Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 10:06   #21
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Komaan Ernst,
Uzelf en uw campagnon laten geen kans onbenut om met voorbeelden als dit te laten blijken wat er allemaal verkeerd gaat in België.
De voorbeelden zijn legio. Dutroux, Horion, ontsnappende gevangenen, ontsnapte gevangenen die misdrijven plegen, De Bende van Nijvel... de lijst is eindeloos.
Tegelijk zet men dan in de verf hoe perfect Nederland wel is. Daar gebeuren nooit geen dingen zoals in België....
En nu gebeurt er eens iets en er mag niet over gesproken worden ?
U werkt duidelijk met 2 maten en 2 gewichten.
België afkakken is oké, iets verkeerd zeggen of in de verf zetten wat er misloopt niet.
Bezin U eerst eens he.
Henri1, ik heb deze voorbeelden nooit gebruikt om België 'af te kakken'. Mijn medestander en ik baseren ons wel op historische weeffouten van de Belgische staat, maar verlagen ons niet tot goedkoop populisme en leedvermaak over actuele mis(ver)standen.

U zult mij dus ook niet horen over hoe geweldig het allemaal in Nederland is. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat het hier, net als in België, niet allemaal koek en ei is.

Wat mij oprecht zorgen baart, is de tendentieuze uitlokking van dit soort discussies. Dit hoeft echt niet voor mij. U weet van mij immers dat ik altijd inhoudelijk wil discussiëren en mij niet wil verlagen tot clichés, platvloersheden of banaliteiten. Tact - u schreef het immers zelf - is mijn handelskenmerk.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 10:16   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Henri1, ik heb deze voorbeelden nooit gebruikt om België 'af te kakken'. Mijn medestander en ik baseren ons wel op historische weeffouten van de Belgische staat, maar verlagen ons niet tot goedkoop populisme en leedvermaak over actuele mis(ver)standen.

U zult mij dus ook niet horen over hoe geweldig het allemaal in Nederland is. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat het hier, net als in België, niet allemaal koek en ei is.

Wat mij oprecht zorgen baart, is de tendentieuze uitlokking van dit soort discussies. Dit hoeft echt niet voor mij. U weet van mij immers dat ik altijd inhoudelijk wil discussiëren en mij niet wil verlagen tot clichés, platvloersheden of banaliteiten. Tact - u schreef het immers zelf - is mijn handelskenmerk.
Uw Compagnon gebruikt in de context België in 99% van de gevallen de term "Belziek".

Kunt U mij dat woord eens objectief analyseren ?

Dan vind ik de term "Hollanders" nog héél erg braaf, zelfs als je er het woord "domme" voor zou zetten, wat ik haast nooit doe.

U steekt uw hand ook best eens in eigen boezem.
Dat geldt zeker voor uw Compagnon.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 augustus 2009 om 10:18.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 10:18   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw Compagnon gebruikt in de context België in 99% van de gevallen de term "Belziek".

Kunt U mij dat woord eens objectief analyseren ?

Dan vind ik de term "Hollanders" nog héél erg braaf.

U steekt uw hand ook best eens in eigen boezem.
Dat geldt zeker voor uw Compagnon.
dus, omdat een ander racist is, mag jij het ook zijn?
Oud 24 augustus 2009, 10:19   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus, omdat een ander racist is, mag jij het ook zijn?
Dus U ziet ook dat Ernst zijn compagnon een soort van racist is ?

De Nederlandse versie van een Begicist.
Hoe noemt dat eigenlijk ? Een hollandericist ?
Oud 24 augustus 2009, 10:21   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U ziet ook dat Ernst zijn compagnon een soort van racist is ?

De Nederlandse versie van een Begicist.
Hoe noemt dat eigenlijk ? Een hollandericist ?
het gaat hier vooral over het feit dat jij op dezelfde manier over Nederlanders praat als extreem-rechtsen over Marokkanen en Turken praten.

en jouw excuus is: jamaar, anderen spreken ook slecht over België hoor!
Oud 24 augustus 2009, 11:05   #26
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat hier vooral over het feit dat jij op dezelfde manier over Nederlanders praat als extreem-rechtsen over Marokkanen en Turken praten.

Henri (en system) zien het verschil niet tussen het bekritiseren van een staat en de bijbehorende staatsstructuur, en het aanvallen van mensen op (zogenaamde) gemeenschappelijke karakteristieken.

Het ontstaan en de staatstructuur van België kan wél op forse kritiek rekenen maar ze zullen bij mij vergeefs zoeken naar berichten waarin ik, bijvoorbeeld, 'de Belgen', 'de Walen', 'de Vlamingen', 'de Limburgers' aanval, laat staan dat ik de Belgische koninklijke familie zou schofferen.

Maar hee, blijkbaar heeft België dit soort 'bescherming' nodig, anders zouden ze het niet doen...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 11:08   #27
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U antwoordt (weer eens) naast de kwestie. Het gaat over geweldmisdrijven. Feit is dat de gewelddelicten in Nederland voor het vierde achtereenvolgend jaar stegen. En dat wil al wat zeggen.
En in Holland schiet de politie tenminste op dat gewormte
Oud 24 augustus 2009, 11:17   #28
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan Ernst,
Uzelf en uw campagnon laten geen kans onbenut om met voorbeelden als dit te laten blijken wat er allemaal verkeerd gaat in België.
De voorbeelden zijn legio. Dutroux, Horion, ontsnappende gevangenen, ontsnapte gevangenen die misdrijven plegen, De Bende van Nijvel... de lijst is eindeloos.
Schepen ramt omheining en pleegt vluchtmisdrijf
Oudenaardse schepen van Feestelijkheden geeft toe dat ze glas te veel op had
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=G3U2E32CH#

Het gaat over de mentaliteit van de leiders en verantwoordelijken in het bestuur. Wie waren en zijn er responsabel voor de Dutroux toestanden enz.?
En onlangs nog die Gentse politie commissaris die een aanrijding heeft, vluchtmisdrijf doet en nog eens een valse PV maakt.
En nu dit weer.

