met respect voor andere meningen.
M.a.w. het zouden betere mensen zijn.
Daarom ben ik tegen alle gradaties van Islam. Weg met dat gewelddadige anachronistisch Middeleeuwse denkkader dat trouwens maar een creatie was van één man voor één doel: zijn eigen absolute macht.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:26   #36
buurman
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islam zoals in de Koran beschreven is niet echt mooi te noemen, Indigo-Blues.

Hoofdstuk 4 An-Nisa is een prachtvoorbeeld, tenzij U niet tegen vrouwendiscriminatie bent.
Ik ben tegen mensen die lelijke dingen doen. En tegen boeken die lelijke dingen voorschrijven.
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:29   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niets nu en hier meer kunt vinden maar daarvoor honderden jaren terug moet, laat maar zitten, dat hebben er al zoveel gedaan! Wat hebben we daar aan,hier, nu, in 2009??? Moeten we blij zijn dat het bij hen ook in orde zal komen binnen een paar honderd jaar misschien, en ondertussen onze mond houden, ons laten uitbuiten en verachten door diegenen die hier niets doen dan ontvangen??

Laatst gewijzigd door andev : 17 augustus 2009 om 17:30.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:36   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De onduidelijkheid zit hem in het feit dat er precies zo weinig moslims zijn die de onaanvaardbare uitspattingen van een deel onder hen klaar en duidelijk en luid afkeuren en proberen er iets aan te doen! Het zijn niet de autochtonen die hier op het forum voortdurend moeten sakkeren op bepaalde moslims maar de moslims zelf! Dat zou al iets positievers zijn! Dat jij dat persoonlijk ook zo ziet is mooi, maar weegt precies niet op tegenover al diegenen die laten begaan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 18:52   #39
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De onduidelijkheid zit hem in het feit dat er precies zo weinig moslims zijn die de onaanvaardbare uitspattingen van een deel onder hen klaar en duidelijk en luid afkeuren en proberen er iets aan te doen! Het zijn niet de autochtonen die hier op het forum voortdurend moeten sakkeren op bepaalde moslims maar de moslims zelf! Dat zou al iets positievers zijn! Dat jij dat persoonlijk ook zo ziet is mooi, maar weegt precies niet op tegenover al diegenen die laten begaan...
Het argument dat ik al n aantal maal heb moeten aanhoren, een argument uit onwetendheid (of is het toch nog iets anders), de grote meerderheid van de moslims keurt deze daden luid af zoals jij het noemt. Ik heb dit hier al eerder verduidelijkt maar blijkbaar is dit niet wat de meesten hier willen horen, zich vastpinnen op hun eigen waarheid, een aantal uitzonderingen buiten beschouwing gelaten...
Oud 17 augustus 2009, 19:23   #40
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als je niets nu en hier meer kunt vinden maar daarvoor honderden jaren terug moet, laat maar zitten, dat hebben er al zoveel gedaan! Wat hebben we daar aan,hier, nu, in 2009??? Moeten we blij zijn dat het bij hen ook in orde zal komen binnen een paar honderd jaar misschien, en ondertussen onze mond houden, ons laten uitbuiten en verachten door diegenen die hier niets doen dan ontvangen??
Als we een dikke 100 jaar geleden niet het meredeel van onze rijkdom waren gaan stelen en verdeling gaan zaaien, zou de periode die we moeten wachten op hun 'ontwikkeling' minder lang zijn of was het andersom!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 19:30.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be