![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zult mij dus ook niet horen over hoe geweldig het allemaal in Nederland is. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat het hier, net als in België, niet allemaal koek en ei is. Wat mij oprecht zorgen baart, is de tendentieuze uitlokking van dit soort discussies. Dit hoeft echt niet voor mij. U weet van mij immers dat ik altijd inhoudelijk wil discussiëren en mij niet wil verlagen tot clichés, platvloersheden of banaliteiten. Tact - u schreef het immers zelf ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt U mij dat woord eens objectief analyseren ? Dan vind ik de term "Hollanders" nog héél erg braaf, zelfs als je er het woord "domme" voor zou zetten, wat ik haast nooit doe. U steekt uw hand ook best eens in eigen boezem. Dat geldt zeker voor uw Compagnon. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 augustus 2009 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jouw excuus is: jamaar, anderen spreken ook slecht over België hoor!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ontstaan en de staatstructuur van België kan wél op forse kritiek rekenen maar ze zullen bij mij vergeefs zoeken naar berichten waarin ik, bijvoorbeeld, 'de Belgen', 'de Walen', 'de Vlamingen', 'de Limburgers' aanval, laat staan dat ik de Belgische koninklijke familie zou schofferen. Maar hee, blijkbaar heeft België dit soort 'bescherming' nodig, anders zouden ze het niet doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() En in Holland schiet de politie tenminste op dat gewormte
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oudenaardse schepen van Feestelijkheden geeft toe dat ze glas te veel op had http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=G3U2E32CH# Het gaat over de mentaliteit van de leiders en verantwoordelijken in het bestuur. Wie waren en zijn er responsabel voor de Dutroux toestanden enz.? En onlangs nog die Gentse politie commissaris die een aanrijding heeft, vluchtmisdrijf doet en nog eens een valse PV maakt. En nu dit weer. Ook idd in Nederland ist het ook nie alles, das waar. Daar moeten de overheid ook wat meer daadkrachtiger worden zodat de flikken eens wat meer gezag en daadkracht kunnen tonen.Met dat figuur als Balkellende ben ik ook nie zo content. Maar in Belziek lijkt het wel een chronisch probleem te zijn, een andere mentaliteit. Ik snap dergeliijke mensen echt niet, waar zit hun verstand?? En dat voor een schepen. (wethouder in NL) Zijn die nu echt zo stom als de achterkant van een koe? ![]() En een overheid met dergelijke instelling dat scheelt eraan in Belziek. Blijkbaar tonen die voorbeelden genoeg dat er niet zoveel verandert is sinds de Witte Mars. Willen we met die bestuurders scheep gaan?
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 24 augustus 2009 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dank u, Vlijmscherp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ach...het toont maar weer eens aan hoe de Belgen in elkaar steken. Die gluiperige, achterbakse, en schijnheilige Belgen zijn voor geen cent te vertrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor sommigen is 'België' klaarblijkelijk een soort van schaamlapje geworden om er hun eigen racisme achter te verstoppen en zich tegelijkertijd zogezegd een open en verdraagzaam imago aan te meten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee hoor, het is niet te vergelijken. Ik heb niets tegen Walen of Vlamingen, beide zal ik altijd eerlijk en onbevooroordeeld behandelen. Het is enkel België in deze staatsvorm dat mij tegen het zere been schopt, want met al die ellende als bijvoorbeeld Groot-Brussel wordt niet alleen het taalgebied van de Vlamingen aangetast, maar ook het mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |