Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 19:26   #21
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Goed van de organisatie.
Een mens gaat naar Pukkelpop voor de muziek en niet voor extremistische onzin.
Ja laten we alles depolitiseren
Waarmee ik het niet wil opnemen voor Blokbuster, die organisatie lijkt me niet echt productief id strijd tegen radicaal-rechts

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:28   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Altijd maar zagen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:00   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Muziek en maatschappelijke discussie: tot daar toe OK.

Ik weet niet wat er op die stickers en zo stond, maar als het iets was in de zin van de "Nie wieder Faschismus - Stop Vlaams Blok" van indertijd, dan is dat partijpolitiek en hoort dat inderdaad niet thuis op een commercieel evenement. Al was het maar om confrontaties met andersgezinden te vermijden (ondanks de dure bierprijzen en de kleine bekertjes kan zoiets snel uit de hand lopen )

Tel daarbij ook nog een beetje de 'zachte dwang' die er ongetwijfeld bij zo'n actie uitgaat om dat propagandamateriaal aan te nemen. Niemand wil toch ook maar enigzins onterecht laten uitschijnen dat hij wel eens een Blokker zou kunnen zijn, niet?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:38   #24
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Wat een ongeloofelijk gezever!
Blokbuster is een campange tegen één enkele partij.
Kijk, ik deel niet de mening van het vb maar voor mij is het een partij zoals Groen!: ongeloofelijk domme standpunten en ik zou er nooit op stemmen, maar ze zijn nu eenmaal eerlijk (!) verkozen door de bevolking. Is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?
En Blokbuster kun je nu toch moeilijk vergelijken met Wereldwinkel en dergelijke, ook al is het allemaal één zooi links achterlijk gezwans.
Als ik ooit die pipo's tegen kom, ga ik toch een goed mijn 'gedacht' zeggen! Ik ben ze namelijk nog nooit tegengekomen op een festival. (Mischien maar goed ook)
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 21:08   #25
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Communisme is geen mening maar een misdrijf. Net als kapitalisme.
Trotskisme is een mening.
Communisme is, net als het kapitalisme een economisch systeem.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 21:10   #26
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Goed van de organisatie.
Een mens gaat naar Pukkelpop voor de muziek en niet voor extremistische onzin.
Niemand zal jou beletten verder te lopen als je Blokbusters tegenkomt. Maar niemand gaf jou het recht namens alle andere bezoekers te beslissen wat ze van de Blokbustercampagnes vinden.
Oud 24 augustus 2009, 21:10   #27
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ja laten we alles depolitiseren
Waarmee ik het niet wil opnemen voor Blokbuster, die organisatie lijkt me niet echt productief id strijd tegen radicaal-rechts
't Is dat er zonder Blokbuster veel in huis zou komen van de anti-NSV betoging.

Laatst gewijzigd door driewerf : 24 augustus 2009 om 21:11.
Oud 24 augustus 2009, 21:13   #28
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Wat een ongeloofelijk gezever!
Blokbuster is een campange tegen één enkele partij.
fout.
Citaat:
Kijk, ik deel niet de mening van het vb maar voor mij is het een partij zoals Groen!: ongeloofelijk domme standpunten en ik zou er nooit op stemmen, maar ze zijn nu eenmaal eerlijk (!) verkozen door de bevolking. Is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?
Racisme is ietske breder dan het VB, de strijd ertegen dus ook.

Citaat:
En Blokbuster kun je nu toch moeilijk vergelijken met Wereldwinkel en dergelijke, ook al is het allemaal één zooi links achterlijk gezwans.
Wat eenn gefundeerde mening.

Citaat:
Als ik ooit die pipo's tegen kom, ga ik toch een goed mijn 'gedacht' zeggen! Ik ben ze namelijk nog nooit tegengekomen op een festival. (Mischien maar goed ook)
Wees welkom.
Oud 24 augustus 2009, 21:29   #29
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik weet dat 'k meestap in de anti-nsv betoging maar ik stel me er toch serieus vragen bij of het nog productief is hoor, ik begin steeds meer naar 'neen' te neigen, ik weet dan ook niet of ik volgend jaar nog mee zal stappen

ps: blokbuster is toch LSP, neen?

