Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 07:40   #21
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, daarom dat Maxi overcompenseert door hier steeds luidop te roepen:
"Ik ben de slimste, Ik ben de knapste, Ik ben de rijkste."

Sure. Mr. Freud in the house, ladies and gentlemen!
Oud 20 augustus 2009, 07:41   #22
Marker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Klopt. Leerkracht zijn is verdomd zwaar. Zeker vandaag.

En dan komt er nog eens bij dat door markteconomie en kaste-inversie die mensen onderbetaald worden omdat het geld naar managers en andere omhooggevallenen vloeit.

Zowat het belangrijkste beroep dat er is, is nu een tweederangsberoepje waarop wordt neergekeken.
Dat komt ook door wie er zichzelf voor selecteert. Als ik kijk naar wie van mijn kennissen in het onderwijs stapt, zijn dat bijna allemaal mensen die hiervoor kozen bij wijze van exclusie. We hebben geen duidelijk toekomstperspectief. Onze mogelijkheden (lees: intellect) zijn beperkt. We doen liefst niet te veel (tijdens de studies noch later) en we willen veel vrije tijd. Oei, had ik dat nog niet gezegd? Het intellect laat niet al te veel toe. Het blijkt de enige uitweg die kans op een beroep biedt met de gestudeerde (academische) richting. Slechts een enkeling kiest ervoor omdat hij het als zijn of haar passie ervaart.En ik vrees zelfs dat dit de mensen zijn die uit teleurstelling / burn-out het eerst afvallen.
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden.
Al is dit allemaal kort door de bocht en gaan de delen niet op in het geheel: 'Those who can't, teach', lijkt vandaag meer dan waar.

Laatst gewijzigd door Marker : 20 augustus 2009 om 07:42.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:44   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht

Sure. Mr. Freud in the house, ladies and gentlemen!
Freud?

Neen, man toch, voor we het weten begin je hier straks over je penis te praten, laat het uit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:45   #24
stilanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Dat komt ook door wie er zichzelf voor selecteert. Als ik kijk naar wie van mijn kennissen in het onderwijs stapt, zijn dat bijna allemaal mensen die hiervoor kozen bij wijze van exclusie. We hebben geen duidelijk toekomstperspectief. Onze mogelijkheden (lees: intellect) zijn beperkt. We doen liefst niet te veel (tijdens de studies noch later) en we willen veel vrije tijd. Oei, had ik dat nog niet gezegd? Het intellect laat niet al te veel toe. Het blijkt de enige uitweg die kans op een beroep biedt met de gestudeerde (academische) richting. Slechts een enkeling kiest ervoor omdat hij het als zijn of haar passie ervaart.En ik vrees zelfs dat dit de mensen zijn die uit teleurstelling / burn-out het eerst afvallen.
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden
dat én de combinatie met een onmogelijk slechte instapregeling ... stel je werkt een tiental jaar ... en je komt dan tot de vaststelling, dat wil ik wel doorgeven, ik stap met praktijkervaring in het onderwijs ... dan kan men je geen job aanbieden ... nee, dan moet je in een pool, en de eerste jaren kan je dan je rooster samenstellen in drie of meer scholen ... met leerkrachten met meer ancienniteit die zich constant komen beroepen op hun voorrecht, en dus eigenlijk met jou job gaan lopen ... dus daar laat je geen job voor staan
stilanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:48   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stilanna Bekijk bericht
dat én de combinatie met een onmogelijk slechte instapregeling ... stel je werkt een tiental jaar ... en je komt dan tot de vaststelling, dat wil ik wel doorgeven, ik stap met praktijkervaring in het onderwijs ... dan kan men je geen job aanbieden ... nee, dan moet je in een pool, en de eerste jaren kan je dan je rooster samenstellen in drie of meer scholen ... met leerkrachten met meer ancienniteit die zich constant komen beroepen op hun voorrecht, en dus eigenlijk met jou job gaan lopen ... dus daar laat je geen job voor staan
Informeer u eens deftig, de pool bestaat niet meer.
Je kan tot 10 jaar beroepservaring als loonancienniteit inroepen.
Oud 20 augustus 2009, 07:49   #26
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Freud?

Neen, man toch, voor we het weten begin je hier straks over je penis te praten, laat het uit.

verdorie, ge waart mij voor. ik wou nochtans efkes de loftrompet (hihi) bovenhalen.

Oud 20 augustus 2009, 07:50   #27
stilanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Informeer u eens deftig, de pool bestaat niet meer.
Je kan tot 10 jaar beroepservaring als loonancienniteit inroepen.
ah ok, goed zo ... maar ... nu heb ik er geen behoefte meer aan ... toen zou ik een heel gedreven goeie leerkracht geweest zijn (mede door mijn eigen lamentabele ervaringen met onderwijs), zeker weten.

als ik t nu nog zou overwegen, dan zou het in het buitengewoon onderwijs zijn ... buitengewoon uitdagend
Oud 20 augustus 2009, 07:52   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stilanna Bekijk bericht
ah ok, goed zo ... maar ... nu heb ik er geen behoefte meer aan ... toen zou ik een heel gedreven goeie leerkracht geweest zijn (mede door mijn eigen lamentabele ervaringen met onderwijs), zeker weten.

als ik t nu nog zou overwegen, dan zou het in het buitengewoon onderwijs zijn ... buitengewoon uitdagend
In Hoegaarden zoeken ze een leraar metselen.
Oud 20 augustus 2009, 07:52   #29
stilanna
Banneling

Standaard

Citaat:
verdorie, ge waart mij voor. ik wou nochtans efkes de loftrompet (hihi) bovenhalen.

laat uw loftrompet maar achterwege ... zeker als Freud in de buurt is.
Oud 20 augustus 2009, 07:53   #30
stilanna
Banneling

Standaard

Citaat:
In Hoegaarden zoeken ze een leraar metselen.
die man zal al wel terug aan t werk zijn zeker ?
Oud 20 augustus 2009, 07:53   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is al goed, steek uw trompet nu maar weg.
Oud 20 augustus 2009, 09:35   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

'k Wou dat eigenlijk wel, leerkracht worden, LO geven leek me best aangenaam. Uiteindelijk toch maar de wetenschappelijke richting "gekozen".....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 09:36   #33
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedluiskieken Bekijk bericht
Leerkrachten en onderwijzers hebben gedurende de maanden juli en augustus vakantie. Hebben deze mensen recht op deze 2 maanden verlof of is dit overdreven? Zou het m.a.w. met minder ook moeten gaan?
als ge jaloers zijt, wordt dan ook leerkracht als ge denkt dat ge het kunt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 21:57   #34
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden.
Al is dit allemaal kort door de bocht en gaan de delen niet op in het geheel: 'Those who can't, teach', lijkt vandaag meer dan waar.
Het is helaas inderdaad zo.

Meer zelfs: men moet nogal conformistisch zijn/tegen een degoutant systeem kunnen om daar te overleven.

Tragisch, is dit.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 22:03   #35
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedluiskieken Bekijk bericht
Wat is dan volgens jou wél het ergste?
Pedagoochelaars.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be