Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 16:55   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe Kadafi, die massadestructiewapens en terrorisme afzweert, heeft zijn scherpe tong echter niet afgezworen.

in Rome 2006:

Citaat:
Irak was een fort tegen het terrorisme met Saddam Hussein en Al qaeda kon er niet binnen. Nu, dank zij de interventie van de Verenigde Staten is Irak een open veld waar Al Qaeda van profiteert.
Of hoe (nogmaals) de VS het moslimfundamentalisme stimuleert, al dan niet bewust.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 augustus 2009 om 17:06.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 18:07   #22
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja maar Longhorn, wat zeg je dan van het onthaal als helden (inclusief medalles) van degenen die een paar maanden voor Lockerbie een Iraans passagiersvliegtuig 'per ongeluk' neerhaalden?

Laten we niet te simplistisch doen.

P.S. Ik stel regelmatig vast dat het gebruik van termen als varkens voor Moslims of Afrikanen geen probleem is voor dit forum. Ik hoop dat er ten minste geen hypocriete koers gevoerd wordt, en gelijkaardige beledigingen ook voor andere volkeren of religies 'mogen'.
Ok. Graag een link naar de 'heroes welcome' en medailles voor het neerschieten van het Iraans lijnvliegtuig door de Vincennes. Dat zou schandalig zijn.

Mijn taalgebruik was er inderdaad over. Note to self: blijf van het forum weg tot na de morgenkoffie.

Laatst gewijzigd door longhorn : 23 augustus 2009 om 18:08.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 20:07   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Welke? Verklaar je nader, aub.
Ik verwacht van iemand die een stelling deponeert dat hij of zij op de reacties ingaat.
Je kunt echt niet iedereen beantwoorden, maar uit goed fatsoen vind dat je zeker moet reageren op postings die de moeite waard zijn om te reageren
Dan nog liever een die-hard Nazi of Stalinist die zijn of haar mening we verdedigd.
Een famflettist(e) voegt weinig toe aan een discussie.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 20:22   #24
astuf larcga
Banneling

Standaard

schandalig dat die kerel vrijgelaten is !
astuf larcga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 22:32   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Longhorn
Ok. Graag een link naar de 'heroes welcome' en medailles voor het neerschieten van het Iraans lijnvliegtuig door de Vincennes. Dat zou schandalig zijn.
Enkele relevante artikels:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_C._Rogers_III
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
http://www.iranchamber.com/history/a..._flight655.php
Reinhold, Robert (October 25, 1988). "Crew of Cruiser That Downed Iranian Airliner Gets a Warm Homecoming". The New York Times.

Enkele citaten:
Citaat:
Three years after the incident, Admiral William J. Crowe admitted on American television show Nightline that the Vincennes was inside Iranian territorial waters when it launched the missiles.[27] This contradicted earlier Navy statements that were misleading if not incorrect.
Citaat:
the flight was well within a recognised international air corridor
Citaat:
Even if the aircraft had been an Iranian F-14, Iran argued, the U.S. would have had no right to shoot it down. The aircraft was flying within Iranian airspace and did not, in fact, follow a path that could be considered an attack profile, nor did it illuminate the Vincennes with radar. Furthermore, regardless of any mistakes made by the crew, the U.S. was fully responsible for the actions of its warship under international law.
Citaat:
Iran pointed out that in the past "the United States has steadfastly condemned the shooting down of aircraft, whether civil or military, by the armed forces of another State" and cited El Al Flight 402, Libyan Arab Airlines Flight 114 and Korean Air Lines Flight 007, among other incidents.

Iran also noted that when Iraq attacked the USS Stark, United States found Iraq fully responsible on the grounds that the Iraqi pilot "knew or should have known" that he was attacking a U.S. warship.
The United States government issued notes of regret for the loss of human lives and in 1996 paid reparations to settle a suit brought in the International Court of Justice with respect to the incident; they have however never admitted wrongdoing, nor apologised for the incident.
Citaat:
Three months and 20 days after it shot down an Iranian passenger jet by mistake, the crew of the U.S.S. Vincennes returned home today to a hero's welcome, regretful about the deaths but convinced that they had acted properly. The band played ''California, Here I Come'' and mothers, wives and girlfriends squealed in delight as the 373 men debarked from the cruiser ...
Van deze thuiskomst las ik een beter artikel maar vind het niet meer terug.

Citaat:
…independent investigations into the tragedy have presented a different picture. John Barry and Roger Charles of Newsweek magazine claimed that Rogers (de kapitein) was overeager for combat, that he started the fight with Iranian gunboats, and then followed them into Iranian territorial waters. Barry and Charles also accused the U.S. government of a cover-up.[2]
Citaat:
In 1990, President George H. W. Bush awarded Capt. Rogers the Legion of Merit decoration "for exceptionally meritorious conduct in the performance of outstanding service as commanding officer ... from April 1987 to May 1989.
De crew kreeg bij thuiskomst ook een onderscheiding (lees artikels hierboven).