Laatst gewijzigd door toccata : 24 augustus 2009 om 21:29.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 21:51   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom blokbuster er geweerd wordt.
Je zal er zoals gewoonlijk ook niet te zeer over hebben nagedacht. Zo'n festival dat zich richt op jongeren heeft geen reden om daar partijpropaganda te tolereren van extremistische partijtjes. Als ze dat al beginnen toe te staan, dan gaat er nog veel meer extremistisch gedoe op afkomen. Ik geef Chokri 100% gelijk in deze.

Zou je het trouwens ook zo onbegrijpelijk vinden mochten de jongerenafdeling van het VB er geweerd worden?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 22:06   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht

Blokbuster is een anti-racistische campagne die al jarenlang consequent strijd voert tegen extreem-rechts en racisme. Onze campagne kent verschillende actieterreinen op nationaal en internationaal vlak. We organiseren protestacties tegen het VB en aanverwanten, reageren tegen fascistisch geweld, betuigen solidariteit met internationale acties. Vorig jaar trok Blokbuster bijvoorbeeld met een 70-tal Belgische jongeren naar een anti-fascistische blokkade in Keulen waarmee een Europese anti-islambijeenkomst van onder meer het VB werd verhinderd.
"Anti"-racisme is dan ook vooral een marketingtool ter eer en meerdere glorie van de witte "anti"racist zelf."
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 23:54   #32
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Waar was Blokbuster op het concert van Identity Project zaterdag?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 23:55   #33
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarvoor dank.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 09:16   #34
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
fout.

Racisme is ietske breder dan het VB, de strijd ertegen dus ook.
Jij stelt hier dat het VB racistisch is. Wie zegt dat het zo is? jij vindt dat, en dat is jou mening en daar heb je recht op. Maar niet iedereen deelt jouw mening. Jouw mening over racisme is niet de standaard.
Bekijk trouwens het logo en de site van Blokbuster: dat zegt toch genoeg!Overal 'Tegen Nazi's', 'Geen Racisme', bla bla bla en dan een hoop posts over het VB en geen enkele andere partij. Als dat nog niet duidelijk is.

Jij hebt het niet zo voor rechts en dat is jouw mening en daar mag je voor uit komen. Maar ik walg van SP-A, Groen!, PVDA, PS, ... en ik verafschuw alles wat rood is. En dat is mijn mening en daar heb ik recht op. Maar ik ga die partijen en politieke strekkingen toch niet verbieden om deel te nemen aan het politieke spel. Dommen mensen mogen ook hun mening uiten.
Ik ga toch niet op straat rondlopen en roepen dat het allemaal vuile communisten zijn (vooral dan zo vlak voor de verkiezingen). Neen, ik deel hun mening niet, maar ze hebben even veel rechten als ik.
Het VB is een radicale partij en je deelt hun mening niet (doe ik trouwens ook niet altijd), maar naar mijn gevoel (en dat is ook weer maar mijn mening) zeggen of doen ze niets verkeerd. PVDA is ook een extreme partij en hun ideologie leunt tegen het communisme, maar zij doen niets verkeerd (naar mijn beschijden mening toch). Het enige jammere voor die linkse rakkers is dat het VB wel veel stemmen haalt, de PVDA en andere minder. Dat ik jammer voor die linkse rakkers, maar ze moeten er mee leven. Mischien dat ooit de rode partijen in dit land aan de macht komen (bij God, laten we hopen van niet!). Dan zullen alle rechtse rakkers en VB stemmers daar ook moeten mee leren leven.

Als iemand jou mening niet deelt, dan is het daarom nog geen racist.
Oud 25 augustus 2009, 09:24   #35
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trotskisme is een mening.
Communisme is, net als het kapitalisme een economisch systeem.
Trotskisme, stalinisme, marxisme, communisme = 1 pot nat, allen een misdrijf.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 20:23   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je zal er zoals gewoonlijk ook niet te zeer over hebben nagedacht.
Waar is zo'n opmerking nu goed voor?