Ook idd in Nederland ist het ook nie alles, das waar. Daar moeten de overheid ook wat meer daadkrachtiger worden zodat de flikken eens wat meer gezag en daadkracht kunnen tonen.Met dat figuur als Balkellende ben ik ook nie zo content.
Maar in Belziek lijkt het wel een chronisch probleem te zijn, een andere mentaliteit. Ik snap dergeliijke mensen echt niet, waar zit hun verstand?? En dat voor een schepen. (wethouder in NL)
Zijn die nu echt zo stom als de achterkant van een koe? Of is het een typische politieke belzieke attidude?? Een instelling die in de landsaard zit ingebakken sinds Leopold I beetje koning kwam spelen. Want vlgs Alex.vrijzijn.be wast alleen zijn portemonee die telde, het volk interesseerde hem niet.
En een overheid met dergelijke instelling dat scheelt eraan in Belziek. Blijkbaar tonen die voorbeelden genoeg dat er niet zoveel verandert is sinds de Witte Mars.

Willen we met die bestuurders scheep gaan?

Laatst gewijzigd door stropke : 24 augustus 2009 om 11:19.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 11:17   #29
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Henri (en system) zien het verschil niet tussen het bekritiseren van een staat en de bijbehorende staatsstructuur, en het aanvallen van mensen op (zogenaamde) gemeenschappelijke karakteristieken.

Het ontstaan en de staatstructuur van België kan wél op forse kritiek rekenen maar ze zullen bij mij vergeefs zoeken naar berichten waarin ik, bijvoorbeeld, 'de Belgen', 'de Walen', 'de Vlamingen', 'de Limburgers' aanval, laat staan dat ik de Belgische koninklijke familie zou schofferen.

Maar hee, blijkbaar heeft België dit soort 'bescherming' nodig, anders zouden ze het niet doen...
Dat is het precies, ik wou een soortgelijke post maken maar jij hebt het al goed verwoord.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 11:31   #30
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dank u, Vlijmscherp!
Oud 24 augustus 2009, 11:32   #31
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Dank u, hertog van Gelre!
Oud 24 augustus 2009, 12:25   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dank u, hertog van Gelre!
Ik krijg niet echt antwoord op mijn vragen betreffende uw compagnon.
Oud 24 augustus 2009, 18:41   #33
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In grote delen van Vlaanderen is een Hollander nou eenmaal nog minder waard dan een kakkerlak.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 18:48   #34
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Ach...het toont maar weer eens aan hoe de Belgen in elkaar steken. Die gluiperige, achterbakse, en schijnheilige Belgen zijn voor geen cent te vertrouwen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 18:48   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor sommigen is 'België' klaarblijkelijk een soort van schaamlapje geworden om er hun eigen racisme achter te verstoppen en zich tegelijkertijd zogezegd een open en verdraagzaam imago aan te meten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 19:03   #36
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor sommigen is 'België' klaarblijkelijk een soort van schaamlapje geworden om er hun eigen racisme achter te verstoppen en zich tegelijkertijd zogezegd een open en verdraagzaam imago aan te meten.
Nee hoor, het is niet te vergelijken. Ik heb niets tegen Walen of Vlamingen, beide zal ik altijd eerlijk en onbevooroordeeld behandelen. Het is enkel België in deze staatsvorm dat mij tegen het zere been schopt, want met al die ellende als bijvoorbeeld Groot-Brussel wordt niet alleen het taalgebied van de Vlamingen aangetast, maar ook het mijne.
Oud 24 augustus 2009, 19:06   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Nee hoor, het is niet te vergelijken. Ik heb niets tegen Walen of Vlamingen, beide zal ik altijd eerlijk en onbevooroordeeld behandelen. Het is enkel België in deze staatsvorm dat mij tegen het zere been schopt, want met al die ellende als bijvoorbeeld Groot-Brussel wordt niet alleen het taalgebied van de Vlamingen aangetast, maar ook het mijne.
Je hebt mij verkeerd begrepen. Ik bedoelde dat sommigen hun gekoketteer met 'België' als schaamlapje gebruiken.
Oud 24 augustus 2009, 19:08   #38
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je hebt mij verkeerd begrepen. Ik bedoelde dat sommigen hun gekoketteer met 'België' als schaamlapje gebruiken.
Ah, mijn excuses
Oud 24 augustus 2009, 19:13   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Ah, mijn excuses
Zie ook:

http://forum.politics.be/showpost.ph...03&postcount=1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Iedereen zal al wel van die fameuze 0110 concerten hebben gehoord. Ik weet niet tegen wat die concerten nu precies georganiseerd zijn ('onverdraagzaamheid' in het algemeen of VB in het bijzonder?) maar één ding is wel duidelijk: het zal niet met zoveel woorden gezegd worden maar de boodschap is 'verdraagzaam' = 'belgië', dit is eigenlijk een initiatief tegen de 'racistische en onverdraagzame' flamingante fascisten. De veel gebruikte taktiek: door verdraagzaamheid en Belgique te associëren stelt men de Vlaamse beweging in zijn geheel als associaal en racistisch voor.
En het geeft sommigen bovendien een vrijbrief om zelf plat racisme te gaan spuien.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 augustus 2009 om 19:14.
Oud 24 augustus 2009, 19:14   #40
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben het er helemaal mee eens, niets aan toe te voegen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be