Aan boord van de Iraanse lijnvlucht 655 waren 290 passagiers, waaronder 66 kinderen. In 1996 betaalde de VS 61 miljoen dollar voor de 248 Iraniërs op de vlucht, 300000 dollar voor elke werkende persoon, 150000 voor elke niet werkende persoon. Voor Lockerbie vroeg en kreeg de VS 10 miljoen dollar voor elke passagier.

Gevraagd over het neerhalen van de lijnvlucht in 1988 antwoorde president Bush:
Citaat:
I never apologize for the United States of America, ever. I don’t care what the facts are.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 augustus 2009 om 22:34.
Oud 23 augustus 2009, 23:49   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan de Chinese ambassade in Belgrado. Allemaal 'toevallig' en 'per ongeluk', allemaal wel 'geciviliseerd' als je afgaat op het gebrek aan verontwaardiging.

Slechts met een selectief geheugen kan je superioriteitsgedachten 'oprecht' volhouden.

De publieke verontwaardiging wordt spijtig genoeg 'gevormd' door de pers. Mensen worden bespeeld als instrumenten. Op dit forum kan je de partituur lezen.
Inderdaad. Idem voor dit en dit
Citaat:
'geciviliseerd' als je afgaat op het gebrek aan verontwaardiging.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 augustus 2009 om 00:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 00:05   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele relevante artikels:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_C._Rogers_III
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
http://www.iranchamber.com/history/a..._flight655.php
Reinhold, Robert (October 25, 1988). "Crew of Cruiser That Downed Iranian Airliner Gets a Warm Homecoming". The New York Times.

Enkele citaten:

Van deze thuiskomst las ik een beter artikel maar vind het niet meer terug.

De crew kreeg bij thuiskomst ook een onderscheiding (lees artikels hierboven).

Aan boord van de Iraanse lijnvlucht 655 waren 290 passagiers, waaronder 66 kinderen. In 1996 betaalde de VS 61 miljoen dollar voor de 248 Iraniërs op de vlucht, 300000 dollar voor elke werkende persoon, 150000 voor elke niet werkende persoon. Voor Lockerbie vroeg en kreeg de VS 10 miljoen dollar voor elke passagier.

Gevraagd over het neerhalen van de lijnvlucht in 1988 antwoorde president Bush:
Ik hoor ze hier bijna denken:
Citaat:
"Ja, maar dat waren geen onschuldige westerlingen."

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 augustus 2009 om 00:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 10:29   #28
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoor ze hier bijna denken:
Citaat:
"Ja, maar dat waren geen onschuldige westerlingen."
ongeveer zoiets ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoe de Noord-Afrikaanse ratten/varkens hem als held binnenhaalden was wel het toppunt. Echt verkeerd volk.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 12:59   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Schandalig is niet het woord dat me te binnenschiet. Je kan ergens niet verwachten dat een volk niet achter zijn krijgers zou staan. Besef ook dat er een coverup was, en de rol van de media. Dus ik begrijp ergens wel het gejuich bij de thuiskomst van de Vincennes. De medalle voor de kapitein duidt wel op een gebrek aan respect voor de slachtoffers mijns inziens, ook al werd ze niet uitdrukkelijk voor het neerhalen van de lijnvlucht gegeven, maar voor de 'periode'.

Mischien kunnen we de gebeurtenissen in Libië ook eens door een andere bril bekijken. Mensen lijken verbazend goed op elkaar eens je de redenen van hun gedrag begint te analyseren.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 augustus 2009 om 13:00.
Oud 24 augustus 2009, 19:19   #30
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1996 betaalde de VS 61 miljoen dollar voor de 248 Iraniërs op de vlucht, 300000 dollar voor elke werkende persoon, 150000 voor elke niet werkende persoon. Voor Lockerbie vroeg en kreeg de VS 10 miljoen dollar voor elke passagier.
Dat heet inflatie.

Vergelijk trouwens het gemiddelde inkomen van de gemiddelde Iraanse keutelboer met dat van de gemiddelde US citizen, en de rekening is snel gemaakt.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 24 augustus 2009 om 19:20.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 00:10   #31
Quixote
Burger

Standaard

61 miljoen dollar tov. 2700 miljoen..?

Heeft mijn inziens niet veel te maken met inflatie.