Citaat:
Zo'n festival dat zich richt op jongeren heeft geen reden om daar partijpropaganda te tolereren van extremistische partijtjes. Als ze dat al beginnen toe te staan, dan gaat er nog veel meer extremistisch gedoe op afkomen. Ik geef Chokri 100% gelijk in deze.
Vorig jaar mochten ze binnen met een stand, dit jaar worden ze zelfs op de openbare weg weggejaagd.
Is een anti-racisme-boodschap partijpropaganda?

Citaat:
Zou je het trouwens ook zo onbegrijpelijk vinden mochten de jongerenafdeling van het VB er geweerd worden?
Hangt ervan af of ze met hun boodschap de (grond)wet overtreden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 20:30   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Voor degenen die willen weten hoe het zaterdag afgelopen is.

"Donderdag werden militanten die campagne voerden voor het anti-fascistische Blokbuster bedreigd door de organisatoren en politie van Pukkelpop. Er werd hen gezegd dat ze zouden worden opgepakt. Hierop werd besloten om zaterdag met een grotere groep aan Pukkelpop te staan. Na een beperkte poging tot intimidatie werden we verder met rust gelaten waardoor we effectief campagne konden voeren. Daarbij kregen we heel veel goede reacties van jongeren die ons willen steunen en/of meewerken."
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1017

Maar op Maanrock Mechelen
"Zaterdag en zondag trokken militanten van Blokbuster naar Maanrock in Mechelen om er steun te verwerven voor de vele anti-racistische campagnes, acties en betogingen die jaarlijks door Blokbuster worden georganiseerd. Zaterdag konden onze leden ongestoord hun gang gaan, maar zondag stootte een groep van een 10-tal Blokbusters op de overijverige commissaris Lode Bogaerts uit Antwerpen."
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1019
Het is de moeite om het hele verhaal te lezen.
Oud 25 augustus 2009, 20:53   #38
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor degenen die willen weten hoe het zaterdag afgelopen is.

"Donderdag werden militanten die campagne voerden voor het anti-fascistische Blokbuster bedreigd door de organisatoren en politie van Pukkelpop. Er werd hen gezegd dat ze zouden worden opgepakt. Hierop werd besloten om zaterdag met een grotere groep aan Pukkelpop te staan. Na een beperkte poging tot intimidatie werden we verder met rust gelaten waardoor we effectief campagne konden voeren. Daarbij kregen we heel veel goede reacties van jongeren die ons willen steunen en/of meewerken."
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1017

Maar op Maanrock Mechelen
"Zaterdag en zondag trokken militanten van Blokbuster naar Maanrock in Mechelen om er steun te verwerven voor de vele anti-racistische campagnes, acties en betogingen die jaarlijks door Blokbuster worden georganiseerd. Zaterdag konden onze leden ongestoord hun gang gaan, maar zondag stootte een groep van een 10-tal Blokbusters op de overijverige commissaris Lode Bogaerts uit Antwerpen."
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1019
Het is de moeite om het hele verhaal te lezen.
Is het nu zo moeilijk te begrijpen: als jullie daar niet mogen staan, blijf daar dan weg! Neen nog een beetje gaan provoceren door daar met meer man te gaan staan!

Toen het VB een verboden betoging tegen de islam organiseerden werden ze toch ook hardhandig aangepakt en gearresteerd? Toen heb ik jou of Blokbuster niet horen klagen ....
Oud 25 augustus 2009, 21:03   #39
driewerf

Standaard

Citaat:
Is het nu zo moeilijk te begrijpen: als jullie daar niet mogen staan, blijf daar dan weg! Neen nog een beetje gaan provoceren door daar met meer man te gaan staan!
1) de vrije meningsuiting is gewaarborgd door de Grondwet. Een politiecomisaris heeft niet eigenhandig te beslissen dat die opgeschort is.

Citaat:
Toen het VB een verboden betoging tegen de islam organiseerden werden ze toch ook hardhandig aangepakt en gearresteerd? Toen heb ik jou of Blokbuster niet horen klagen ....
Niemand belet jou om ons eens een lesje in vrije meningsuiting te komen geven.
Oud 25 augustus 2009, 21:23   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je gelezen wat er geschreven staat in het relaas?

Citaat:
Dit was geen betoging, laat staan een verboden betoging.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be