Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2004, 13:20   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Als mijnheer Storme een oproep lanceert om massaal op het Vlaams Blok te stemmen (hoe nobel zijn beweegredenen ook mogen zijn) spreekt hij zich m.i. niet echt uit over de juridische kant van de zaak hoor...
Daarvoor moet je dan sensatie- en antivlaams bastionblad De Morgen dan voor aanspreken. Professor Storme kan er niets aan doen, dat De Morgen 1 zinnetje uit zijn context rukt en plaatst. Ik denk dat in deze volgens de discriminatiewet de rechten van de Heer Storme duidelijk aangetast werden, al dan niet met voorbedachten rade door het suspect, de zelfveklaarde kwaliteitskrant en spreekbuis van intolerant Vlaanderen, "De Morgen".

Al jarenlang doen zij aan het systematisch stigmatizeren van 2 belangrijke minderheden in dit land. De minderheid der racisten en de minderheid der Vlaams-nationalisten. De stigmatizering is zo kwaadbedoeld van intentie en gebeurt zo systematisch dat een veroordeling onafwendbaar is. Bijna niemand maakt er zich druk om, ze hebben het zelf gewild.
Rr00ttt is offline  
Oud 26 april 2004, 13:26   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
De KUL heeft zich totaal NIET te bemoeien met de overtuigingen van haar personeelsleden dunkt me.

Dat de N-VA Storme op het matje roept is dan weer vrij normaal lijkt me.
De KUL is een bedrijf zoals een ander. Als de directie van het bedrijf vindt dat mijnheer Storme door zijn uitlatingen het bedrijf in een negatief daglicht stelt, heeft zij volgens mij zeker het recht om sancties te nemen tegen dat pesoneelslid. Mijnheer Storme mag dan nog denken wat hij wil, daar heeft de KUL inderdaad geen zaken mee. Zodra hij zijn mening uit hoofde van zijn functie openbaar maakt, heeft de KUL het volste recht om in te grijpen.
Een universiteit is juist totaal niet een bedrijf als een ander. Een universiteit is een ideeen-fabriek. Enige controverse hoort daar gewoon bij. Denk je nu echt dat Storme de eerste professor is die in het publiek een uitspraak doet over maatschappelijke of politieke kwesties?

De zaak Storme toont dat je zelf niet meer mag zeggen dat je het niet eens bent met het Blok-arrest.
Flippend Rund is offline  
Oud 26 april 2004, 13:29   #23
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Zij die dachten dat dit maar een Storme-ke in een glas water ging zijn, gaan zich nog ferm bedenken.
Oud 26 april 2004, 13:56   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

As de Kul Storme iets aandoet stel ik voor dat Storme klacht neerlegt via het CGKR tegen de Kul wegens discriminatie.

Aaaaaaajaaaa das juist de enige discriminatie die in Belgie NIET strafbaar is, is discriminatie wegens politieke mening of overtuiging.

En ge weet wel waarom ze dat niet strafbaar hebben gemaakt zekers....

En voor die het nog niet moesten weten, zal ik der een tekeningske bij maken ? Maar ik kan nie goed tekenen. Ook al nie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2004, 15:36   #25
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
De KUL heeft zich totaal NIET te bemoeien met de overtuigingen van haar personeelsleden dunkt me.

Dat de N-VA Storme op het matje roept is dan weer vrij normaal lijkt me.
De KUL is een bedrijf zoals een ander. Als de directie van het bedrijf vindt dat mijnheer Storme door zijn uitlatingen het bedrijf in een negatief daglicht stelt, heeft zij volgens mij zeker het recht om sancties te nemen tegen dat pesoneelslid. Mijnheer Storme mag dan nog denken wat hij wil, daar heeft de KUL inderdaad geen zaken mee. Zodra hij zijn mening uit hoofde van zijn functie openbaar maakt, heeft de KUL het volste recht om in te grijpen.
Dikke flauwe kul!!!

Storme stelt de KUL helemaal niet in een negatief daglicht.
Het is juist de media die Storme zen mening koppelt aan zijn beroep.
Storme sprak uit persoonlijke tittel in een politiek kader, trouwens Storme maakt deel uit van een politike partij.
En het is daar dat hij de uitspraak deed.

Als de KUL enige vorm van negatieviteit vastelt tov het unif, is het de media die men hier voor verantwoordelijk moet stellen.
Misbruik maken van persoonlijke beroepsfunctie.
De Prof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be