Jouw redenering gaat trouwens omgekeerd ook op, die Iraanse keutelboeren zouden dan gezamenlijk 2700 miljoen dollar moeten ophoesten terwijl hun inkomen volgens jou veel lager ligt, ten opzichte van het rijkere Amerika dat een pak minder moet betalen.
Niet echt in verhouding dan lijkt me zo.
Oud 25 augustus 2009, 03:30   #32
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ze hadden de massamoordenaar beter laten rotten in zijn cel en na zijn dood zijn lijk nog een jaar of 5 laten liggen.

Ik hoop dat zijn laatste maanden bijzonder pijnlijk zullen zijn.
Dat hij meer dan waarschijnlijk onterecht veroordeeld werd en al jaren onschuldig in de cel zit verandert niets aan uw mening?

Ik heb er de voorbije dagen een aantal artikels over gelezen en hoe meer ik erover lees, hoe meer ik de indruk krijg dat het bewijsmateriaal tegen hem wel héél dunnetjes was. Maar ja, er moest een veroordeling zijn hé, onder publieke (en daardoor ook politieke) druk. Het zou de totale afgang betekend hebben als, na jaren van onderzoek en gelobby om het tot een proces te laten komen, het proces resulteerde in de vrijspraak van beide beklaagden. Hans Köchler, VN-waarnemer bij het proces, stelde dat er van een eerlijke en onpartijdige rechtsgang geen sprake was geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
p.s. is er hier echt geen ene die doorgeeft dat de Britten dit doen om op een goed blaadje te komen bij Libië, met deftige olievoorraden en er dus niks ethish aan de hand is? Al die emotoestanden ook altijd, 'k braak echt van dit emotijdperk.
Zo belangrijk zijn de Britse zakelijke belangen in Libië ook niet, ik denk dat er iets anders meespeelde: er liep nog steeds een beroepsprocedure waarbij de veroordeling waarschijnlijk van tafel zou geveegd zijn. Door de vrijlating op humanitaire gronden vervalt het beroep, handig toch?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 augustus 2009 om 03:35.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 06:36   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke? Verklaar je nader, aub.
andere
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 06:51   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

gelovigen van de vrede eren hun massamoordenaars
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 09:25   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat hij meer dan waarschijnlijk onterecht veroordeeld werd en al jaren onschuldig in de cel zit verandert niets aan uw mening?

Ik heb er de voorbije dagen een aantal artikels over gelezen en hoe meer ik erover lees, hoe meer ik de indruk krijg dat het bewijsmateriaal tegen hem wel héél dunnetjes was. Maar ja, er moest een veroordeling zijn hé, onder publieke (en daardoor ook politieke) druk. Het zou de totale afgang betekend hebben als, na jaren van onderzoek en gelobby om het tot een proces te laten komen, het proces resulteerde in de vrijspraak van beide beklaagden. Hans Köchler, VN-waarnemer bij het proces, stelde dat er van een eerlijke en onpartijdige rechtsgang geen sprake was geweest.

Zo belangrijk zijn de Britse zakelijke belangen in Libië ook niet, ik denk dat er iets anders meespeelde: er liep nog steeds een beroepsprocedure waarbij de veroordeling waarschijnlijk van tafel zou geveegd zijn. Door de vrijlating op humanitaire gronden vervalt het beroep, handig toch?
Uiteraard is hij de ware schuldige.
Jammer dat die Amerikaanse raketaanval op hem destijds mislukte.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 09:43   #36
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Uiteraard is hij de ware schuldige.
"uiteraard" zijt gij weer flink uit uw nek aan het lullen zonder over de bewijzen te beschikken.

Citaat:
Jammer dat die Amerikaanse raketaanval op hem destijds mislukte.
Diegene waarbij zijn babydochtertje gedood werd...Verbaast me niet dat ge u daar erg vrolijk in maakt.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 10:09   #37
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

idd, niet meer dan een scapegoat...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 10:38   #38
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kreeg de dochter van Kadhafi genade, twee jaar voor Lockerbie? Kregen de Lybische burgers toen genade?
Kan je dit als argument gebruiken om een aanslag op een passagiersvliegtuig goed te praten?

Een vriendin van mij, haar moeder was eigenaar van een winkel. Deze moeder is bij een roofoverval met een mes vermoord door een asliel zoeker. Zij gebruikt precies dezelfde argumenten om asielzoekers te haten, ZIJ hebben mijn moeder vermoord.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 10:46   #39
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

dubbel

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 12:01   #40
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u aanhaalt kan idd ook meetellen, eigenlijk denk ik dat die Schotten redelijk intelligent zijn. Een terminale patiënt in uw gevangenissen houden kost de staat toch redelijk wat geld. Die typ dumpen in zijn vaderland brengt wat goodwill en vermindert het kostenplaatje, dubbele winst en met uw argument erbij eigenlijk driedubbele winst.
Slimme jongens, die Schotten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be